Fendt (470 TFB/2002): probleem met scheidingsgordijn

Plaats reactie
Taco

Fendt (470 TFB/2002): probleem met scheidingsgordijn

Bericht door Taco » zo 23 aug 2020 08:39

Wij hebben al enkele jaren deze caravan en zijn er super tevreden over. Ik loop alleen tegen één mankement aan waarvan ik benieuwd ben of jullie dat ook hebben en misschien een oplossing voor hebben.

In de caravan zit een scheidingsgordijn die het slaapgedeelte scheidt van het leefgedeelte. Dit is een plisségordijn met een geleider. Dezecgeleider heeft het magneetje waarmee het gordijn gesloten kan worden op de wand. De geleider is relatief zwaar en hangt met een soort T-stuk in een rails. Het probleem is dat de geleider na een hobbelige weg uit de rails schiet.

Heeft één van jullie ook dat probleem en daar wellicht een nette oplossing voor gevonden?

Alvast dank voor je reactie.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Fendt (470 TFB/2002): probleem met scheidingsgordijn

Bericht door Chris » zo 23 aug 2020 10:13

Hoi Taco.


Ik denk dat je de rail en T stukjes gewoon moet vernieuwen.
Alles een beetje versleten gewoon, en net teveel om in de rail te blijven hangen.
Mag ook wel na 18 jaar toch??

Onderdelen kan je hier vinden: https://www.hobby-fendt-wohnwagen-ersatzteile.de/
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Fendt (470 TFB/2002): probleem met scheidingsgordijn

Bericht door dieseltijger » zo 23 aug 2020 10:16

Ik had het probleem dat alle ruitertjes zo nu en dan uit het u profiel schoten. Wat hielp: met een griptang met een droogdoek ertussen heb ik de spleet breedte iets smaller weten te krijgen.

Met de griptang kan je perfect de opening van de bek instellen en constant houden. Gewoon even uitproberen net zolang je het materiaal plastisch vervormt. En dan vervolgens een knijpje om de 7 cm oid.

Nu blijven de ruitertjes zitten.
PSX_20200823_100930.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”