bed opmaken in Troll met vast dwars bed

Plaats reactie
Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

bed opmaken in Troll met vast dwars bed

Bericht door Kaja2018 » do 13 jun 2019 14:57

Beetje lullig onderwerp, dat wel. Maar ik vraag me af hoe andere mensen een matrashoes om het matras doen. Het is een heel gedoe (ik ben klein dus dat zal er ook mee te maken hebben) en het blijft er rommelig uitzien. En die losse stukken matras die blijven liggen, dat is ook niet zo handig als je regelmatig onder het bed wil zijn. Dus wie heeft een tip?

Verder een tip van mij: Ik heb een dunne matrasbeschermer van 1.40m breed bij Ikea gekocht. Die span ik strak met knoopsgatenelastiek dwars over het bed. Het knoopsgatenelastiek heb ik aan een kant vastgenaaid, aan de andere kant zet ik het vast aan een knoopje. Voeteneinde en hoofdeinde krijgen dus een stukje niks. Werkt prima.

Gurbe
Berichten: 46
Lid geworden op: za 24 sep 2011 23:52

Re: bed opmaken in Troll met vast dwars bed

Bericht door Gurbe » di 31 dec 2019 21:40

Toch maar even een late reactie want jullie hebben weinig respons gekregen. Wij hadden een Eriba Troll 550 met een dwarsbed achterin net zoals jullie denk ik. Wij hebben daar destijds een opdekmatras bijgekocht van ca. 5 cm dik en de hoeken rond geknipt. Zo'n losse opdek is gemakkelijker te hanteren dan de losse matrassen. En het ligcomfort is ook stukken beter. We hebben nu een Eriba Feeling 442, een super caravan met 2 bedden achterin in de lengte met een v-uitsparing ook hier hebben wij opdekmatrassen op maat bij laten maken.
Mogelijk heb je wat aan onze ervaring.
Suc6 gr. Gurbe
Mazda CX-5, (voorheen Eriba Troll 550 GT bj. 2004 in 2018 Eriba Feeling 442.)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: bed opmaken in Troll met vast dwars bed

Bericht door WillyL » wo 1 jan 2020 11:15

Idem zo gedaan in mijn Dethleffs. Het matras is erg zwaar en in de verste hoek kreeg ik het hoeslaken nooit goed. Bijgeknipte oplegmatras was de oplossing, ook al omdat het wat zachter lag.
Het hoeslaken zit nu rond dat oplegmatrasje.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: bed opmaken in Troll met vast dwars bed

Bericht door Eefje » zo 5 jan 2020 19:03

hier ook opdekmatras waar het hoeslaken omheen zit, kan je ook nog makkelijk een kussen omhoog doen voor als je ergens bij moet ;)
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Kaja2018
Berichten: 54
Lid geworden op: do 12 apr 2018 11:17

Re: bed opmaken in Troll met vast dwars bed

Bericht door Kaja2018 » di 14 jan 2020 20:33

Bedankt voor de tip van een extra matras!

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”