eriba

Plaats reactie
Goose7

eriba

Bericht door Goose7 » za 7 mar 2009 19:56

Collega's, hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig kampeerders met een eriba onderweg zijn.

mvg,
goose

Pensionado
Berichten: 1157
Lid geworden op: zo 3 feb 2008 10:42
Locatie: Rotterdam

Bericht door Pensionado » zo 8 mar 2009 08:43

Volgens mij geef je jezelf antwoord in de footer :lol:

"Don't work lets ride "

Er wordt gewerkt om de investering te kunnen afbetalen, het blijft voor velen toch een prijzige caravan - maar wel mooi :wink:

Rodin44
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 1 nov 2006 09:48
Locatie: Apeldoorn

eriba

Bericht door Rodin44 » zo 8 mar 2009 10:00

Eriba blijft stijgen qua verkoop, dus er komen er steeds meer. Maar ik zie onderweg regelmatig andere Eriba's. Dat de (in het algemeen zeer tevreden) Eriba-gebruikers zich op het forum niet veel laten horen heeft misschien wel te maken met die tevrdenheid. Geen klagers dus.
Subaru Forrester met Eriba Nova LL 530

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » zo 8 mar 2009 10:53

toppie.gif toppie.gif toppie.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Goose7

Bericht door Goose7 » zo 8 mar 2009 11:51

Wij zijn er ook tevreden over :wink:

Het zit dus in de prijs, .....het prijsverschil met andere topmerken is toch niet zo groot.
En er zijn er nog duurdere. biggrin

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » zo 8 mar 2009 12:30

Ik zie ze genoeg, en ook hier toppie.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: eriba

Bericht door Stoekie » zo 8 mar 2009 12:53

Goose7 schreef:Collega's, hoe komt het eigenlijk dat er zo weinig kampeerders met een eriba onderweg zijn.

mvg,
goose
De Eriba is natuurlijk een caravan die nogal aan de prijs is en niet iedereen heeft natuurlijk een dikke beurs om dat te kunnen/willen betalen.

Het is dat we over onze eigen caravan zéér tevreden zijn maar als ik ooit de loterij mocht winnen dan is de kans groot dat onze volgende caravan ook een Eriba wordt.

Niet zo'n grote als die van jullie maar wij zijn enorm onder de indruk van de Nova-S 545 (250cm breed) of de Nova-S 546 (230cm. breed).

Erover dromen blijft meestal het mooiste.......
Zodra je je droom eenmaal hébt wordt het meestal weer zo normaal.
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » zo 8 mar 2009 12:59

Ik heb ook geen dikke beurs; mijn Troll is van 1996 en die heb ik gebruikt gekocht voor een redelijk bedrag; en die rijd ik op; als je om de paar jaar een nieuwe wil, ja dan ben de bij Eriba niet voordelig klaar. Nergens trouwens
:wink:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Wouter

eriba

Bericht door Wouter » zo 8 mar 2009 15:27

wij zijn sinds twee in het bezit van een eriba-hymer living 505. Tot nu toe nog geen enkele minuut beklaagt over onze keuze. Voor de mensen die het zich kunnen permiteren zeker een aanrader. Ook voor grote mensen, de meeste caravans hebben een binnenhoogte van 1.95m, de onze is er binnenin 1.98m. Ik ben zelf 1.96 groot dus dat valt reuze mee.

Wij zijn zeer tevreden eriba-hymer caravn eignenaars.

Wouter

Trolletje

Bericht door Trolletje » zo 8 mar 2009 16:38

Ook wij behoren tot de zeer tevreden Eriba-rijders. Wij hebben een Touring Troll 554. Een Eriba Touring is wel een caravan waar niet iedereen van zal houden. De instap is klein, en van binnen is ook alles compacter dan een 'normale' caravan. Maar dat is dan ook gelijk de charme van de Tourings. Altijd al een erg leuke caravan gevonden.

Dit is onze 2e Touring. Onze vorige Troll was ook helemaal toppie voor ons, maar toch aan andere aangeschaft omdat we toch graag een vast bed wilde en de indeling van de 554 helemaal geweldig vinden. Maar deze caravan blijft lekker bij ons en er wordt niet meer veranderd. Wij zijn er helemaal blij mee.

Ik vind trouwens dat je best veel Eriba's ziet hoor. Vooral Tourings kom je onderweg toch erg veel tegen.

Hennie

Peteriba

Re: eriba

Bericht door Peteriba » do 9 apr 2009 11:45

Tsja, sorry, maar ook ík ben erg blij en tevreden met mijn Eriba living Pulse uit 2006. Binnenkort gaat hij weer aan de haak.....

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: eriba

Bericht door graaf » zo 19 apr 2009 23:12

@Trolletje

Ik kan Trolletje helemaal begrijpen. Wij hebben 30 jaar gebruik kunnen maken van de stacaravan van mijn ouders, maar hebben het kamperen weer herondekt. Ik zag vroeger die "eitjes" met een hefdak op de camping in Zeeland wel een binnekomen, maar realiseerde me niet wat een Eriba was. Op een camping in Frankrijk waar in het voorseizoen slechts 6 van de 280 plaatsen bezet waren rolde een Familia binnen. De enige andere Nederlander toen, en dat schept een band; bleek het notabene mijn oude geschiedenisleraar van de middelbare school te zijn. Hij heeft mij aangestoken met het Eriba-virus. Uiterst compact en airodynamisch caravannetje.
Wij kochten een ook een Famiulia op Marktplaats en vorig jaar een Troll 530 met veel extra voorzieningen.

Ik denk dat ik na dit seizoen ook een 554 of die Pontos ga aanschaffen (die Pontos zal nog wel niet 2de hands te koop zijn, maar dat dondert niet). De 554 met treinzit is een mooie indeling. Het leukste van heel dit caravan-gedoe vind ik het pimpen van zo'n rijdens huisje. Ik weet dat ik daar in door draaf. Ik heb een mini inbouw afzuikap op het oog en denk erover om een airco te zoeken die er nog bij kan. (ik weet niet of dat dit nodig is want de ventilatie is met dat hefdak eigenlijk al voldoende).

Verleden jaar al flink bezig geweest. De satalietontvanger ingebouwd / TV + dvd-speler aan een geavanceerde beugel /draadloos internet / serieuze geluidinstallatie 4 speakers met cd-speler / truma warmwatervoorziening / een meervoudig alarm met gsm waarschuwing en gps-volgsignalering / diverse extra verlichtings armaturen en spotjes / dubbele stopkontakten in alle bovenkastjes + nog een stuk of 5 op plaatsen waar er nog geen zaten / TV+230v+12v+schotelaansluiting buiten / anti-diefstal alarm voor tuinstoelen / digitaal weerstation / elektrische plintverwarming van 350 w en nog wat kleine handige dingetjes.

Kan niet wachten hem weer uit de stalling te halen. Ik wil nog een buitenvulpunt voor de schoonwatertank aanbrengen.

Gr.
Graaf
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Teddybeer
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 19:48
Locatie: Dopheide

Re: eriba

Bericht door Teddybeer » ma 20 apr 2009 09:08

@ Graaf,

De Troll 554 heeft geen treinzit maar als enige Troll een rondzit.
En wat de Phontos betreft, er is een enorm bed ingebouwd waar je omheen kunt fietsen maar de zitruimte is gelijk aan de kleine zit van de Trition en Troll 540 wat wij als een niet pretigge zit hebben ervaren.
Wij hebben een Triton BS ingeruild voor een Troll 554 dan heb je een fatsoenlijke zit en een goed vast bed.
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Mitsubishi Outlander sport 2.0 invite plus met een Eriba Troll 554 GT , tot 09-2010
Vanaf 09-2010 een Camper Adria Coral S 670 SL supreme edition.

Black V70 AWD

Re: eriba

Bericht door Black V70 AWD » ma 20 apr 2009 18:58

Exclusiviteit heeft zo zijn prijs. Volgens de KCK (ANWB) zijn er 135 Eriba`s verkocht in de periode van sept 2008 tot jan 2009. Tabbert maar 60 in dezelfde periode. Hobby 500 stuks, maar ja verschil moet er zijn. Ik heb in 2007 nog wel naar Eriba gekeken, maar ging toch voor een Tabbert.

Gebruikersavatar
Teddybeer
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 19:48
Locatie: Dopheide

Re: eriba

Bericht door Teddybeer » ma 20 apr 2009 19:24

Black V70 AWD schreef: Ik heb in 2007 nog wel naar Eriba gekeken, maar ging toch voor een Tabbert.
Past ook beter bij die Volvo :wink:
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Mitsubishi Outlander sport 2.0 invite plus met een Eriba Troll 554 GT , tot 09-2010
Vanaf 09-2010 een Camper Adria Coral S 670 SL supreme edition.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: eriba

Bericht door graaf » di 21 apr 2009 00:08

@ Trolletje

Sorry, ik vergis me in het type. Ik dacht dat je een 552 had met die kopkeuken. Maar die 554 is nog veel mooier eigenlijk. Mooi met die rondzit en dat asymetrische bed.
Hij is ook 10 cm breder dan de 530 GT die wij hebben. Dat lijkt weinig, maar maakt volgens mij wel wel degelijk veel uit. Ik heb de P(h)ontos eens in een showroom gezien. Mijn vrouw moest mij eruit trekken, want ik was al met de dealer aan het onderhandelen over wat ik bij moest betalen bij inruil.

Bovendien vind ik het ontzettend leuk allerlei zaken in te bouwen en verbeteringen te bedenken die extra comfort bieden. Wanneer ik over een paar weken de caravan uit de stalling haal ga ik nog een aantal zaken toevoegen. Na de vakantie verkoop ik hem dan en dan start ik van het najaar weer met een "schone lei" . Je zult het wel eigenaardig vinden, maar "up-graden" van zo'n caravan is nog leuker dan de vakantie zelf. Ook het trekken van de ene naar de andere camping en daar een leuk plaatsje vinden vind ik leuker dat bijvoorbeeld 2 weken op dezelfde camping staan. Mijn vrouw denkt daar een "ietsepietsje" anders over.

Groeten,
Graaf.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: eriba

Bericht door Ruudfr » di 21 apr 2009 17:13

Hallo
Ook wij hebben een Eriba nova moving 545 en zijn er erg tevreden :D over evenals de service van ons caravanbedrijf :) (witoma Rosmalen toppie.gif )
Naturlijk gaat er wel eens wat stuk (zeker met ons gebruik) maat dat zijn over het algemeen kleinigheden . Wat overigens direct en zonder veel kosten (garantie)
snel en vakundig door onze caravan zaak wordt gemaakt. toppie.gif
Wij zijn voornamelijk zakelijk het gehele jaar door met de caravan onderweg , tot nu toe bevalt onze eriba het beste (hebben een hobby, knaus gehad)
ook wij komen erg weinig eriba's tegen terwijl wij toch wel heel wat km door europa rijden, Alleen laatst op een camping in de beurd van Passau (duitsland) daar kwamen we tot onze verbazing de ene na de andere eriba tegen. verder ben je op de meeste campings de enige met een eriba.
Over de service van de andere eriba zaken in europa kan ik aleen met lof spreken (hadden eens een sleutel afgebroken in zuid duitsland dealer aldaar gebeld en deze heeft uitermate zijn best gedaan om zsm een nieuwe sleutel te bezorgen. Ik weet natuurlijk niet hoe of wat mbt de andere merken maar een complimentje voor de eriba dealers. toppie.gif
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: eriba

Bericht door graaf » di 21 apr 2009 22:24

Zoals in een eerder bericht gemeld zijn wij na 30 jaar lang in een stacaravan te hebben gebivakeerd, sinds 3 jaar met zo'n "sleurhut" op pad. Eerst een Familia uit 1993 en nu een Troll uit 2002. Die Tourings hebben wel iets spartaans; de vroege modellen bedoel ik dan.

De eerste jaren kwamen we er ook achter dan Eriba gebruikers "anders" zijn dan de gemiddelde camping bezoekers. Het zijn geen geitewollen-sokken-types maar ze zijn toch allemaal een beetje een Eriba-freak. Ze groeten elkaar ook overal als ze elkaar op de weg tegenkomen net als motorrijders doen. Ze praten ook graag over hun Eribatje (hoor wie dit nu zegt!!!).

We zijn er nog niet achter eigenlijk. Ik heb wel eens voorgesteld om eens naar een van die 2 Eriba-bijeenkomsten te gaan, maar naar welke van die 2 verenigingen moet je dan gaan? Waarom zijn er 2 Eriba-clubs? Zijn het concurrenten van elkaar? Heeft dat te maken met religieuse achtergrond of zo? Weet iemand dat?

De Tourings blinken uit in weggedrag; met 130 km op de Franse Peages heb je geen problemen! (heb wel eens een band aan flarden gereden op de Peage, maar de Familia bleef prima in het spoor!).

Gr.
Graaf
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: eriba

Bericht door Nimma » di 21 apr 2009 22:40

Waar je op de camping ook leuk mee kunt scoren: dag buurman/vrouw o.i.d., hoeveel weeg jij? 80kg? OK dan, als ik aan jouw openstaande caravandeur mag gaan hangen met de voetjes van de vloer dan mag jij aan de mijne; en jij mag eerst; geheid dat jij niet aan zijn/haar Hobby/Knaus/etc. deur mag hangen :D :D :D :D :D :D
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Goose7

Re: eriba

Bericht door Goose7 » wo 22 apr 2009 20:21

En dat deurtje begeeft niet???? cool2.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: eriba

Bericht door Nimma » do 23 apr 2009 00:38

Nee hoor, kom maar hangen :wink: het kost veel, maar dan heb je ook wat :idea: en dat valt trouwens best wel mee: mijn Troll LMT 1996 kocht ik in 2005 voor €6000,00.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Trolletje

Re: eriba

Bericht door Trolletje » vr 24 apr 2009 19:30

Hallo Graaf,

Wat leuk om te lezen dat je nu ook besmet bent met het Eriba virus. En ook erg leuk dat je het zo leuk vindt om allerlei dingen toe te voegen aan je caravannetje. Dat hebben wij ook hoor. Bij onze vorige caravan hebben wij ook van alles ingebouwd: boiler, vaste watertank, autoradio met 4 speakers, vaste opstap en ik weet al niet wat allemaal nog meer. Bij onze nieuwere 554 zat al van alles in en op en dus niet veel aan te prutsen. Maar toch wel wat aan gedaan, de afvoer zat erg onhandig vlakbij de mover en dus kon de vuilwatertank daar niet onder, die heeft mijn man dus verplaats. Hij heeft wat extra stopkontakten ingebouwd. Vloerbedekking erin gemaakt. Maar ja, verder zit er gewoon van alles in, vaste watertank, boiler, hordeur, 2 serviceluiken, mover, accu.

Wij vinden het prutsen aan de caravan ook zo geweldig leuk. En dan heerlijk ermee door Europa trekken. Heerlijk iedere keer weer een nieuwe omgeving. Wij blijven meestal hooguit 2 dagen op een camping en dan weer verder. Zo gemakkelijk met deze caravan.

Dit weekend uitgetest hoelang we met de accu kunnen doen, gewoon veel lampjes aan, water gebruikt, alleen niet de koelkast op 12 v, en ja we konden 7 dagen op de accu leven. Echt leuk hoor, kunnen we dus ook gemakkelijk een plekje zonder stroom nemen af en toe.

Vind sowieso dat mensen die kamperen meestal wel vriendelijke mensen zijn (ja niet allemaal natuurlijk). Maar er wordt altijd vriendelijk gegroet en een helpende hand is er ook altijd. Maar het is wel grappig dat als je met je Eriba Touring op een camping staat, je altijd wel wordt aangesproken door mensen die ook zo'n caravan hebben, of er eentje hebben gehad.

Tijdens het Paasweekend stond er nog een Troll op dezelfde camping en dan ben je natuurlijk gelijk aan het kleppen met die mensen over de caravan. En andere mensen kwamen kijken of de camping iets voor hun zou zijn, en die spraken ons ook gelijk aan want ja, die hebben ook een Eriba Touring. Leuk toch?!

Met het paasweekend dus weggeweest naar de Utrechtse Heuvelrug en daarna weer een weekje naar Port Zelande. Nu even wachten tot eind mei en hopen dat mijn man vrij krijgt zodat we dan 2 weken naar Tsjechië kunnen.

Hennie

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: eriba

Bericht door graaf » vr 24 apr 2009 23:56

Hallo Henny,

Dat selfsupporting zijn waar je over schrijft spreekt mij ook wel aan. Maar wij hebben zoveel gadgets geinstalleerd dat we niet uitblinken in energie-zuinigheid.
Toch hebben we toen we in de periode voordat we een Eriba kochten 2 jaar gekampeert met zo'n tunneltent van 3 x 6 meter. In dit spartaanse omhulsel hadden we ook alles op 12 volt bij ons. Op de Campingaz installatie hadden we een T-stuk gemaakt om ook ons koelboxje op gas te laten koelen. We hebben dit thuis wel uitgetest, en het werkte, maar we hebben het nooit "in het veld" gebruikt.

Ik zal me eens oriënteren in die fotovoltaire cellen (zonnepanelen) en hoe je dat moet aansluiten. Alhoewel?........op het hefdak van een Eriba? Misschien iets dat je uit kunt vouwen tot een scherm van een paar vierkante meter. Heb ik wel een op een bouwbeurs gezien. Maar dat meesjouwen?

Wij zijn Frankofiel......of beter gezegd.....ik ben Frankofiel. In tegenstelling tot veel Nederlanders kan ik aardig met Fransen overweg, waarschijnlijk omdat ik er vroeger jaren gewoont en gewerkt heb (en dus de taal spreek). Wij hebben nog nooit een route gepland. We weten wanneer we uit Nederland vertrekken niet eens welke route we zullen nemen! (echt waar........te gek voor woorden, maar zullen we links [Maasstricht] of rechtsaf [Breda] weten we voor de reis nog niet). Gewoon op gevoel eigenlijk. Richting Frankrijk....dat wel natuurlijk. We weten nooit waar we s'avonds slapen. We laten ons leiden door de weersberichten en hebben onze route ook wel eens laten afhangen van enthousiate verhalen van andere kampeerders.

Ik heb wel een laptop bij me met een cd-tje van de ANWB en die dikke Michelin Atlas met die ringband (waar alle secundaire wegen op staan). Met die Cd van de ANWB vind je elke Camping. Soms bel ik die (in het hoogseizoen wel nodig), maar meestal gewoon op de bonnefooi! We hebben wel een Tom-Tom, maar die ligt hier in de kast. We weten immers de postcode en plaats niet waar we naar toe rijden, dus er is niet veel te Tom-Tommen.
Zoals gezegd vinden wij (voornamelijk ik) het trekken het leukste. We blijven meestal ook niet veel op de camping overdag, omdat we steeds naar allerlei bezienswaardigheden gaan. (Cultuur opsnuiven zogezegd).

Nu hebben we een gidsje aangeschaft met voornamelijk boeren campings. Omdat we niet veel doen aan "camping-life" omdat we geen kleine kinderen meer mee nemen zijn al die annimatie-teams niet zo aan ons besteed. We stonden eens op een camping met 1008 plaatsen......Moeder!!! Dus dit jaar kleine campings!
Je hebt ook niet zo veel nodig eigenlijk. Een fatsoenlijk douche is voldoende. Mijn vrouw kookt door de week het hele jaar al, maar in de vakantie doe ik dat meestal. Niet omdat ik zo'n kookgek ben, maar omdat ik het klooien met vuur lekker primitief vind. En.....in Frankrijk kan je in een supermarkt (Super-U) geweldig lekkere dingen vinden. Wat een assortiment hebben die Fransen toch!
Dus Franrijk is ook altijd en culinaire vakantie. In die supemarkten kan je hele goede wijnen vinden voor belachelijk lage prijzen. Van mijn Franse collega's vroeger heb ik veel adviezen gehad waar je op moet letten bij streekwijnen. Als wij na 4 weken terug in Nederland komen, is onze Eriba bijna overbelast aan eigen import!

Oh Ja. Ik heb nog een vakantie-tick. Ik neem van alle streken waar we komen stenen mee. Grote stenen wel te verstaan. 50 kg is nog klein! Ik leg ze altijd achter de banken van van onze trekauto. In de caravan zou dat tot verkeerde belastingen leiden denk ik. Gelukkig zijn er geen grenscontrôles. Mijn wagen ligt dan altijd "wat laag" op de weg. begrijp je? Onze tuin?.......ja....dat is een gesteente-tuin natuurlijk!

Groeten
Graaf.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”