Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
- HenkR
- Berichten: 761
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Volgens mij zijn er dit jaar veel kopers geweest van de Beijerland door de leuke aanbieidingen vanwege het faillisement. Mijn idee is dat er veel is opgekocht, maar ook veel inkompleet is opgekocht en door de dealer zelf is afgemaakt.
Ook ik ben een koper van zo'n aanbieding en heb toch het idee dat er wat afraffelwerk is geleverd. Zo is de kraan bij de wastafel al lek op de aansluiting. Had ik een T-stuk dat niet goed in elkaar zat (trouwens alle leidingen zitten aardig strak/krap). Vind ik de boiler nou niet zo economisch onder mijn bed staan en liggen de 220leidingen nou niet netjes door de caravan.
Wat is jullie ervaring.
Trouwens hij loopt wel als een trein achter de auto. Wel lekker zo'n laag eigen gewicht en er daardoor veel in kunnen stoppen.
Ook ik ben een koper van zo'n aanbieding en heb toch het idee dat er wat afraffelwerk is geleverd. Zo is de kraan bij de wastafel al lek op de aansluiting. Had ik een T-stuk dat niet goed in elkaar zat (trouwens alle leidingen zitten aardig strak/krap). Vind ik de boiler nou niet zo economisch onder mijn bed staan en liggen de 220leidingen nou niet netjes door de caravan.
Wat is jullie ervaring.
Trouwens hij loopt wel als een trein achter de auto. Wel lekker zo'n laag eigen gewicht en er daardoor veel in kunnen stoppen.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Ook ik heb een Beyerland Sprinter 420 LB sport.
Gekocht op de caravanbeurs 2007, vlak voor het faillissement van de tirus groep. Na wat heen en weer gebeld te hebben met de verkoper is hij toch afgelopen april geleverd en ik moet zeggen, bij deze caravan is geen sprake van afraffelwerk, integendeel, alles is gewoon correct gemonteerd. Waterleiding zit inderdaad "strak" gemonteerd in keurige zadeltjes, niks teveel maar zeker ook niet te weinig, en de 220v leidingen zijn voor zover in het zicht keurig weggewerkt in kunststof kabelgoot met dekseltje en snoertjes van bv de boiler zijn netjes opgeslagen met een tyerip (of hoe heet zo,n ding). De plaats van de boiler onder bed is inderdaad niet zo praktisch, het ding geeft behoorlijk warmte af en dat is misschien in de winter wel lekker maar zomers in een warm land niet zo. Ik spreek uit ervaring. Daar ga ik wat op verzinnen, een draailuik of zo, s'winters naar binnen en zomers naar buiten, en ook dat lichtje van koelkast (bij nacht lijkt het wel dag) ga ik wat voor verzinnen. Wat bijzonder plezierig bleek in gebruik is de goede geluidisolatie van het dak, zelfs bij "knetter buien" bleef het binnen aangenaam rustig. Ik heb zelfs de moeite genomen om eens onder de caravan te kruipen en te kijken hoe het eruit zag en ook daar (het wordt saai) zit alles zoals het hoort, keurig gemonteerd en afgekit. U begrijpt, ik ben best tevreden met mijn 420 LB, Goed gemaakt en netjes afgewerkt, zowel het wooncomfort als het rijcomfort is prima in orde.
U moet wel blijven bedenken, het is maar een caravan en geen 'Woonwagen" en zeker geen verhuiswagen.
Ik hoop er nog vele jaren plezier van te hebben en dat wens ik alle 420LB bezitters natuurlijk ook toe.
Willy B.
Gekocht op de caravanbeurs 2007, vlak voor het faillissement van de tirus groep. Na wat heen en weer gebeld te hebben met de verkoper is hij toch afgelopen april geleverd en ik moet zeggen, bij deze caravan is geen sprake van afraffelwerk, integendeel, alles is gewoon correct gemonteerd. Waterleiding zit inderdaad "strak" gemonteerd in keurige zadeltjes, niks teveel maar zeker ook niet te weinig, en de 220v leidingen zijn voor zover in het zicht keurig weggewerkt in kunststof kabelgoot met dekseltje en snoertjes van bv de boiler zijn netjes opgeslagen met een tyerip (of hoe heet zo,n ding). De plaats van de boiler onder bed is inderdaad niet zo praktisch, het ding geeft behoorlijk warmte af en dat is misschien in de winter wel lekker maar zomers in een warm land niet zo. Ik spreek uit ervaring. Daar ga ik wat op verzinnen, een draailuik of zo, s'winters naar binnen en zomers naar buiten, en ook dat lichtje van koelkast (bij nacht lijkt het wel dag) ga ik wat voor verzinnen. Wat bijzonder plezierig bleek in gebruik is de goede geluidisolatie van het dak, zelfs bij "knetter buien" bleef het binnen aangenaam rustig. Ik heb zelfs de moeite genomen om eens onder de caravan te kruipen en te kijken hoe het eruit zag en ook daar (het wordt saai) zit alles zoals het hoort, keurig gemonteerd en afgekit. U begrijpt, ik ben best tevreden met mijn 420 LB, Goed gemaakt en netjes afgewerkt, zowel het wooncomfort als het rijcomfort is prima in orde.
U moet wel blijven bedenken, het is maar een caravan en geen 'Woonwagen" en zeker geen verhuiswagen.
Ik hoop er nog vele jaren plezier van te hebben en dat wens ik alle 420LB bezitters natuurlijk ook toe.
Willy B.
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Hallo, ik ben Ed60 en heb dit jaar een Beijerland 420LB sport 2006 gekocht, ik ga voor het eerst met een caravan op weg . Ik heb een Dacia Stepway 87pk. en ik vraag mij af is dat genoeg om hem te trekken. ik mag maar 1100 kg trekken. En ik wil naar de Ardenen toe , via de E25 en dat heb ik nog niet gedaan. wie kan mij raad geven .
Vriendelijke Groeten Ed60
Vriendelijke Groeten Ed60
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Als je bij http://www.caravantrekker.nl/ gaat kijken kan het allemaal maar net.
Ik ken de route, alleen bij Luik heb je in de "rondweg" E25 een redelijk lange klim, daar zal je wel behoorlijk terug moeten schakelen.
Of je gaat dwars door de stad, dat is ook korter.
Voorbij Luik is het verder allemaal redelijk vlak en prima te doen.
Ik ken de route, alleen bij Luik heb je in de "rondweg" E25 een redelijk lange klim, daar zal je wel behoorlijk terug moeten schakelen.
Of je gaat dwars door de stad, dat is ook korter.
Voorbij Luik is het verder allemaal redelijk vlak en prima te doen.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBL
- HenkR
- Berichten: 761
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
1. Door Luik met de caravan is verboden
2. De nare klim is na Luik en juist net na het punt dat de ring weg en de weg door Luik weer samen verder gaan naar het zuiden.
Dus terugschakelen en rustig met veel toeren naar boven rijden.
2. De nare klim is na Luik en juist net na het punt dat de ring weg en de weg door Luik weer samen verder gaan naar het zuiden.
Dus terugschakelen en rustig met veel toeren naar boven rijden.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
-
- Berichten: 836
- Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Misschien is het sowieso slim om een caravan te kopen die past bij de auto. Ik zou deze combi niet fijn vinden en Nederland niet uit gaan (ik heb voorstel topic gelezen ). Maar ieder moet het voor zichzelf weten
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
RE.gif
Het bericht van de Topic starter is al van 7 jaar geleden, niet meer actueel dus.
Het bericht van de Topic starter is al van 7 jaar geleden, niet meer actueel dus.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
RE.gif
Ed60 stelt een nieuwe vraag en daar zijn de recentste reacties dan ook voor bedoeld.
Ed60 stelt een nieuwe vraag en daar zijn de recentste reacties dan ook voor bedoeld.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Of een auto kopen met een groter trekgewicht, ik heb liever teveel trekgewicht dan dat het aan de limiet zit.Poldervrouwtje schreef:Misschien is het sowieso slim om een caravan te kopen die past bij de auto.
In een nieuwe berekening met de Vitesse 420 LB van 2007 (van 2006 staat er geen 420 LB meer in de lijst) duikt de Dacia Sandero Stepway zelfs in de rode sterren.
De combi is 45 Kg. te zwaar, dit extra gewicht zo je dan naar de auto moeten verhuizen of de caravan niet tot zijn max. beladen.
Dit schrijft Caravantrekker als de caravan niet te zwaar zou zijn:
Conclusie als de caravan niet te zwaar zou zijn
De Dacia Sandero Stepway - 1.6 met een Beyerland Vitesse 420 LB van beladen 1145 kg is een combinatie waarmee (soms met enige beperkingen) gereden kan worden in binnen- en buitenland (zonder hellingen van meer dan 9%).
De kans dat de caravan onbeheersbaar wordt als deze gaat slingeren is klein bij normale snelheden en goede belading.
De motorische prestaties zijn over het algemeen vrij slecht (maar voor uw gebruik wellicht voldoende). Op snelwegen kan veelal gereden worden in de 4e versnelling met 90 km/u. De motor maakt dan zo'n 3450 toeren. Bij tegenwind of bijvoorbeeld een viaduct hoeft niet direct terug geschakeld te worden.
Op autobaanhellingen zoals in het buitenland bijvoorbeeld bij Luik, zakt de snelheid terug en is de 3e versnelling een maximale snelheid van 76 km/u nog mogelijk.
Wegrijden vanuit stilstand lukt alleen op lichte hellingen (tot zo'n 9% ). Al rijdend heeft de auto genoeg kracht om te blijven rijden op wegen met hellingen van zo'n 18%.
Om met deze combinatie te mogen rijden is een B-rijbewijs voldoende.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Okay Kingpin. [kerstduim.gif] [kerstknipoog.gif]Kingpin1966 schreef:RE.gif
Ed60 stelt een nieuwe vraag en daar zijn de recentste reacties dan ook voor bedoeld.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
@Kingpin
Het is inderdaad geen oversized motortje. Dacia is ook bedacht met het concept goedkoop. Hoewel tegenwoordig de Dacia's ook steeds luxer worden. ;)
Het is inderdaad geen oversized motortje. Dacia is ook bedacht met het concept goedkoop. Hoewel tegenwoordig de Dacia's ook steeds luxer worden. ;)
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Hallo, zo even mijn ervaring, met de Beijerland (420LB ) naar luxenburg en Senheim am moezel. Ik ben toch erg tevreden over de Sandero Stepway met ze 87PK.
Richting luik in ze 4 met 90 3400 toeren super. via verviers naar boven dat ging moest af en toe naar de 3 de versnelling ,en met een snelheid van 75km ging ik naar boven. daar na ging het steeds beter, ik heb voor de rest geen problemen ondervonden .Ook van Bourscheid naar Senheim heeft hij het goed door staan.
Ik weet dat ik in de toekomst een andere auto met meer pk moet hebben, maar ik ga er nog niet mee naar Spanje of Portugal .
grtjes ed60
Richting luik in ze 4 met 90 3400 toeren super. via verviers naar boven dat ging moest af en toe naar de 3 de versnelling ,en met een snelheid van 75km ging ik naar boven. daar na ging het steeds beter, ik heb voor de rest geen problemen ondervonden .Ook van Bourscheid naar Senheim heeft hij het goed door staan.
Ik weet dat ik in de toekomst een andere auto met meer pk moet hebben, maar ik ga er nog niet mee naar Spanje of Portugal .
grtjes ed60
Re: Beijerland (420LB) Sport en jullie ervaring
Prima toch, voor de grotere afstanden die je noemt zou ik idd een andere auto aanschaffen met wat meer pk'tjes.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBL