Chateau bestaat niet meer?
Chateau bestaat niet meer?
Vorige week heb ik van mijn (Hobby dealer) gehoord dat Chateau als fabrikant van caravans ter ziele is.
Dit zou ook het zustermerk, Home car betreffen.
Met Kip zou het heel erg slecht gaan.
Ik vind dat wel heel erg jammer, want ken de Chateau caravan (waar ik zo,n 20 jaar lang plezier van heb gehad) als een degelijke en betrouwbare caravan, die ook nog eens als een streep achter je auto lag.
Klopt dit verhaal nu wel of niet?
Mvrgr.Willemjan
Dit zou ook het zustermerk, Home car betreffen.
Met Kip zou het heel erg slecht gaan.
Ik vind dat wel heel erg jammer, want ken de Chateau caravan (waar ik zo,n 20 jaar lang plezier van heb gehad) als een degelijke en betrouwbare caravan, die ook nog eens als een streep achter je auto lag.
Klopt dit verhaal nu wel of niet?
Mvrgr.Willemjan
Re: Chateau bestaat niet meer?
Ja, ik denk het wel.
Chateau als merk was eigendom van KIP. KIP is failliet, de boedel is overgenomen door Boedelbak. (toevallige woordspeling )
Wat ik tot nu toe in de berichtgeving hierover heb gelezen, is dat er geen plannen zijn om andere merken dan KIP te fabriceren.
Dat gebeurt nu op dit moment wel, in een afgeslankte vorm, maar of het succesvol is moet nog steeds blijken.
Chateau als merk was eigendom van KIP. KIP is failliet, de boedel is overgenomen door Boedelbak. (toevallige woordspeling )
Wat ik tot nu toe in de berichtgeving hierover heb gelezen, is dat er geen plannen zijn om andere merken dan KIP te fabriceren.
Dat gebeurt nu op dit moment wel, in een afgeslankte vorm, maar of het succesvol is moet nog steeds blijken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Chateau bestaat niet meer?
Eigenlijk raar, want Chateau heeft denk ik meer naam als Kip.
Re: Chateau bestaat niet meer?
Tja, op caravanreizen werd (en word) altijd over caravans gesproken
En dan steeds weer was het te zwaar (Chateau) en te duur (Kip).......
Uiteindelijk blijven de beste over.... .....
En dan steeds weer was het te zwaar (Chateau) en te duur (Kip).......
Uiteindelijk blijven de beste over.... .....
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Chateau bestaat niet meer?
RE.gif helemaal mee eens, en daarom is mijn kip na 22 jaar nog steeds zo goed als nieuw
maar ik weet, kip moet echt iets aan zijn interieur doen, want 90% van de kipjes zijn lelijk van binnen!!!
maar ik weet, kip moet echt iets aan zijn interieur doen, want 90% van de kipjes zijn lelijk van binnen!!!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Chateau bestaat niet meer?
voor zover ik gehoord heb willen ze idd eerst kip goed in de markt plaatsen en dan de andere merken die ze bezitten.
tevens weet ik dat er nog wel nieuwe avento's gemaakt worden ,dit was toch ook een merk van kip???
chateau is destijds falliet gegegaan en kip heeft het modelrecht gekocht dus niet de toenmalige voorraad deze is geveild .
arjan
tevens weet ik dat er nog wel nieuwe avento's gemaakt worden ,dit was toch ook een merk van kip???
chateau is destijds falliet gegegaan en kip heeft het modelrecht gekocht dus niet de toenmalige voorraad deze is geveild .
arjan
Re: Chateau bestaat niet meer?
Ik ben het niet met Peter eens dat alleen de besten overblijven.
Zo schat ik de Chateau kwalitatief veel hoger in dan de Franse caravans en ook hoger dan de Hobby (die ik nu zelf in bezit heb, overigens naar volle tevredenheid hoor).
Ook al is/was de Chateau sober uitgerust in vergelijk met mijn Hobby nu.
Volgens mij is de ondergang van Chateau voornamelijk te danken aan een stel snelle jongens, die in korte tijd veel geld wilden verdienen.
Het blijft erg jammer.
Mvrgr.Willemjan
Zo schat ik de Chateau kwalitatief veel hoger in dan de Franse caravans en ook hoger dan de Hobby (die ik nu zelf in bezit heb, overigens naar volle tevredenheid hoor).
Ook al is/was de Chateau sober uitgerust in vergelijk met mijn Hobby nu.
Volgens mij is de ondergang van Chateau voornamelijk te danken aan een stel snelle jongens, die in korte tijd veel geld wilden verdienen.
Het blijft erg jammer.
Mvrgr.Willemjan
Re: Chateau bestaat niet meer?
Hun website, evenals die van Avento en Homestar, is nog steeds in de lucht, al is er al sinds mensenheugenis niets aan gewijzigd.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk
Re: Chateau bestaat niet meer?
@WillemJan, helaas valt onder de beste nog meer. Kijk maar eens naar 'Nike', dankzij een grote bek klim je in rangorden en dom volk loopt erachter aan.
Veruit het grootste deel van hun omzet bestaat uit merchandising (volgens een Duits tv programma 3/4 dl), van de rest moeten de productie en materiaal kosten af en vooral de winst. Nou is het bij caravans niet zo extreem maar Hobby is zonder ook niet zo groot geworden.
Veruit het grootste deel van hun omzet bestaat uit merchandising (volgens een Duits tv programma 3/4 dl), van de rest moeten de productie en materiaal kosten af en vooral de winst. Nou is het bij caravans niet zo extreem maar Hobby is zonder ook niet zo groot geworden.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Chateau bestaat niet meer?
Een kasteel liefhebber is ook een CHATEAU Liefhebber,
het is en blijft een kasteeltje (sorry citrofiel wat zoek je op deze site)
Ik hoop op een herstart van deze perfecte caravan, het liefst zou ik dit zien met allemaal CHATEAUFIELEN zonder misleidend management zoals de koper van Chateau ( Kip )
Ik ga mee met elk initiatief mbt de nieuwe start van deze perfecte caravan!!!!!!!!!
Groetjes ,
Jaap
het is en blijft een kasteeltje (sorry citrofiel wat zoek je op deze site)
Ik hoop op een herstart van deze perfecte caravan, het liefst zou ik dit zien met allemaal CHATEAUFIELEN zonder misleidend management zoals de koper van Chateau ( Kip )
Ik ga mee met elk initiatief mbt de nieuwe start van deze perfecte caravan!!!!!!!!!
Groetjes ,
Jaap
Re: Chateau bestaat niet meer?
Met alleen 'CHATEAUFIELEN' zouden we snel uitgepoept zijn, is een uitstervend ras
ps, waarom zou een citrofiel geen caravan mogen trekken?
grapje
ps, waarom zou een citrofiel geen caravan mogen trekken?
grapje
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: Chateau bestaat niet meer?
Boedelbak heeft de boel over genomen en heeft inmiddels een foto vrijgegeven van het eerste prototype!
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)
Re: Chateau bestaat niet meer?
ondank opstart problemen heeft de firma boedebak/kip al weer 150 caravans gepreoduceerd dit wat deze week op de radio bij rtv drenthe
daar komt dit bericht ook vanaf
Productie Kip Caravan weer op gang 01-06-2011
HOOGEVEEN - Sinds de overname van Kip Caravan in Hoogeveen door de firma Boedelbak zijn 150 caravans gebouwd. Directeur Henk Gunnink had in maart en april problemen met toeleveranciers. Maar volgens Gunnink zijn die problemen grotendeels opgelost.
De nieuwe caravans gaan deels naar showrooms en er lagen nog enkele oude opdrachten. Er wordt volgens Gunnink alvast een voorraad opgebouwd voor het volgend seizoen. Want het eerst echte productiejaar onder de nieuwe eigenaar begint in november. Door het faillissement ontbrak Kip de afgelopen winter op belangrijke beurzen en liep dus bestellingen mis.
Voor Kip Caravan is 2011 dan ook een 'tussenjaar'. Volgend jaar zou de productie omhoog moeten naar 900 caravans. Op dit moment werken in Hoogeveen 45 mensen. Ook wordt de productiehal gemoderniseerd, onder andere vanwege de productielijn voor het nieuwste model: de Kip Kompakt
daar komt dit bericht ook vanaf
Productie Kip Caravan weer op gang 01-06-2011
HOOGEVEEN - Sinds de overname van Kip Caravan in Hoogeveen door de firma Boedelbak zijn 150 caravans gebouwd. Directeur Henk Gunnink had in maart en april problemen met toeleveranciers. Maar volgens Gunnink zijn die problemen grotendeels opgelost.
De nieuwe caravans gaan deels naar showrooms en er lagen nog enkele oude opdrachten. Er wordt volgens Gunnink alvast een voorraad opgebouwd voor het volgend seizoen. Want het eerst echte productiejaar onder de nieuwe eigenaar begint in november. Door het faillissement ontbrak Kip de afgelopen winter op belangrijke beurzen en liep dus bestellingen mis.
Voor Kip Caravan is 2011 dan ook een 'tussenjaar'. Volgend jaar zou de productie omhoog moeten naar 900 caravans. Op dit moment werken in Hoogeveen 45 mensen. Ook wordt de productiehal gemoderniseerd, onder andere vanwege de productielijn voor het nieuwste model: de Kip Kompakt
Re: Chateau bestaat niet meer?
Ja Chateau is niet meer, maar de caravans rijden uiteraard nog wel rond. Ben zelf de eigenaar van een Chateau Cantara 450 uit 1998. Super caravan en veel plezier van. De reguliere dealer kan alles met je Chateau qua onderhoud, hooguit dat je op zoek moet naar onderdelen als er echt iets groots vervangen moet worden.
Re: Chateau bestaat niet meer?
Ik heb een 2e hands calista 450 mon reve uit 2003 gekocht zonder de geschiedenis te lezen van iedereen die hier zijn ervaringen weg schrijft maar na 2 jaar hem gebruikt te hebben ben ik nog steeds erg happy met de chateau.
Ik heb nog een caravandealer gevonden in Zoetermeer http://www.vanderslik-caravans.nl/ die nog alles heeft en kan doen aan de chateau.
Ik heb nog een caravandealer gevonden in Zoetermeer http://www.vanderslik-caravans.nl/ die nog alles heeft en kan doen aan de chateau.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 24 okt 2015 21:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Chateau bestaat niet meer?
Hallo , ik heb een Beyerland en een probleem. Ik wilde het gewicht verhogen naar 1300 kg dat staat op het plaatje en op het chassisnummer.
Dus ik die aanvraag gedaan bij de RDW krijg ik het kenteken terug 1200 kg . ik bellen ik kon het niet veranderen omdat de importeur het had veranderd zeggen ze, als dat zo is moeten die plaatjes dan ook niet veranderd worden op de caravan. En weet iemand waar ik terecht kan om het als nog naar 1300 kg krijgen. Want de rdw zeg bij de importeur moet ik zijn en die bestaat niet meer, en op het kenteken uit 2006 staat 1200 kg dus help
Groeten Ed van Zetten
Dus ik die aanvraag gedaan bij de RDW krijg ik het kenteken terug 1200 kg . ik bellen ik kon het niet veranderen omdat de importeur het had veranderd zeggen ze, als dat zo is moeten die plaatjes dan ook niet veranderd worden op de caravan. En weet iemand waar ik terecht kan om het als nog naar 1300 kg krijgen. Want de rdw zeg bij de importeur moet ik zijn en die bestaat niet meer, en op het kenteken uit 2006 staat 1200 kg dus help
Groeten Ed van Zetten
Re: Chateau bestaat niet meer?
Bij kip navragen of ze gegevens hebben van je caravan, zij hebben de modelrechten van de beyerland.
Re: Chateau bestaat niet meer?
RE.gif
Je moet inderdaad hiervoor bij Kip zijn, maar vraag bij de RDW welke papieren ze allemaal van Kip nodig hebben anders kom je van een koude kermis thuis en laat ze het ook per mail aan je bevestigen.
Ik heb 2 jaar geleden mijn Eifelland van 1200 naar 1300kg laten omzetten. Volgens de RDW zou een schouw alleen voldoende zijn omdat er op het plaatje van mijn as al 1300kg stond en 1200kg om mijn kentekenbewijs. Tevens zou een brief + typesticker van Knaus als merknaameigenaar van Eifelland, met het nieuwe gewicht voldoende zijn. Het werd een volledige keuring met als resultaat dat men niet akkoord ging met de brief van Knaus. (Had men ook wel gelijk kunnen zeggen) Na een paar uur op het keuringsstation te Nieuwegein heeft men na veel heen en weer gebel met Veendam schoorvoetend de boel goedgekeurd en ik kreeg een nieuw keuringsbewijs.
Blijkbaar kan/mag alleen de bouwer aantonen wat de maximale aslast mag zijn en had Knaus diverse tekeningen en technische details van Eifelland moeten bijvoegen. De keurmeester heeft dit in niet te verstane bewoordingen aan mijn dealer doorgebeld en dat de dealer beter had moeten weten.
Uiteindelijk was ik €150 aan Knaus kwijt en €52 voor de keuring.
Je moet inderdaad hiervoor bij Kip zijn, maar vraag bij de RDW welke papieren ze allemaal van Kip nodig hebben anders kom je van een koude kermis thuis en laat ze het ook per mail aan je bevestigen.
Ik heb 2 jaar geleden mijn Eifelland van 1200 naar 1300kg laten omzetten. Volgens de RDW zou een schouw alleen voldoende zijn omdat er op het plaatje van mijn as al 1300kg stond en 1200kg om mijn kentekenbewijs. Tevens zou een brief + typesticker van Knaus als merknaameigenaar van Eifelland, met het nieuwe gewicht voldoende zijn. Het werd een volledige keuring met als resultaat dat men niet akkoord ging met de brief van Knaus. (Had men ook wel gelijk kunnen zeggen) Na een paar uur op het keuringsstation te Nieuwegein heeft men na veel heen en weer gebel met Veendam schoorvoetend de boel goedgekeurd en ik kreeg een nieuw keuringsbewijs.
Blijkbaar kan/mag alleen de bouwer aantonen wat de maximale aslast mag zijn en had Knaus diverse tekeningen en technische details van Eifelland moeten bijvoegen. De keurmeester heeft dit in niet te verstane bewoordingen aan mijn dealer doorgebeld en dat de dealer beter had moeten weten.
Uiteindelijk was ik €150 aan Knaus kwijt en €52 voor de keuring.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 24 okt 2015 21:07
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Chateau bestaat niet meer?
Hallo , ik heb gebeld met de Kip. En ik heb ze alle gegevens die ik heb van de caravan ,per email naar ze gestuurd.
Dus ik ben benieuwd waar ze meekomen?
Want je wordt echt moe van die mensen van de RDW , je heb alle gegevens en het is nog niet goed.
Jullie horen het wel hoe dit afgelopen is.
Groetjes ed van Zetten
Dus ik ben benieuwd waar ze meekomen?
Want je wordt echt moe van die mensen van de RDW , je heb alle gegevens en het is nog niet goed.
Jullie horen het wel hoe dit afgelopen is.
Groetjes ed van Zetten
Re: Chateau bestaat niet meer?
Ik ben een die-hard citrofiel, al jaaaaren en bezit ook een Chateau die door de Citroën tot grote tevredenheid getrokken wordt !!! Né !!peter s schreef:Met alleen 'CHATEAUFIELEN' zouden we snel uitgepoept zijn, is een uitstervend ras
ps, waarom zou een citrofiel geen caravan mogen trekken?
grapje
Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclucive met Chateau Cantara 520 UF
Re: Chateau bestaat niet meer?
Ik heb 1300Kg op kenteken.En 1200Kg op typeplaatje van de Caravan ben altijd bang dat het problemen geeft bij controle onderweg.Gr Wim.
Re: Chateau bestaat niet meer?
Nog steeds een koopie als je weet hoe het bij de RDW kan gaan.PMT schreef:RE.gif
Je moet inderdaad hiervoor bij Kip zijn, maar vraag bij de RDW welke papieren ze allemaal van Kip nodig hebben anders kom je van een koude kermis thuis en laat ze het ook per mail aan je bevestigen.
Ik heb 2 jaar geleden mijn Eifelland van 1200 naar 1300kg laten omzetten. Volgens de RDW zou een schouw alleen voldoende zijn omdat er op het plaatje van mijn as al 1300kg stond en 1200kg om mijn kentekenbewijs. Tevens zou een brief + typesticker van Knaus als merknaameigenaar van Eifelland, met het nieuwe gewicht voldoende zijn. Het werd een volledige keuring met als resultaat dat men niet akkoord ging met de brief van Knaus. (Had men ook wel gelijk kunnen zeggen) Na een paar uur op het keuringsstation te Nieuwegein heeft men na veel heen en weer gebel met Veendam schoorvoetend de boel goedgekeurd en ik kreeg een nieuw keuringsbewijs.
Blijkbaar kan/mag alleen de bouwer aantonen wat de maximale aslast mag zijn en had Knaus diverse tekeningen en technische details van Eifelland moeten bijvoegen. De keurmeester heeft dit in niet te verstane bewoordingen aan mijn dealer doorgebeld en dat de dealer beter had moeten weten.
Uiteindelijk was ik €150 aan Knaus kwijt en €52 voor de keuring.
Wel vreemd trouwens als Knaus al 40 jaar geleden Eifeland heeft gekocht en in de 70er en 80er jaren parallel meerdere merken aanbood (Schweikert hoorde er ook bij)
in de 90er jaren werd de merknaam Eifeland weer opnieuw in de markt heeft gezet door Knaus (prijstechnisch gezien onder het Knaus segment) en dat het dan nu deze problemen geeft.
Of ze waren bij de RDW niet wakker en is de klant weer de dupe.
Porsche + Tabbert
Re: Chateau bestaat niet meer?
RE.gif
sterker nog, mijn Eifelland komt nog uit de Knaus fabriek in Jandelsbrunn. Andere modellen werden al in Hongarije geproduceerd.
Ik heb toen tijdens het wachten van de keuring op de p-plts van de RDW met diverse autohandelaren staan praten die daar bijna dagelijks kwamen. Ook zij werden soms gek van de RDW met steeds weer wisselende regeltjes.
sterker nog, mijn Eifelland komt nog uit de Knaus fabriek in Jandelsbrunn. Andere modellen werden al in Hongarije geproduceerd.
Ik heb toen tijdens het wachten van de keuring op de p-plts van de RDW met diverse autohandelaren staan praten die daar bijna dagelijks kwamen. Ook zij werden soms gek van de RDW met steeds weer wisselende regeltjes.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
- motorfrits
- Berichten: 84
- Lid geworden op: za 27 dec 2014 21:25
Re: Chateau bestaat niet meer?
Wij hebben ook een Chateau Caliste 450 van 2005 , een super caravan en ligt als een vorst achter de auto.
De laatste jaren wel eens gekeken naar een opvolger, de enigste die voor ons in de buurt kwam was een LMC.
Maar als je alles op de rij zet is het toch de Chateau.
Kip heeft vorig jaar nog een jubileum gevierd met een open huis, en gaan volop door met alleen de Kip te bouwen.
De rest ligt ergens onder in de la, zo jammer van de Chateau, veel mooier.
Ook aan het kijken naar het opwaarderen van de onze naar 1500 kg maar dat is erg veel werk.
De laatste jaren wel eens gekeken naar een opvolger, de enigste die voor ons in de buurt kwam was een LMC.
Maar als je alles op de rij zet is het toch de Chateau.
Kip heeft vorig jaar nog een jubileum gevierd met een open huis, en gaan volop door met alleen de Kip te bouwen.
De rest ligt ergens onder in de la, zo jammer van de Chateau, veel mooier.
Ook aan het kijken naar het opwaarderen van de onze naar 1500 kg maar dat is erg veel werk.
Re: Chateau bestaat niet meer?
Als er op de as een plaatje zit en er staat 1500kg op dan valt het wel mee, anders zal er denk ik een andere as onder moeten.motorfrits schreef: Ook aan het kijken naar het opwaarderen van de onze naar 1500 kg maar dat is erg veel werk.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)