Gebruikerservaring Dethleffs Camper 460 EL Avantgarde

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Soebman
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 8 jan 2021 20:09

Gebruikerservaring Dethleffs Camper 460 EL Avantgarde

Bericht door Soebman » zo 5 sep 2021 11:33

Wij zijn sinds juni, na 12 jaar een Fendt 5.10 TG te hebben gehad de trotse eigenaars van een Dethleffs 460 EL Avantgarde. Uiteraard ga je vergelijken maar je weet van te voren: hier laat je wat en hier krijg je wat. Even enkele ervaringsfeiten. De Dethleffs ligt prima achter de auto en oogt w.m.b. stoer. De hangkast boven het bed is behelpen maar dat wisten we van te voren. Waarom niet ietsje dieper gemaakt (voorkant naar voren) zodat de kleren er zijdelings in kunnen hangen? Over de matrassen die blijven haken achter de zijwanden is elders al geschreven. Onze oplossing is om de zijschotten thuis te laten. We stoken toch met een los kacheltje en het middenpad wordt dan ook iets breder. De vloerverwarming is nog niet gebruikt maar lijkt ons heerlijk. De aan/uit knop zit idd onhandig maar dat lossen we wel op. Het keukenraam kan niet helemaal open als de voordeur open is. Dat is m.i. geen probleem omdat de omhoogstaande glazen afdekking van het gasstel dat keukenraam toch grotendeels afdekt. De contactdozen onder de bovenkastjes leveren slingerende snoeren op. Het zij zo. Ik heb een 6 delige losse contactdoos met aan/uit knop met tweezijdig plakband onder de tafel op het bedplateautje ‘gemonteerd’. De stroom komt uit de contactdoos onder de bank. De disselbak is niet helemaal waterdicht. Dwz: bij regen wordt een gedeelte van de inhoud nat. En dan de tochtslip onder de caravan. Daar is het probleem dat er rechts van het wiel geen railinvoer is. Ik heb een ééndelige lange slip plus een halfrond stuk voor bij het wiel met koppelstuk. Groot was mijn verbazing toen ik ontdekte dat er in de rail tussen voorzijde en wiel slechts één invoer was. Dat betekent dat de slip in 2 delen moet maar dat lijkt me onhandig. Misschien kan de dealer een railinvoer maken.
Maar….mijn vrouw is blij met het keukenblok en de vele laden en kastjes en de grote koelkast die het prima doet. Slotconclusie: hier laat je wat en hier krijg je wat maar de tevredenheid overheerst!
Ja en zou een ontwerper wel eens gebruik maken van zijn eigen creatie??? Ik weet wel zeker van niet maar soms denk je wel eens: waarom vraagt Dethleffs (en andere fabrikanten) hun klanten niet om gebruikerservaringen??
Groet uit Frankrijk van Soebman

Gebruikersavatar
Soebman
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 8 jan 2021 20:09

Re: Gebruikerservaring Dethleffs Camper 460 EL Avantgarde

Bericht door Soebman » za 13 nov 2021 13:27

Even een kleine update. De 'rail' voor de tochtslip die is gemonteerd is (volgens de dealer) niet de juiste. Binnenkort zal men eentje monteren die wel aan beide kanten een invoer heeft.

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”