“VIP” Fendt Brillant 650 TF
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Mooie oplossing. Heb wel een vraag mbt het gebruik van vet in relatie tot de warmte die binnen een caravan op een warme Zuid-Europese dag kan ontstaan. Bestaat er een risico dat dit vet “smelt” cq vloeibaar wordt? Wat is dan de schade die ontstaat aan het houtwerk van de kasten en/of laden? Bestaat er een smering dat hier minder gevoelig voor is? Heeft absoluut te maken met mijn beperkte kennis als het gaat om smeermiddelen.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)
-
- Berichten: 194
- Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
- Locatie: Omgeving Schagen
- Contacteer:
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Wat een prachtige caravan. Gefeliciteerd. Echt een topper.
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif RE.gif
Dat dikke vet wordt niet zo dun dat het gaat lopen hoor bij die temperaturen
Dat dikke vet wordt niet zo dun dat het gaat lopen hoor bij die temperaturen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Temperatuurbereik is van -30 tot +120 graden. Dus 40 graden in Zuid Europa is geen probleem.
Porsche + Tabbert
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Mooi oplossing, maar plastic delen die al jaren ongerept zijn, probeer ik meestal zo weinig mogelijk los te wippen. Als er iets afbreekt ben je verder van huis.
Gelukkig stoor ik me niet zo snel aan dit soort dingen, maar wel mooi dat je dit allemaal hebt opgelost en de video hebt gedeeld. Leuk dat je weer terug bent. Ik ken je niet persoonlijk, maar heb al veel informatie gevonden, door jou gegeven.
En prachtige caravan overigens!
Gelukkig stoor ik me niet zo snel aan dit soort dingen, maar wel mooi dat je dit allemaal hebt opgelost en de video hebt gedeeld. Leuk dat je weer terug bent. Ik ken je niet persoonlijk, maar heb al veel informatie gevonden, door jou gegeven.
En prachtige caravan overigens!
Home is where you park it
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif
Weekmakers blijven sowieso 10 jaar zitten, dus geen enkel probleem bij een caravan van maar net 3 jaar
Weekmakers blijven sowieso 10 jaar zitten, dus geen enkel probleem bij een caravan van maar net 3 jaar
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Bospaadje schreef: ↑wo 23 sep 2020 10:56Mooi oplossing, maar plastic delen die al jaren ongerept zijn, probeer ik meestal zo weinig mogelijk los te wippen. Als er iets afbreekt ben je verder van huis.
Gelukkig stoor ik me niet zo snel aan dit soort dingen, maar wel mooi dat je dit allemaal hebt opgelost en de video hebt gedeeld. Leuk dat je weer terug bent. Ik ken je niet persoonlijk, maar heb al veel informatie gevonden, door jou gegeven.
En prachtige caravan overigens!
Dankjewel, graag gedaan.
Leuk om te lezen dat je zo nu en dan ook wat hebt aan de gegeven informatie
En ja, de wagen is fantastisch helemaal in
Porsche + Tabbert
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Inderdaad.
Ik zit zo af en toe ook wel eens te kijken naar een Premium. Alleen wil ik niet zo'n grote. Mijn auto mag maar 1800kg trekken en ik heb de ruimte ook helemaal niet nodig. Alleen vind ik een kleine Premium dus helemaal niet zo mooi. De zwarte baan gaat bij een kleine caravan erg rond lopen waardoor hij het stoere uiterlijk verliest. .
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
En juist hierom ben ik blij dat je weer terug bent.
Briljant strooiend met oplossingen....
Briljant strooiend met oplossingen....
VIP schreef: ↑wo 23 sep 2020 08:15Mensen, daar komt ie dan.....
Er zijn van die details waar ik mij aan stoor, in de Brillant is er 1 dingetje en dat was het blikkerige/rauwe geluid van de drukknop sluitingen.
Natuurlijk moet dit dan opgelost worden, en dat is heel goed gelukt. Het harde blikkerige geluid is nu weg en ben helemaal happy.
Het bleek dat de slotjes (die van een toeleverancier komen) inwendig helemaal droog waren en metaal op metaal bewoog.
Omdat ik mij kan voorstellen dat er ook anderen zijn die dit probleem hebben (deze drukknopsluitingen worden in vele merken gemonteerd) heb ik een filmpje gemaakt hoe dit eenvoudig is op te lossen.
Ik had geluk, het waren maar 19 drukknop sluitingen die ik heb aangepakt, het geluidsverschil is enorm.
In de link hieronder een uitleg hoe je dit kunt doen.
https://youtu.be/NegJl_clvRs
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Zoals op instapgram al gezegd, erg gave combi! Caravan ziet er super uit!
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Morgoth schreef: ↑wo 23 sep 2020 16:59Inderdaad.
Ik zit zo af en toe ook wel eens te kijken naar een Premium. Alleen wil ik niet zo'n grote. Mijn auto mag maar 1800kg trekken en ik heb de ruimte ook helemaal niet nodig. Alleen vind ik een kleine Premium dus helemaal niet zo mooi. De zwarte baan gaat bij een kleine caravan erg rond lopen waardoor hij het stoere uiterlijk verliest. .
Dat van dat rond lopen van de zwarte baan klopt, dat is bij de kortste de 495 het geval.
Bij de 540 en 560 is die hoekig net zoals bij de 650's.
Porsche + Tabbert
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif
Er is ook nog een 440 geweest. Loopt ook rond.
Maar goed. Ik ben eigenlijk heel tevreden met m'n oude gebakkie. Alleen het bed vind ik te klein (smal). Het enige nadeel.
Er is ook nog een 440 geweest. Loopt ook rond.
Maar goed. Ik ben eigenlijk heel tevreden met m'n oude gebakkie. Alleen het bed vind ik te klein (smal). Het enige nadeel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif
Klopt, die was er ook, , dacht dat je bedoelde rond 1800 kilo, vandaar de 2 modellen die ik noemde.
Klopt, die was er ook, , dacht dat je bedoelde rond 1800 kilo, vandaar de 2 modellen die ik noemde.
Porsche + Tabbert
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
De Torino die jij laat maken is deze enkel vergroot of worden er nog andere dingen aan veranderd zoals bijvoorbeeld een stevigere buis en/of meer dakliggers?
Bedankt
Bedankt
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif
De boog is identiek aan de Torino die op de Premium zat, ook de buis zelf is identiek.
Het doek wordt dan speciaal op maat gemaakt.
De boog is identiek aan de Torino die op de Premium zat, ook de buis zelf is identiek.
Het doek wordt dan speciaal op maat gemaakt.
Porsche + Tabbert
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Even een update mbt tot de Torino.
We hebben gewacht met het bestellen van de Torino, we waren er toch nog niet helemaal over uit.
Aangezien we best vaak onderweg zijn (ook in het voor en najaar) hik ik zelf een beetje tegen het telkens op en afbreken van de Torino.
Voor een zomervakantie de Torino opzetten is geen probleem, maar elke weekend de Torino op en afbreken (en de kans op een natte luifel zeker in het voor en najaar) was de reden om nog even te wachten.
Aangezien PD er een 9200 luifel op heeft zitten, was het dit weekend en mooie gelegenheid om in de praktijk te zien hoe deze zich hielt, we hadden mazzel dat het goed waaide en gelijk konden ervaren hoe de luifel zicht dan zou houden, en dit bleek goed te zijn.
Het windscherm hebben we niet live gezien, omdat we vanwege de harde wind eerder zijn vertrokken. Op de foto's die we hebben gezien vind ik het er rommelig uit zien. (wie weet verander ik tzt wel van mening). Onze voorkeur zou nu uitgaan naar 1 zijwand met raam (Rainblocker). Mocht de Rainblocker in de praktijk dan toch niet bevallen gaat ie gewoon de verkoop in.
En ja, dan moet je als nog een keuze maken, de Torino is qua vormgeving heel mooi en heeft zich de afgelopen jaren goed bewezen, een cassetteluifel heeft als voordeel dat deze binnen enkele minuten in en uit gedraaid is, en kan zelfs nat ingedraaid worden. Deze kunnen we dan weer drogen door hem thuis als het droog is weer uit te draaien.
Een keuze maken is in dit/ons geval niet zo eenvoudig, hoewel we wel meer naar de cassetteluifel neigen, we zullen eerdaags een definitieve keuze maken.
Wordt vervolgd.......
We hebben gewacht met het bestellen van de Torino, we waren er toch nog niet helemaal over uit.
Aangezien we best vaak onderweg zijn (ook in het voor en najaar) hik ik zelf een beetje tegen het telkens op en afbreken van de Torino.
Voor een zomervakantie de Torino opzetten is geen probleem, maar elke weekend de Torino op en afbreken (en de kans op een natte luifel zeker in het voor en najaar) was de reden om nog even te wachten.
Aangezien PD er een 9200 luifel op heeft zitten, was het dit weekend en mooie gelegenheid om in de praktijk te zien hoe deze zich hielt, we hadden mazzel dat het goed waaide en gelijk konden ervaren hoe de luifel zicht dan zou houden, en dit bleek goed te zijn.
Het windscherm hebben we niet live gezien, omdat we vanwege de harde wind eerder zijn vertrokken. Op de foto's die we hebben gezien vind ik het er rommelig uit zien. (wie weet verander ik tzt wel van mening). Onze voorkeur zou nu uitgaan naar 1 zijwand met raam (Rainblocker). Mocht de Rainblocker in de praktijk dan toch niet bevallen gaat ie gewoon de verkoop in.
En ja, dan moet je als nog een keuze maken, de Torino is qua vormgeving heel mooi en heeft zich de afgelopen jaren goed bewezen, een cassetteluifel heeft als voordeel dat deze binnen enkele minuten in en uit gedraaid is, en kan zelfs nat ingedraaid worden. Deze kunnen we dan weer drogen door hem thuis als het droog is weer uit te draaien.
Een keuze maken is in dit/ons geval niet zo eenvoudig, hoewel we wel meer naar de cassetteluifel neigen, we zullen eerdaags een definitieve keuze maken.
Wordt vervolgd.......
Porsche + Tabbert
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Geloof me..eens een cassetteluifel en je wilt nooit anders meer.
Ik gebruik al 15 jaar niks anders.
Ik zou graag de Dometic elektrische luifel willen.
Die had ik een tijd geleden op mijn huurcamper zitten in Canada.
Echt superdingen. Geen steunpoten, geen haringen en toch stormvast. Druk op de knop..en in 6 seconden staat ie.
Helaas past dat niet op mijn camper.
Ik gebruik al 15 jaar niks anders.
Ik zou graag de Dometic elektrische luifel willen.
Die had ik een tijd geleden op mijn huurcamper zitten in Canada.
Echt superdingen. Geen steunpoten, geen haringen en toch stormvast. Druk op de knop..en in 6 seconden staat ie.
Helaas past dat niet op mijn camper.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif
Die Dometic PR2500 is er niet op 600cm (ik kan hem niet vinden) en daarnaast vind ik geen adapter voor dakmontage op de Brillant.
Zal dus als we een cassette nemen een Thule worden.
Die Dometic PR2500 is er niet op 600cm (ik kan hem niet vinden) en daarnaast vind ik geen adapter voor dakmontage op de Brillant.
Zal dus als we een cassette nemen een Thule worden.
Porsche + Tabbert
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Misschien weet je het zelf nog niet, ik wel
En die rainblocker ruil je tijdens de zichttermijn nog wel om voor een windscherm... tot zover mijn profetische woorden
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Zoveel mensen, zoveel meningen uiteraard. Op onze vorige caravan een cassetteluifel gehad, maar bij de huidige toch voor een Torino gekozen ivm de alom bekende voordelen (fraaier, stormvaster, perfecte afwatering, meer ruimte onder de luifel etc.). Dat een cassetteluifel sneller te plaatsen/verwijderen is staat buiten kijf, maar wij hebben die paar minuutjes extra er graag voor over om de Torino neer te zetten; ook voor de diverse weekenden dat we op pad gaan.Ab schreef: ↑ma 5 okt 2020 09:34Geloof me..eens een cassetteluifel en je wilt nooit anders meer.
Ik gebruik al 15 jaar niks anders.
Ik zou graag de Dometic elektrische luifel willen.
Die had ik een tijd geleden op mijn huurcamper zitten in Canada.
Echt superdingen. Geen steunpoten, geen haringen en toch stormvast. Druk op de knop..en in 6 seconden staat ie.
Helaas past dat niet op mijn camper.
@VIP: een natte Torino vouw je toch gewoon wat ruimer in elkaar, leg hem achterin in je auto en eenmaal thuis hang je hem er in jouw garage toch gewoon weer even aan om te drogen? Zo doen wij het altijd met dat verschil dat wij hem er niet aan hangen om te drogen, maar op de zolder boven ons inpandige garage uitleggen op de vloer om hem te laten drogen. Nat indraaien van een cassetteluifel kan zeker, maar heb dit jaar bij mijn schoonouders gezien dat daarna goed laten drogen/droog maken wel een must is want als je dat niet doet wordt je geconfronteerd met hardnekkige vlekken.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif
Ja inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen en keuzes die je kan/moet maken.
Vergeet niet dat de omloopmaat van Torino nu 1120 cm zou worden, een enorme lap dus, wat we voor lief nemen als we een Torino nemen.
Bax wil speciaal een Torino maken, maar de omloopmaat baarde hun wel zorgen vwb het afspannen, dat was voor ons geen reden om af te haken, integendeel de Torino is een geweldig mooie luifel.
Aan de andere kant is het gemak van een cassetteluifel ook mooi ivm de vele weekenden die we weg zijn.
Uiteraard moet de cassette luifel ook gedroogd worden als hij nat is en dat doen we dan thuis op de oprit.
Ja inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen en keuzes die je kan/moet maken.
Vergeet niet dat de omloopmaat van Torino nu 1120 cm zou worden, een enorme lap dus, wat we voor lief nemen als we een Torino nemen.
Bax wil speciaal een Torino maken, maar de omloopmaat baarde hun wel zorgen vwb het afspannen, dat was voor ons geen reden om af te haken, integendeel de Torino is een geweldig mooie luifel.
Aan de andere kant is het gemak van een cassetteluifel ook mooi ivm de vele weekenden die we weg zijn.
Uiteraard moet de cassette luifel ook gedroogd worden als hij nat is en dat doen we dan thuis op de oprit.
Porsche + Tabbert
-
- Berichten: 1683
- Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
Als geld geen rol speelt , zou ik zeggen neem beide. Hebben wij ook, ideaal.
Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF
RE.gif
Daar hebben we idd ook over nagedacht, zijn we nog niet over uit.
Daar hebben we idd ook over nagedacht, zijn we nog niet over uit.
Porsche + Tabbert