“VIP” Fendt Brillant 650 TF

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door karelV » wo 23 sep 2020 09:23

RE.gif
thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
AndreVK
Berichten: 225
Lid geworden op: za 31 mar 2018 13:55

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door AndreVK » wo 23 sep 2020 09:30

Mooie oplossing. Heb wel een vraag mbt het gebruik van vet in relatie tot de warmte die binnen een caravan op een warme Zuid-Europese dag kan ontstaan. Bestaat er een risico dat dit vet “smelt” cq vloeibaar wordt? Wat is dan de schade die ontstaat aan het houtwerk van de kasten en/of laden? Bestaat er een smering dat hier minder gevoelig voor is? Heeft absoluut te maken met mijn beperkte kennis als het gaat om smeermiddelen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo XC60 (2018) | Fendt Diamant (2023)

caravanblog
Berichten: 192
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door caravanblog » wo 23 sep 2020 09:37

Wat een prachtige caravan. Gefeliciteerd. Echt een topper.
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Micky » wo 23 sep 2020 09:37

RE.gif RE.gif

Dat dikke vet wordt niet zo dun dat het gaat lopen hoor bij die temperaturen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » wo 23 sep 2020 10:56

Temperatuurbereik is van -30 tot +120 graden. Dus 40 graden in Zuid Europa is geen probleem.
Porsche + Tabbert

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Bospaadje » wo 23 sep 2020 10:56

Mooi oplossing, maar plastic delen die al jaren ongerept zijn, probeer ik meestal zo weinig mogelijk los te wippen. Als er iets afbreekt ben je verder van huis.
Gelukkig stoor ik me niet zo snel aan dit soort dingen, maar wel mooi dat je dit allemaal hebt opgelost en de video hebt gedeeld. Leuk dat je weer terug bent. Ik ken je niet persoonlijk, maar heb al veel informatie gevonden, door jou gegeven.
En prachtige caravan overigens!
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Micky » wo 23 sep 2020 11:33

RE.gif

Weekmakers blijven sowieso 10 jaar zitten, dus geen enkel probleem bij een caravan van maar net 3 jaar thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » wo 23 sep 2020 15:12

Bospaadje schreef:
wo 23 sep 2020 10:56
Mooi oplossing, maar plastic delen die al jaren ongerept zijn, probeer ik meestal zo weinig mogelijk los te wippen. Als er iets afbreekt ben je verder van huis.
Gelukkig stoor ik me niet zo snel aan dit soort dingen, maar wel mooi dat je dit allemaal hebt opgelost en de video hebt gedeeld. Leuk dat je weer terug bent. Ik ken je niet persoonlijk, maar heb al veel informatie gevonden, door jou gegeven.
En prachtige caravan overigens!

Dankjewel, graag gedaan.

Leuk om te lezen dat je zo nu en dan ook wat hebt aan de gegeven informatie thumbup.gif

En ja, de wagen is fantastisch helemaal in love.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Morgoth » wo 23 sep 2020 16:59

VIP schreef:
zo 20 sep 2020 23:02
De Premium was/is inderdaad een bijzonder verschijning, mijn gevoel zegt dat ie er uit gaat, de (nabije) toekomst zal het leren......... voor ons is het na 7 jaren Premiums mooi geweest en kunnen we terug kijken om vele mooie reizen en ervaringen met de Premium.
Inderdaad.
Ik zit zo af en toe ook wel eens te kijken naar een Premium. Alleen wil ik niet zo'n grote. Mijn auto mag maar 1800kg trekken en ik heb de ruimte ook helemaal niet nodig. Alleen vind ik een kleine Premium dus helemaal niet zo mooi. De zwarte baan gaat bij een kleine caravan erg rond lopen waardoor hij het stoere uiterlijk verliest. .
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Rene_13 » wo 23 sep 2020 18:56

En juist hierom ben ik blij dat je weer terug bent.
Briljant strooiend met oplossingen....
VIP schreef:
wo 23 sep 2020 08:15
Mensen, daar komt ie dan.....

Er zijn van die details waar ik mij aan stoor, in de Brillant is er 1 dingetje en dat was het blikkerige/rauwe geluid van de drukknop sluitingen.

Natuurlijk moet dit dan opgelost worden, en dat is heel goed gelukt. Het harde blikkerige geluid is nu weg en ben helemaal happy.

Het bleek dat de slotjes (die van een toeleverancier komen) inwendig helemaal droog waren en metaal op metaal bewoog.

Omdat ik mij kan voorstellen dat er ook anderen zijn die dit probleem hebben (deze drukknopsluitingen worden in vele merken gemonteerd) heb ik een filmpje gemaakt hoe dit eenvoudig is op te lossen.

Ik had geluk, het waren maar 19 drukknop sluitingen whistle.gif die ik heb aangepakt, het geluidsverschil is enorm.

In de link hieronder een uitleg hoe je dit kunt doen.


https://youtu.be/NegJl_clvRs
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door RonvA » wo 23 sep 2020 19:08

Zoals op instapgram al gezegd, erg gave combi! Caravan ziet er super uit!
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » wo 23 sep 2020 21:52

Morgoth schreef:
wo 23 sep 2020 16:59
VIP schreef:
zo 20 sep 2020 23:02
De Premium was/is inderdaad een bijzonder verschijning, mijn gevoel zegt dat ie er uit gaat, de (nabije) toekomst zal het leren......... voor ons is het na 7 jaren Premiums mooi geweest en kunnen we terug kijken om vele mooie reizen en ervaringen met de Premium.
Inderdaad.
Ik zit zo af en toe ook wel eens te kijken naar een Premium. Alleen wil ik niet zo'n grote. Mijn auto mag maar 1800kg trekken en ik heb de ruimte ook helemaal niet nodig. Alleen vind ik een kleine Premium dus helemaal niet zo mooi. De zwarte baan gaat bij een kleine caravan erg rond lopen waardoor hij het stoere uiterlijk verliest. .

Dat van dat rond lopen van de zwarte baan klopt, dat is bij de kortste de 495 het geval.

Bij de 540 en 560 is die hoekig net zoals bij de 650's.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Morgoth » do 24 sep 2020 09:00

RE.gif
Er is ook nog een 440 geweest. Loopt ook rond.

Maar goed. Ik ben eigenlijk heel tevreden met m'n oude gebakkie. Alleen het bed vind ik te klein (smal). Het enige nadeel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » do 24 sep 2020 09:15

RE.gif

Klopt, die was er ook, , dacht dat je bedoelde rond 1800 kilo, vandaar de 2 modellen die ik noemde.
Porsche + Tabbert

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Herr » di 29 sep 2020 08:12

De Torino die jij laat maken is deze enkel vergroot of worden er nog andere dingen aan veranderd zoals bijvoorbeeld een stevigere buis en/of meer dakliggers?
Bedankt
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » di 29 sep 2020 22:18

RE.gif

De boog is identiek aan de Torino die op de Premium zat, ook de buis zelf is identiek.

Het doek wordt dan speciaal op maat gemaakt.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » ma 5 okt 2020 09:01

Even een update mbt tot de Torino.

We hebben gewacht met het bestellen van de Torino, we waren er toch nog niet helemaal over uit.

Aangezien we best vaak onderweg zijn (ook in het voor en najaar) hik ik zelf een beetje tegen het telkens op en afbreken van de Torino.

Voor een zomervakantie de Torino opzetten is geen probleem, maar elke weekend de Torino op en afbreken (en de kans op een natte luifel zeker in het voor en najaar) was de reden om nog even te wachten.

Aangezien PD er een 9200 luifel op heeft zitten, was het dit weekend en mooie gelegenheid om in de praktijk te zien hoe deze zich hielt, we hadden mazzel dat het goed waaide en gelijk konden ervaren hoe de luifel zicht dan zou houden, en dit bleek goed te zijn.

Het windscherm hebben we niet live gezien, omdat we vanwege de harde wind eerder zijn vertrokken. Op de foto's die we hebben gezien vind ik het er rommelig uit zien. (wie weet verander ik tzt wel van mening). Onze voorkeur zou nu uitgaan naar 1 zijwand met raam (Rainblocker). Mocht de Rainblocker in de praktijk dan toch niet bevallen gaat ie gewoon de verkoop in.

En ja, dan moet je als nog een keuze maken, de Torino is qua vormgeving heel mooi en heeft zich de afgelopen jaren goed bewezen, een cassetteluifel heeft als voordeel dat deze binnen enkele minuten in en uit gedraaid is, en kan zelfs nat ingedraaid worden. Deze kunnen we dan weer drogen door hem thuis als het droog is weer uit te draaien.

Een keuze maken is in dit/ons geval niet zo eenvoudig, hoewel we wel meer naar de cassetteluifel neigen, we zullen eerdaags een definitieve keuze maken.

Wordt vervolgd.......
Porsche + Tabbert

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Ab » ma 5 okt 2020 09:34

Geloof me..eens een cassetteluifel en je wilt nooit anders meer.
Ik gebruik al 15 jaar niks anders.
Ik zou graag de Dometic elektrische luifel willen.
Die had ik een tijd geleden op mijn huurcamper zitten in Canada.
Echt superdingen. Geen steunpoten, geen haringen en toch stormvast. Druk op de knop..en in 6 seconden staat ie.
Helaas past dat niet op mijn camper.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » ma 5 okt 2020 10:24

RE.gif

Die Dometic PR2500 is er niet op 600cm (ik kan hem niet vinden) en daarnaast vind ik geen adapter voor dakmontage op de Brillant.

Zal dus als we een cassette nemen een Thule worden.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door PD » ma 5 okt 2020 10:26

VIP schreef:
ma 5 okt 2020 09:01
Een keuze maken is in dit/ons geval niet zo eenvoudig, hoewel we wel meer naar de cassetteluifel neigen, we zullen eerdaags een definitieve keuze maken.
Misschien weet je het zelf nog niet, ik wel knipoog.gif
En die rainblocker ruil je tijdens de zichttermijn nog wel om voor een windscherm... tot zover mijn profetische woorden mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » ma 5 okt 2020 10:40

RE.gif

Tot zover deze lezing awhoea.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door Pakkie » ma 5 okt 2020 10:42

Ab schreef:
ma 5 okt 2020 09:34
Geloof me..eens een cassetteluifel en je wilt nooit anders meer.
Ik gebruik al 15 jaar niks anders.
Ik zou graag de Dometic elektrische luifel willen.
Die had ik een tijd geleden op mijn huurcamper zitten in Canada.
Echt superdingen. Geen steunpoten, geen haringen en toch stormvast. Druk op de knop..en in 6 seconden staat ie.
Helaas past dat niet op mijn camper.
Zoveel mensen, zoveel meningen uiteraard. Op onze vorige caravan een cassetteluifel gehad, maar bij de huidige toch voor een Torino gekozen ivm de alom bekende voordelen (fraaier, stormvaster, perfecte afwatering, meer ruimte onder de luifel etc.). Dat een cassetteluifel sneller te plaatsen/verwijderen is staat buiten kijf, maar wij hebben die paar minuutjes extra er graag voor over om de Torino neer te zetten; ook voor de diverse weekenden dat we op pad gaan.

@VIP: een natte Torino vouw je toch gewoon wat ruimer in elkaar, leg hem achterin in je auto en eenmaal thuis hang je hem er in jouw garage toch gewoon weer even aan om te drogen? Zo doen wij het altijd met dat verschil dat wij hem er niet aan hangen om te drogen, maar op de zolder boven ons inpandige garage uitleggen op de vloer om hem te laten drogen. Nat indraaien van een cassetteluifel kan zeker, maar heb dit jaar bij mijn schoonouders gezien dat daarna goed laten drogen/droog maken wel een must is want als je dat niet doet wordt je geconfronteerd met hardnekkige vlekken.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » ma 5 okt 2020 11:31

RE.gif

Ja inderdaad, zoveel mensen zoveel wensen en keuzes die je kan/moet maken.

Vergeet niet dat de omloopmaat van Torino nu 1120 cm zou worden, een enorme lap dus, wat we voor lief nemen als we een Torino nemen.

Bax wil speciaal een Torino maken, maar de omloopmaat baarde hun wel zorgen vwb het afspannen, dat was voor ons geen reden om af te haken, integendeel de Torino is een geweldig mooie luifel.

Aan de andere kant is het gemak van een cassetteluifel ook mooi ivm de vele weekenden die we weg zijn.

Uiteraard moet de cassette luifel ook gedroogd worden als hij nat is en dat doen we dan thuis op de oprit.
Porsche + Tabbert

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door petronella » ma 5 okt 2020 11:57

Als geld geen rol speelt knipoog.gif , zou ik zeggen neem beide. Hebben wij ook, ideaal.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: “VIP” Fendt Brillant 650 TF

Bericht door VIP » ma 5 okt 2020 12:06

RE.gif

Daar hebben we idd ook over nagedacht, zijn we nog niet over uit.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”