douche in Feeling (425)

Plaats reactie
Karavaan
Berichten: 9
Lid geworden op: za 3 sep 2016 16:21

douche in Feeling (425)

Bericht door Karavaan » wo 13 mei 2020 18:09

Goedemiddag,

We zijn (nog) geen caravan eigenaar, maar overwegen een Feeling 425. We twijfelen nu nog over het moment van aanschaf gezien de Corona toestand. Ik lees dat er nu meer en meer mogelijkheden lijken te gaan komen om weer te gaan kamperen, maar ik lees ook dat de was- en douche voorzieningen in binnen- en buitenland nog gesloten blijven. Daarom bedacht ik dat het wellicht handig zou zijn om te kunnen douchen in de eigen caravan. In de prijslijst van Eriba lees ik de optie "Douche uitrusting: douchebak met gordijn, armatuur evenals extra hefdaktentdoek bij de badkamer voor € 400,-.

Wie heeft er ervaring met een dergelijke douchevoorziening in de Feeling 425. Het lijkt me vrij klein, maar dat is niet zo erg. Uitdagend wellicht de hoeveelheid water en afvalwater..... maar het allerbelangrijkste... komt er water in de caravan op plaatsen waar je het niet wil...

Kortom: wie heeft hier ervaring mee ..?

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: douche in Feeling (425)

Bericht door RDDR » wo 13 mei 2020 19:08

Wij hebben 4 jaar lang een Eriba 430 gehad, die vrijwel identiek is aan de 425. In basis een heel prettige caravan, waar we veel plezier aan hebben beleeft. We hadden niet de douche optie, maar ik zie ook niet in hoe dat zou moeten. Een van de nadelen vonden wij de zeer kleine toilet. Als je de deur dicht dit sta je een soort van klem en ik ben toch echt niet groot, breed of dik. Lijkt me bijna onmogelijk om daar te douchen.

Verder weet ik niet bij degen die jij wil het warm water geregeld is, standaard is er geen boiler in de Feeling. Dus als je een occasion zoekt dan moet je wel erop letten dat die optie gekocht is.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Smidt
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 5 jan 2020 22:24

Re: douche in Feeling (425)

Bericht door Smidt » do 14 mei 2020 11:28

Gezien alle Corona perikelen ben ik ook wel benieuwd. Heeft iemand deze optie? Wij hebben een touring 530, inderdaad zonder boiler maar bedacht me dat het misschien wel de moeite waard zou zijn. Aan de andere kant, kleine natte cel, waar gaat het water heen, krijg je dan geen vocht probleem? Ik ben wel benieuwd naar foto’s en ervaringen.

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: douche in Feeling (425)

Bericht door Kaja2018 » ma 18 mei 2020 12:03

Wij hebben een Touring 530. In onze vorige Touring 530 zat een douche-mogelijkheid. Nooit gebruikt. Alles wordt vochtig, lijkt me. En hoe kun je bewegen in zo'n kleine ruimte?

Het is natuurlijk nog maar de vraag of kamperen er deze zomer in zit en of dat voor jezelf en anderen veilig is. Voor het geval dát, hebben we twee Quechua Zonnedouches gekocht. met een pompsysteem d.m.v. stang in het midden. Van Bo-Camp en nog wat andere merken hebben je ook zoiets, maar dan met een voetpomp. Wij vonden dit systeem iets degelijker. Bovendien kun je een kabelslotje door de pootjes halen zodat je hem ook veilig in de zon kan laten staan als je weg gaat.

Dit is ook niet ideaal, en prijzig bovendien, maar met een eigen toiletje en een extra jerrycan kom je een heel eind voor het geval de toiletgebouwen dicht moeten blijven.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”