Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door Micky » do 18 jul 2019 16:06

karelV schreef:
do 18 jul 2019 11:20
RE.gif

Dat TS voor een verzwaarde as gekozen heeft vind ik wel goed, maar als de trekker het MTM van het aanhangend voertuig niet MAG trekken vind ik, al laadt TS hem maar tot max. 2000 kg. toch enigszins gewaagd om met deze combi te rijden al is het alleen al omdat de buitenlandse police het misschien niet altijd goed weet/snapt en alleen maar van kentekengegevens uitgaat.

Iig mooie combi en veel plezier ermee. thumbup.gif
En dat is dus wat mij betreft hier op het forum steeds weer bangmakerij en de omgekeerde wereld, het mag hier en het mag in heel Europa, dus de kans dat je een diender treft die dat niet begrijpt is enorm klein, anders zou het wel steeds in het nieuws zijn, want in heel Europa rijden 100.000den autoambulances achter auto's rond met een hoger MTM dan de trekker die ervoor zit knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door Sofie64 » do 18 jul 2019 16:39

C forum10.gif Prachtige Caravan love.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door r.obbink » do 18 jul 2019 16:58

Mooie caravan!!!


Veel plezier met de Prestige en geniet er van!
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

ChrisR
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 19 mar 2017 11:51

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door ChrisR » do 18 jul 2019 21:42

Om iedereen gerust te stellen: ben zeker niet van plan om de boel over te beladen. Maw ik ga met deze auto niet over de 2000kg. Ik heb de asverzwaring gedaan omdat dat niet meer achteraf mogelijk is. Daarnaast heb ik een goede reden om tzt voor een andere trekker te kijken thumbup.gif

Abve

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door Abve » do 18 jul 2019 21:51

Micky schreef:
do 18 jul 2019 16:06
karelV schreef:
do 18 jul 2019 11:20
RE.gif

Dat TS voor een verzwaarde as gekozen heeft vind ik wel goed, maar als de trekker het MTM van het aanhangend voertuig niet MAG trekken vind ik, al laadt TS hem maar tot max. 2000 kg. toch enigszins gewaagd om met deze combi te rijden al is het alleen al omdat de buitenlandse police het misschien niet altijd goed weet/snapt en alleen maar van kentekengegevens uitgaat.

Iig mooie combi en veel plezier ermee. thumbup.gif
En dat is dus wat mij betreft hier op het forum steeds weer bangmakerij en de omgekeerde wereld, het mag hier en het mag in heel Europa, dus de kans dat je een diender treft die dat niet begrijpt is enorm klein, anders zou het wel steeds in het nieuws zijn, want in heel Europa rijden 100.000den autoambulances achter auto's rond met een hoger MTM dan de trekker die ervoor zit knipoog.gif
Helemaal mee eens, Micky!
En mocht men in het buitenland twijfelen, kun je het ook altijd nog aanvechten.
Maar ik denk dat dit theorie is.

Op deze wijze is Chris op de toekomst voorbereid.
Zeer verstandig!

IreneH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:49

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door IreneH » do 18 jul 2019 21:54

Prachtige caravan!! Wou dat ik het durfde om met zo'n lengte achter de auto te rijden, maar ergens tussen mijn oren geeft dat kortsluiting mrgreen.gif

Abve

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door Abve » do 18 jul 2019 22:05

RE.gif
Als dat de enige reden is dat je weerhoudt een grote(re) caravan te kopen, raad ik je aan enkele rijlessen met een grote aanhanger te nemen. Dan zul je ervaren dat je er snel aan gewend raakt.

ChrisR
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 19 mar 2017 11:51

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door ChrisR » do 18 jul 2019 22:13

IreneH schreef:
do 18 jul 2019 21:54
Prachtige caravan!! Wou dat ik het durfde om met zo'n lengte achter de auto te rijden, maar ergens tussen mijn oren geeft dat kortsluiting mrgreen.gif
Ik vind het alles meevallen wat betreft rijden. De lengte komt vanzelf mee knipoog.gif en de breedte is af en toe wat meer opletten maar over het algemeen is er niets aan de hand. De wegen zijn doorgaans breed genoeg en als er een versmalling is ivm werkzaamheden dan vooral de snelheid aanpassen.

En inderdaad heeft het mij geholpen om E achter B lessen te nemen. Dit was ook nodig anders mag ik deze combi niet rijden. Kan overigens dat rijbewijs aan iedereen aanbevelen, ook al hoef je alleen met B te rijden.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door PD » do 18 jul 2019 22:16

IreneH schreef:
do 18 jul 2019 21:54
Prachtige caravan!! Wou dat ik het durfde om met zo'n lengte achter de auto te rijden, maar ergens tussen mijn oren geeft dat kortsluiting mrgreen.gif
Dat zit inderdaad vooral en eigenlijk uitsluitend tussen je oren knipoog.gif Rijd eens met een 2,50 m brede hut en je bent voor altijd overtuigd en verkocht thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

IreneH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:49

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door IreneH » do 18 jul 2019 22:17

Ik heb mijn E 10 jaar geleden gehaald zonder problemen, maar rijd het meest met de paardentrailer, daar kan ik mee lezen en schrijven mrgreen.gif
Het zit echt tussen mijn oren, idee van eens een paar lesjes nemen met iets echt groots achter de auto is zo gek nog niet. Mooi goed voornemen voor 2020 :lol:

Abve

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door Abve » do 18 jul 2019 22:52

RE.gif

Als je met een paardentrailergoed overweg kunt, is het nog maar een klein stapje.
Een goeie trekker heb je dan al.

Gewoon doen dus thumbup.gif
One life, live it.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door dieseltijger » vr 19 jul 2019 08:53

Most impressive! Futuristische vormgeving!! Geen mover zo te zien, dat vraagt ruime plekken en goede stuurmanskunsten.

Vanavond ga ik op de koffie (of beter: de wijn) bij iemand die hier in de buurt met een Kip shelter staat. Geweldig die contrasten!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Eindelijk: Hobby Prestige 620CL

Bericht door Pakkie » vr 19 jul 2019 11:22

RE.gif
Ik zie toch wel een mover hoor, zie fotootje hieronder....

Mooi combinatie met die 620 CL erachter thumbup.gif thumbup.gif
Mij lijkt het juist geweldig om met zo'n flinke hut op pad te gaan. Hier is het echter de wederhelft die zo'n lange brede hut qua looks en beschikbare plaatsen niet ziet zitten. Uiteraard zijn er altijd wel plaatsen te vinden voor zo'n caravan, maar onze ervaring op de 15 campings waarop we afgelopen jaar hebben gestaan is dat het soms met zo'n brede en lange caravan een uitdaging was geworden (en om sommigen plaatsen was het gewoon echt niet mogelijk geweest) om op de zorgvuldig uitgekozen plek te kunnen staan waar we met ons Knausje stonden. In hoeverre dat erg is daar kun je natuurlijk over discussiëren. Mijn trekker waar 2.700 kg achter mag roept eigenlijk wel om zo'n flinke hut :wink:
Movert.JPG
Movert.JPG (53.76 KiB) 2380 keer bekeken
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”