Eriba TouringTroll 550

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » wo 3 mei 2017 20:50

We zijn in de vakantie naar de Veluwe geweest en zoals jullie weten was het koud vorige week.. ik denk nu toch al een halve fles opgestookt te hebben..
Voor ik een andere fles erbij ga kopen eea uitzoeken dus wbt vullen in zweden.. andere optie is aan pa en ma vragen of ze 2 zweedse flessen voor me meebrengen uit zweden volgende week..

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » wo 3 mei 2017 21:07

dat denk ik ook , zal eens vragen waar zij hem gehaald hebben voor hun kabe.
ook benieuwd hoe groot die flessen van hun zijn en hoe die in die kleine dissel passen.. maar eens een exemplaar van hun in de onze zetten.

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » wo 3 mei 2017 21:18

fijne caravan! precies goed ,
we hebben met de 2 kleine kinderen besloten dat zij op het grote bed liggen en wij op de omgebouwde treinzit.
is s'avonds dus nog even ombouwen geblazen maar kunnen we iig de keuken,wc en treinzit normaal blijven gebruiken , en gewoon naar buiten stappen.
Ik heb voor de kleine man (2) een hekje zoals in zijn ledikant zit gemaakt wat open kan , kan hij tot rust komen zonder uit bed te kunnen en als hij slaapt gaat zijn oudere zus ernaast.
zal er wel eens foto's van maken , verder zijn we lekker aan het personaliseren gegaan , eigen kussentjes erin en beddengoed op kleur uitgezocht bij de gordijnen , de misses vind het caravannen ook ineens super.. waar het voor haar vorig jaar een brug te ver was vraagt ze nu al weer wanneer we weer een weekend weg gaan..

verder nog wat klusje in de kasjtes in de vorm van legplankjes in de hangkast en wat bakken onder de banken.. ook die led verlichting maar eens aan proberen te pakken zodat we in zweden ook lekker vrij kunnen staan.
Bijlagen
caravan2.jpg
Laatst gewijzigd door HM78 op wo 3 mei 2017 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Volvodriver

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Volvodriver » wo 3 mei 2017 21:22

Wanneer gaan jullie naar Zweden? In de zomer (eigenlijk al vanaf midsommar) stook je namelijk haast niet. Wij hebben ook wel eind mei rondgetourd en niet gestookt.

Mees

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Mees » wo 3 mei 2017 21:25

Verloopnippel: zeker weten.
Vuladressen: http://camperpunt.nl/gasvuladressen-europa/ (even scrollen naar Zweden)

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » wo 3 mei 2017 21:30

13 juli varen we , dan ruim 4,5 weken weg.
vorig jaar in noorwegen aan de hemsil gestaan , toen was het 6 graden..
meest noordelijke waar we nu gaan komen is Ornskoldsvik , waar de fjallraven fabriek zit aan de botnische golf.

gaat misschien nog het meest om het koken ook dat we ruim gas willen hebben.. die zweedse worstjes grillen doe je ook niet alle dagen en een visje uit de rivier gooien wij toch wel in de pan.. al kan in het vuur in alu folie natuurlijk ook..

verloopnippel geloof ik wel ja , zijn die hier in NL ook te koop?
maar als ik dan zweedse flessen heb kan ik dan bij elke AGA terecht voor propaan? las de lijst en het stukje over zweden net idd en vond het een beetje warrig , hebben ze daar nu LPG of propaan in de tanks?

Mees

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Mees » wo 3 mei 2017 21:51

De laatste keer dat we wegens een koude zomer zonder gas dreigde te komen was 2002 of zo.
Toen hebben we in Karlstad een gasfles gekocht met de juiste nippel. (inhoud: geen lpg)
Sindsdien altijd 2 x 10kg gas bij ons. (ipv 2 x 5kg)

Ornskoldsvik Fjallravenshop naast de fabriek (in 2007): zorg dat je saldo voldoende is: niet goedkoop knipoog.gif

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » wo 3 mei 2017 21:58

er zit ook een outlet......

Mees

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Mees » wo 3 mei 2017 22:02

Outlet = shop (toen)
DSC_3950.jpg

Volvodriver

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Volvodriver » do 4 mei 2017 08:31

Koken. Ook 4,5 week elke dag stook je geen gasfles mee op.
Wij gaan helaas maar 3 weken maar ik neem 2x6 kg mee. Heb het nog nooit opgebruikt. Wij hadden ruim voldoende aan 1 fles. Wij staan echter wel altijd aan de paal omdat een belangrijk apparaat (nog) niet op de accu kan. Hoe het gasverbruik is met de koelkast op gas weet ik dus niet.

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » do 4 mei 2017 22:27

Mees schreef:Outlet = shop (toen)
DSC_3950.jpg
die shop ja zit niet pal naast de fabriek toch? nouja , wellicht heb ik mijn geld op dat moment vd trip al aan benzine en viskaarten uitgegeven..

wbt de gasflessen zal ik eens overleggen met pa ook , ik kan max 2x 6 kwijt in de dissel denk ik.., een zweedse fles die ik daar koop en/of laat vullen lijkt mij wel een rustig idee..

Heb er zin in , na jaren met ouders vroeger nu met de eigen hut achter de auto.. zelf altijd met tent en daarna met onze poptop camper naar zweden en noorwegen maar nu nog meer comfort. blij.gif

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » do 25 mei 2017 13:41

Heeft iemand de caravan naast zijn huis staan? ik vroeg mij af of de grote flessen van AGA , het liefst de composiet versie in de dissel gaan?
Anders ben ik benieuwd of de stale kleine versie 2x naast elkaar zou passen.
mijn ouders zijn nu naar zweden en willen wel alvast een fles voor me meenemen.

http://my.aga.se/gasol/

Daarnaast vroeg ik mij af wat voor spiegels jullie aanraden ? wilde eigenlijk spiegels van Emuk voor de v50 maar kan die niet vinden..

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Nimma » do 25 mei 2017 13:57

Op je vraag over spiegels ga je wat horen knipoog.gif ik heb goeie ervaring met Emuk maar die vindt jij niet. Daarna Milenco Aero, iets minder maar o.k. Nu Oppi's waar ik ook heel tevreden over ben. Rechtstreeks bij de fabriek besteld, snel in huis. Specifiek voor jouw auto gemaakt.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Dukcer
Berichten: 162
Lid geworden op: za 11 mar 2017 10:41
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Dukcer » do 25 mei 2017 15:19

HM78 schreef:Daarnaast vroeg ik mij af wat voor spiegels jullie aanraden ? wilde eigenlijk spiegels van Emuk voor de v50 maar kan die niet vinden..
Emuk Volvo S40, V50 vanaf 04/07 tot 05/12 Art. leverancier: 100853. Ik weet niet hoe oud je V50 is maar de 100853 zijn gewoon nieuw te leveren.

Volvodriver

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Volvodriver » do 25 mei 2017 15:37

RE.gif
Dat gaat dus niet passen op de V50 uit 2004 van HM78 :( :(

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » do 25 mei 2017 20:30

die oppi's had ik gezien idd maar die staan geloof ik wel erg veel naar buiten , ik hoopte eigenlijk wat smaller te kunnen blijven aangezien het maar een smalle caravan is die erachter hangt. zou ze eens moeten passen bij een winkel die ze op voorraad heeft .

heb nu van die spiegels die onder de motorkap zitten en dan in mijn wielkast , prima zicht maar wilde niet zo breed meer zijn. , en ik heb de eerste kras al op mijn wagen door lomp monteren..

iemand ervaring met repusel?

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » do 25 mei 2017 20:37

daarnaast ben ik vandaag maar even langs de stalling geweest om te meten , achteraf te weinig maten opgenomen denk ik..

hoogte gaat net niet ivm een stang van het scharnier systeem .. zie foto.

die composiet 10kg fles gaat er op 5 mm niet onder.. , de alu 11kg helemaal niet.
nu maar kijken of ik 2x6kg erin krijg.. wbt hoogte geen probleem maar vraag me af of ik er 2 naast elkaar krijg , malletje maken van 2 cirkels van 25cm dan maar., en weer langs de stalling..

zou toch wel fijn zijn de caravan naast het huis.., ben wat extra legplanken aan het maken voor in de hangkast , zou nu voordat ik het gefineerde plaatmateriaal ga lakken eerst weer moeten passen en indien nodig aanpassen..

edit , zie dat ze bij AGA ook stalen flessen hebben van 560mm hoog , 11 kg gas en totaal gewicht van 25 kg , snap alleen het Riskvarde ADR 33 niet , eens uitzoek wat dat betekent
Bijlagen
hoogte dissel.jpg
hoogte dissel.jpg (59.56 KiB) 4311 keer bekeken
Laatst gewijzigd door HM78 op do 25 mei 2017 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Nimma » do 25 mei 2017 20:40

Ik heb dezelfde (breedte) caravan en die Oppi's zijn voor mijn auto niet te breed. Zie je iig goed wat er achter je gebeurd
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » do 25 mei 2017 20:56

ok , en bol of vlak glas?
besteld bij caravanspiegels.nl?
al eens afgegleden?

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Nimma » do 25 mei 2017 21:03

Hier: http://www.caravanspiegel.de/nl/
Ik zou altijd de bolle kopen, als je autospiegels ook bol zijn en dat is tegenwoordig standaard. Je ziet er gewoon meer in dan in vlakke spiegels. Gaan niet los.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Chris » do 25 mei 2017 21:07

RE.gif
Als jij de Oppie's koopt hoor ik heel graag je ervaringen daarmee.
Ik heb nu de Milenco's maar die trillen nogal, da's jammer.
Is wel een goede spiegel, maar nogal een "obstakel" op je autospiegel.
Oppie's zijn veel mooier aangepast gewoon... maarja..100 euro..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Jan van Vijven » do 25 mei 2017 22:44

Mijn ervaring.
1e plaats Emuk
2e plaats Oppi's
Allebei hun geld waard.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » di 30 mei 2017 23:02

oppi's zijn binnen , zitten idd goed , dit weekend testen.

HM78
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 23:03

Re: Caravan opgehaald

Bericht door HM78 » di 15 aug 2017 23:42

Afbeelding


De vakantie was geweldig , wat is die touring een schot in de roos voor ons , ligt prima achter de auto , al bonkt hij wat in je rug op slechte wegen.
Ruimte is precies goed om te leven , wbt bergruimte nog over.

Oppi spiegels zijn niet 1x los gekomen en redelijk wat slecht wegdek gehad in zweden.
Hadden 2x6kg gas bij ons en daar is de eerste fles nog niet van op , had een zweedse fles bij me die ik gebruikte en een campinggaz als backup . niet nodig gehad , een enkele x op de camping een elektrisch kacheltje aan gehad , weinig vrij gestaan dus de gaskachel niet gebruikt.
Tijdens het vrijstaan de koelkast op gas dat wel maar dus niet vaak.

combirollo achter heeft de kleine man wel te grazen genomen, daar staat geen spanning meer op.. eens kijken hoe ik dat kan repareren of vervangen.
Met ons suffe hoofd ook een keer de luifel vergeten schuin te zetten.. heeft toen hard geregend die nacht en dat heeft onze luifel genekt , 2 poten afgebroken... flinke klap smorgens naar geen schade aan de caravan , heb hem eraf gehaald en in noord zweden achtergelaten bij een mileustraat , kon hem niet vervoeren want dan had ik hem laten maken.. schroefgaatjes in het dak zijn nu met ductape afgeplakt en zo staat hij nu in de stalling , op zoek naar een reparateur dus die het mooi kan maken.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Caravan opgehaald

Bericht door Chris » wo 16 aug 2017 00:00

Hoi HM..

Goed te lezen dat de vakantie fijn was, jammer van de luifel,,,en goede info over de Oppi's dus.
Ik ga daar ook eens naar kijken, ben met mijn Milenco's niet zo heel erg tevreden.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”