Caravelair 330 silver '87

Plaats reactie
Michel-nl

Caravelair 330 silver '87

Bericht door Michel-nl » di 21 mei 2013 17:28

Volgende maand komt deze caravan bij ons op de oprit staan, en wilde al wat informatie inwinnen van deze wat oudere caravan.
Zoals in de titel staat is deze van 87, en nu zou ik graag wat gebruikers ervaringen willen van mensen die ooit deze caravan in bezit hebben gehad.

Zijn dit wat goede beginners caravans? We gaan met 5 mensen ermee op vakantie, uiteraard niet allemaal in de caravan :lol:
De caravan krijgen we van een kennis van familie, omdat deze man er niks meer mee doet en wij enthousiast zijn om te beginnen met een caravan.
De kids gaan in bij tentjes en alleen de vrouw en ik in de caravan, maar ontbijten-koken en opfrissen doen we allemaal in de caravan.

Ik heb de omvang van de voortent nog niet gezien, maar een standaard voortent lijkt me wel groot genoeg om met wat mensen in te zitten?

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Caravelair 330 silver '87

Bericht door Gemineye » wo 22 mei 2013 11:23

Wij hebben een Caravelair Bamba 340 uit 1988 gehad, en deze na 1 week vakantie heel snel weer van de hand gedaan.

Misschien hadden wij gewoon een slechte getroffen, maar die van ons bleek veel last van vocht te hebben (hadden we in eerste instantie niet opgemerkt) en had een heleboel kleine gebreken waar ik na een korte tijd zo vreselijk flauw van was dat we deze snel van de hand hebben gedaan en verruild voor een caravan van een merk die wat beter bekend staat. En voor ons was dat een wereld van verschil.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Michel-nl

Re: Caravelair 330 silver '87

Bericht door Michel-nl » wo 22 mei 2013 11:38

Ik kan me voorstellen wanneer je een slechte 2e hands treft, dat je al gauw het merk ook niet meer vertrouwd.
Tenminste ik ga er vanuit dat je dat bedoeld. Ik weet uit betrouwbare bron dat de eigenaar die hem nu nog heeft een serieus persoon is kwa onderhoudt en netjes houden.

Dus in dat opzicht zal deze mij geen probleem opleveren. Dan zou het iets fabrieks matig moeten zijn.
Maar ook daar denk ik dat de eigenaar allang iets gedaan zou hebben bij gebreken.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Caravelair 330 silver '87

Bericht door Gemineye » wo 22 mei 2013 13:25

Ja, je kunt het eens slecht treffen. Caravelair blijft wel een budget merk, dus sommige dingen zijn gewoon wat goedkoper uitgevoerd. Een beetje voorzichtig met de caravan omspringen blijft daarom wel belangrijk, zoals natuurlijk voor iedere caravan wel geldt. Voordeel is wel dat de caravans ook gebruikt voor geschikte prijzen zijn aan te schaffen.

Caravelair en ik hebben gewoon niet zo'n goede start gehad, en ik verwacht niet dat we ooit nog vrienden zullen worden.

Voor wat betreft het formaat; wij hebben een caravan van vergelijkbaar formaat en kunnen hier prima mee uit de voeten met 2 volwassenen en 2 kleine kinderen. Groot is het zeker niet, nee, maar prima te doen. Bij een dergelijke maat caravan is een extra diepe voortent (270 of 300cm) wel erg prettig, evenals wellicht een luifel voor aan de voortent. Eventueel een uitbouw aan de zijkant van de voortent. Maar dan is het misschien ook al wel interessanter om gewoon een iets grotere caravan te kopen :)

Grootste voordeel van onze huidige kleine caravan icm de veeeel te grote auto ervoor, is dat je bij stevige hellingen iedereen op je sloffen voorbij scheurt onderweg.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Caravelair 330 silver '87

Bericht door Henny » wo 22 mei 2013 13:29

Michel krijgt deze caravan dus is het toch heerlijk om er mee op pad te gaan en te zien of het wat voor je is? Niet teveel geld insteken meteen al maar gewoon alles eens goed nalopen.
Weg doen kan altijd nog! Succes ermee!!
...en zoals met zoveel zaken...alles heeft zijn voors en tegens, zoveel merken zoveel meningen....... thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Michel-nl

Re: Caravelair 330 silver '87

Bericht door Michel-nl » wo 22 mei 2013 16:41

Ja ok dat het een budget merk is wil ik wel geloven, en ja het is voor ons als instappers dan ook een makkelijke keuze.
Maar vooral omdat wij deze caravan krijgen, dan is het helemaal een makkelijke keuze mrgreen.gif

Maar ben alsnog heel benieuwd naar gebruikers ervaringen, en ja een grotere caravan ligt wel ooit in de planning mits dit ons bevalt.
Maar dat is voor latere zorg, de kids zijn al ouder en willen dan toch al niet in de caravan slapen. Ieder hun eigen tent.

Opzich hebben wij daar helemaal geen moeite mee thumbup.gif Het is dan alleen als leef ruimte (deels) en gemak voor ons.

Michel-nl

Re: Caravelair 330 silver '87

Bericht door Michel-nl » wo 22 mei 2013 21:13

Vergeet ik er nog bij te vermelden, dat wij in een VW Touran rijden en inderdaad met deze caravan ook met gemak naar Italië kunnen rijden :P

Michel-nl

Re: Caravelair 330 silver '87

Bericht door Michel-nl » ma 27 mei 2013 18:10

Helaas heeft de eigenaar zich bedacht van de caravan, en wil hij hem niet aan ons kwijt. Dus kan dit topic weer dicht.
Toch wil ik diegene bedanken die hier gereageerd hebben, gaande gaan we proberen een budget vrij te maken voor een caravan.
Dan zal ik vast wel weer wat te vragen hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”