Nieuwe caravelair aangeschaft!

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Wie-niets » wo 14 apr 2021 09:02

Gefeliciteerd met de nieuwe caravan.
Caravelair doet het goed op de markt op dit moment en veel caravan voor je euro's. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Gemineye » wo 14 apr 2021 09:54

Vanuit eerdere jaren had ik nooit zoveel met caravelair, maar wat timmeren die hard aan de weg zeg! Deze caravan zou ik zelf ook wel willen!

Ach, eerst dit hutje maar eens “verslijten”, zien we dan wel weer verder.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door RichTrip » wo 14 apr 2021 10:29

Een Caravelair die goed smoelt en is voorzien van de kloeke Alko stabiel steunen....dat ik dat nog eens mag meemaken mrgreen.gif

Die lucifer houtjes die er vrijwel altijd onder zaten, dat was voor mij altijd de grootste afknapper [aschrik.gif]

Gefeliciteerd thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Gemineye » wo 14 apr 2021 10:47

Lees ik nu trouwens dat die koelkast lade een compressor koelkast is? Zo’n koelkast zou het ook gewoon goed moeten doen achter de auto. Alleen niet op gas. Maar dan wel weer op een accu.

Deze caravan is geniaal. Nu wil ik ook deze caravelair. Het onderwerp maar eens voorzichtig ter sprake brengen? mrgreen.gif
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door RDDR » wo 14 apr 2021 11:25

Ze zouden wat meer en marketing moeten doen. Vorig jaar hebben wij een Knaus gekocht zonder überhaupt naar caravelair te kijken. Dit terwijl de 492 een zeer goede optie voor ons zou zijn geweest. Ik vind hem mooi van binnen en van buiten en de koelkast is inderdaad geniaal.

Verstuurd vanaf mijn M2012K11AG met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door ReneB » wo 14 apr 2021 13:11

[re.gif] [re.gif]
De lade compressor koelkast ( van 150 liter ) met vrieslade werkt ook op accu voeding.We hebben een continu stroomdraad op de aansluiting bij de trekhaak laten monteren. Dus het bier en hondenvoer in de vriezer blijven koud tijdens de rit.
En idd de steunen zijn nu meer mans. Caravan heeft een maximaal gewicht van 1500 kg.
Na levering en eerste camping in Friesland in mei kom ik wel met een update met de eerste indrukken.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Hans 555 » wo 14 apr 2021 13:21

Wat mij, tijdens het kijken naar het filmpje, opviel was dat de zware 'dingen' aan één kant zitten. Keuken, koelkast, watertank, boiler en bagageruimte aan de linker zijde. Dan mag je wel opletten met beladen van de caravan, dat niet teveel gewicht aan één kant komt te liggen.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door ReneB » wo 14 apr 2021 15:58

[re.gif]

Watertank en boiler zijn wel leeg tijdens de rit.
Maar idd, niet teveel kg aan de linkerkant erbij doen.
Bedankt voor je reactie.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door petronella » wo 14 apr 2021 16:05

Gefeliciteerd met jullie mooie caravan, heb je ook foto’s van de binnenkant?

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Gemineye » wo 14 apr 2021 16:17

re.gif

Hierboven staat ook een YouTube linkje met info over deze caravan. Nuttige demonstratie van deze caravan.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

CaravelairArtica465
Berichten: 24
Lid geworden op: za 18 jan 2020 15:49

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door CaravelairArtica465 » zo 18 apr 2021 19:35

Wij hebben de voorloper en deze bevalt ons nog steeds erg goed! Zijn stevige en degelijke caravans.

Powerman

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Powerman » do 22 apr 2021 16:55

Gefeliciteerd met de nieuwe Artica. Mooie caravan. Veel kampeerplezier gewenst! aflower.gif

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door cadance » do 22 apr 2021 19:30

Mooie hut hoor. Veel mazzel er mee. Maar dat zal wel lukken.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
aReaRe
Berichten: 688
Lid geworden op: za 20 mar 2021 21:47
Locatie: Lelystad

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door aReaRe » do 29 apr 2021 22:28

ReneB schreef:
wo 14 apr 2021 08:43
@ aReaRe
Ja idd dat had je goed gezien. Dealer is Cannenburg Almere.
Jullie Antares Titanium 390 is een mooie caravan. Vol met extra’s en een opvallende kleur.
We hadden ook eerst een Clio estate (1.5 dci). Heeft probleemloos als trekauto voor onze Antares 420 meer dan 150 dKm gereden. Ook zonder caravan erachter trouwens.
De Clio is inmiddels ingeruild voor een Renault Talisman grand tour 225pk initiale paris. Dus we houden het Frans. knipoog.gif
Mooie combinatie en bij oplevering woensdag a.s. vele veilige rij kilometers aflower.gif
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC 140pk Bose (10-2019) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021) caravan.gif

A K
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 19 jul 2021 15:16

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door A K » di 20 jul 2021 14:46

Wij zijn ook aan het uitkijken naar een nieuwe caravan en gaan deze (en een paar andere) dit weekend bij een dealer bekijken. Mag ik vragen hoe de caravan jullie bevalt? Zijn er nadelen?

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door ReneB » di 20 jul 2021 15:53

[re.gif]
Bedankt voor je reactie en vraag.
De caravan bevalt ons prima! Hij is ruim.Gewicht is verhoogd naar 1500 kg.Opvallende, andere kleur dan wit vinden we mooi. Tafel in de rondzit is opklap- en draaibaar. Echt ideaal, geeft een stuk meer ruimte bij de banken. Je hebt die hele tafel immers niet continu nodig. 14 liter heet water is ook een luxe. Dus je kunt douchen en afwas in de caravan doen. Maar dat gaat toch echt het beste wanneer je een comfortplaats hebt met water aan/afvoer. Al heeft het afwassen samen met mede kampeerders ook zo z’n charme.
Onze caravan is ook voorzien van airco. Nog niet veel gebruikt moet ik zeggen. We hebben 2 honden en die hadden er wel baat bij om aan het eind vd warme dag de airco aan te zetten. Wel deuren en ramen dan dicht uiteraard, maar dan lagen ze ook rustig te pitten zonder te hijgen. En is ook wel lekker wanneer we zelf naar binnen gingen natuurlijk.
Ruime keuken met veel bergruimte. Lade koelkast is groot en makkelijk in gebruik.
Paar kleine dingen die ons opvielen. Plafonnière boven de eettafel gaat aan tegelijk met sfeerverlichting (licht LED rail) onder aanrechtblad en bij wandje tussen keukenblok en bed. Dat is jammer want is veel te fel en niet noodzakelijk. Is opgelost door een (aliexpress) dimmertje met AB te plaatsen op de plafonnière. Zie je niets van. Dus nu kan je die plafonnière apart schakelen. Wordt eigenlijk amper gebruikt. Om de rondzit onder de kastjes is ook LEDrail aangebracht en geeft voldoende licht.
De deur vd caravan zit in geopende toestand vastgeklemd voor het raam vd rondzit. Dus die kan dan niet open. Oppassen wanneer raam wel open staat en je klapt de deur te ver open.
Kogeldruk is wel een issue. Heb ik opgelost door de dissel alleen met licht spul te beladen tijdens de rit. Volle gasfles maak ik vast aan de voet van de (vaste) tafelpoot rondzit. Op de achterbank vd rondzit zwaar spul zoals zijwanden vd luifel etc. Watertanks en boiler uiteraard ook leeg. Achter fiets drager kan eventueel natuurlijk ook.
Afvoerslang vd watertank voorzien van een kraantje. Vind je ook info over op het forum. Is zo gefixt en veel makkelijker dan dat gepiel onder de caravan met dat dopje (die je gegarandeerd ooit toch kwijtraakt)
Resumé: Caravelair Artica 520 is een ruime mooie caravan. Voorzien van veel luxe voor een allerzins concurrerende prijs. Ok je ziet dat de afwerking hier en daar netter zou kunnen. ( afdichtingen en steunpunten vd kastjes bijvoorbeeld )
Zit verder goed in elkaar. Vocht garantie is 7 jaar. Rijdt ook prima achter onze wagen.
Hopelijk heb je wat aan de info. Veel plezier met het zoeken en bekijken van de caravans. En uiteindelijk met de keuze.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

Zwaagje
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 28 jul 2023 16:40

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Zwaagje » do 3 aug 2023 10:30

Wij hebben sinds heel kort een Caravelair antares style 450 en nog een hoop te ontdekken. Onze t@b had een losse watertank die je op die manier kon legen en schoonmaken. Ik vroeg me al af hoe ik het water er uit kreeg bij deze vaste watertank. Een afvoerslang......logisch.... stom.gif
Vanmiddag een weekend weg en op ontdekkingstocht. Waar zit de afvoer? Hoef ik niet zo lang te zoeken.
En leuk om jullie ervaringen te lezen!!

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door ReneB » do 3 aug 2023 13:56

Allereerst, gefeliciteerd met je nieuwe caravan.
De schoonwatertank zit vast in de caravan. Aan de bovenzijde vd tank zit een schroefdeksel. Die kun je verwijderen en dan kun je de tank van binnen schoonmaken. Wat betreft de afvoer nog een tip.
Afvoerslang zit aan de onderzijde vd caravan. Recht onder de tank. Caravelair maakt gebruik van een dopje welke je op de (blauwe) plastic afvoerslang drukt. Dan is die dus dicht. Wanneer je het water uit de tank wil laten lopen, dan het dopje lostrekken. Dat is best een gepiel. Je knielt immers naast de caravan en bent op gevoel dat dopje aan het verwijderen. En ben je het dopje kwijt, dan groot probleem, immers de tank kun je niet meer afdichten! Maar dat is snel,simpel en goed op te lossen.
Kijk op dit draadje viewtopic.php?t=43680
Of op de site https://www.hornbach.nl/p/jg-speedfit-s ... +stopkraan
( kraantje is wel iets duurder geworden zag ik😉)
Afijn, succes en veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Mvg
René
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

Zwaagje
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 28 jul 2023 16:40

Re: Nieuwe caravelair aangeschaft!

Bericht door Zwaagje » zo 6 aug 2023 08:57

Dank je wel Rene. Straks pielen om het dopje er af te krijgen tijdens een droog moment en dan komen we er achter dat zo'n kraantje heel handig gaat zijn. blij.gif

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”