Introductie Beyerland na faillissement??
Introductie Beyerland na faillissement??
Weet iemand wanneer nu eindelijk de (her-)introductie van Beyerland plaatsvind. De geruchten van vorig jaar: 2010. Inmiddels worden al volop de 2011 modellen gepresenteerd.....maar nog niets gehoort over de her-introductie van Beyerland.
Groeten, Roger
Groeten, Roger
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Volgens mij komt er geen re-introductie meer van Beyerland en Chateau.
Ik dacht dat alleen Kip caravans een doorstart giong maken?
Ik dacht dat alleen Kip caravans een doorstart giong maken?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
RE.gif
Kip, Home-Car (nu HomeStar) en Chateau zijn reeds weer op de markt verschenen .
http://www.chateaucaravans.nl/
http://www.home-star.nl/
Alleen Beyerland nog altijd niet. Dat zou toch zonde zijn ......
Groeten, Roger
Kip, Home-Car (nu HomeStar) en Chateau zijn reeds weer op de markt verschenen .
http://www.chateaucaravans.nl/
http://www.home-star.nl/
Alleen Beyerland nog altijd niet. Dat zou toch zonde zijn ......
Groeten, Roger
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Kip wou volgens geruchten vorig najaar een geheel nieuwe, heel sportieve Beyerland introduceren. Gezien de economische malaise heeft men er echt voor gekozen om eerst de nieuwe productielijnen van Kip, Avento, Chateau en Homestar goed op de rit te krijgen. Er zijn nu weer geruchten dat Kip na de zomer een nieuwe, lichte en compact concept gaat introduceren, maar of dit een Beyerland is?
- Kingpin1966
- Erelid
- Berichten: 5657
- Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Da's net zoiets als met de Delta caravan.RogerB schreef:RE.gif
Alleen Beyerland nog altijd niet. Dat zou toch zonde zijn ......
Groeten, Roger
Wel de rechten opkopen, en er vervolgens er niks meer mee doen.
Ik snap d'r geen bal van, maar zonde is het wel..
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
RE.gif
Oja, Delta ben ik vergeten. Ook van de voormalige Tirus-group...........
Oja, Delta ben ik vergeten. Ook van de voormalige Tirus-group...........
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Je kunt wel caravans bouwen, maar je moet ze ook verkopen, en Kip heeft al moeite zat met de huidige productie ( Kip, Avento, Chateau,en Home Car) aan de man te brengen.
Dus Beijerland zal nog wel even op zich laten wachten, ik niet zeker of ze het merk Delta ook gekocht hebben, dacht eigenlijk van niet, dus of er ooit nog een Delta komt
Dus Beijerland zal nog wel even op zich laten wachten, ik niet zeker of ze het merk Delta ook gekocht hebben, dacht eigenlijk van niet, dus of er ooit nog een Delta komt
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Ze hebben wel degelijk de rechten van Delta gekocht, maar zien er in de huidige markt geen brood in. Je komt dan in het vaarwater van de merken van Trigano: Caravelair en Sterckeman, en dan is het maar de vraag of je nog marge over houdt, je produceert immers veel kleinere aantallen dan Trigano.
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Onze Beyerland Dealer in Heerhugowaard, wist ons eind April dit jaar te vertellen, dat er nog steeds geen uitzicht was op een eventuele doorstart van Beyerland.
Dus voorlopig nog onzeker!!
Dus voorlopig nog onzeker!!
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Toyota Corolla Verso 1.8.
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Volgens mij is er echt wel vraag na de caravan van Beyerland, Delta en voormalig Home Car.
Op de camping spreek ik wel eens met andere kampeerders hierover en veel eigenaren van één van deze merken caravans hebben nu wel zoiets van jammer dat er geen opvolger komt van mij model als ik eens wat anders wil. Naar mijn idee is bijvoorbeeld Chateau veel duurder geworden dan toen Tirus ze produceerde.
Er is naar mij idee markt voor, alleen voor een fabriek is het gewoon niet aantrekkelijk met te weinig marge.
Op de camping spreek ik wel eens met andere kampeerders hierover en veel eigenaren van één van deze merken caravans hebben nu wel zoiets van jammer dat er geen opvolger komt van mij model als ik eens wat anders wil. Naar mijn idee is bijvoorbeeld Chateau veel duurder geworden dan toen Tirus ze produceerde.
Er is naar mij idee markt voor, alleen voor een fabriek is het gewoon niet aantrekkelijk met te weinig marge.
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Kunnen we dan nu na het stuklopen van de onderhandelingen bij Kip voorlopig vergeten.
Wie weet wie dit nogeens oppakt om te produceren.
Weer samen met Homecar en Chateau in Belgie bij Constuctam?
Wie weet wie dit nogeens oppakt om te produceren.
Weer samen met Homecar en Chateau in Belgie bij Constuctam?
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
De onderhandelingen lopen weer, en er is weer hoop. De caravans staan al klaar in Utrecht om toch op de beurs te staan (hoezo een close finish?). Constructam zoekt het toch in een hogere prijsklasse, dan worden ze nog duurder dan dat ze bij Kip worden gemaakt.
Ik zou de caravans van Chateau en HomeStar, en misschien ook die van Beyerland en Delta, lekker bij Capron (Carado, Ixus, Sunlight) laten maken. Niet goed voor de werkgelegenheid in Hoogeveen, maar wel een manier om ze concurrerend en winstgevend aan de man te brengen en zo een bedrijf overeind te houden. Maar wie ben ik...
Ik zou de caravans van Chateau en HomeStar, en misschien ook die van Beyerland en Delta, lekker bij Capron (Carado, Ixus, Sunlight) laten maken. Niet goed voor de werkgelegenheid in Hoogeveen, maar wel een manier om ze concurrerend en winstgevend aan de man te brengen en zo een bedrijf overeind te houden. Maar wie ben ik...
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Ik denk dat de kans dat er ooit nog weer een Beyerland of Delta ergens een fabriek uitrolt klein is. In Hoogeveen komen ze sowieso niet uit de fabriek. Naar mijn idee gaan ze daar voor een hoog kwaliteitsproduct met veel nieuws erin.
Delta was natuurlijk altijd een 'oude' Beijerland met vaak alleen een ander bekleding en een andere striping aan de buitenkant. De truc was volgens mij altijd de kosten uit zowel Chateau als Beijerland te halen en vervolgend Delta als goedkoper merk te produceren. Vaak liep Delta ook wat achter met luxe tegenover de andere merken van de Tirus Groep. Je ziet ook veel gelijkenissen tussen de wagens die in België werden gemaakt van Home-Car, Chateau, Delta en Beijerland.
Het is voor de caravan markt niet goed dat deze twee merken er niet meer zijn.
Delta was natuurlijk altijd een 'oude' Beijerland met vaak alleen een ander bekleding en een andere striping aan de buitenkant. De truc was volgens mij altijd de kosten uit zowel Chateau als Beijerland te halen en vervolgend Delta als goedkoper merk te produceren. Vaak liep Delta ook wat achter met luxe tegenover de andere merken van de Tirus Groep. Je ziet ook veel gelijkenissen tussen de wagens die in België werden gemaakt van Home-Car, Chateau, Delta en Beijerland.
Het is voor de caravan markt niet goed dat deze twee merken er niet meer zijn.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 24 okt 2015 21:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Hoi, mijn naam is edvanzetten, ik heb dit jaar een beyerland 420lb sport gekocht, en als ik dit allemaal lees waar kan je dan nog onderdelen halen. Zoals achterlichten. Wie kan me een hint geven [sintduim.gif]
groetjes ed
groetjes ed
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
caravan sloperijen, anders wordt het wel heel lastig, er staan er een aantal op het forum vermeld, te vinden via de zoekfunctie
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
de 420 lb heeft standaard achterlichten, ocs-recreatie.nl. heb je de ronde of ovale achterlichten deze zaten ook op andere merken alleen wordt dat even zoeken
- Thei Luijten
- Berichten: 582
- Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
- Locatie: Roermond
Re: Introductie Beyerland na faillissement??
Kampeercentrum Tjeu van Horne in Budel helpt je wel op weg. Chateau- en Beyerland-specialist.
Groet,
Thei
Groet,
Thei