Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Plaats reactie
Tejoos

Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Tejoos » do 11 aug 2011 13:45

Hallo allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op een tweedehands Antares 470 luxe uit 2003. Mooie caravan, goede voortent eraan, maar nadat ik het internet heb afgezocht ben ik een beetje huiverig geworden voor het merk Caravelair. Alle waar naar zijn geld wordt vaak gezegd, maar voor mij is het een hele grote uitgave waar ik de komende 15 jaar toch eigenlijk wel plezier van wil hebben.
Mijn gezin bestaat uit 4 personen waaronder 2 kleine kinderen, als ik dan lees dat de kwaliteit van de afwerking nog wel te wensen over laat en je uit moet kijken omdat het fineer makkelijk los laat, de vloerplaat heel dun is, de caravan slecht geïsoleerd is en nogal wat last van lekkage zou kunnen hebben, begin ik toch te denken dat ik misschien beter nog een jaartje door kan sparen en mijn geld uit kan geven aan iets steviger. Een Fendt of een Knaus bijvoorbeeld.
Ik zou het heel jammer vinden om van deze koop af te moeten zien maar dit soort beslissingen moet je niet alleen met je hart maar ook met je hersenen nemen.
Ik zie op dit moment echt door de bomen het bos niet meer en ben op zoek naar iemand die uit het liefst uit EIGEN ervaring wat meer over deze caravan kan vertellen. U zou mij er een heel groot plezier mee doen.

Bij voorbaat dank,

Theo

Gerhard N

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Gerhard N » do 11 aug 2011 13:50

Wat je hier schrijft, geld voor caravelairs van een vijftien jaar terug, de huidige caravelairs zijn beter in kwaliteit, wel misschien de isolatie-waarde: deze caravans zijn eigenlijk zomer caravans en minder gechikt voor de winter, de wanden zijn ietsje dunner, maar er zijn er wel, die er in de winter mee gaan thumbup.gif

Edwin1968

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Edwin1968 » do 11 aug 2011 18:45

Helemaal mee eens.
De modellen van 15 jaar geleden hadden nog wel eens hun eigen gebrek (net als een veel verkocht duits model en enkele vlaamse modellen waarvan de voorkant wel eens liet afweten).
De huidige caravans blinken niet uit door een overdreven luxe, en ook de isolatie kan iets beter (met name de voorwand onder het raam; dus achter de disselkast), maar er wordt gebruik gemaakt van de 'standaard' apparatuur voor keuken en kachel, ze hebben een overbemeten chassis wat elke vergelijking met andere merken kan weerstaan, ze zijn redelijk licht in gewicht en zijn (met name voor gezinnen met kinderen) in vele uitvoeringen verkrijgbaar.
Daarbij is alles netjes gemonteerd en afgewerkt en niet geheel onbelangrijk: betaalbaar.

Of het je smaak is kan ik niet beoordelen, dat is voor iedereen verschillend, maar ook ik heb voor mij aankoop van onze Sterckeman in 2008 zeer uitgebreid gezocht op alle sites die je je maar kunt bedenken. En de enige negatieve opmerkingen die ik toen kon vinden waren van modellen van voor 2000 OF van personen die gewoonweg niet van deze merken houden en dus zonder gefundeerde argumenten alles afkraakten.
En nu nog durf ik eigenlijk te stellen dat er ook op dit forum geen eigenaren van deze merken zijn die van belang zijnde argumenten kunnen opnoemen om deze merken NIET te kopen (of ze nemen niet de moeite dit kenbaar te maken, of ze hebben direct hun caravan weer verkocht :wink: ).

Veel succes met je keuze en mocht deze op de Caravelair 470 vallen: heel veel kampeerplezier de komende jaren !

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door fs1986 » vr 12 aug 2011 04:40

Ik hoor hier een paar mensen opnoemen dat Caravelairs van zo'n vijftien jaar geleden een hoop problemen hadden maar wij hebben een Caravelair Bamba Luxe van die leeftijd en daar valt niks op aan te merken. Ze waren alleen in de fabriek vergeten het deurrubber te monteren dus bij de eerste harde regenbui stroomde het water via de deur naar binnen...
De caravelair die we daarvoor hebben gehad (bouwjaar 1990) was overigens wel een rampennummer ding; overal en dan ook echt overal grote lekkages, de disselbakklep die al na twee jaar afbrak en ga zo maar door. Na drie jaar gaf de dealer ook eerlijk toe dat ze echt niet meer wisten wat ze met die caravan aan moesten dus hebben aangeboden dat ding retour te nemen en het aankoopbedrag terug te geven.
Ik hoor als campingbeheerder overigens ook vaak genoeg kampeerders vertellen over de huidige caravans waaronder Caravelair en hoorden zelden tot nooit iets negatiefs over dat merk. Men klaagt overigens wel steen en been over Hobby's die omstreeks 1998 zijn gebouwd.

Gert71

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Gert71 » vr 12 aug 2011 11:18

Koop een Chateau! Ligt als een huis achter de auto, en zeer degelijk qua vloer en materiaalgebruik! Er zijn er nog voldoende als occasion!

Tejoos

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Tejoos » vr 12 aug 2011 12:48

Allemaal bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels ook al wat meer mensen gesproken en heb weer wat meer vertrouwen gekregen in het merk.
Is er een toevallig een lezer die zelf een Antares 470 heeft en zo ja, kan die me wat tips geven over de zwakke plekken, waar ik op moet letten voordat ik hem aanschaf.

Edwin1968

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Edwin1968 » vr 12 aug 2011 13:29

Ik denk dat er niet specifieke zwakke plekken zullen zijn voor het model Antares 470.
Mochten deze er wel zijn, dan gelden ze zowel voor de modellen van Caravelair en het zo goed als identieke Sterckeman (verschil zit met name in kleurstelling).

Zwakke plekken:
-mindere isolatie bij de voorwand (mocht er een bed zijn gesitueerd tegen de voorkant, dan kun je last krijgen van "koude billen" omdat dit wandje niet is geisoleerd)
- verder is de disselklep niet geheel waterdicht; volgens de importeur hoeft dit ook niet en hoeft deze slechts spatwaterdicht te zijn. Laat ik je vertellen dat een rit door een regenbui je wel wat waterlekkage in de disselbak oplevert. Een stukje rubber vastmaken met dubbelzijdige tape op het bestaande rubber doet echter wonderen. Hoewel dit eigenlijk door de fabrikant zelf opgepakt dient te worden, is hier na vele jaren nog steeds niets aan gedaan. En hier houdt voor mij het overzicht van zwakkere plekken eigenlijk wel op.

Doordat de caravans redelijk licht van gewicht zijn, is de gehele bouw wat lichter. Dat houdt echter niet in dat dit zonder meer tot kwaliteitsverlies leidt, hoewel je deze caravans ook weer niet moet gaan vergelijken met bv Tabbert, Eriba en Fendt.

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Robert » di 23 aug 2011 21:16

Afgelopen mei heb ik een Caravelair Antares luxe 390 gekocht van bj 2005
Ik ben er erg te vrede mee. natuurlijk kun je zien aan bepaalde sluitingen dat het een budget caravan is maar zeker geen slechtere caravan. Het grote voordeel dat deze caravans betaalbaar zijn en mooi lichtgewicht hebben.

Kortom er is niks mis met een Caravelair
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Tejoos

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Tejoos » za 27 aug 2011 16:16

Hallo allemaal,

Vorige week bij de Antares geweest om te kijken, mooie caravan maar de afwerking vonden wij niet afdoende, het voelde allemaal een beetje gammel aan. Er zat ook geen boiler in, wat voor ons een groot minpunt was. We hebben hem daarom dus niet ook niet gekocht.
De dag daarna bij een Hobby Excellent Easy gaan kijken en die hebben we wel aangeschaft.
Allemaal bedankt voor de reacties en het meedenken.

Groeten Theo

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Daphne » za 27 aug 2011 17:08

Veel kampeerplezier met de nieuwe caravan! Laat nog eens iets horen hoe het is bevallen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Davendre » za 27 aug 2011 19:05

Gefeliciteerd.

Heb je ook wat foto's zodat we kunnen zien waar we je mee feliciteren? mrgreen.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Edwin1968

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door Edwin1968 » zo 28 aug 2011 09:52

Gefeliciteerd met je mooie, nieuwe en complete caravan.

Maarre ... een ding is mij nog onduidelijk.
Mij lijkt dat de vergelijking tussen een Caravelair Antares en een Hobby Excellent compleet mank gaat.
Je vergelijkt het instapmodel van Caravelair met een van de meest luxe uitvoeringen van Hobby.
Natuurlijk kies je dan voor de laatste, want deze twee zijn zowel wat prijs, uitrusting en gewicht betreft compleet het tegengestelde.
Overigens is zoals bij elk caravanmerk ook de Caravelair leverbaar met boiler ...

Maar nogmaals veel kampeerplezier, op naar het mooie weer !

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Waarom zou ik GEEN Antares 470 moeten kopen?

Bericht door HansHobby » zo 28 aug 2011 11:53

RE.gif

Logisch dat ook een Carevalair leverbaar is met boiler. Maar het betrof hier een tweedehands exemplaar. Een caravan koop je vaak ook een groot stuk op gevoel. Wij hebben destijds op internet ook vaak caravans gezien die we ontzettend mooi vonden. Maar als we gingen kijken en er daadwerkelijk in stonden viel het toch vaak tegen.

Uiteindelijk gingen we kijken bij onze huidige caravan en die 'voelde' meteen goed. Hij voelde meteen warm aan. Dus ook meteen gekocht. (Dat het ook een Hobby was is uiteraard gewoon toeval)
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”