Iemand ervaring met een 515 SKM?
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Iemand ervaring met een 515 SKM?
Hallo allen,
Ik ben mij aan het oriënteren voor een opvolger van mijn huidige Fendt Saphir 540 TK uit 2012.
Ik wil van het slapen op de rondzit af, ik vind het te benauwend met de hoekplankjes, en ook met een topper erop niet super comfortabel. Een stapelbed is een vereiste met drie jonge kinderen. En Fendt heeft de voorkeur, gewoon mooi en kwalitatief een goed product. Een Tabbert vind ik ook erg mooi overigens.
Bij Fendt kom ik uit op een 495 SKM of een 515 SKM, de 550 KMG (ook 2,30 breed) is helemaal prachtig door het grote bed voorin.
De 495 is kleiner dan mijn huidige 540, dus valt daardoor al af, ook omdat mijn luifel en voortent dan niet meer passen. De 550 valt daardoor ook al af, is ook niet gebruikt te vinden en is nieuw boven budget omdat er dan ook weer een tent en luifel bij komen.
Ik wil geen fransbed, dus een dwarsbed moet het worden. Ook wil ik niet breder dan 2,30 breed.
De 515 SKM heeft mijn voorkeur dus, en is momenteel gebruikt zowat niet aan te komen. Er stond er laatst eentje te koop uit 2017 voor 23k, diezelfde caravan ging daarna over naar een handelaar die hem aanbood voor 21,5k, en nu hij is weer overgegaan naar een dealer die hem aanbied voor 24,5k !!
Dat is erg dichtbij de nieuwprijs, dus daar ben ik momenteel mee bezig. Ik zou dan mijn huidige voortent en luifel kunnen meenemen, en zou mijn mover/ATC/E&P laten overbouwen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met een SKM van Fendt, hoe is de gewichtsverdeling, dus hoe te laden? Hoe bevalt de koelkast aan de voortentzijde, trekt hij het wel tijdens hete zomers met de roosters in de voortent?
Groet, Cees
Ik ben mij aan het oriënteren voor een opvolger van mijn huidige Fendt Saphir 540 TK uit 2012.
Ik wil van het slapen op de rondzit af, ik vind het te benauwend met de hoekplankjes, en ook met een topper erop niet super comfortabel. Een stapelbed is een vereiste met drie jonge kinderen. En Fendt heeft de voorkeur, gewoon mooi en kwalitatief een goed product. Een Tabbert vind ik ook erg mooi overigens.
Bij Fendt kom ik uit op een 495 SKM of een 515 SKM, de 550 KMG (ook 2,30 breed) is helemaal prachtig door het grote bed voorin.
De 495 is kleiner dan mijn huidige 540, dus valt daardoor al af, ook omdat mijn luifel en voortent dan niet meer passen. De 550 valt daardoor ook al af, is ook niet gebruikt te vinden en is nieuw boven budget omdat er dan ook weer een tent en luifel bij komen.
Ik wil geen fransbed, dus een dwarsbed moet het worden. Ook wil ik niet breder dan 2,30 breed.
De 515 SKM heeft mijn voorkeur dus, en is momenteel gebruikt zowat niet aan te komen. Er stond er laatst eentje te koop uit 2017 voor 23k, diezelfde caravan ging daarna over naar een handelaar die hem aanbood voor 21,5k, en nu hij is weer overgegaan naar een dealer die hem aanbied voor 24,5k !!
Dat is erg dichtbij de nieuwprijs, dus daar ben ik momenteel mee bezig. Ik zou dan mijn huidige voortent en luifel kunnen meenemen, en zou mijn mover/ATC/E&P laten overbouwen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen met een SKM van Fendt, hoe is de gewichtsverdeling, dus hoe te laden? Hoe bevalt de koelkast aan de voortentzijde, trekt hij het wel tijdens hete zomers met de roosters in de voortent?
Groet, Cees
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Je laatste vraag snap ik niet goed.. in hete zomers ga je toch geen voortent plaatsen ?
Ik vond het bij 15 graden al een broeikas worden als de zon erop stond..
Ik vond het bij 15 graden al een broeikas worden als de zon erop stond..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Nou als je de spullen van 3 kids wil drooghouden of opbergen.
Begrijp ik het wel.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Nou..ik niet.
Met 3 kids van 8, 10 en 12 was ik ooit ook zo gek om een voortent te bouwen in het toenmalige Joegoslavië..
Dat duurde niet zo heel erg lang..onder een luifel blijft het ook best droog als het eens regent in de zomer.
Het jaar erop hadden we dus een luifel.
Zo'n 15 jaar geleden heb ik voor het laatst een voortent opgezet op Texel. Met 2 gaskachels erin. Er lag sneeuw..
En ik kreeg een gezin op bezoek die bleven slapen in de voortent.
De enige tent die we nu nog hebben is een wintertentje van 1,5 mtr in het vierkant..
Helaas al 2 winters niet gebruikt.
Mijn huidige koelkast zit ook aan de deurzijde, doet het prima.
Maar, geen voortent.
Met 3 kids van 8, 10 en 12 was ik ooit ook zo gek om een voortent te bouwen in het toenmalige Joegoslavië..
Dat duurde niet zo heel erg lang..onder een luifel blijft het ook best droog als het eens regent in de zomer.
Het jaar erop hadden we dus een luifel.
Zo'n 15 jaar geleden heb ik voor het laatst een voortent opgezet op Texel. Met 2 gaskachels erin. Er lag sneeuw..
En ik kreeg een gezin op bezoek die bleven slapen in de voortent.
De enige tent die we nu nog hebben is een wintertentje van 1,5 mtr in het vierkant..
Helaas al 2 winters niet gebruikt.
Mijn huidige koelkast zit ook aan de deurzijde, doet het prima.
Maar, geen voortent.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Tsja, in die ruim 45 jaar met de caravan op pad een paar keer toen de kinderen nog jong waren een voortent gehad. Voor de rest een luifel. ( dak of doorschuif luifel) Oh, en ook jaren een wintertentje van 1,85 x 1,85 qua maat zover ik nog weer.
En jaren en jaren deed ik het vaak alleen nog met een de Waard kwaliteit katoenen dakluifel. En opzetten, afbreken fluitje van een cent. En voordeel in "hete landen " veel en veel koeler dan een voortent.
En dan nog de Unico Torino luifel. Als we op doortrek of een aantal dagen ( soms wel een week) daar verbleven bleef die ook vaak in de zak en werd er gekozen voor die oude katoenen dakluifel. Heb deze nog zelfs een keer opnieuw geïmpregneerd .
En de kinderen vanaf een jaar of 9/10 , die vonden in een eigen tent veel leuker dan in de caravan of voortent.
En jaren en jaren deed ik het vaak alleen nog met een de Waard kwaliteit katoenen dakluifel. En opzetten, afbreken fluitje van een cent. En voordeel in "hete landen " veel en veel koeler dan een voortent.
En dan nog de Unico Torino luifel. Als we op doortrek of een aantal dagen ( soms wel een week) daar verbleven bleef die ook vaak in de zak en werd er gekozen voor die oude katoenen dakluifel. Heb deze nog zelfs een keer opnieuw geïmpregneerd .
En de kinderen vanaf een jaar of 9/10 , die vonden in een eigen tent veel leuker dan in de caravan of voortent.
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Snap je keuze wel, mooie indeling, geen ervaring met Fendt.
Ik dacht check ff in duitsland, lijkt mij een gangbaar model en daar zullen er iets meer van zijn, helaas 1 stuk van 2017, staat wel bij Keulen aardig dicht bij om eens te kijken en qua prijs € 5.500 goedkoper dan in NL.
Gezien de markt voor gebruikte caravans aardig overspannen is verwacht ik dat je huidige Fendt prima particulier te verkopen is vraag genoeg.
https://home.mobile.de/ANDREASKOOPAUTOM ... _311392413
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Hoi Cees,
Wij zijn onlangs over gestapt naar een Fendt 515 SG uit 2018. Hiervoor hadden wij de Fendt 515 SKM uit 2016. Wij hebben hier een heerlijke caravan aan gehad. Met drie kinderen derhalve ook gekozen voor een caravan met stapelbed. Het onderste bed kun je tijdens de rit omhoog zetten om nog meer spullen in te laden middels een groot luik. [bij ons was het voordeel dat er ook een rolstoel ingeklapt zo ingezet kon worden]. De treinzit is goed voor 4 personen. Je kunt hier echter max. met twee volwassenen en twee kinderen zitten. Omdat onderin ook een omtimmering zit voor de o.a. de wielkast is dit voor een volwassene iets minder comfortabel. Het dwarsbed voorin is groot. Omdat het dwars geplaatst is heb je een lengte van 2.10 mtr. en met een breedte van 1.40 ligt het comfortabel. Het enige nadeel vonden wij het over elkaar “klauteren” wanneer iemand naar de WC moet. Niet echt prettig wanneer je ‘s nachts er een keer uit moet na enkele biertjes . Het gedeelte tussen de treinzit en de kast is dan ook niet breed. De keuken vonden wij fijn qua indeling en laden. Vanuit de keuken ook goed zicht op alles wat voor de caravan gebeurt, handig met de kinderen. De koelkast heeft ondanks dat deze in de voortent uit kwam altijd goed gefunctioneerd. Ook in de Ardeche met temperaturen tussen de 35 en 40 graden. Nooit geen problemen ondervonden. Enige probleem wat wij met de koelkast in het begin hadden dat deze tijdens de rit uit zijn vergrendeling schoot en alles door de caravan lag. Dit heb ik kunnen verhelpen en heeft niks te maken met de caravan of indeling. Onder het bed voldoende ruimte om spullen op te bergen. Aan een zijde zat een luik. Ik heb zelf een luik aan de andere zijde gemaakt zodat ik van buitenaf er goed bij kon. Het gevaar is wel dat wanneer je veel spullen in je disselbak legt en onder het bed dat de kogeldruk snel te hoog is. Om de juiste balans in belading te vinden hebben je voldoende mogelijkheden. De keuken en de treinzit bevinden zich boven de as. De zware spullen dus onder de banken in de treinzit. Door de ruimte onder het bed voor, en onder het stapelbed achter kun je een goede balans vinden. Daarnaast is er nog de nodige kastruimte bovenin. Wij hadden met drie kinderen zelfs enkele lege kastjes ! [en dat met drie dochters ] Al met al hebben wij er zeker geen spijt van gehad ! Succes met je zoektocht. Het is altijd leuk om te kijken naar iets nieuws.
Gr. Chris.
Wij zijn onlangs over gestapt naar een Fendt 515 SG uit 2018. Hiervoor hadden wij de Fendt 515 SKM uit 2016. Wij hebben hier een heerlijke caravan aan gehad. Met drie kinderen derhalve ook gekozen voor een caravan met stapelbed. Het onderste bed kun je tijdens de rit omhoog zetten om nog meer spullen in te laden middels een groot luik. [bij ons was het voordeel dat er ook een rolstoel ingeklapt zo ingezet kon worden]. De treinzit is goed voor 4 personen. Je kunt hier echter max. met twee volwassenen en twee kinderen zitten. Omdat onderin ook een omtimmering zit voor de o.a. de wielkast is dit voor een volwassene iets minder comfortabel. Het dwarsbed voorin is groot. Omdat het dwars geplaatst is heb je een lengte van 2.10 mtr. en met een breedte van 1.40 ligt het comfortabel. Het enige nadeel vonden wij het over elkaar “klauteren” wanneer iemand naar de WC moet. Niet echt prettig wanneer je ‘s nachts er een keer uit moet na enkele biertjes . Het gedeelte tussen de treinzit en de kast is dan ook niet breed. De keuken vonden wij fijn qua indeling en laden. Vanuit de keuken ook goed zicht op alles wat voor de caravan gebeurt, handig met de kinderen. De koelkast heeft ondanks dat deze in de voortent uit kwam altijd goed gefunctioneerd. Ook in de Ardeche met temperaturen tussen de 35 en 40 graden. Nooit geen problemen ondervonden. Enige probleem wat wij met de koelkast in het begin hadden dat deze tijdens de rit uit zijn vergrendeling schoot en alles door de caravan lag. Dit heb ik kunnen verhelpen en heeft niks te maken met de caravan of indeling. Onder het bed voldoende ruimte om spullen op te bergen. Aan een zijde zat een luik. Ik heb zelf een luik aan de andere zijde gemaakt zodat ik van buitenaf er goed bij kon. Het gevaar is wel dat wanneer je veel spullen in je disselbak legt en onder het bed dat de kogeldruk snel te hoog is. Om de juiste balans in belading te vinden hebben je voldoende mogelijkheden. De keuken en de treinzit bevinden zich boven de as. De zware spullen dus onder de banken in de treinzit. Door de ruimte onder het bed voor, en onder het stapelbed achter kun je een goede balans vinden. Daarnaast is er nog de nodige kastruimte bovenin. Wij hadden met drie kinderen zelfs enkele lege kastjes ! [en dat met drie dochters ] Al met al hebben wij er zeker geen spijt van gehad ! Succes met je zoektocht. Het is altijd leuk om te kijken naar iets nieuws.
Gr. Chris.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Wij staan meestal 3,5 week op één camping in Kroatië in de zomer. Veel ruimte in de voortent voor de kinderen (en hun zooi) en eentje slaapt er ook in een cabine in. Meestal zitten de voorwanden niet in.
Met Hemelvaart & Pinksteren gebruiken we de tent ook graag in Nederland. En voor de weekendjes gebruiken we de panoramaluifel.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Juist jasailor wim schreef: ↑ma 1 feb 2021 09:20
Nou als je de spullen van 3 kids wil drooghouden of opbergen.
Begrijp ik het wel.
Gr Wim
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Ik zat ook al te kijken of er in Duitsland wat stond, maar ook daar is de spoeling dun momenteel... behalve die ene dan.workel schreef: ↑ma 1 feb 2021 11:14
Snap je keuze wel, mooie indeling, geen ervaring met Fendt.
Ik dacht check ff in duitsland, lijkt mij een gangbaar model en daar zullen er iets meer van zijn, helaas 1 stuk van 2017, staat wel bij Keulen aardig dicht bij om eens te kijken en qua prijs € 5.500 goedkoper dan in NL.
Gezien de markt voor gebruikte caravans aardig overspannen is verwacht ik dat je huidige Fendt prima particulier te verkopen is vraag genoeg.
https://home.mobile.de/ANDREASKOOPAUTOM ... _311392413
Inruilprijs in NL van mijn Fendt verschilt ook zo maar €2000,- bij de één of de ander. Particulier verkopen zal sowieso meer opbrengen, echter zonder mover en tent/luifel ook weer niet zo aantrekkelijk denk.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Dank voor je uitvoerige reactieKiep70 schreef: ↑ma 1 feb 2021 19:05Hoi Cees,
Wij zijn onlangs over gestapt naar een Fendt 515 SG uit 2018. Hiervoor hadden wij de Fendt 515 SKM uit 2016. Wij hebben hier een heerlijke caravan aan gehad. Met drie kinderen derhalve ook gekozen voor een caravan met stapelbed. Het onderste bed kun je tijdens de rit omhoog zetten om nog meer spullen in te laden middels een groot luik. [bij ons was het voordeel dat er ook een rolstoel ingeklapt zo ingezet kon worden]. De treinzit is goed voor 4 personen. Je kunt hier echter max. met twee volwassenen en twee kinderen zitten. Omdat onderin ook een omtimmering zit voor de o.a. de wielkast is dit voor een volwassene iets minder comfortabel. Het dwarsbed voorin is groot. Omdat het dwars geplaatst is heb je een lengte van 2.10 mtr. en met een breedte van 1.40 ligt het comfortabel. Het enige nadeel vonden wij het over elkaar “klauteren” wanneer iemand naar de WC moet. Niet echt prettig wanneer je ‘s nachts er een keer uit moet na enkele biertjes . Het gedeelte tussen de treinzit en de kast is dan ook niet breed. De keuken vonden wij fijn qua indeling en laden. Vanuit de keuken ook goed zicht op alles wat voor de caravan gebeurt, handig met de kinderen. De koelkast heeft ondanks dat deze in de voortent uit kwam altijd goed gefunctioneerd. Ook in de Ardeche met temperaturen tussen de 35 en 40 graden. Nooit geen problemen ondervonden. Enige probleem wat wij met de koelkast in het begin hadden dat deze tijdens de rit uit zijn vergrendeling schoot en alles door de caravan lag. Dit heb ik kunnen verhelpen en heeft niks te maken met de caravan of indeling. Onder het bed voldoende ruimte om spullen op te bergen. Aan een zijde zat een luik. Ik heb zelf een luik aan de andere zijde gemaakt zodat ik van buitenaf er goed bij kon. Het gevaar is wel dat wanneer je veel spullen in je disselbak legt en onder het bed dat de kogeldruk snel te hoog is. Om de juiste balans in belading te vinden hebben je voldoende mogelijkheden. De keuken en de treinzit bevinden zich boven de as. De zware spullen dus onder de banken in de treinzit. Door de ruimte onder het bed voor, en onder het stapelbed achter kun je een goede balans vinden. Daarnaast is er nog de nodige kastruimte bovenin. Wij hadden met drie kinderen zelfs enkele lege kastjes ! [en dat met drie dochters ] Al met al hebben wij er zeker geen spijt van gehad ! Succes met je zoektocht. Het is altijd leuk om te kijken naar iets nieuws.
Gr. Chris.
Dat serviceluik aan de andere kant had ik mij ook al bedacht, echter zit daar bij de nieuwere juist de boiler en de watertank, dus schiet het niet op daar een luik te plaatsen.
Logische stap naar de SG die je gemaakt hebt, dat word onze volgende indeling ook ooit weer (of een SGE), heerlijk zo’n groot bed. Onze vorige caravan had ook zo’n indeling, echt super!
En inderdaad de zoektocht en kijken is altijd erg leuk.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Bij ons zat er wel de watertank, met daarnaast [meer naar het midden de accu voor de mover]. De boiler zat aan de voorzijde bij het andere [originele] luik. Toch kon ik met het luik spullen naast de watertank leggen. Ook had ik er ledverlichting onder gemaakt. Wij hebben maar zelden het bed echt van binnen omhoog gedaan. Dit gaat overigens makkelijk. Nogmaals, een heerlijke caravan met een zee aan ruimte. De 515 SG gaan we komend seizoen uit proberen. Gaat vast goedkomen.
Gr. Chris.
Gr. Chris.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
kijk bij de caravan ook na hoe goed de as nog is, hij lijkt op de foto 2 cm lager te staan als een vergelijkbare 515 met 1800 kg as en alu velg.
maar foto's geven wel een slecht beeld.
ga ook passen met het bed, als je nu je bed klein vindt, wil je dan wel weer zo'n bed terug.
je hebt een Fendt, dus je weet dat ze een zeer goede kwaliteit hebben.
maar foto's geven wel een slecht beeld.
ga ook passen met het bed, als je nu je bed klein vindt, wil je dan wel weer zo'n bed terug.
je hebt een Fendt, dus je weet dat ze een zeer goede kwaliteit hebben.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
BertJan schreef: ↑ma 1 feb 2021 21:05kijk bij de caravan ook na hoe goed de as nog is, hij lijkt op de foto 2 cm lager te staan als een vergelijkbare 515 met 1800 kg as en alu velg.
maar foto's geven wel een slecht beeld.
ga ook passen met het bed, als je nu je bed klein vindt, wil je dan wel weer zo'n bed terug.
je hebt een Fendt, dus je weet dat ze een zeer goede kwaliteit hebben.
Mijn huidige Fendt staat ook vrij laag op de wielen, echter is de as in prima staat.
Standaard mag een 515 SKM 1700 kg wegen, dit is op te waarderen naar 1800, 1900 of 2000 kg. Bij een opwaardering wordt de omloop 10 cm groter.
Degene die reeds op 2000 kg staan, staan zichtbaar hoger op de wielen. Met alu velgen lijkt optisch altijd wat hoger..
Qua bed, ga ik 10 cm breder en heb je geen last meer van de hoekkastjes.. want die zitten boven de vensterbank bij een SKM. In mijn huidige Fendt zitten die hoekkastjes direct boven het bed, en snoepen dus iets van de breedte af..
Een breder bed ga je met deze lengte en indeling niet vinden.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Zo is het nu bij een SKM;Kiep70 schreef: ↑ma 1 feb 2021 20:43Bij ons zat er wel de watertank, met daarnaast [meer naar het midden de accu voor de mover]. De boiler zat aan de voorzijde bij het andere [originele] luik. Toch kon ik met het luik spullen naast de watertank leggen. Ook had ik er ledverlichting onder gemaakt. Wij hebben maar zelden het bed echt van binnen omhoog gedaan. Dit gaat overigens makkelijk. Nogmaals, een heerlijke caravan met een zee aan ruimte. De 515 SG gaan we komend seizoen uit proberen. Gaat vast goedkomen.
Gr. Chris.
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Oke, dan heb je inderdaad niks aan het extra luik. In ons model van 2016 zat de boiler rechts voorin. Wel ook netjes afgeschermd middels een schotje.
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Tis het proberen waard om hem particulier te verkopen, onze is ook zonder tent/luifel verkocht, wel met mover, maar ach die is ook nieuw aan te schaffen of je maakt een prijs met en zonder mover.
Zet hem eens op marktplaats weet je gelijk of er animo voor is en wat de prijzen zijn, wellicht brengt hij meer op en krijg je korting bij de caravan die je koopt.
Succes met het maken van de juiste afweging.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Heb nu reeds een hele scherpe inruilprijs gekregen. Zou dan een kleine €2000,- afschrijving hebben in zes jaar..dat vindt ik niet slecht. Lukt met mijn auto’s nooit.workel schreef: ↑di 2 feb 2021 10:28
Tis het proberen waard om hem particulier te verkopen, onze is ook zonder tent/luifel verkocht, wel met mover, maar ach die is ook nieuw aan te schaffen of je maakt een prijs met en zonder mover.
Zet hem eens op marktplaats weet je gelijk of er animo voor is en wat de prijzen zijn, wellicht brengt hij meer op en krijg je korting bij de caravan die je koopt.
Succes met het maken van de juiste afweging.
Voordeel bij inruilen vindt ik wel dat je weet van te voren wat het hele geintje je gaat kosten, en zo de afweging maken.
In dit geval zeker, omdat de SKM die ik op het oog heb geen mover+ATC heeft, dus zou dan alles door mijn onderhoudsmonteur/stalling laten demonteren, en later alles weer monteren.
Het ‘gevaar’ bij zelf particulier verkopen is dat het wellicht wat langer duurt en inmiddels de SKM reeds weg is...
Keuzes...keuzes..
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
En hoeveel heeft die SKM afgeschreven?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Iemand ervaring met een 515 SKM?
(Aangepast wegens onnodig quoten, lees even de spelregels)
In dit geval ook dat bedrag, maar dan in een half jaar.. is een demo-wagen..
In dit geval ook dat bedrag, maar dan in een half jaar.. is een demo-wagen..
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Iemand ervaring met een 515 SKM?
(Aangepast wegens onnodig quoten voorgaande berichten, lees even de spelregels)
Gefeliciteerd, dan ben je er toch uit?
Gefeliciteerd, dan ben je er toch uit?
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Iemand ervaring met een 515 SKM?
(Aangepast wegens onnodig quoten voorgaande berichten, lees even de spelregels)
Bijna wel ja, maar wil hem nog even goed bekijken/voelen, en dat is momenteel even lastig met de maatregelen...
Bijna wel ja, maar wil hem nog even goed bekijken/voelen, en dat is momenteel even lastig met de maatregelen...
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Dat is zeker zo, maar waar een wil is, is een weg. Als een dealer een beetje wil meewerken moet dat toch lukken.
Heb gisteren onze nieuwe Knaus ook bekeken bij de dealer, netjes afspraak gepland en hij stond klaar, alles bekeken, zaken doorgenomen en klaar.
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
- Locatie: Noordwijk
Re: Iemand ervaring met een 515 SKM?
Dat is zeker mogelijk, en de dealer wil ook zeker meewerken. Het kost alleen wat meer tijd nu.. maar komt vast wel goed binnen een afzienbare tijd..
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.