Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Plaats reactie
Kirs
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 apr 2021 15:42

Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door Kirs » ma 12 apr 2021 19:58

Wij zijn bezig met de zoektocht naar onze allereerste caravan en de Eriba Touring (Triton of Troll) staat ook op ons favorietenlijstje. Qua budget zitten we te denken aan één uit de jaren 80/begin jaren 90. Nu is alleen mijn vriend 1,98m lang, wat gelijk te zoektocht al een stuk bemoeilijkt. Beide types met een lengtebed hebben een bed van 195*195 wat gunstig is, maar als ik de brochures zo lees is de stahoogte maar 1,87m, wat nogal tegenvalt. Afgelopen weekend hebben we bij een bekende caravanboer in Rosmalen even binnen gekeken bij een nieuwe Touring, die een stahoogte heeftvan 1,95m. Erg mooi, maar helaas boven ons budget.

Zijn hier mensen die ook wat langer zijn die ervaring hebben met een wat oudere Touring? Zo ja, valt het mee/tegen? Zou eventueel het hefdak te verhogen zijn? En vanaf welk jaar is Eriba eigenlijk de caravans met een hoger hefdak gaan bouwen?

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door graaf » di 13 apr 2021 03:21

Het Hefdak is in het midden 204 cm hoog bij een Troll FEY uitvoering...
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Kirs
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 apr 2021 15:42

Re: Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door Kirs » di 13 apr 2021 10:29

Kijk, eentje die nog hoger is zelfs! Erg mooie caravan, maar helaas is zo'n nieuwe/jonge caravan voor ons boven budget. Dus ben benieuwd naar ervaringen en mogelijkheden met een ouder model (jaren 80/90).

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door Nimma » di 13 apr 2021 10:42

Mijn eerste Troll was er eentje van 1996; ik ben 1,92m en ik kon in de Troll echt bijna rechtop staan: met het hoofd maar ietsje gebogen hebben we daar jaren met veel plezier in rondgetrokken; het instappen vraagt enige handigheid cq op tijd bukken en instappen tegelijk; maar dat went snel als je je hoofd een keer gestoten hebt knipoog.gif
De Troll erna was van 2010, een 540GT FY [forever young] en die is iets hoger én hoofd een verhoogde instap/deur.
Wat betreft de bedden: omdat mijn vrouw 1,59m is lag ik iets schuin in bed en was er voor dit lange lijf ook genoeg ruimte.
Succes met het vinden van een Touring die bij jullie past; ik heb de eerste 2 Tourings bij een particulier gekocht; goed kijken en vooral ook ruiken; eigenlijk moet je niks ruiken als je instapt thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door Trina » di 13 apr 2021 13:22

Onze eerste caravan was een Eriba Triton, ik meen van 1984.
Met lengtebedden en een kopkeuken.
Wij zijn niet lang en dus is rechtop staan geen probleem.
Alleen de lage instap is een dingetje.
Zelfs wij moesten bukken om in te stappen.
Maar.....een geweldige caravan waar we met groot plezier aan terug denken.

Smidt
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 5 jan 2020 22:24

Re: Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door Smidt » di 13 apr 2021 13:25

Zoals mijn voorganger Nimma eigenlijk al zei: de modellen vanaf 2010 zijn hoger. Zie ook https://www.unicovoortenten.nl/producte ... a-touring/ .

Verder, ik ben 1.83 en we hebben een 530 met het bed in de breedte en dat is voor mij eigenlijk net ok. Ik tik nu net af en toe met mijn voeten de rolgordijnen aan. Ik zou dus in jullie geval dus inderdaad zeker een langslaper overwegen.


Kirs
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 11 apr 2021 15:42

Re: Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door Kirs » wo 14 apr 2021 20:15

Bedankt voor de tips allemaal! We nemen het mee bij onze zoektocht.

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: Eriba Triton of Troll geschikt voor lang persoon?

Bericht door Hans met Troll » vr 16 apr 2021 09:06

Beste "Lange",ik heb een Troll 540 met 2 aparte Langbedden 198cm...dus, op iedere kant en Kast voor mij genoeg,maar met een groot breed Bed achterin,mogen de Voeten iets uitsteken
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”