niet alleen het voorfront van de Home Car scheurt

Plaats reactie
TheoHome

niet alleen het voorfront van de Home Car scheurt

Bericht door TheoHome » ma 19 mar 2007 19:26

Hallo Homecar bezitters,
Ik ben de “trotse” eigenaar van een Home Car spirit 45 die mei 2003 nieuw werd afgeleverd.
Toen ik hem gisteren schoon maakte ontdekte ik iets dat me niet vrolijk maakte? Een scheurtje in de aluminium beplating boven naast de toegangsdeur.
Ik had al gehoord van scheurtjes in het kunststof front als gevolg van een slordige montage procedure, maar van scheurende zijbeplating nog niet.
Mijn vragen aan het forum zijn:
- Is hier meer van bekend?
- Ben ik de enige met dergelijke klacht, zijn er vele mij voorgegaan of ben ik de eerste?
- Zijn er mensen die ervaring hebben met dit gebrek en zo ja, hoe is dit opgelost (de fabrieksgarantie van 3 jaar is verstreken.)
In afwachting van reacties,
TheoHome[b][/b]

Swift

Bericht door Swift » ma 19 mar 2007 19:38

Stond je caravan ergens gestald en is daar misschien iets mis gelopen?Zoniet onmiddellijk contact opnemen met Home Car ondanks dat de garantie verstreken is.Het is altijd mogelijk dat dit toch nog in garantie hersteld wordt,zoniet kunnen zij waarschijnlijk het beste advies geven.Ik hoop van harte dat je probleem netjes opgelost raakt.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » ma 19 mar 2007 19:45

een scheur in de beplating boven de deur kom je bij heel veel merken tegen het kan meerdere oorzaken hebben. en vaak in combinatie met elkaar
sommige caravans hebben geen schokdempers ('k dacht oa de hc spirit)
deze zou 'k zeker adviseren (op een hc 450)
Het kan ook zijn dat de caravan te zwaar beladen is geweest. dan is de kans op scheurvorming boven de deur ook groter, zeker als je over erg slecht wegdek rijd.
je kan het probleem op verschillende manieren repareren (of oplappen) maar als de plaat word vervangen er zit een spand bij de deur vraag of deze wat verzwaard word.

groet bertjan

Vroem

Bericht door Vroem » ma 19 mar 2007 20:26

Een scheur(tje) boven de deur kan ook nog op een andere manier veroorzaakt zijn.
Door het verkeerd wegzetten van de caravan op de pootjes.

Nog steeds is op de verschillende campings te zien dat de mensen de pootjes gebruiken om de caravan waterpas te zetten.
Het resultaat kan dan zijn dat er aan een kant van de caravan meer krachten loskomen (soort torderen) dat er in het "kleine" stukje wand wat boven de deur zit een scheurtje komt.

Ik ga niet beweren dat dit hier gebeurd is, maar ik ben bang dat de leverancier dit wel naar voren brengt en dan geen garantie op wat voor manier dan ook gaat geven. :wink:

McMelloW

niet alleen het voorfront van de Home Car scheurt

Bericht door McMelloW » di 20 mar 2007 09:30

Mogelijk heeft het niets met elkaar te maken. Oktober 2006 ontving ik een brief van de dealer. Een bepaalde serie caravans moest terug. Er waren montage fouten gemaakt bij HomeCar. Gelukkig was bij onze caravan deze fout niet gemaakt.
Wij hebben een HomeCar Sunset 45. Neem snel kontakt op met de dealer voor info.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » di 20 mar 2007 12:12

Mogelijk heeft het niets met elkaar te maken. Oktober 2006 ontving ik een brief van de dealer. Een bepaalde serie caravans moest terug. Er waren montage fouten gemaakt bij HomeCar. Gelukkig was bij onze caravan deze fout niet gemaakt.
Wij hebben een HomeCar Sunset 45. Neem snel kontakt op met de dealer voor info


voor de home car 2005 tevens chateau beyerland en delta
Hier waren problemen met de schroeven van de hoeklijsten van een aantal serie's (deze waren te dun en konden afbreken onder de kop).
hier is door de fabriek een terugroepactie op gedaan.

groet bertjan

jors

Bericht door jors » di 20 mar 2007 22:34

Hallo,

een goede kennis van mij heeft dit ook voor gehad met een chateau. Blijkbaar kan dit voorkomen bij volle belading en slecht wegdek. Bij een bepaalde reeks van home-car en chateau zit er boven de deur geen volle houten plaat in de kader, maar gewoon twee houten latten. Dit is niet stevig genoeg en dan krijg je scheurtjes boven naast de deur en eventueel achteraan in de zijwand. Na wat gepalaver en moeilijk gedoe dan toch maar zelf contact opgenomen met de dienst naverkoop van de fabriek in Hamont (011/559933) Daar werd onder garantie de herstelling uitgevoerd (kader hersteld en nieuwe beplating). De caravan was ook ouder dan 3 jaar. Dus ga gerust naar je dealer en indien hij niet wil bel je maar naar de fabrikant.

mvg,

jors

Plaats reactie

Terug naar “Home-car/ Home-star”