Regen profiel strip Touring

Plaats reactie
psd

Regen profiel strip Touring

Bericht door psd » do 30 apr 2020 10:46

Hallo allemaal

Gebruikt iemand de regen profiel strip in combinatie met een voortent op een Eriba Touring. Ik ben benieuwd of deze extra strip nut heeft. De dealer heeft gezegd dat ik het even kan aanzien.

Hoe is de waterafvoer zonder deze strip.

Gebruikersavatar
Henk GT410
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 6 jan 2019 15:58
Locatie: Utrecht

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Henk GT410 » do 30 apr 2020 10:57

Hoi PSD,

Wij rijden al een jaar of 10 met een Eriba, eerst een Puck en nu de 410. Bij slecht weer hebben we de voortent eraan en dat gaat prima. Nu vraag ik me af wat een "Regen profiel strip" is. Wij hebben nog nooit problemen met de regen gehad dus nooit navraag gedaan hoe we de aansluiting moeten verbeteren.

Groet,
Henk

Smidt
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 5 jan 2020 22:24

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Smidt » do 30 apr 2020 13:01

Onze ervaring is de volgende: Wat motregen kan ook prima zonder strip, in elk geval bij een Unico Verona. Als het stortregent wordt het water echter onvoldoende afgevoerd en dan komt het langs de pees van de luifel op. Als je deur dan open hebt komt het water binnen. Heb je de tochtslab en bv een kuipzeil geplaatst dan kan het zijn dat er daarmee water op het kuipzeil komt of plassen tussen de slab en het kuipzeil ontstaan. Kortom, bij kort verblijf plaatsen we hem niet (en daar hebben we inmiddels ook een omnistor voor) en bij langer verblijf wel. We hebben overigens een 530 uit 2015. Geen idee of er verschil zit tussen nieuwe en oude modellen wat dit betreft.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Eefje » do 30 apr 2020 17:43

wij hebben een troll uit 2007 en de strip na een aantal jaar gekocht. afh van de weersverwachting en kort of langer verblijf plaatsen we hem niet of wel. met heftige buien merken we wel verschil: minder tot geen lekkage langs de caravan.
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

ArieB.
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 15 apr 2019 10:58

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door ArieB. » za 2 mei 2020 22:50

Nooit aangeschaft en dus nooit gebruikt voor onze 430 met Verona. Toch flinke buien doorstaan zonder (al te ernstige) lekkages.
Misschien een nuttig accessoire als je echt langdurig slecht weer hebt, maar dan, waar laat ik zo'n ding weer. Ik neem aan dat het niet klein op te rollen is.
Ook onze dealer deed er wat twijfelachtig over destijds.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door graaf » zo 3 mei 2020 03:40

Deze strip zat bij mijn tweede Touring (mijn eerste Troll) Eerste jaar niet gebruikt want hij wipte steeds los om dat er een "krul" in de strip zat. Dat kwam omdat hij opgerold onder het vaste bed lag in een diameter van 50-60 cm. Je moet, als hij opgerold is geweest, eerst opnieuw oprollen in de andere richting zodat hij na een tijdje weer recht is. Uurtje in de volle zon voldoet ook!
De "Ril" aan de zijkant van de strip staat iets schuin; hierdoor ontstaat bij het in klikken een V-groef in de dakrand die regenwater naar voor- en naar achterzijde afvoert waardoor er geen directe regenbelasting op de pees ontstaat. Het tentdak is immers verticaal hoger dan de dakrand.
Hij is dus zuiver bedoeld voor gebruik met een voortent, bij een (schuif)luifel is de strip eigenlijk niet nodig omdat de in-gerijgde pees vrijwel horizontaal afwatert vanaf de dakrand. Wanneer men hevige regenval verwacht wordt zou je hem evenwel ook bij een luifel toch als extra waterkering toe kunnen passen thumbup.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
nsu1200tt
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 17 aug 2018 13:11
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door nsu1200tt » do 7 mei 2020 08:49

Wij hebben Eriba Triton 430 met Verona luifel en de strip laten we er altijd opzitten werkt perfect met een hoosbui.
Ooit begonnen met een Eriba Puck toen een Eriba Pan en ja vreemd gegaan en een Knaus Sport en fun gekocht'.
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430

Audi A3 Sportback 40TfsiE

Gebruikersavatar
Florence
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 28 aug 2017 21:31

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Florence » wo 20 mei 2020 22:17

Bij de gebruikte Unico Verona die wij hebben, is de pees voorzien van een katoenen “jasje?” Hierdoor schuifr de pees er strakker in, en als het katoen nat wordt zwelt het iets op en dicht het prima af! Geen strip nodig. Bij zware buien sijpelde er heel af en toe een druppel langs, maar niet boven en dus in de deur. Het katoen is er tegelijk met de pees op genaaid. Geen idee of dit een extra optie is geweest of dat het er standaard op zit. Overigens is een klein beetje lekkage niet zo”n groot probleem, bij onze Puck L lekte er wel meer maar hadden we het een en ander tegen de wand hangen en ja dat werd nat...
Volvo V40 T3 Cross Country / Eriba Touring Familia 310 60 Edition
Happy wife, happy life!

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Philmar » wo 20 mei 2020 23:07

Op onze Triton 430 was een vaste luifel ‘ Omnistore ‘ gemonteerd en ook een regenstrip. Tussen luifel en dak was een kleine spleet en bij regen hadden wij geen last van insijpeling of lekken.

Philmar

Gebruikersavatar
Florence
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 28 aug 2017 21:31

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Florence » wo 17 jun 2020 20:54

Update van de Unico met de pees met het katoenen jasje: vandaag in Twente een flinke bak regen gehad. Het water druppelde over de gehele lengte door de pees en druppelde langs de caravan. Onder het raam gaf het wat gespetter van druppels die op de sierlijst vielen. Bij de deur bleef het droog. Ik kan me nu wel voorstellen dat de strip het meeste water wegleidt. Dit komt echter weinig voor...
Volvo V40 T3 Cross Country / Eriba Touring Familia 310 60 Edition
Happy wife, happy life!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Micky » do 18 jun 2020 15:55

RE.gif

Dit moet helemaal verdwijnen hoor, ongeacht hoe hard het regent mag dat niet lekken. de Unico heeft waarschijnlijk nog te weinig water gezien in zijn leven.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door EribaTriton410 » vr 8 jul 2022 16:43

nsu1200tt schreef:
do 7 mei 2020 08:49
Wij hebben Eriba Triton 430 met Verona luifel en de strip laten we er altijd opzitten werkt perfect met een hoosbui.
Ik reageer even op een ouder topic. Wij hebben net een Kampa Air pro tweedehands gekocht en daar zat deze bij, de vorige eigenaar kon hem niet plaatsen op zijn nieuwe caravan. Nu heb ik net even gekeken, maar is het de bedoeling dat die strip naar buiten steekt? Dus tegen de voortent aan, of juist naar binnen. Mijn logische denkwijze zegt de eerste optie maar ik denk vraag het toch even.

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 176
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » vr 8 jul 2022 16:52

Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door EribaTriton410 » vr 8 jul 2022 21:24

Dirk Jan Troll 535 schreef:
vr 8 jul 2022 16:52
https://www.youtube.com/watch?v=Hj9bUNlINaA
gr. Dirk Jan
Dank Dirk-Jan, die had ik al gevonden. Hier staat dat ding mijn inziens rechtop, maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk. Waarom denk ik dat, als ik het doel van dat ding in mijn achterhoofd houd, dan is dat om de regen weg te houden tussen de caravan en de voortent/pees. Logischerwijs zou je dan aannemen dat die strip schuin richting de voortent moet staan om de regen op te vangen en terug te geleiden richting de goot. Als die strip rechtop staat dan valt er alsnog water tussen die strip en de voortent en dat lijkt me juist niet de bedoeling. Vandaar mijn vraag eigenlijk.

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 176
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » vr 8 jul 2022 21:27

[re.gif]
Ik kan je daarop geen antwoord geven. Op onze Eriba's (4x) hebben wij nooit een strip aangebracht. Het aanbrengen is ook niet zo eenvoudig en als een een Thule luifel gemonteerd is, dan is het bijna niet mogelijk deze strip er op te slaan met het hamertje.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

eribareis
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 13 mar 2019 16:59

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door eribareis » di 12 jul 2022 17:43

Wij gebruiken de strip altijd en werkt naar behoren. Pees “ zweet” weleens wat door. Zet strip er thuis al op. Eerste keer een tijd in heet water gehad. Nu rails even insmeren met w40 en rails erop klikken. Zeker niet met hamer. Blijft verder de gehele reis zitten.

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door EribaTriton410 » di 12 jul 2022 19:21

eribareis schreef:
di 12 jul 2022 17:43
Wij gebruiken de strip altijd en werkt naar behoren. Pees “ zweet” weleens wat door. Zet strip er thuis al op. Eerste keer een tijd in heet water gehad. Nu rails even insmeren met w40 en rails erop klikken. Zeker niet met hamer. Blijft verder de gehele reis zitten.
Dank voor de reactie. Klopt het dan dat de strip naar buiten toe staat als je hem goed monteert?

eribareis
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 13 mar 2019 16:59

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door eribareis » wo 13 jul 2022 10:27

Strip helt zeker niet naar buiten. Eerder beetje naar binnen, maar vrijwel rechtop.

Gebruikersavatar
Bareld
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 9 mei 2014 14:03
Locatie: Groningen

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Bareld » zo 28 aug 2022 12:58

Ik heb een regenboog plakstrip gekocht van 4 meter en deze boven de rail geplaats van mjn eriba touring 425
Werkt perfect
Type fiamma dip stop regenboog
20220828_124551.jpg
Groet Bart

Gebruikersavatar
Christiaan60
Berichten: 11
Lid geworden op: di 7 nov 2017 18:22

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Christiaan60 » zo 28 aug 2022 13:38

Afbeelding

Strip is er 4 jaar geleden bij aflevering van de Eriba opgezet en er nooit meer vanaf geweest. Ook niet tijdens het rijden. Blijft gewoon zitten. Bij de regenbuien die ik gehad heb bleef het droog onder de Pees van de Verona.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bartjebart
Berichten: 412
Lid geworden op: vr 21 okt 2022 08:52
Locatie: Coevorden

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Bartjebart » vr 9 dec 2022 07:07

Volgens mij wordt regen in dit topic bedoeld als neerslag, niet als afkorting van regeneratie. mrgreen.gif
Fendt 515 SKM (2019) achter een Volvo V60 D6 (2016)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Ab » vr 9 dec 2022 09:37

Bericht verwijderd.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Peebee
Berichten: 42
Lid geworden op: za 12 aug 2017 04:32
Locatie: Genderen

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Peebee » do 6 jul 2023 20:23

Bij ons lekt er ook best wat langs de pees,
Is er mss iemand die de regen profiel strip heeft liggen,
niet gebruikt en voor een zacht prijsje van de hand wil doen. thumbup.gif
Ben benieuwd of het idd helpt,
heb al wel het doek en pees gereinigd en waterdicht behandeld,
ook ga ik de kit vervangen want dit is al een keer niet echt netjes gedaan,
maar zou toch ook de pees willen gebruiken, vandaar de vraag knipoog.gif
Caravan Eriba Future 430 en trekauto een Renault Captur 1.0 Zen

Gebruikersavatar
Peebee
Berichten: 42
Lid geworden op: za 12 aug 2017 04:32
Locatie: Genderen

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Peebee » do 31 aug 2023 13:25

Afgelopen week profiel strip thuis gestuurd gekregen,
bleek echter niet te passen op onze Future 430,
zat heel los en klemde dus niet zodat er wss water onderdoor zou lopen.
Retourneren was nogal een dingetje,
aangezien de caravan 2 weken in Luxemburg was het profiel niet kunnen passen.
Verkoper meldde nogal bars dat de retourtermijn bijna was verlopen
en als het de volgende dag niet retour was er geen restitutie kon plaatsvinden.
Niet echt klantvriendelijk zullen we maar zeggen.
'T rare is dan eigenlijk ook nog dat als men er vind dat het te laat retour is
ze het net zo vrolijk weer naar mij opsturen.
Nou heb ik er wel voor betaald maar 't blijft een beetje vreemd.... scratch.gif
Caravan Eriba Future 430 en trekauto een Renault Captur 1.0 Zen

Gebruikersavatar
Peebee
Berichten: 42
Lid geworden op: za 12 aug 2017 04:32
Locatie: Genderen

Re: Regen profiel strip Touring

Bericht door Peebee » zo 24 sep 2023 16:31

Uiteindelijk is de strip niet geretourneerd en geld terug gestort,
we laten het er maar bij weenie.gif
Caravan Eriba Future 430 en trekauto een Renault Captur 1.0 Zen

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”