Chateau la car 2000 1990
Chateau la car 2000 1990
ik ben in het bezit van een oudje wel in nieuwstaat is van een man van 85 geweest 10 jaar niet mee weggeweest en daar voor alleen in nederland dus ben er blij mee
alleen nu heb ik een golf 7 en de trekhaak is ietsje hoger waardoor de caravan iets achterover ligt nu liggen er banden onder 155r13 en dacht ik 165r13 te monteren daar deze ies hoger zijn,
Heeft iemand daar tips over ?
alleen nu heb ik een golf 7 en de trekhaak is ietsje hoger waardoor de caravan iets achterover ligt nu liggen er banden onder 155r13 en dacht ik 165r13 te monteren daar deze ies hoger zijn,
Heeft iemand daar tips over ?
Re: Chateau la car 2000 1990
Ik weet niet welke tips je daarover wilt hebben....? Zolang de band past in de wielkast, lijkt het mij geen probleem! Of je moet de auto laten verlagen
Staat ook wel weer stoer
Staat ook wel weer stoer
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Chateau la car 2000 1990
ja das waar maar zolang het in de wielkast past zijn er verder dus geen dingen waar ik rekening mee moet houden?
Re: Chateau la car 2000 1990
Nee dat moet verder geen probleem zijn.... alleen niet een te grote band nemen, want dan komt de hut weer te ver omhoog. Oh ja, het beïnvloedt natuurlijk wel je omloopmaat, dus check ook even of de slikranden van de voortent lang genoeg zijn.
Verder wel even opletten welke as je hebt, mocht er onder je caravan een Delta-as gemonteerd zijn.... dan geen KargoMaxx ST 6000 banden nemen!
Verder kan ik je alleen adviseren om sowieso "C" banden te nemen.
Verder wel even opletten welke as je hebt, mocht er onder je caravan een Delta-as gemonteerd zijn.... dan geen KargoMaxx ST 6000 banden nemen!
Verder kan ik je alleen adviseren om sowieso "C" banden te nemen.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Chateau la car 2000 1990
155 of 165R13 maakt op zichzelf in hoogte geen verschil. Die 155 of 165 geeft de breedte aan. Het getal achter de schuine streep daarna geeft de hoogte aan t.o.v. de breedte. Een band van 165/60 is dan inderdaad hoger dan een band van 155/60. 60% van 165 is immers meer dan 60% van 155.
Verder ook even naar de load-index kijken. Verdeel het maximale gewicht (beladen) van je caravan door 2 en tel daar dan nog eens een 20% bovenop. Zoveel kilo moet dan 1 band kunnen dragen en zoek daar de juiste load-index bij. Succes!
Verder ook even naar de load-index kijken. Verdeel het maximale gewicht (beladen) van je caravan door 2 en tel daar dan nog eens een 20% bovenop. Zoveel kilo moet dan 1 band kunnen dragen en zoek daar de juiste load-index bij. Succes!
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
Re: Chateau la car 2000 1990
Ja klopt maar als er staat 155r13 is dat altijd 80 dus 155/80/13 dus 165r13 is 165/80/13
De vorige tip van de omloop maat van de tent is wel een goeie die ik vergeten was
De vorige tip van de omloop maat van de tent is wel een goeie die ik vergeten was
Re: Chateau la car 2000 1990
Ik zit mij net wat te bedenken..... is een C band niet standaard 80 hoog als er op de band geen hoogtemaat wordt aangegeven? De huidige band van TS heeft de maar 155R13C, dus dat zou dan 155/80 R13 zijn? Dan heeft een andere maat geen zin, want 80 is al de hoogste maar toch?
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Chateau la car 2000 1990
Je was mij net voor Corne
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Chateau la car 2000 1990
165r13 is wel hoger want de hoogte is 80 procent van 165 dus dat is meer dan 80 procent van 155 ik ga het proberen en dan maar hopen dat de tent nog past
Re: Chateau la car 2000 1990
155/70 R13 heb je ook.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.
Re: Chateau la car 2000 1990
ja dat klopt maar die is nog lager als ik nu heb en ik moet juist iets hoger hebben
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Chateau la car 2000 1990
80 % van 165 = 132 m/mcorne schreef:165r13 is wel hoger want de hoogte is 80 procent van 165 dus dat is meer dan 80 procent van 155 ik ga het proberen en dan maar hopen dat de tent nog past
80 % van 155 = 124 m/m
Dat scheelt 8 mm,daar zul je weinig van zien denk ik? en over je slikranden hoef je dan ook niet wakker te liggen.
DE caravan komt daar maar 4 m/m hoger door te staan,immers de straal van de band maakt de hoogte uit,niet de diameter.toch?
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Chateau la car 2000 1990
Oke top dan past de tent i. i.g gewoon
En dan scheelt het in elk geval toch een beetje en hij hangt ook niet heel erg achterover en vanaf de as gerekend zul je 4mm toch wel zien over die lengte
En dan scheelt het in elk geval toch een beetje en hij hangt ook niet heel erg achterover en vanaf de as gerekend zul je 4mm toch wel zien over die lengte
Re: Chateau la car 2000 1990
Je rekensom klopt half :) De hoogte van de band die je uit rekent, is de hoogte van de wang. Het is dus de straal die 8 mm groter wordt.eurotrotter schreef:80 % van 165 = 132 m/mcorne schreef:165r13 is wel hoger want de hoogte is 80 procent van 165 dus dat is meer dan 80 procent van 155 ik ga het proberen en dan maar hopen dat de tent nog past
80 % van 155 = 124 m/m
Dat scheelt 8 mm,daar zul je weinig van zien denk ik? en over je slikranden hoef je dan ook niet wakker te liggen.
DE caravan komt daar maar 4 m/m hoger door te staan,immers de straal van de band maakt de hoogte uit,niet de diameter.toch?
Dus caravan komt 8 mm omhoog en je omloop wordt 16 mm groter. Het gemiddelde knollenveld dat voor je caravan ligt, vertoont meer variatie, dus nog geen verschil om wakker van te liggen.
Gegroet,
Volvo V70 D4 GT + HomeCar 48 KMU Racer
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Chateau la car 2000 1990
RE.gif
Je hebt helemaal gelijk
, van mij.
Je hebt helemaal gelijk
, van mij.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Chateau la car 2000 1990
Alleen maar gunstiger 8 mm omhoog allemaal bedankt voor het meedenken
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Chateau la car 2000 1990
Beetje een klok /klepel verhaal.MarcoC schreef: mocht er onder je caravan een Delta-as gemonteerd zijn.... dan geen KargoMaxx ST 6000 banden nemen!
Verder kan ik je alleen adviseren om sowieso "C" banden te nemen.
wijs T.S. dan op zijn minst hoe je tot deze uitspraak komt:
viewtopic.php?f=70&t=25091
Dan blijkt dat bij gebruik van een Delta as van Alko ,op caravans van een bepaald merk( Knaus) en een bepaald productie jaar ,er problemen waren met de daarop gemonteerde KargoMaxx banden. .Wat er gebeurt zou zijn als er op die as een ander bandenmerk gemonteerd word is niet duidelijk.
Uit niets blijkt dat dit aan het merk CargoMaxx ligt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Chateau la car 2000 1990
Let wel op of je banden dan nog in de wielkasten passen,de diameter word dan 16 mm groter.corne schreef:Alleen maar gunstiger 8 mm omhoog allemaal bedankt voor het meedenken
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Chateau la car 2000 1990
Ja maar bij de wielkast maar 8 mm en onder nog 8 mm
-
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Chateau la car 2000 1990
Hou je ook rekening met de horizontale maat van de wielkast,van links naar rechts z.g.z.corne schreef:Ja maar bij de wielkast maar 8 mm en onder nog 8 mm
Je wiel moet daar ook"tussen "kunnen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Chateau la car 2000 1990
Klopt, in dat draadje staat idd heel veel info over het "manco", maar omdat het allemaal mitsen en maren betreft.... (wat ook niet tot in detail door mij is onthouden overigens) zal ik zelf nooit deze combinatie op mijn caravan willen hebben! Beter voorkomen dan genezen luidt toch het spreekwoord? Dat zal dan ook mijn advies zijn naar andereneurotrotter schreef:Beetje een klok /klepel verhaal.MarcoC schreef: mocht er onder je caravan een Delta-as gemonteerd zijn.... dan geen KargoMaxx ST 6000 banden nemen!
Verder kan ik je alleen adviseren om sowieso "C" banden te nemen.
wijs T.S. dan op zijn minst hoe je tot deze uitspraak komt:
viewtopic.php?f=70&t=25091
Dan blijkt dat bij gebruik van een Delta as van Alko ,op caravans van een bepaald merk( Knaus) en een bepaald productie jaar ,er problemen waren met de daarop gemonteerde KargoMaxx banden. .Wat er gebeurt zou zijn als er op die as een ander bandenmerk gemonteerd word is niet duidelijk.
Uit niets blijkt dat dit aan het merk CargoMaxx ligt.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Chateau la car 2000 1990
Met een flinke belading voorin de caravan neemt de kogeldruk toe. Dan komt de caravan al vlakker te liggen.
Eventueel nog 50 kg aardappelen op stoeptegels achterin je golf.
Je achterover hang probleem is hiermee gratis opgelost.
Eventueel nog 50 kg aardappelen op stoeptegels achterin je golf.
Je achterover hang probleem is hiermee gratis opgelost.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)