Ervaring met de 426 TK 2007?

Plaats reactie
malibuman

Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door malibuman » do 15 mar 2012 23:44

Beste mensen>

Heeft er iemand ervaring met de caravelair antares de luxe 426 TK 2007?
Rijervaring, indeling, comfort? Wij hebben deze ergens zien staan en zijn benieuwd.
Hoor erg graag jullie ervaring. Ziet er als een goede optie uit.

Kan ik ergens afmetingen vinden? Heb google al geprobeerd,
Opbouwlengte, afmetingen van de bedden, etc.

Hoor het graag.

Vriendelijke groeten

Lars

Gebruikersavatar
Marc A
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 22:39
Locatie: vlakbij Antwerpen

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door Marc A » vr 16 mar 2012 18:51

dag Lars

wij hebben wel niet helemaal dezelfde, maar het scheelt niet veel :
Onze ervaring : rijgedrag prima, mede door het lage gewicht van de caravan,
Ik heb info gevonden op http://www.caravelair.nl
en dan naar collectie 2008 en doorklikken naar specificaties en indelingen,
dan krijg je toch al een goed idee.
Ik vermoed dat model 2007 wel ongeveer hetzelfde zal zijn
indeling zie je hieronder

beste groeten
Marc
Bijlagen
antares 426 - indeling.jpg
antares 426 - indeling.jpg (11.49 KiB) 12072 keer bekeken
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI

malibuman

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door malibuman » vr 16 mar 2012 21:26

Hoi Marc,

Bedankt voor je reactie en tekening, Gaan morgen kijken naar de caravelair 426.
Zijn erg benieuwd, Kom er niet veek tegen op internet. Zal wel een goed teken zijn.
Laat het wel ff weten wat we er van vinden.......

malibuman

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door malibuman » zo 18 mar 2012 02:18

Beste Marc,

vandaag geweest. Is een lichtgewi ht caravan. weet je als je gaat kijken. Bijna een deal mits er een nette voortent bij zou zijn zoals de advertentie belfood....helaas wederom een domper. Voortent is gewoon erg slecht.. schimmel erop. Maar de handelaar wil er niks mee doen. Konden er een tent bijkopen... pffff.
Moesten we nog meer centen uitgeven.....ik mis het gedeelte mooi.

http://link.marktplaats.nl/537882980

Wij gaan verder kijken. Tips zijn altijd welkom

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door BertJan » zo 18 mar 2012 11:06

Hier staat er ook een te koop, maar er staat niet bij of er een mooie voortent bij zit :lol:

http://www.caravangids.net/index.php?mo ... &sortkey=1

SebastiaandeRuiter

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door SebastiaandeRuiter » zo 18 mar 2012 14:40

malibuman schreef:Beste Marc,

vandaag geweest. Is een lichtgewi ht caravan. weet je als je gaat kijken. Bijna een deal mits er een nette voortent bij zou zijn zoals de advertentie belfood....helaas wederom een domper. Voortent is gewoon erg slecht.. schimmel erop. Maar de handelaar wil er niks mee doen. Konden er een tent bijkopen... pffff.
Moesten we nog meer centen uitgeven.....ik mis het gedeelte mooi.

http://link.marktplaats.nl/537882980

Wij gaan verder kijken. Tips zijn altijd welkom
Wij hebben bij dezelfde caravan gekeken, vond de verkoper een wel erg gebekt persoon... Ik weet niet of je op het dak gekeken hebt... Daar zat behoorlijk wat waterschade bij de dakrailen, 3 van de railen waar de ramen in scharnieren waren kapot (volgens verkoper moest dat ff gericht worden) en onder was er nogal wat elektra bij geknutseld, links achter was een schade 'gerepareerd' met een reflectortje om te schroeven. Zal ik doorgaan?
Misschien heb ik het mis maar volgens mij interesseerde het deze meneer helemaal niks wat ie verkocht.

malibuman

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door malibuman » zo 18 mar 2012 16:11

@bertjan Deze hebben we ook zien staan. Voortent weet ik niet maar heeft lichte hagelschade.
Gaan van de week ff kijken en verzekering bellen ivm de al opgegeven schade.
@sebastiaan. dat heb ik niet meer bekeken nadat de voortent een baggerzooi bleek te zijn. Maar ben nu heel blij dat we die koop niet hebben gesloten...pfff toch een geluk bij een ongeluk.

gaan verder kijken, komt wel iets op ons pad :)

Gebruikersavatar
Marc A
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 22:39
Locatie: vlakbij Antwerpen

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door Marc A » zo 18 mar 2012 18:42

dag Lars

ik las net je beide berichten,
dan voel je je natuurlijk in het zak gezet,

Groot gelijk dat je hier niet gekocht hebt, en dan vragen ze nog een dikke 8000 euro boos.gif
Ik lees in de reactie van Sebastiaan dat er nog meer aan de hand was,
inderdaad een geluk bij een ongeluk.

Wij hebben nieuw gekocht,
moest ik tweedehands gaan kopen zou ik eens bij een dealer gaan kijken.
Wij geen voor onderhoud naar Rucphen, bij de Carevalair dealer,
vandaag nog een luifel gaan halen,
en daar stonden wel wat caravans,
dus eens kijken bij jullie in de buurt misschien.
Je hebt in ieder geval een verkoper nodig waar je vertrouwen in hebt.
Wat dat betreft zitten wij in Rucpehn goed.

Voorlopig blijven zoeken,
en we duimen dat jullie wat vinden thumbup.gif

beste groeten
Marc
Caravelair Venicia Premium 550
VW transporter T5 2,0 TSI

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door Lambert » zo 18 mar 2012 19:27

Coppens in Best is ook Caravalair dealer. Ik zou daar eens op mijn gemak
gaan kijken. Liever een jaartje ouder en vertrouwd kopen dan iets waar
je achteraf spijt van krijgt.
En als je niets in te ruilen hebt is er altijd te praten.

malibuman

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door malibuman » ma 19 mar 2012 11:56

Beste Mensen,

Iedereen alvast bedankt voor jullie tips etc. Ik weet zeker dat we echt wel tegen de juiste deal aanlopen. En ik ga jullie absoluut op de hoogte houden.
Wellicht moeten we onze eisen bijstellen, enne tja wat is nu de ideale indeling wanneer je met nu 1 uiteindelijk 2 kinderen gaan kamperen? Ik denk
dat dat voor ieder verschillend zal zijn. Kijk de 426 heeft natuurlijk die extra treinzit in het midden. Perfect als het een keer minder weer is.

Och ja we gaan gewoon verder met onze zoektocht, komt vanzelf goed.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door Daphne » ma 19 mar 2012 13:49

Ideaal is natuurlijk als je voor iedereen een vaste slaapplaats en zitplaats hebt, maar dan zit je met het gewicht toch wel veel hoger dan je nu wil.

Dus als je beperkt bent met gewicht, dan zou een tweetafelmodel makkelijk zijn met twee kinderen (en eventueel een extra bovenbed/kast). Je moet dan wel zitgroepen ombouwen naar bed. Maar met slecht weer heb je veel binnenruimte om te zitten, spelen, eten en een middagslaapje te doen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door Guus 1972 » ma 19 mar 2012 14:19

Ruim een jaar geleden zijn wij (met drie kinderen) ook op zoek geweest naar een caravan. Vanwege het gewicht hebben wij ook naar Caravalair en Sterckemann gekeken. Uiteindelijk kochten we een Bürstner Flipper.

Wat wij prettig vinden is dat je één zitgroep intact kunt laten als de kinderen liggen te slapen. Wij hebben ook in voor- en naseizoen gekampeerd en vonden het prettigst om dan 's avonds ook nog binnen te kunnen zitten. Dit deden we ook telkens de laatste avond voor vertrek als we de voortent er al af hadden en het te koud of te nat was om buiten te zitten. Die zitgroep moeten wij wel ombouwen voor ons eigen bed, maar dit vinden wij niet erg. Dat is zo gebeurd.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

malibuman

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door malibuman » wo 21 mar 2012 08:48

BertJan schreef:Hier staat er ook een te koop, maar er staat niet bij of er een mooie voortent bij zit :lol:

http://www.caravangids.net/index.php?mo ... &sortkey=1
Bertjan, uiteindelijk is het toch deze geworden.

Zijn gisteren gaan kijken en de hagelschade viel echt reuze mee. Je moet er vanuit een bepaalde hoek naar kijken om het te zien.
Dus toch geluk bij een ongeluk. Deze ziet er van binnen echt een stuk beter uit. Vorige bewoners zijn er dus iets zuiniger op geweest.
Tevens hebben we hem nu bij een caravelair dealer gekocht, wat toch iets meer vertrouwen geeft dan bij een "handelaar".

Enne de voortent ziet er netjes uit, gebruikt maar dat hou je toch denk ik. Het is een Goldcamp 3,5 meter. Volgens mij het type orlando.
Waarbij je het voorste gedeelte kunt verplaatsen.

Al met al zijn we erg happy met hetgeen we nu hebben.

Bedankt allemaal voor de tips..

Lars

peter1974

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door peter1974 » zo 8 apr 2012 01:12

Hoi Lars,

Alvast veel plezier ermee, en vooral... genieten!!!

Eerdere verhalen ivm ombouwen van zithoeken naar slaapplaatsen en omgekeerd omwille van een gebrek aan extra treinzit, deze verhalen kan ik alleen maar beamen en was ook de hoofreden waarom wij dit jaar met onze 2 kids overschakelden van een Burstner 435 naar een Caravelair Ambiance Style 510. En euch... nog geen minuut spijt van gehad! knipoog.gif

Groetjes en veel kampeerplezier!

baske

Re: Ervaring met de 426 TK 2007?

Bericht door baske » di 10 apr 2012 13:24

SebastiaandeRuiter schreef:
malibuman schreef:Beste Marc,

vandaag geweest. Is een lichtgewi ht caravan. weet je als je gaat kijken. Bijna een deal mits er een nette voortent bij zou zijn zoals de advertentie belfood....helaas wederom een domper. Voortent is gewoon erg slecht.. schimmel erop. Maar de handelaar wil er niks mee doen. Konden er een tent bijkopen... pffff.
Moesten we nog meer centen uitgeven.....ik mis het gedeelte mooi.

http://link.marktplaats.nl/537882980

Wij gaan verder kijken. Tips zijn altijd welkom
Wij hebben bij dezelfde caravan gekeken, vond de verkoper een wel erg gebekt persoon... Ik weet niet of je op het dak gekeken hebt... Daar zat behoorlijk wat waterschade bij de dakrailen, 3 van de railen waar de ramen in scharnieren waren kapot (volgens verkoper moest dat ff gericht worden) en onder was er nogal wat elektra bij geknutseld, links achter was een schade 'gerepareerd' met een reflectortje om te schroeven. Zal ik doorgaan?
Misschien heb ik het mis maar volgens mij interesseerde het deze meneer helemaal niks wat ie verkocht.
Ik denk dat een potentiele koper eens heel goed moet kijken bij deze caravan of alles klopt. Wij zijn eind vorig jaar op zoek geweest naar een caravelair 426 en kwamen toen een heel goedkope op Marktplaats tegen uit 2007, ik dacht € 3.500,-. Deze werd verkocht met WOK melding. Wacht op keuring. Deze mocht de weg niet op vanwege schade. Daarom hebben we de verkoper niet eens bezocht en hebben verder gezocht, maar ik heb wel met het idee gedacht om hem kopen en te laten repareren. Maar wilde de rompslomp niet op mijn hals halen.

Na het lezen van dit bericht heb ik weer eens gezocht op Internet of ik nog de oude advertentie kon vinden, maar is natuulijk al weg. Wel kan je via Google afbeeldingen deze terug vinden bij het bedrijf dat hem destijds als schade caravan verkocht. Helaas foto zonder kenteken, maar vergelijk de wieldoppen eens. Op de marktplaats advertentie kan je wel een kenteken zien: WX-FJ-44. Als iemand na kan gaan of deze een WOK melding heeft gehad, is het misschien een mogelijkheid om dit erbij te vermelden.

http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=520009&from=
http://www.schadeautos.nl/auto_more.php?id=520009
http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... rtent.html

Overigens hebben wij div. afspraken met particulieren willen maken om de caravans in het daarop volgende weekend te bekijken en ze werden verkocht als warme broodjes (sept 2011), waren dus al weg. Uiteindelijk hebben wij er wel een gevonden en zijn ook erg blij ermee. helaas nog maar één keer gecampeerd, maar verwacht dit in mei goed te maken.

Edit: link toegevoegd van interieur en schade

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”