Porta potti in een Puck? En andere vragen.

Plaats reactie
Panda
Berichten: 6
Lid geworden op: do 2 jul 2020 13:35

Porta potti in een Puck? En andere vragen.

Bericht door Panda » do 2 jul 2020 15:00

In het voorstel gedeelte heb ik in het kort mijn kampeer en caravan ervaring beschreven.
Op deze plek stel ik graag enkele Puck vragen.

Het ligt in mijn bedoeling om een Eriba Puck 125GT aan te schaffen. Liefst zo nieuw mogelijk. Ivm de beperkte trekkracht van mijn Fiat Panda Cross 4x4, dus geen grotere L uitvoering. Daar ben ik via de bekende kanalen naar op zoek, maar als er een forumlid zijn of haar Puck wil verkopen, houd ik me aanbevolen.

Na enkele Puckjes bekeken te hebben heb ik wat vragen.
Als eerste valt mij op dat de verswater jerrycan op een moeilijk bereikbare plaats in een kastje staat. Het leek mij handig om die in de disselkast te zetten. Past dat? Hebben anderen dit reeds gedaan?

Omdat ik meestal rondtrek in Scandinavië vind ik het prettig om een Porta Potti mee te nemen. Maar waar laat je die in een Puck? Ik zal geen voortent plaatsen, hooguit een kleine luifel opzetten.

Bij voorkeur reis ik in het voor- of najaar, dus is een vorm van verwarming wel prettig. Een heel enkele keer wordt een Puck met Truma kachel aangeboden. Is dat prettig in zo een kleine caravan of teveel van het goede.
Een andere oplossing zou een elektrische vloermat en/of 220V ventilator kacheltje zijn. Maar uiteraard heb ik daar tijdens een tussenstop niks aan.
Welke Puck gebruiker heeft goede ervaring met een vorm van verwarming?

Alle reacties op bovenstaande vragen, maar ook suggesties en tips, worden op prijs gesteld!

psd

Re: Porta potti in een Puck? En andere vragen.

Bericht door psd » do 2 jul 2020 19:28

Ik weet niet hoe je Duits is maar deze twee hebben geen toilet en staan heel vaak vrij....

Misschien kan je er wat mee.

Suc6

Laatst gewijzigd door Hobby Linka op do 2 jul 2020 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube koppeling aangepast

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Porta potti in een Puck? En andere vragen.

Bericht door Micky » vr 3 jul 2020 17:52

RE.gif

Mooie oplossing thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Panda
Berichten: 6
Lid geworden op: do 2 jul 2020 13:35

Re: Porta potti in een Puck? En andere vragen.

Bericht door Panda » za 4 jul 2020 07:58

Bedankt voor het filmpje. Ik had het idd al eens voorbij zien komen. Op zich een creatieve oplossing, die weinig ruimte inneemt.
Bij mijn (gebrek aan) gezondheid past meer een Porta Potti die klaar voor gebruik is.
Ik snap dat een maatje grotere Eriba veel meer mogelijkheden biedt, maar dan moet ik ook weer mijn auto vervangen.
Dus puzzel ik gewoon nog even door.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”