Hobby 440 sf 2007

Plaats reactie
Wheels
Berichten: 94
Lid geworden op: di 18 okt 2016 11:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Hobby 440 sf 2007

Bericht door Wheels » za 26 sep 2020 17:29

Hoewel we erg tevreden zijn over onze caravan, valt er voor een handig iemand altijd wel wat te verbeteren.

Onze caravan hebben we nu 4 jaar in gebruik als 2e gebruiker en in de tussentijd al diverse aanpassingen/verbeteringen toegepast.
Afgelopen vakantie had ik het idee dat het bed wel wat doorhing, m.n. de lattenbodem. Tja, erg begrijpelijk als je de constructie ziet van de lattenbodems.
Inmiddels de langsregels ondersteund met een paar extra balkjes en ook de dwarsschotten verstevigd met een paar dune stroken hechthout.
De vouwwand verwijderd en het draaikastje verwijderd waardoor er een veel ruimtelijker beeld is ontstaan.
Tevens de lattenbodems 5 cm opgeschoven naar de instapkant en daar een extra opgedikte ondesteuning aangebracht.
Op de onderste zwarte constructieplaat van het kastje nu een houder gemaakt die ik er zo kan opzetten als spatscherm voor keukengebruik.
De bedmaat is nu 138 x 210 waardoor er een matras van 140 x 210 inpast en zonodig kan ik nog bij de laadruimte.
Het verschil lijkt minimaal maar het geeft echt meer ruimte zonder dat glaskastje met in-en uitstappen en de ondersteuning is ruim verbeterd.
zeg wat je bedoelt dan is dat duidelijk knipoog.gif
Hobby 440SF 2007 + Enduro mover

Paul Vingerhoets
Berichten: 2360
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Hobby 440 sf 2007

Bericht door Paul Vingerhoets » za 26 sep 2020 19:24

Dat doorhangen van de lattenbodem is wel een dingetje wij hebben er een los pootje onder gezet ongeveer in het midden, staat natuurlijk wel weer in de weg bij het laden.

De draaikast hangt er nog wel il daar hangt bij ons de tv in als we op de camping zijn onder het rijden niet..

Heb wel nog het idee dat het bed schuin is dus zet de caravan graag enigzins achterover
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Wheels
Berichten: 94
Lid geworden op: di 18 okt 2016 11:41
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hobby 440 sf 2007

Bericht door Wheels » za 3 okt 2020 10:19

Inmiddels een nachtje proefslapen gedaan in de caravan en het was geen onnodige ingreep. Slaapt nu voortreffelijk en het gevoel van wegzakken of naar het midden rollen is geheel verdwenen.
De tv was toch aan vervanging toe ( slechte resolutie) en plaats ik nu naast de deur op het keukenblok zodat deze vanuit het zitje een betere kijkhoek heeft.
Berg hem nu op in de kledingkast (op zijn kant tegen het schot) grenzend aan het zitje. Draaikastje weg scheelt je 12,5 kg en de glazen plaats je in de resterende kastjes; ruimte genoeg.
Ik vermoed dat het wegrollen deels veroorzaakt werd door de grote lattenbodem die te ver naar het schot gemonteerd zat zodat je uit het midden ligt.
Voor 22 euris investering aan hout en beugels een hele verbetering.
zeg wat je bedoelt dan is dat duidelijk knipoog.gif
Hobby 440SF 2007 + Enduro mover

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”