C'Go

symfo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 3 mei 2019 16:49

Re: C'Go

Bericht door symfo » za 4 mei 2019 15:32

Ik denk dat ik de tip van Micky ter harte moet gaan nemen: gewoon genieten.En Blackboxer: vlgs mij zitten er nu wel leesspotjes boven de rondzit in. Denk wel dat ik een nieuwe matras{ lees dikkere} erin laat leggen. En toch nog een voordeel van de ellende op You Tube: Ik weet nu bij aflevering waar ik op moet letten. Tja hoe hoog leg je een lat, wat ben je gewend. Dit wordt mijn 4e Dethleffs. Ben gewend aan Duitse degelijkheid van dit merk. Echter ik begreep dat de FR niet bij Dethleffs wordt gemaakt maar dezelfde band gebruikt als waar de Burstner Premio van af komt. Heb ook 2x Burstner gehad, ervaring is dat dit duidelijk mindere kwaliteit is ten op zichte van Dethleffs.
Maar goed hij komt in de week van Hemelvaart. We gaan het beleven en ik ga mijn ervaringen delen.
Groet van een ( voorzichtig) positieve genieter:)

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: C'Go

Bericht door 4Motion » za 4 mei 2019 18:26

Tip voor de matras: net zoals meerdere leden hier hebben wij voor onze cgo 495qsk een topper gekocht bij ikea (tussoy) en deze 5 cm in de lengte afgesneden met een stanleymes. Een wereld van verschil!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: C'Go

Bericht door RichTrip » za 4 mei 2019 20:32

Ik heb ook 3 Dethleffs Camper caravans gehad. Ik denk dat het een kwestie is van beleving als je een caravan instapt.
Ik zou zelf nooit geen C'Go aanschaffen. Niet omdat hij slecht is, maar ik vindt hem niet mooi van binnen en te eenvoudig. Maar dat is mijn mening. Ik hou ook van bepaalde details zoals bijvoorbeeld de stabiel steunen van Alko. De Camper serie heeft die standaard, de C'Go heeft die niet, die heeft de standaard steuntjes. Maar dat zijn dingen die je vooraf weet of ook ziet.
Een ik denk dat je van ieder merk wel de nodige horror verhalen leest.
Gewoon genieten dus!


Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

symfo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 3 mei 2019 16:49

Re: C'Go

Bericht door symfo » zo 5 mei 2019 15:27

Niet mooi en te eenvoudig is een kwestie van smaak. Valt niet over te discussiëren. Maar jouw punt over de uitdraaisteunen snijdt wel hout. Af fabriek zijn de verzwaarde steunen te bestellen, echter hebben wij een showmodel gekocht waar deze niet opzaten. De dealer wilde ze wel plaatsen voor €400, ja duh. Bij Obelink 4 "bokkies"voor €26 gekocht om de standaard steuntjes te helpen.Verder voor de liefhebbers: Het Duitse blad "Caravanning heeft een uitgebreide test van de 495FR.

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:44

Re: C'Go

Bericht door Danny » zo 5 mei 2019 21:11

Wij hebben alweer een poosje een C’go 495QSK en zijn zeer tevreden. Nog geen negatieve kwaliteitszaken tegen gekomen. Ik vind alleen de beugel om het deksel van de disselbak open te houden wat “gammel”
Dethleffs 495 qsk c'go / Rangerover Sport P400e HSE Dynamic

Bambi
Berichten: 41
Lid geworden op: do 8 nov 2018 22:07

Re: C'Go

Bericht door Bambi » zo 5 mei 2019 23:21

Wij hebbe sinds vorig jaar in Juni ook een 495QSK.
Wij zijn er wek tevreden van, zeker de kids. Wij hebben wel alleen maar naar Dethleffs gezien dus ik kan geen vergelijking doen met andere merken. ( onze dealer zit op 3 km van bij ons in Londerzeel België) Enigste minpunten vindt ik persoonlijk is het wc. Ik pas daar ni goed in met mijn 2 meter knipoog.gif . De matras is ook ni goed maar dat gaan we binnenkort oplossen met een andere te laten maken.

Mvg Kristof
Toyota Hilux 3.0 2015 met aan den bol Dethleffs C'GO 495 QSK 2018.

Blackboxer
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 15:18

Re: C'Go

Bericht door Blackboxer » zo 5 mei 2019 23:30

Danny schreef:Wij hebben alweer een poosje een C’go 495QSK en zijn zeer tevreden. Nog geen negatieve kwaliteitszaken tegen gekomen. Ik vind alleen de beugel om het deksel van de disselbak open te houden wat “gammel”
Daar hebben wij nu een gasliftsysteem op laten zetten. Werkt perfect en dat gammele is wegAfbeelding

Lema52
Berichten: 86
Lid geworden op: vr 17 mei 2013 08:51

Re: C'Go

Bericht door Lema52 » ma 6 mei 2019 14:40

Blijkbaar zijn wij een buitenbeentje met onze C'go 415 ql? weenie.gif
Eind 2017 gekocht en onze Burstner Fun Sportive 400 ts uit 2001 ingeruild.
Wij zijn erg tevreden over de caravan. Alles weer nieuw en moderner dan in de Burstner.
Vast bed dwars voorin, waar we een topper van Ikea op hebben liggen. Ideaal!
Wij nu met zijn tweetjes en dan heb je ruimte genoeg.
Ben benieuwd naar ervaringen met dit type caravan?
Detheffs C'go 415ql; Truma mover S; Skoda Suberb HB 1.4 TSI Aut

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: C'Go

Bericht door 4Motion » ma 6 mei 2019 15:38

Wij kozen vooral voor de C'GO voor het modern en fris interieur. Ik vind dat heel wat caravan merken een nogal donker interieur hebben (donkere houtsoorten / bekleding / vloer etc). De lichtinval bij onze QSK495 met extra dakluik en voorraam is fantastisch, door het witte interieur komt dit nog meer tot zijn recht.

Wij zijn 2 jaar geleden voor "Moon" (=grijs) gegaan. Exact de kleuren zoals hier weergegeven. In combinatie met witte hoeslakens, ideaal.

Er zijn wel een aantal kleurstellingen die ik minder mooi vind binnen de kleur opties (= te fel) [aschrik.gif] mrgreen.gif.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

dieselll
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 aug 2015 23:03
Locatie: Ridderkerk

Re: C'Go

Bericht door dieselll » wo 22 mei 2019 12:53

vrijdag dan eindelijk onze nieuwe C'go Up ophalen bij Cor Melissant in Dirksland. Erg fijne zaak !

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: C'Go

Bericht door sailor wim » wo 22 mei 2019 15:00

RE.gif
Mee eens een fijne zaak.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Johan1982
Berichten: 161
Lid geworden op: di 13 jun 2017 20:30

Re: C'Go

Bericht door Johan1982 » wo 22 mei 2019 21:05

RE.gif , inderdaad fijne zaak. thumbup.gif Die van ons is daar ook in onderhoud.

mornragoth
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 sep 2016 10:04

Re: C'Go

Bericht door mornragoth » wo 30 okt 2019 16:59

Ik ben wel ff een beetje klaar met m'n C'Go. Wat een ellendig ding. Het valt van armoede uit elkaar.

Zowel dit jaar als vorig jaar de wiellagers naar z'n grootje - en dit jaar heb ik er echt wel op gelet! Keurig door de bochten, geen stoepjes meenemen, etc. Amper 1900km gereden sinds de vorige beurt. Kostenpost; 175 euro per keer.

De laden blijven maar stuk gaan. Het plastic clipje is waardeloos. Ondertussen het eea maar vastgezet met een parkers.

Tape laat los, vervormde afwerkstukken, kieren tussen de afwerklatten en de planken en als uitsmijter begint de afwerkstrip bij het aanrecht microscheurtjes te vertonen. 'Kunnen we niets aan doen, want de garantie is verlopen' aldus de dealer.

Dan heb ik het nog niet gehad over de steunlat van het stapelbed die al meerdere keren is afgebroken, de voorste gaspit die het bijna niet deed en problemen met de fineer afwerklaag achter het bed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volkswagen Passat TSI Highline 150pk DSG7 Automaat (2016), Dethleffs c'go 495 QSK (go2 mover, PowerXtreme X30), Unico Bologna

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: C'Go

Bericht door Micky » wo 30 okt 2019 17:45

RE.gif

Al deze ellende in 3 jaar tijd scratch.gif en dan zijn er hier mensen die zeggen dat er geen slechte caravans meer gemaakt worden :(

succes met het zoeken naar een oplossing, ik zou hem bij een dealer inruilen op een gebruikte caravan van een ander merk..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: C'Go

Bericht door sailor wim » wo 30 okt 2019 18:52

mornragoth schreef:
wo 30 okt 2019 16:59
Zowel dit jaar als vorig jaar de wiellagers naar z'n grootje - en dit jaar heb ik er echt wel op gelet! Keurig door de bochten, geen stoepjes meenemen, etc. Amper 1900km gereden sinds de vorige beurt. Kostenpost; 175 euro per keer
Dat is toch vreemd, ik neem aan dat er een Alko as onder zit.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: C'Go

Bericht door deusjevo » wo 30 okt 2019 19:20

Klopt Wim, een Al-Ko lichtgewicht chassis met Al-Ko Euro as.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:44

Re: C'Go

Bericht door Danny » wo 30 okt 2019 20:35

Wij hebben inmiddels al aardig wat km-ers erop zitten met onze C’go 495QSK maar nog geen enkel probleem met de caravan gehad. Kwalitatief gewoon goed. Blijkbaar heb je geen geluk :(
Dethleffs 495 qsk c'go / Rangerover Sport P400e HSE Dynamic

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: C'Go

Bericht door 4Motion » do 31 okt 2019 19:32

Idem voor onze C'GO QSK 495 = 3jaar oud, geen problemen : gewoon een goede caravan.
Ik denk dat je echt pech hebt, een maandag model scratch.gif :(
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: C'Go

Bericht door Micky » do 31 okt 2019 20:50

RE.gif

een maandag model krijgt geen scheurtjes in de afwerking, dat heeft niets met de montage te maken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:44

Re: C'Go

Bericht door Danny » do 31 okt 2019 20:59

RE.gif Dit heeft m.i. meer te maken met toeleveranciers of andere externe oorzaken. Niet direct met een caravanbouwer met een solide reputatie.
Dethleffs 495 qsk c'go / Rangerover Sport P400e HSE Dynamic

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: C'Go

Bericht door Micky » do 31 okt 2019 21:13

RE.gif

Ik snap je reactie als eigenaar van een zelfde caravan, maar wie het levert maakt niets uit, kijk naar de foto's ze spreken voor zich, de wiellagers wil ik echt in het midden laten, want ik denk persoonlijk dat je daar als chauffeur heel veel aan kunt doen.

ik vind het iets te gemakkelijk om dit af te schuiven naar een andere partij, net als dat een bepaalde koelkast in de meeste caravans goed koelt maar in 1 of 2 modellen niet, ook dan ligt het niet aan de koelkast (en dus de toeleverancier) maar aan de manier hoe hij geplaatst is.

voorbeeld, de scheurtjes in de afwerkrand, als de radius te klein is, krijg je dit soort scheurtjes heel snel, de radius wordt niet gemaakt door de fabrikant van de strip, maar wel door de bouwer van de caravan, misschien hebben jullie dit probleem niet omdat jullie caravan in heel andere omstandigheden is geweest sinds de levering, temperatuur verschillen, vocht/droger worden enz. heeft allemaal zijn invloed op materialen.

ander verhaal vind ik:
plastic clipjes, als die steeds stuk gaan kan gemakkelijk liggen aan het gebruik, dus valt wellicht onder dezelfde categorie als de lagers van de as.

zo'n omkrullende afwerklijst is echt iets wat de fabrikant zelf maakt, loop je heel de week met een natte doek dit af te nemen, kan het gaan opzetten wellicht, maar dit is niet echt aannemalijk, deze zelfde stripjes, zonder vochtbescherming aan de zijkant hebben wij ook in onze Kip en na 30 jaar zijn die als nieuw....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:44

Re: C'Go

Bericht door Danny » do 31 okt 2019 21:28

Een goede dealer/monteur moet toch kunnen zien wat de oorzaak van dit alles is? Simpel gezegd: oorzaak caravan of oorzaak (verkeerd) gebruik. Lijken mij allemaal overigens niet de grootste problemen om op te lossen. Wel heel vervelend allemaal!
Dethleffs 495 qsk c'go / Rangerover Sport P400e HSE Dynamic

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: C'Go

Bericht door Micky » do 31 okt 2019 21:40

RE.gif

helemaal mee eens thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Bankwerker

Re: C'Go

Bericht door Bankwerker » za 1 feb 2020 13:20

Wij hebben al een paar seizoenen een 430 en die bevalt prima!
Zeker de grote bergruimte en de grote koelkast zijn een uitkomst?
Wij hebben een Unico voortent: prima combinatie samen.
Bart

mornragoth
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 30 sep 2016 10:04

Re: C'Go

Bericht door mornragoth » zo 9 feb 2020 09:05

Tot op heden niets meer vernomen v/d dealer. Dus schriftelijk een verzoek gedaan om een reactie mbt de afwerkstrip in de keuken.

Uiteraard snap ik dat vocht, temperatuur en licht allemaal relevant zijn voor de levensduur van het materiaal. Maar gezien de leeftijd v/d caravan (< 3 jaar) komt het toch wel onverwachts.

Mbt de lagers, geen idee.. weenie.gif Ik lees op het forum het eea over het balanceren v/d wielen. Wellicht is dat nog een optie.
Volkswagen Passat TSI Highline 150pk DSG7 Automaat (2016), Dethleffs c'go 495 QSK (go2 mover, PowerXtreme X30), Unico Bologna

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”