Opties Erica touring

Plaats reactie
manonbabette
Berichten: 4
Lid geworden op: za 22 sep 2018 15:52

Opties Erica touring

Bericht door manonbabette » zo 6 okt 2019 17:43

Beste Erica kampeerders
Wij zijn bijna zo ver dat wij een Erica Touring aan gaan schaffen bij de dealer in Barneveld. Het zou gaan om een Touring 530. Er zijn verschillende opties gt pakket of 60 editie. Nu zien we door de bomen het bos niet meer. Zijn er op dit forum Erica kampeerders die ervaring hebben en ons kunnen helpen? Welke opties we zeker moeten kopen? Graag jullie reactie alvast dank.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Opties Erica touring

Bericht door Carnavalswiertz » zo 6 okt 2019 17:59

Erica is dat niet een Eriba?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Opties Erica touring

Bericht door r.obbink » zo 6 okt 2019 18:40

ah, bij Jeroen?


Goede dealer! ik heb zelf geen Eriba maar vorig jaar een Burstner aangeschaft (2e hands)

Ik zou met Jeroen overleggen want hij weet veel van de Eriba…

veel plezier met het uitzoeken
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Opties Erica touring

Bericht door Nimma » zo 6 okt 2019 18:43

https://www.eriba.com/nl/modellen/carav ... matie.html

Hier vindt je heel veel informatie over de verschillende uitvoeringen met opties.
Iedereen heeft zo zijn/haar eigen voorkeuren/wensen knipoog.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Fransosowitz
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 16 dec 2012 20:10

Re: Opties Erica touring

Bericht door Fransosowitz » zo 6 okt 2019 20:08

Zoveel mensen, zoveel wensen. Dus het is erg persoonlijk wat je belangrijk vindt.

Toen ik ca 6 jaar een nieuw Troll 530 wilde hebben waren voor mij de belangrijkste zaken:
  • Gladde beplating en lm velgen voor een mooiere look
  • Hordeur
  • 3 pits gasstel en afdekplaat spoelbak: dit laatste is soms handig omdat het wat extra plek op het aanrecht geeft
  • Ringverwarming/warme lucht uitstromers en automatisch omschakelmechanisme gasfles ivm camperen buiten de zomerperiodes. De ringverwarming zorgt voor een betere warmteverdeling in de caravan.
  • Serviceluik onder het vaste bed achterin: erg handig om de stoelen en tafel naar binnen te schuiven als we weg zijn van de caravan
  • Reservewiel
  • Vaste watertank onder de bank: anders heb je een klein tankje in de keukenkast die best wat kastruimte opslokt
  • Zitkussens voor met binnenvering. Tegenwoordig hebben ze geloof ik ook mooi gevormde rugkussens in de boegzit die me erg prettig lijken
  • Extra stopcontacten: het standaard aantal is vaak erg beperkt
Veel van deze dingen zitten ook in het huidige GT pakket. De 60 Edition heeft volgens mij ook andere interieurkleuren met o.a. hoogglans witte kastkleppen. Daar moet je van houden...

Dingen die ik bewust niet gekozen had:
  • Warm water voorziening: ik haal warm water in het toiletgebouw en heb ook een kleine dompelaar bij me
  • Douchegordijn etc: badkamer is te klein om überhaupt fatsoenlijk te kunnen douchen
  • Afvalwatertank: ik gebruik een loss emmer omdat ik dat gemakkelijker schoonmaken vind
  • Accupakket: op de plekken waar ik kampeer is altijd stroom voorhanden
Naderhand (vorig jaar) heb ik een mover met lichtgewicht accu toegevoegd.

Bedenk dat elke extra optie ook extra caravangewicht betekent. Ik weet niet hoe je verhouding gaat zijn met de (beladen) auto en of dit van belang is?

Hopelijk heb je iets aan mijn overwegingen destijds. Veel plezier met uitzoeken!
Eriba Touring Troll 530 getrokken door een Kia EV6 AWD

Gebruikersavatar
stoney33
Berichten: 647
Lid geworden op: do 5 jul 2018 21:33
Locatie: 072

Re: Opties Erica touring

Bericht door stoney33 » zo 6 okt 2019 22:02

De Touring 530 is sowieso een heerlijke caravan. De uitvoering is puur persoonlijke voorkeur. Ik zou gewoon even een kijkje nemen bij de dealer(s)

Groet, Rob

Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: Opties Erica touring

Bericht door Kaja2018 » di 8 okt 2019 10:45

Het is inderdaad nogal persoonlijk voor welke 'look' je gaat en welke opties je kiest. En aan alle extra's hangt een flink prijskaartje. Een aantal zaken wil ik toch noemen.

Vaste watertank:
We hebben ons laten overtuigen om in onze tweede Eriba Touring 530 een vaste watertank te laten plaatsen. Superpraktisch. Zorg wel dat je meteen een goede jerrycan 'slimme gieter' koopt. Het schoonmaken van de vaste watertank valt ons mee.

Extra stopcontacten:
De plaats van de drie stopcontacten in onze Eriba vinden we niet handig én het zijn er te weinig. Ik zou hier even aandacht aan besteden. Denk ook aan een stopcontact met USB-poorten (als dat een optie is).

Serviceluik:
Minimaal 1 aan de deurkant. Maar, ook achteraf, ik zou er liever twee hebben gehad.

Fornuis:
In onze vorige Eriba hadden we drie pitten. We hebben er nu twee genomen en dat is voor ons genoeg. Je krijgt er wat meer ruimte op het aanrecht ervoor terug.

Succes met de beslissingen!

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Opties Erica touring

Bericht door Hans met Troll » di 8 okt 2019 10:58

nou kijk,wij hebben geen vaste watertank,alleen maar Jerry kannen......eenvoudig te vullen,reinigen en water moet je wel halen... ons gedachte.
Serviceluik ja,kooktoestel kunt jij kiezen?
Wel,wie niet op luxe campings gaat staan,en accu pakket voor stroom als het nodig is.
Later monteren van bepaalde dingen kost meer.
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: Opties Erica touring

Bericht door Kaja2018 » di 8 okt 2019 12:28

Ook wij hadden onze bedenkingen over die vaste watertank. Immers: waarom zou je een losse jerrycan gebruiken om een vaste tank te vullen als je ook gewoon losse tanks kan vullen en plaatsen? Aan 1 losse vul-jerrycan heb je bovendien meestal niet genoeg, dus of twee keer lopen of twee vul-jerrycans kopen. Verder kun je losse tanks veel gemakkelijker reinigen. Genoeg redenen om geen vaste watertank te willen voor meer dan 200 euro.

MAAR dit vinden we het voordelen:
1 geen gedoe ín de caravan met weghalen en plaatsten van de losse tanks
2 geen hinderlijke waterslangen in gootsteenkastje en badkamerkastje die je moet 'ophangen' om knoeien met water te voorkomen als je de tanks gaat vullen
3 twee kastjes die optimaal benut kunnen worden terwijl de moeilijk bereikbare ruimte onder de bank nu een goede bestemming heeft
3 een goede balans tussen het gewicht onder de twee banken (de ruimte onder de bank bij de deur is bij ons gevuld met gereedschap e.d.) tijdens het rijden

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”