Eriba Familia 310

Anoniem

Re: Eriba Familia 310

Bericht door Anoniem » zo 15 dec 2019 20:02

Wij hebben lang getwijfeld. Het in de breedte slapen in de Eriba Touring Familia 310 en het hoge vaste bed met een lengte van 188 cm werd na twee jaar toch een probleem. De 310 is zonder mover voor ons oudjes makkelijk hanteerbaar en willen daarom geen grotere, dus de Triton 410 was geen optie. Twee jaar gelden had het vaste bed en het apart zitje de doorslag gegeven om te kiezen voor de 310. Het is een mooie, gezellige en goed gebouwde caravan, toch gaan wij weer terug naar een Kip Shelter. Minder luxe maar voor ons meer comfort. Na vele jaren met een De Waard tent onderweg te zijn geweest was onze eerste caravan ook een Kip Shelter. Mijn vrouw verheugd zich er nu al op om weer ergens april op pad te gaan. Heerlijk in de lengte slapen, geen hoog bed meer en een geweldige luifel van De Waard om lekker buiten te kunnen leven. Door het verhoogd tafeltje als extra is er toch een “apart zitje” aanwezig.

Gebruikersavatar
Florence
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 28 aug 2017 21:31

Re: Eriba Familia 310

Bericht door Florence » di 28 apr 2020 22:13

Wij hebben de overstap gedaan van een Puck L 230 uit 2005 naar een nieuwe Familia 310. Voornaamste reden is meer ruimte onder het bed zodat als makkelijker vanuit de caravan kunnen ‘leven’. Natuurlijk zo veel mogelijk buiten zoals bij de Puck L wel moest omdat er binnen zo weinig ruimte is. Tenzij je iedere dag het bed opruimde, maar waar laat je het beddegoed enz...
Iets meer ruimte dus, een zitje voorin waar je ook allerlei troepjes als leesvoer, elektronica enz kunt laten liggen.

Wat we wel missen aan de Puck L is het bed. Dat was 1.88 x 1.65 mtr. Met mijn 1.78 mtr toch iets te kort, want staken mijn voeten wel eens uit het bed, of ik stootte het hoofd tegen de tafelstrip. Maar lekker ruim dus. In de Puck hadden de kussens binnenvering, maar die was te hard, dus een topper bij de IKEA gehaald. Hadden we meteen moeten doen!

Die topper is meegegaan naar de 310. De standaard matrassen zijn net zo hard als de binnenvering in de Puck. De hoes heeft een lange rits, dus waren de ronde hoeken makkelijk van het schuim af te knippen, op de naaimachine de hoes weer in elkaar genaaid.

In de afgelopen herfst een weekje gekampeerd. Het bed is 1.88 x 1.40 mtr. Ik kan er goed in liggen. Als ik me lang maak raken hoofd en voeten de kanten, als ik ietsjes schuin lig gaat het helemaal goed.

Wat we ook missen uit de Puck is de briljante pannenbak in het aanrecht. Nu zitten we weer in een kastje te rommelen waar je altijd het achterste moet hebben. Dat is wennen maar gaat zeker helemaal goed komen.
Van de Puck hebben wij de Unico Verona luifel meegenomen. Die is niet gemaakt voor de Puck (zegt Bax) maar het past wel!
OK de tochtstrook past niet goed, want is iets te lang....Maar het werkt geweldig en kunnen wij prima buiten zitten, en dat doe je toch het liefste.
Volvo V40 T3 Cross Country / Eriba Touring Familia 310 60 Edition
Happy wife, happy life!

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Familia 310

Bericht door Nimma » di 28 apr 2020 22:21

Dat klinkt allemaal positief, dus doorgaan met plezier hebben van jullie Touring.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”