Wat is er mis met Caravelair ?

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door VIP » di 19 sep 2017 15:35

RE.gif

Een tikkeltje cynisme klopt, laten we het een scherp randje noemen om mensen wakker te schudden knipoog.gif

Ik ben ook geen fan van vele merken, maar mij zul je nooit (ongeacht het merk) een merk hier zien afkraken of wat dan ook, jammer dat er forummers zijn die dat wel doen.
Porsche + Tabbert

Volvodriver

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Volvodriver » di 19 sep 2017 15:56

RE.gif
Eens. En volgens mij heb ik ook nooit een merk afgekraakt. Hou ik ook niet van.

En hoewel ook geen fan van Caravalair. Wat Beerhunter als lijst opnoemt is gewoon onacceptabel. Dus hup naar de garantie.

PS. Ik vind de Premiums echt mooie caravans om te zien van buiten. Maar het interieur is niet onze smaak. knipoog.gif
En ach velen zijn ook niet gecharmeerd van Polar. Wij voelen ons daar wel comfortabel bij. cool.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7066
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door karelV » di 19 sep 2017 16:24

RE.gif

Denk dat tussen de 60 en 90% van de caravanforummers aan hun eigen caravanmerk blijven plakken maar als er dan mankementen opdoen is men waarschijnlijk geneigd om over te stappen naar een ander merk wat eigenlijk niet hoeft, want het kan net als met zo veel dingen wat men in de volksmond zegt een maandagmorgenproduct zijn dus is/hoeft het bij de volgende geen probleem te zijn.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Wim Verso » di 19 sep 2017 16:38

RE.gif

Ondanks Karel , de tegenslagen die wij aan die Beijerland gehad hebben, zijn we nooit overstag gegaan om een andere merk caravan te gaan kopen, we zijn verknocht aan onze caravan, zeker de indeling, de twee eenpersoonsbedden, daar was het ons om te doen en hebben we de rest maar op de koop toegenomen.
Maar vervelend was het wel.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door RichTrip » di 19 sep 2017 17:21

VIP Premium schreef: Ik ben ook geen fan van vele merken, maar mij zul je nooit (ongeacht het merk) een merk hier zien afkraken of wat dan ook, jammer dat er forummers zijn die dat wel doen.
Ik heb het gevoel dat ik mij hier voel aangesproken, dus wellicht even een toelichting. De hele A-merk discussie is bedoeld om aan te geven dat er in caravanland nu eenmaal verschillen zijn in het bouwen van caravans. Dat A-merken dus beter zijn (lees: nooit wat hebben), dat is een andere discussie. Ik heb met mijn A-merken Dethleffs en Kip al heel wat noodzakelijke reparatie klusjes moeten uitvoeren. Doordat een caravan in de basis veel stugger is afgeveerd dan bijvoorbeeld een auto, levert dat dus allerlei trillingskwaaltjes op. En die moet je dan telkens weer oplossen. De manier van bouwen bij o.a. Caravelair zorgt er voor dat in principe voor, door de lichtgewicht dan wel dunne/goedkope wandjes, dat alles wat er op en er aan wordt gemonteerd veel makkelijker weer los kan komen. Als voorbeeld dus de toiletrolhouder en de rollo uit dit verhaal. Veel van de door 'Beerhunter' genoemde kwaaltjes schaar ik daar dan ook onder.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat een opmerking om nooit een Caravelair te kopen wellicht wat kwetsend overkomt voor de Caravelair eigenaar. Zeker diegene die er weinig klachten mee heeft. Dus.......sorry :oops:
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door VIP » di 19 sep 2017 18:28

RE.gif

Mijn opmerking was algemeen in de breedste zin bedoeld en zeker niet op persoon.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Beerhunter » di 19 sep 2017 19:46

Dat de gebruikte materialen dunner zijn om gewicht te besparen was me bij aanschaf al bekend, maar dat direct na 4 weken gebruik het aanrecht loslaat en van alles van de wanden afkomt gaat me wat ver. Het kan toch niet zijn dat je na elke vakantie langs de dealer moet om binnen de garantietermijn alles te laten repareren?

Ik ben benieuwd hoe hij zich de komende jaren houdt, het is echt niet dat we de caravan zwaar belasten. Ik rijd redelijk behoudend, meestal gewoon 80-90 km/h. En we zijn met zijn tweeën, geen kinderen of huisdieren. En het is toch een behoorlijke kwak spaargeld, dus daar ben ik gewoon zuinig op.
Ik wil niet eens weten hoe zo'n caravan eraan toe is na 2 vakanties met (kleine) kinderen...

Overigens hebben we voornamelijk vanwege de prijs voor Caravelair gekozen. We hebben net de overstap gemaakt van tentkamperen en dit is onze eerste caravan. Het prijsverschil tussen een nieuwe Caravelair of een 2e hands 7-8 jarige caravan van elk willekeurig merk was verwaarloosbaar klein, dus toen was de keuze snel gemaakt.

Er zit 3 jaar garantie op. Mocht er na het 3e jaar nog een hoop ellende zijn, dan gaat ie er gewoon uit en dan koop ik wel een degelijkere. Of ik kruip weer gewoon in de tent mrgreen.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Wim Verso » di 19 sep 2017 22:04

RE.gif

Neem van mij aan dat er ook goede Caravelairs zijn, zonder al die mankementen.
Toen ik in Italië stond in 2005 aan het Trasimeno meer, stond er een Nederlander met precies dezelfde Beijerland Sprinter als de onze, en ik naar die man toegestapt en gevraagd hoe of het met zijn caravan was, of hij ook van die trammelant als ik had gehad.
Niet dus, die caravan was prima in orde.
Ik bedoel maar, jij en ik hebben het gewoon niet getroffen.
En ja, garantie......................kom er maar om, wat een trammelant, gezien de toiletdeur.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Robertolini » di 19 sep 2017 22:09

Gelukkig heb ik met mijn B-merk Hobby nog geen enkel mankement gehad na 2 jaar intensief gebruik met vele km's.... knipoog.gif

Waar kun je de A en B lijsten overigens vinden?
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Conradi » di 19 sep 2017 22:16

A- en B-lijsten mrgreen.gif

Als je zoekt vind je hier van ieder merk wel horror- en nie wieder-verhalen. Wat Beerhunter meemaakt is niet leuk, en hoort ook niet. Gelukkig lees ik dat hij er zelf relaxed mee om gaat thumbup.gif
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Beerhunter » wo 20 sep 2017 20:07

Klopt, het blijft maar een gebruiksvoorwerp. Alleen wanneer je een nieuw product (wat dan ook) koopt, verwacht je niet dat het zo snel al kapot gaat.
En wanneer het over bedragen van ver boven de €10.000 gaat is het helemaal zuur.

Maar aangezien ik al jaren Alfa Romeo rijd, ben ik echt wel wat gewend mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Beerhunter
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 25 jan 2017 20:59

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Beerhunter » wo 20 sep 2017 20:10

Vanaf eind september gaat de dealer de door de transporteur veroorzaakte schade repareren en nemen ze meteen de hele lijst mee.
Daarna kan ie mooi gewassen de stalling in. haphop.gif

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door DanielW » za 23 sep 2017 19:22

Wij zijn vandaag bij een verhuurder geweest met veel caravelair in de vloot met een uitzondering van een Knaus 500 FDK en een Sprite Cruzer. De Sprite valt af, geen kindercaravan. De Caravelair Antares was in verschillende lengtes met stapelbed, deze vonden we minder dan de Knaus... net ietsje minder gevoel bij de afwerking, de knaus is duurder in huur. Totdat we in de Allegra 486 kwamen! Wat een verschil met de knaus; de Knaus had een kleiner bed en geen voorraam, afwerking vond ik net zo goed of beter en een grote koelkast in lade vorm. Aangezien ik mn verlof nog niet weer moet ik even wachten, maar de Allegra gaat dan onze reisgenoot worden als deze nog niet geboekt is.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door ReneB » za 23 sep 2017 20:28

Verhuurder Rentac in Nederweert toevallig....?

Wij hebben daar gisteren de gehuurde Caravelair Antares Style 455 na twee weken weer ingeleverd.
Er staan daar vele Caravelairs voor de verhuur die nu aan het einde van het seizoen weer terugkomen. Dat deze verhuurder nu al jaren kiest voor het merk Caravelair zegt volgens mij genoeg. Niet iedere huurder gaat immers even netjes en kundig om met de caravan.
Gedurende onze huurperiode geen klachten aan de Caravelair.Alles werkt en geen piepjes en kraakje waargenomen. Ok het is allemaal wat lichter gebouwd dan bv een Fendt, maar daar is uiteindelijk het totaal gewicht en prijs ook naar.
De 455 is ons goed bevallen maar vonden hem uiteindelijk toch iets te groot voor ons. Dus onze keus is dan nu gevallen op de Antares Style 420 welke we over 3 weken in Utrecht gaan bestellen. Al met al hebben we er dus wel vertrouwen in.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door DanielW » za 23 sep 2017 21:00

RE.gif

Klopt, bedankt voor je reactie! Fijn dat het goed bevallen is, geeft vertrouwen ipv reacties op de website van der verhuurder zelf! Ons past de grotere Allegra meer, auto kan het trekken en een groter bed is voor ons fijner. De Allegra die we op het oog hebben ging ook zijn laatste jaar in en daarna de verkoop in

Hadden het razend druk, hoogseizoen alle campers en stapelbedcaravans verhuurt voor 2018.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door fortissimo » zo 24 sep 2017 22:28

Die verhuurder in Nederweert verkoopt na ca. 2 seizoenen hun verhuurcaravans voor een leuk prijsje.
Zo hebben wij in 2012 onze Caravelair Ambiance Style 465 uit 2010 bij hen gekocht.
Probleempunten bij oplevering waren:
Een gebroken scharnier van het vriesvak (is ter plekke vervangen).
Een stuk ontbrekend rubber langs de rand van de kookplaat, het zit er wel goed onder.
Een gescheurd harmonicarubber rond de dissel, deze kregen we mee omdat het juiste gereedschap/hulpmiddelen op de caravanbeurs was. Later kregen we twee metalen pennen opgestuurd zodat we deze zelf konden vervangen.
Het ging om een caravan zonder voortent. Maar voor 50% van de nieuwprijs kon dat de pret niet drukken.

We hebben genoeg mankementen gehad, maar de meeste zijn te wijten aan normaal slijtage of onjuist handelen.
Grootste problemen waren het bed waar schroefjes uit de draaglatten waren gescheurd. Deze heb ik vervangen door boutjes, ringen en moertjes.
En het niet goed sluiten van de hangkast. Hier bleken de schroeven van een scharnier uit het hout getrokken te zijn.
Deze twee problemen lijken mij gewoon de schuld van huurders te zijn geweest :/

Het leuke is dat onze caravan bijna een spiegelbeeld indeling heeft van de Hobby van mijn schoonvader. En toch voelt onze caravan ruimer aan als je binnenstapt.

Ja natuurlijk moet je voorzichtig doen, natuurlijk is het hout wat dunner. Maar er kan nog steeds >250 kg op het bed liggen zonder dat er iets kraakt of dat de caravan schommelt whistle.gif
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”