Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Plaats reactie
Truffeltje100

Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door Truffeltje100 » zo 9 aug 2015 15:35

Hallo allemaal,

Sinds Januari van dit jaar ben ik de trotse eigenaresse van een Beyerland Sprinter 350 DD en we (mn twee dochtertjes en ik) zijn er nu twee keer mee op vakantie geweest. Het is een heerlijke caravan, maar na de tweede vakantie komen er toch wat gebreken aan het licht. Nu ben ik online op zoek geweest naar Beyerland onderdelen, nieuw of tweedehands, maar er is gewoon echt niks te vinden. De dealer waar ik hem in januari heb gekocht had veel onderdelen overgenomen na het failisement van Beyerland, maar de dealer is er nu zelf ook mee gestopt. Hebben jullie misschien tips hoe ik aan onderdelen kan komen? De caravan-sloop-bedrijven hier in de buurt ben ik al afgelopen (Austerlitz enz), maar helaas tevergeefs.

Ik ben op zoek naar een sideskirt aan de deurzijde, deurrubbers (witte) aan de buitenzijde, zwarte deurrubbers voor aan de binnenzijde en twee rolhor/verduisteringscassette's voor de zijramen.

Hopelijk kunnen jullie me verder op weg helpen! Thanks :-)

Groetjes van Marian

Volvodriver

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door Volvodriver » zo 9 aug 2015 17:03

Rolhorren met verduitering zijn niet specifiek Beyerland en op maat te bestellen. Weet je echter zeker dat ze zodanig kapot zijn dat je ze moet vervangen? Vaak kan je ze uit elkaar halen en opnieuw opdraaien en spannen.

Deurrubbers zijn voor de Beyerland ook redelijk universeel, zowel de witte als de zwarte. Een goede caravan dealer kan ze leveren. Is niet merkgebonden.
Een Sideskirt wordt moeilijk maar is die weg of kapot. Als ie kapot is en alle delen zijn er nog kan een reparatiebedrijf deze bijna onzichtbaar repareren voor een fractie van de kosten, die een nieuwe of goede tweedehands kost.
Overigens kijk ook onder Delta onderdelen. Deze zijn regelmatig 1 op 1 uitwisselbaar met Beyerland.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door Chris » zo 9 aug 2015 17:04

Hallo Marianne.
Die rolgordijnen zijn vaak standaard dingen en universeel te kkop.
Zoek eens op combi rollo. Seitz is de fabrikant vaak.

Deurrubbers...sorry, heb ik geen info voor je.
Neem eens contact op met een caravan onderhouds bedrijf.
Die zijn vaak erg inventief.

Suc6
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Truffeltje100

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door Truffeltje100 » ma 10 aug 2015 12:40

Bedankt voor de tips! Ik weet nog veelste weinig van caravans en wist ook niet dat veel onderdelen gewoon universeel zijn, wel erg handig! Nogmaals dank!

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 142
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door bertgolf116 » zo 6 sep 2015 12:17

Zoals geschreven ,meeste is algemeen en te verkrijgen. Plaats is een foto van de sideskirt en ontbreekt de sideskirt of is hij kapot? scratch.gif
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 402
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door Bart-P » zo 6 sep 2015 22:40

Laat ik nou ook een Beyerland 350DD hebben. thumbup.gif

De combirollo's heb ik ook lopen zoeken. Eerst een dopje dat stuk was. De meeste caravan bedrijven gaven aan dat van een beyerland uit 1996 niets meer te krijgen is. scratch.gif

Maar het juiste antwoord is al op dit forum gegeven. Alles is universeel.
De combirollo's in mijn beyerland zijn van Remis. Ik heb er dit jaar nog één extra besteld. http://www.coppensrekreatie.nl/remis-co ... 81698.html

Let op zijn in grijs en beige leverbaar meen ik.

Seitz kan ook, die zijn iets anders van vorm, maar uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde, insecten tegen houden en verduisteren (en zonweren, daar gebruik ik ze uitsluitend voor).

Dus google even naar de goedkoopste aanbieder. In mijn geval was dat Coppens dit voorjaar.

Met de andere onderdelen die je zoekt, heb ik geen ervaring.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

robtimmer

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door robtimmer » ma 7 sep 2015 13:35

Beijerland is destijds overgenomen door kip hoogeveen.

Misschien hebben zij nog onderdelen van Beijerland.
Je kan gewoon naar de fabriek bellen.
Je kan ook bij Jasicamp kijken, zij hebben bijna alles op het gebied van campers en caravans.
Staat het niet op de site, dan moet je gewoon even bellen.

robtimmer

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door robtimmer » ma 7 sep 2015 13:38

wij hebben ook altijd met heel veel plezier gekampeerd met onze Beijerland 460 MD.
Jammer dat het merk niet meer bestaat.
De rechten liggen bij mijn weten bij Kip.
Misschien dat ze het merk ooit nog weer eens een nieuw leven inblazen:)

Volvodriver

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door Volvodriver » di 8 sep 2015 10:37

RE.gif
Kip (Boedelbak) heeft de rechten maar gaat er zeker op korte termijn geen gebruik van maken.
En zoals gezegd, bijna alles in de caravan is universeel en niet specifiek Beyerland. Kip (Boedelbak) heeft GEEN specifieke onderdelen meer. Die zijn bij het eerste faillissement van Tirus door een opkoper opgekocht, en op een haar na allemaal al op. (Eigen ervaring toen wij schade hadden aan de voorkant van de caravan 3 jaar geleden.)

Gebruikersavatar
tonnie
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 8 sep 2010 18:52
Locatie: Siebengewald

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door tonnie » di 8 sep 2015 14:16

Ik wil geen reclame maken, maar toen wij voor onze Beyerland onderdelen nodig hadden, hebben wij veel spul hier gehaald:

http://thehapcaravans.nl/nl/caravans/be ... -1633.html

Nogmaals geen reclame maar wel een handig adres.
Bij vlagen ben ik geniaal........Helaas is het hier altijd windstil......

Knaus Sudwind 450 tf 2001
Opel Insignia 2.0T 2009

Maura

Re: Onderdelen Beyerland Sprinter 350 DD

Bericht door Maura » ma 21 sep 2015 21:38

Bij the hap kunnen wij zelfs nog onderdelen krijgen voor onze Beyerland uit 1993.

Plaats reactie

Terug naar “Beijerland”