Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Micky » vr 9 apr 2021 19:24

Pakkie schreef:
vr 9 apr 2021 19:21
[re.gif] [re.gif]
Lol met traag met foto's mrgreen.gif
Hier dan de eerste van de combi bij aflevering. Inmiddels thuis dus even een hapje eten. Wordt vervolgd thumbup.gif


Aflevering .jpg
Zooo lekker dit mrgreen.gif love.gif love.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door PD » vr 9 apr 2021 19:26

Pakkie schreef:
vr 9 apr 2021 19:24
En nog eentje van de andere kant onderweg...
Doe die foto van zojuist op je landgoed dan ook ff knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door sindaco » vr 9 apr 2021 19:26

[re.gif] [re.gif] [re.gif]

diamonds are a girls best friend. mrgreen.gif

thumbup.gif mooi span
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8002
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Ron » vr 9 apr 2021 20:02

Gefeliciteerd hoor.
Mooie hut.
Wat een joekel zeg. thumbup.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

workel

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door workel » vr 9 apr 2021 20:07

[re.gif]
Plaatje hoor, hele mooie combi, thumbup.gif

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door DV_t » vr 9 apr 2021 20:29

Als wij toch ooit geen stapelbedden meer nodig hebben in de caravan...... scratch.gif

Mooie wagen!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Chris » vr 9 apr 2021 20:41

Heel mooi Pakkie....
Heel heel fraaie combi.. thumbup.gif


ps..
Pas je onderschrift maar direct aan.. knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 284
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door sander_knaus » vr 9 apr 2021 20:45

Super gaaf! Gefeliciteerd en veel plezier met de aankoop
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Daphne » vr 9 apr 2021 20:47

Zo dan, dat is een serieuze en mooie combi! Ik hoop wel dat je een BE rijbewijs hebt cool.gif awhoea.gif

Veel fijne vakanties gewenst aflower.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Avontuur » vr 9 apr 2021 21:12

Wat is jullie aanwinst en combi mooi!
Echt super fraai!!!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1851
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door EricS » vr 9 apr 2021 21:36

Echt supergaaf zo !

Best wel beetje jaloers....

Eric

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Pakkie » vr 9 apr 2021 22:10

Dank voor alle complimenten tot op heden thumbup.gif We waren even rustig in de caravan aan het vertoeven om te genieten van onze geweldige aankoop.
Vanmiddag rond 16u dus bij de Greeff waar de caravan helemaal spik en span gemaakt van binnen en buiten al voor ons klaar stond. De schuifdeuren waren zelfs al verwijderd en de Yellow top al geplaatst. Helaas is de YT voorzien van een Paco acculader die om de 30 seconden een geluid maakt als een slang awhoea.gif. Er gaat dan een ventilatortje aan ter koeling waarschijnlijk. Die gaat dus tzt naar de eeuwige jachtvelden en vervangen we door een andere lader. Maar dat zijn details die de overall pret niet mogen drukken.

kont.jpg
Met eigenaar Cas eerst rustig bakkie koffie gedaan en daarna maar eens naar buiten voor een korte uitleg van alle zaken in de caravan. We zijn geen newbies dus veel is al bekend, maar de mogelijkheden qua elektronica in met name de Truma 6E in combinatie met Inet zijn wel :shock:. Gas/elekra combi, of alleen gas, alleen elektra, te schakelen op tijd etc. En dan is het ook nog allemaal vanaf je telefoon te bedienen. Dit weekend maar eens door de handleidingen heen gaan.

Na de uitleg de mover op de banden gezet en stukje gemoverd. Wat movert zo'n XT4-mover smooth zeg love.gif . Middels het wieltje op de afstandsbediening stuur je hem volledig schokvrij de hoek om. Dit in tegenstelling tot onze huidige mover die de caravan een vrij abrupte zwiep laat maken zodra je voor links of rechts kiest. Vervolgens de papieren in orde gemaakt waarna Cas een foto van ons als trotse bezitters heeft gemaakt.

degreeff.jpg
Twee gasflessen en een 4 persoons tent voorin de caravan gezet zodat we nog wat kogeldruk hebben en toen was eindelijk het moment daar om hem achter de X5 te knopen en huiswaarts te gaan blij.gif. Complimenten voor de Greeff voor de wijze van aflevering. Er werd alle tijd genomen en de caravan was zeer netjes gepoetst. De tandem hangt merkbaar rustiger achter de X5 als de Knaus. Hij duwt, trekt en wipt een stuk minder. Het rijden verder was een eitje, maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht gezien de vele kilometers die ik al met een 2.50m brede auto-ambulance af had gelegd.

Thuis de hut haaks achteruit de oprit op gestuurd wat ook vloeiend ging om vervolgens maar eens rustig alles in ons op te nemen. Wat een geweldig ding is het toch en we prijzen ons gelukkig dat we ons dit kunnen veroorloven. Als een kind zo blij blij.gif. Vloerverwarming direct even getest en da's toch wel lekker thumbup.gif. De nog nooit gebruikte opvulkussens maar eens uit de nog dichte plastic zak gehaald en er een mega bed van gemaakt.
Inmiddels lijstje aan het samenstellen van Peggypeg en Thule-spullen om het geheel compleet te maken. Waarschijnlijk gaat het fietsenrek eraf want we fietsen vrijwel nooit, het ontsiert de mooie caravan en het beperkt de hoek met het scherp draaien. Uiteraard zijn er nog wel wensen zoals een tv, winderscherm etc, maar dat komt allemaal tzt wel. Eind mei nog even terug voor de finishing touch met een extra service-luik linksvoor en een mini-heki boven de keuken, maar daarvoor gaan we heerlijk genieten van dit prachtige apparaat.

tuis.jpg
Laatst gewijzigd door Pakkie op vr 9 apr 2021 22:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door PD » vr 9 apr 2021 22:13

[re.gif]
WAANZINNIG MOOI haphop.gif Nun echtun Fendt op een passend landgoed knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door VIP » vr 9 apr 2021 22:41

Leuk om jullie ervaring over De Greef te lezen, wij waren ook zeer tevreden over de gang van zaken bij De Greeff, een echte aanrader.

Mooi ook om te lezen dat jullie eerst samen hebben genoten van de nieuwe aanwinst, vannacht kunnen jullie er natuurlijk ook gewoon in gaan slapen mrgreen.gif

Maar nogmaals, mooie aanwinst en veel plezier ermee thumbup.gif
Porsche + Tabbert

MercedesSwift
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 aug 2015 16:23
Locatie: Gelderland

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door MercedesSwift » vr 9 apr 2021 22:51

Super combi.
Ik vind de dakramen boven de zitgroep echt geweldig.
Lexus RX 450h president, Elddis Affinity 554.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Pakkie » za 10 apr 2021 00:03

[re.gif]
Wij vinden het ook prachtig en zowel de centrale rechthoekige lampjes als de lampjes in het randje erom heen zijn dimbaar en geven warm licht dus het is ook nog eens erg sfeervol thumbup.gif

Zojuist nog even in de hut geweest om te spelen met de verlichting. Geweldig dat je vrijwel alles in een stuk of 10 stappen kunt dimmen thumbup.gif
De slang was ook overleden :wink:. Waarschijnlijk blaast dat ventilatortje in de lader alleen als hij fors aan het bijladen is of zo. Hoe dan ook niet gewenst.

Had ik al gezegd dat we er nu al enorm blij mee zijn? blij.gif . Zojuist ook nog even in de Knaus gestapt die hier nog steeds binnen staat, maar da's toch wel een wereld van verschil qua ruimte ook al is dat geen kleintje. Vrees dat we heel snel verpest zijn door die enorme ruimte in de Fendt.

Dat we blij zijn is ook wel te zien aan de stralende gezichten op onderstaande foto bij aflevering mrgreen.gif. Hierop is ook goed te zien dat het fietsenrek eigenlijk een beetje afbreuk doet aan het geheel.

IMG_20210409_164321 (Large).jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door CNB » za 10 apr 2021 07:37

Wat een super mooie combi. Nu lekker genieten.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk


Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door VIP » za 10 apr 2021 08:06

[re.gif] [re.gif]

Over dat fietsenrek gesproken, ik ben het helemaal met je eens dat het afbreuk doet aan een caravan en heb altijd gezworen dat er nooit eentje bij ons opkomt.

Toch moet ik bekennen dat ik al een paar weken aan het afwegen ben om er toch een te nemen (precies zo een die nu op jullie caravan zit).

De vouwfietsen zijn leuk voor korte ritjes, maar als je wat verder wilt fietsen zijn normale fietsen veel lekkerder.

Eergisteren aan de hand van de maten van Enduro heb ik even een houten frame gemaakt en op de dissel gelegd en toen een fiets geplaatst.

Toen de auto uitgemeten en het blijkt dat je maar een hoek max 45 graden kunt maken als combi.......de trekker is natuurlijk breder dan een gemiddelde trekker en de gootjes en/of fietsen op het rek raken dan de achterbumper.

Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat we gaan doen, een ding weet ik zeker, geen fietsen op het dak van de auto.

En als er een rek opkomt dan alleen de Enduro.

Wordt vervolgd.......
Porsche + Tabbert

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Herr » za 10 apr 2021 08:22

Mooi, caravan ziet er echt heel groot uit op de foto’s. thumbup.gif

Als je nooit fietsten meeneemt dan is het fietsenrek niet zo handig. Je komt minder gemakkelijk in de dissel met grote/zware dingen ondanks voorover klapbare rekken. Een grote gasfles kan dan net even vervelend zijn doordat je er niet lekker bij kan.
Persoonlijk heb ik geen last van het rek/fietsen met rijden, maar ik rij enkel vooruit.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door DV_t » za 10 apr 2021 08:53

Ik heb het rek er ook afgehaald. Ik vond het maar irritant om telkens de boel weg te klappen als je in de disselbak moet en wij nemen ook geen fietsen mee.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1109
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door sindaco » za 10 apr 2021 09:19

wij hebben altijd de fietsen mee en misschien is het minder mooi van afstand, maar de enduro bc 260 is top en zeker met in en uit de dissel iets pakken super.
je moet alleen bij scherpe bochten wat opletten, maar als je rustig aan doet of er kijkt iemand dan gaat het best wel.

een klaprek hebben we nooit gehad, maar lijkt mij niet handig.
we hebben de enduro nu 1 jaar en zijn er erg blij mee.

ook wij hadden 1x vouwfiets in de auto, maar als je lekker wilt fietsen is een gewone fiets een heel stuk beter.
je hebt de endur ook in het NIET zwart mrgreen.gif ...valt ie iets minder op..
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door PD » za 10 apr 2021 09:30

Ik wil absoluut geen fietsenrek op de dissel. Het is niet alleen ontsierend maar ook beperkend. Zeker wanneer er geen fietsen op staan, zie je het niet bij manoeuvreren wat bij mij al eens tot een beschadigde bumper (recht en breed) van de Disco heeft geleid, destijds nog met een enkelasser.

Onze vouwfietsen liggen achterin de auto en zijn voldoende voor boodschappen. Wanneer we een enkele keer echt willen fietsen, huren we ze wel. Dat kan zelfs op steeds meer minicampings.

We hebben tegenwoordig goede wandelschoenen 😊
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Pakkie » za 10 apr 2021 10:24

@VIP: zoals je inmiddels weet zit er bij ons geen Enduro op maar een kantelbare Thule Superb XT.

Gisteren bij het haaks achteruit hier de oprit oprijden (niet nodig, maar wel leuk) merkte ik inderdaad al de beperking qua hoek die je kunt maken. Ook de toegang tot de disselbak is wat beperkter ondanks dat hij best ver voorover kan kantelen. Daarbij zijn we wandelaars en geen fietsers. Denk dat we ze hooguit 2x per jaar zouden gebruiken. Of je daarvoor het hele jaar met zo'n rek op je dissel rond wil rijden kun je je afvragen scratch.gif. Als we dan een keer willen fietsen verzinnen we wel iets anders...vouwfietsen, huren, op dak van de auto etc.
Laatst gewijzigd door Pakkie op za 10 apr 2021 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door PD » za 10 apr 2021 10:25

[re.gif]
Het antwoord op die laatste vraag weet je al, rhetorisch... knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1338
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Onze nieuwe caravan... Fendt Diamant 650 SG

Bericht door Pakkie » za 10 apr 2021 11:14

De caravan is uit september 2019 maar is naar zeggen van de Greeff slechts 1 week gebruikt. Geen idee of het één of twee weken was, maar veel kan het nooit geweest zijn. Paar fotootjes:

Rekjes in de oven nog in plastic dus de oven is nooit gebruikt....
oven.jpg

Ook het fornuis kent geen gebruikssporen terwijl je dat normaal gesproken al heel snel hebt
fornuis.jpg

De opvulkussens voor de bedden in een afgesloten plastic zak
kussen.jpg

Aan een tapijtset valt niks te zien, maar die ligt ook ongebruikt onder één van de bedden. ALs je het bed omhoog doet waan je je in een tapijtzaak qua nieuwe lucht mrgreen.gif . De tapijtset is ook wel erg degelijk uitgevoerd trouwens en met 11,3 kg ook nog best een gewicht. Momenteel ligt hij op zolder dus genieten we op sokken van de verwarmde vloer thumbup.gif

Had ik al gezegd dat we er blij mee zijn? Het overpakken, inrichten etc is begonnen blij.gif
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”