Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Plaats reactie
wjgrootveld
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 jan 2020 21:39

Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door wjgrootveld » ma 17 aug 2020 14:58

beste allemaal
sinds vorig jaar hebben wij een nieuwe Eriba Touring troll.
hoewel we het een erg fijne caravan vinden, we komen via een de waard en een holtkamper, valt me de afwerking tegen. Zeker voor die prijs. Vorig jaar na 1 vakantie bleek er een slotje losgetrild, de hordeur sloot niet aan, kastjes waren scheef gemonteerd, en meer van dat soort dingen. Nu na de tweede vakantie is de toiletdeur onderaan kromgetrokken, trillen de schroefjes nog steeds los, vallen er onderweg kastdeurtje open, is er een tussenschot tussen het laatste kastje en het toilet eruit gevallen, en hebben we lekkage(zie andere post). Hoe zijn jullie ervaringen met een nieuwe Troll? Heb ik een maandagochtend exemplaar? Of hebben jullie dit ook?
Eriba ocean drive 530 Troll 2019

Smidt
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 5 jan 2020 22:24

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door Smidt » ma 17 aug 2020 19:37

Ik heb net gereageerd op je andere post en zie nu deze pas. Ik zou inderdaad, zoals een ander forumlid al opperde, asap langs de dealer om te kijken of het binnen garantie opgelost kan worden voordat deze verloopt. Ook bij ons functioneren niet alle slotjes even goed maar kromtrekkende deuren duiden toch op iets fundamenteler (vocht?) probleem.

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door poorbeek » ma 17 aug 2020 19:50

Ik lees meer verhalen van mensen die een nieuwe Eriba hebben met problemen. Variërend van lekkages, deur van doucheruimte die los raakt tijdens rijden. Kastjes die open gaan tijdens het rijden. Ramen die lekken vooral vooraan. Ik ben een fan van deze caravan maar ik vind de prijs kwaliteit verhouding van de nieuwe modellen ver te zoeken.

Kijk maar is in de Eriba Touring Facebook groep.



Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

psd

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door psd » wo 19 aug 2020 17:07

Hallo allemaal wij hebben een nieuwe troll 530 oceaan drive. Geleverd eind april 2020. Geen problemen tot nu toe.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door graaf » do 20 aug 2020 01:20

@ jwgrootveld,
Na mijn inmiddels derde Troll, ken ik deze onvolkomenheden natuurlijk maar heb ze zelf vrij eenvoudig op kunnen lossen.
Kocht deze Trollen allemaal niet nieuw, dus garantie bij dealers speelde niet. En terecht, ik zou direct bij de dealer deze
zaken eerst onder garantie naar tevredenheid laten oplossen.

De scharnieren kan je eenvoudig met langere dunne RVS schroefjes vastzetten....komen nooit meer los. Het "krom"trekken van
de toiletdeur ligt meestal niet aan de deur, maar aan de instabiliteit van de iets torderende wand waar die deur aan hangt.
Dat kan je oplossen door deze in de juiste stand te fixeren aan de rand van de hefdak-opening. Soms "vangt" de schoot
van het slot de slotplaat in de zijwand net niet. Ik loste dat op door een standaard aluminium schoot van een raamsluiting
smaller te zagen en wat bij te vijlen en met lange dunne schroeven vast te zetten. Verder zijn er maar weinig dingen op
het interieur aan te merken van deze oerdegelijke caravans.

Lekkende ramen hoor je niet vaak, maar wel dat de dichting achter de aluminium kaders is gaan lekken. Is ook op te lossen
maar dan moeten die eraf gehaald worden. Ook wel gedaan, maar is nogal wat werk. Maar terug gemonteerd met de juiste
voorstrijk en kit heb ik het probleem niet meer terug zien komen (ik gebuikte daar Innotec voor, daar worden ruiten mee in
de carrosserie van een auto gelijmd)
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door Niels83 » do 20 aug 2020 02:31

Je koopt geen nieuwe caravan om er zelf aan te klussen en zeker niet 1 uit het hogere prijs segment. Ik zou morgen bellen voor een gesprek omdat je zeer ontevreden bent. Je kunt alles laten herstellen, maar wie zegt je dat volgend jaar de rest wel goed is. Ik zou willen dat alles wordt opgelost, en alles wat nu nog goed is preventief wordt nagelopen, vast gezet, verberterd of een jaar langer garantie op interieur en lekkage problemen.

er zit wel eens vaker iets los of scheef, maar jullie hebben ze allemaal in 1 caravan.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door dieseltijger » do 20 aug 2020 08:09

@graaf: Aan dit soort reacties heeft TS tenminste wat.

Gelukkig zijn er geen fundamentele problemen. Ik vind de klassieke Eriba's echt mooi. Zojuist een op de camping gezien met een leuke rood-witte kleurstelling. Om je vingers bij af te likken.

Je spreekt over degelijkheid: wat valt jou op ten aanzien hier van?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

wjgrootveld
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 jan 2020 21:39

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door wjgrootveld » di 25 aug 2020 16:08

Tit zover al erg bedankt. Ik heb de klacht bij mijn dealer neergelegd maar die reageert niet. Morgen maar eens bellen. Ik denk dat de lekkage via het dak is gegaan, de ramen waren droog langs de randen. Wel valt mij op dat de punt van het hefdak niet helemaal dicht zit op de caravan. Daar kan dus water tussen komen. Klopt dat bij een Troll, of is dit een fout. Zie de fotos.
6CEFCC4E-1140-4501-9868-239483A824F5.jpeg
staan helaas ondersteboven!
Bijlagen
7602B274-73E5-48AF-B06B-AD6E9BF73EDB.jpeg
Eriba ocean drive 530 Troll 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door Micky » di 25 aug 2020 20:04

even voor je omgedraaid
6CEFCC4E-1140-4501-9868-239483A824F5.jpeg
6CEFCC4E-1140-4501-9868-239483A824F5.jpeg (62.35 KiB) 1276 keer bekeken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Eriba Touring troll kastjes schroefjes kromme deur

Bericht door Philmar » di 25 aug 2020 21:48

Als wij het hefdak neergelegd hebben loop ik nog eens rond de caravan om te zien of er geen doek geplet zit tussen dak en hefdak. Bij onze Troll sluit het hefdak goed aan op het dak.
Wat wij irritant vonden waren de zwakke scharnierpunten van de hangkasten. Als ze per ongeluk uit je hand vielen konden de scharnierpunten overslaan en afscheuren, bij ons gebeurd. We hebben dit mooi kunnen oplossen ( repareren) en ik heb dan een bij alle kasten een dikke elastiek gemonteerd zodat ze niet meer kunnen overslaan. Voor de rest geen opmerkingen.

Philmar

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”