ja of nee?

Plaats reactie
thinus

ja of nee?

Bericht door thinus » do 18 sep 2014 10:19

Hoi allemaal,

Wij staan op het punt een Beijerland caravan te kopen. Maar een vriendin brengt me aan het twijfelen...zij hebben een Hobby en zij zegt ik ken dat merk niet. Terwijl ik ze toch vaak zie rijden. Is Beijerland een goed merk of kunnen we het beter niet doen? Het is een caravan van, ik dacht uit mijn hoofd 1996...
Hij is dit jaar gekeurd enzo.

Bedankt alvast!
Groet,
Thinus

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: ja of nee?

Bericht door deusjevo » do 18 sep 2014 10:26

Op een berichtje van 4 regels zonder fotos of nadere info ja of nee zeggen....?

Neuhhh dan maar weenie.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
VincentLaura
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 25 aug 2013 14:07
Locatie: IJsselstein

Re: ja of nee?

Bericht door VincentLaura » do 18 sep 2014 10:29

Mijn schoonouders hebben een Beyerland en hebben er echt een super caravan aan. Wij hebben zelf een homecar gehad (zelfde fabriek) en hier ook nooit problemen mee gehad. Beide caravans voelen degelijk aan.

Ze zijn alleen failliet gegaan en daarom zal je ze nu minder zien rijden.
Ford S-Max met een Hobby 540 UK (2003)

thinus

Re: ja of nee?

Bericht door thinus » do 18 sep 2014 10:34

oké toppie bedankt!!

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: ja of nee?

Bericht door MarcoC » do 18 sep 2014 10:36

Volgens mij zijn de Beijerlands prima en degelijke caravans, alleen lees je wel vaak dat ze last hebben van schreuren in het frontpaneel! Daar zou je even goed op moeten letten, naast alle andere zaken uiteraard. Verder zou ik zeggen.... als de caravan goed aanvoelt... gewoon doen! thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: ja of nee?

Bericht door Jan van Vijven » do 18 sep 2014 11:15

Onze eerste (probeer) caravan was een Beyerland, alhoewel we deze niet lang gehad hebben zou ik er niets negatiefs over kunnen en willen vertellen.

Als je hem mooi vind en je ziet of ruikt geen verdachte dingen...gewoon doen, qua materiaal zijn alle merken bijna het zelfde, je ziet aan de afwerking de verschillen en ook daar zijn de meningen dan weer verschillend over.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

rbos

Re: ja of nee?

Bericht door rbos » do 18 sep 2014 11:46

Je twijfelde niet aan je vriendin? blij.gif
Beyerland is een veel voorkomend merk. Beyerland caravans worden sinds 2008 niet meer gemaakt, de productie van Beyerland caravans was van 1999 tot 2008 bij Chateau Belgie (later overgenomen door Kip Nederland), tot 1998 was de productie bij de Engelse ABI fabriek.

Vliedje

Re: ja of nee?

Bericht door Vliedje » do 18 sep 2014 11:53

caravan.gif Beyerland is een caravanmerk met een al jaren bestaande uitstekende reputatie, al heeft ook dit merk zijn zwakheden gehad en die, het is hier al genoemd, bestaan vnl. Uit scheurtjes in het kunststof front. Vooral rond de hoeken van het raam is de kans op inwateren groot en verdient dus extra aandacht. Maar voor Beyerland als merk, hoef je de caravan niet te laten staan.

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: ja of nee?

Bericht door rovado » do 18 sep 2014 12:29

Er is al veel over gezegd en geschreven als je alle genoemden "zwakheden" van het merk in acht neemt (en controleert of er ooit wat aan gedaan is) heb je er een goede caravan aan. Wij hebben ruim 13 jaar met plezier een Sprinter 400-2 (nog de Engels uitvoering) gehad. Omdat hij eigenlijk (ondanks eigen aanpassingen zoals een vast bed) niet meer aan onze "comfort wensen" voldeed zijn we over gegaan naar een ander (nieuw) merk.
Dus goede check noodzakelijk en dan gewoon doen.
Suc6
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: ja of nee?

Bericht door Michel1975 » do 18 sep 2014 12:36

Dus omdat je vriendin die een Hobby heeft het merk niet kent word jij aan het twijfelen gebracht? scratch.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Volvodriver

Re: ja of nee?

Bericht door Volvodriver » do 18 sep 2014 12:55

Een Beyerland uit 1996 of 1998 is nog bij ABI in het Verenigd Koninkrijk gemaakt en kent niet de specifieke frontproblemen van de in Hamont gebouwde exemplaren tussen 2001 en 2003. Overigens zijn die bijna allemaal al wel opgelost de afgelopen jaren.

Verder vind ik persoonlijk een Beyerland van die jaren kwalitatief vele malen beter dan de Opel Kadett onder de caravans, te weten Hobby, van die jaren.

Excuses dat ik cynisch klink maar inderdaad omdat een Hobby-eigenaar Beyerland als merk niet kent begin je te twijfelen?

Een zeer tevreden voormalig Beyerland eigenaar die NOOIT een Hobby van voor 2012 zal kopen. :oops: :oops:

thinus

Re: ja of nee?

Bericht door thinus » do 18 sep 2014 14:38

Bedankt allemaal voor de reacties! thumbup.gif

Ja stom eigenlijk, waarom ik ga twijfelen....alleen omdat mijn vriendin het merk niet kent :oops: Komt denk ik omdat dit onze eerste caravan wordt en hun allang kamperen. Dan denk je dat zij het wel zullen weten stom.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: ja of nee?

Bericht door Daphne » do 18 sep 2014 14:41

RE.gif
Mijn schoonzus kende het merk Eriba of Hymer niet. Nooit van gehoord....... stom.gif Nee voor haar was Hobby het beste merk (je begrijpt het, die had zij natuurlijk)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Vliedje

Re: ja of nee?

Bericht door Vliedje » do 18 sep 2014 14:55

caravan.gif Volvodriver, ik denk dat persoonlijke ervaring vaak ten grondslag ligt aan een oordeel over een heel merk. Jij had blijkbaar een slechte ervaring. Ik heb twee Hobby caravans gehad. De eerste dateerde van 1992 en de tweede van 2005. Beide uitstekende caravans, waar ik geen problemen mee heb gehad. Maar, die had ik ook niet met Caravelair en onze vorige en huidige Sprite.

PatrickvanW
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 10 mei 2013 18:17
Locatie: Hoofddorp

Re: ja of nee?

Bericht door PatrickvanW » do 18 sep 2014 15:38

Beyerland uit 2000, bevalt perfect, geen rare dingen.
Dat frontpaneel heb ik inderdaad eerder gehoord.
Die van ons heeft een paar kleine haarscheurtjes aan de voorkant, verder geen kwalen!

Verder is het wel gezegd, gewoon een prima merk! thumbup.gif
Volvo V50 2.4 140 PK met een Beyerland 390D

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: ja of nee?

Bericht door Micky » do 2 okt 2014 17:02

RE.gif

wel even dichtmaken hoor, hier kruipt water naar binnen met houtrot tot gevolg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Citrorob

Re: ja of nee?

Bericht door Citrorob » do 2 okt 2014 17:18

Daphne schreef:RE.gif
Mijn schoonzus kende het merk Eriba of Hymer niet. Nooit van gehoord....... stom.gif Nee voor haar was Hobby het beste merk (je begrijpt het, die had zij natuurlijk)
:lol::lol::lol:

Je ziet het zelfde ook bij auto's. Het merk wat men zelf heeft is geweldig en een ander is niets. Kritiek op hun merk leidt tot grote onrust ook op fora....

Geldt niet alleen voor caravans en auto's. Het is een fenomeen wat je heel veel tegen komt. Men heeft een keuze gemaakt en als een ander dan gemotiveerd kan aantonen dat er een betere keuze gemaakt had kunnen worden, dan wordt de eigen keuze te vuur en te zwaard verdedigd.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: ja of nee?

Bericht door Wim Verso » do 2 okt 2014 17:39

Wij rijden nu negen jaar met de Beijerland Sprinter (nieuw maart 2005) en hebben nu Lekkage aan het dak en weten nu nog niet wat dat gaat kosten.

Wij hebben het nooit getroffen met de Beijerland, vanaf nieuw uit de Fabriek veel problemen gehad,met name het eerste jaar, zoals defecte deurtjes, drie stuks nog wel die naar beneden lazerden toen de caravan nog maar twee maanden oud was, en in datzelfde jaar viel ook nog eens het keukendeurtje uit zijn sponning.

Vijf jaar later kwam het hele aanrecht omhoog doordat de plastic schroeven en moeren loslieten waarmee het aanrecht bevestigd was, gebeurde nota bene toen ik met vakantie in Italie was in 2010, een handige buurman naast mij op de camping wist het aanrecht voor een gedeelte waar hij bij kon komen, weer vast te krijgen.

Na één jaar een vochtprobleem in de linker zijwand, kwam door een fout van de fabriek, er was niet op de juiste wijze gekit, dat is door de dealer kosteloos weer gerepareerd, dat heeft wel drie jaar geduurd voordat de caravan weer vochtvrij was.

Tenslotte nog de deur van het toilet sloot niet goed, omdat de douchebak over de sponning van het kozijntje was geplaatst, gevolg de deur sloot niet, bovenaan wel, maar onderaan niet, de monteur van de toen nog Beijerland dealer heeft verschillende keren geprobeert om de deur sluitende te krijgen, maar lukte nooit helemaal goed, vorig jaar heeft mijn zwager met veel kunst en vliegwerk de deur sluitend gekregen, maar dan zijn we wel acht jaar verder.

Deze opsomming die U nu leest, doet mij ervan uitgaan, dat wij indertijd een Maandagmorgen caravan hebben gehad.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Plaats reactie

Terug naar “Beijerland”