buerstner+ramen+terugroep actie

heuvelman60

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door heuvelman60 » zo 7 jun 2009 14:32

Als de ramen nog geen jaar oud zijn, dan heb je er toch nog garantie op of heb ik iets gemist?

JohnDoe

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door JohnDoe » zo 7 jun 2009 14:45

Ja jij hebt iets gemist, ramen zijn van 2003, in 2008 is de modificatie uitgevoerd.....

paul, niet gaan lijmen, zeer waarschijnlijk zit heel het probleem in die zeefdruk rand, belangrijk om te weten wat voor soort inkt ze hiervoor hebben gebruikt, in alle inkten zitten weekmakers, deze kunnen je lijmlaag aantasten. helaas zal je daar nooit achter kunnen komen om wat voor soort inkt, en welke verdunners het gaat.

heuvelman60

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door heuvelman60 » zo 7 jun 2009 20:11

Tsja, dan had ik beter eerst alle posts gelezen, maar als die modificatie is uitgevoerd door de dealer of een BOVAG bedrijf...
Volgens mij heb je ook op uitgevoerde werkzaamheden garantie, toch?

JohnDoe

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door JohnDoe » zo 7 jun 2009 20:29

Normaal gesproken wel....kan echter zijn na de modificatie niet......maar ergens krijgt paul toch een vorm van garantie, n.l. 65% korting, als je dat gaat omrekenen zou er nu 35% van de levensduur van zijn caravan zijn afgegaan, zo kun je het natuurlijk ook lezen, oftewel dat er nog 65% restwaarde op zit :roll: :roll: :wink:

Paul Boerefijn

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Paul Boerefijn » ma 8 jun 2009 00:11

BertJan schreef:zelf heb ik altijd met een transparante lijmende kit gelijmd en alles stevig op elkaar geklemd.
@Bertjan: Welk merk/type transparante lijmende kit heb je gebruikt?
SignMaker schreef:paul, niet gaan lijmen, zeer waarschijnlijk zit heel het probleem in die zeefdruk rand.
@Signmaker: De zeefdrukinkt is inderdaad de boosdoener, die heeft rondom volledig losgelaten. Op het buitendeel is ter plaatse van de lijmlaag de zeefdrukinkt totaal verdwenen.

Voordat ik ga lijmen gebruik ik natuurlijk eerst de schuurmachine om verf- en lijmresten te verwijderen. Het meeste zit op het platte binnendeel, daarvan hoef ik alleen de buitenrand van 1 cm breed schoon te maken. Het buitendeel is al nagenoeg schoon, die behandel ik hetzelfde, met als resultaat, twee geschuurde polyacrylaatdelen tegen elkaar. Dat is in principe goed te lijmen of te lassen, de kans op (haar) scheuren is echter zeer groot. Vandaar de vraag: Wie heeft er ervaring met lijmen en lassen?

Paul Boerefijn

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Paul Boerefijn » ma 8 jun 2009 23:05

Inmiddels staat het voorraam in de lijm. Mijn hoop was gevestigd op chloroform, omdat je daarmee een las maakt en er geen kans is op scheuren door uitzetting en krimp. Het werkt wel, maar de delen moeten
strak op elkaar geperst worden. Hier heb ik geen spullen voor. UIteindelijk heb ik de delen aan elkaar gezet met Bison hard plastic lijm. De dosering is lastig, de lijm is op een paar plaatsen uitgelopen. Ben ook maar een amateur. Ik heb nog geen idee van het resultaat, dat zal ik later nog toevoegen.
In mijn fotoalbum staan een paar pica's van het raam.

Paul Boerefijn

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Paul Boerefijn » wo 10 jun 2009 22:36

Nou, het raam zit er weer in. De beide delen zitten weer stevig aan elkaar vast. Voorlopig ben ik weer gered, ik kan weer rijden. Hiermee durf ik wel weer naar Zuid-Frankrijk te rijden. Ik ben alleen niet tevreden met het resultaat, zoals het er uit ziet. Het raam is lelijk beschadigd. De lijm is gelig opgedroogd en ook zijn er een paar lelijke uitlopers van de lijm te zien. Denk toch dat ik maar eens ga vragen wat de nieuwe ramen moeten kosten.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door BertJan » do 11 jun 2009 18:53

meestal is het voorraam degene die eerst los laat, als deze een andere kleur heeft dan de rest van de ramen lijkt dit me niet zo erg je ziet ze toch niet naast elkaar.

Trolletje

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Trolletje » vr 12 jun 2009 10:12

Wellicht een idee om een nieuw raam erin te zetten? Bij Polyplastic in de Spaanse Polder in Rotterdam maken ze alle soorten ramen. Hoef je niet voor naar de dealer. Oeps, weet trouwens niet of ik een firma mag noemen. Maar hoorde deze informatie kort geleden en vond het wel interessant om even hier te melden.

Hennie (trolletje)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door deusjevo » vr 12 jun 2009 10:37

Trolletje schreef: Bij Polyplastic in de Spaanse Polder in Rotterdam maken ze alle soorten ramen.
Laten daar nou precies die slechte Bürstner ramen vandaan komen.... :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Ab » vr 12 jun 2009 10:58

Je kunt als particulier daar ook niets bestellen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

staal571

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door staal571 » vr 12 jun 2009 11:15

Sterker nog het is zo'n "stoere" firma dat ik als toeleverancier zelf niets kan bestellen, ik was voor 2 jaar terug bezig een speciale dichte motor aanhanger te bouwen en wilde daar een paar ramen in hebben, ik heb toen contact gehad met die firma Poly****** maar kan zelfs als toeleverancier daar nietsa kopen ik werd verwezen naar een adres daar ergens in de buurt, maar die noemde mij prijzen voor de ramen die belachelijk waren zo hoog ik heb er toen maar vanaf gezien.
Maar ze moeten van mij als leverancier nu geen extra dingen of spoed zendingen meer te verwachten.

@dri

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door @dri » vr 12 jun 2009 11:25

Was er dan een bestaande relatie tussen jou(w) (firma) en Polyplastics. Of ben je niet in deze branche werkzaam?

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door JanPunne » zo 29 nov 2009 18:22

Hier even een vervolgreactie op mijn eerdere inzending. Vorig jaar zijn alle ramen van onze Fun uit 2004 gedopt. En als we eerlijk zin ziet het er niet slecht uit. Deze zomer in Portugal kwam de bovenrand van het voorraam los te zitten van het binnenraam. Het hing dus als een zakje naar beneden. Ergens wel logisch want de dopjes zaten op de hoeken en die houden niet veel op een raam van 1500x580. Hier in NL bij onze dealer het laten repareren. Dat betekende een nieuw voorraam met 65% korting zonder arbeidsloon. De prijs ongeveer 200€.
Het raam is iets donkerder maar dat is niet storend omdat het aan de kopse kant is. Op mijn vraag waarom er maar 4 dopjes waren geplaatst kreeg ik als antwoord dat polyplastics dat adviseerde om tegen te gaan dat een raam tijdens het rijden volledig los zou laten en een gevaar zou kunnen opleveren voor de overige weggebruikers. En niet om het loslaten op zich tegen te gaan. Want ook met dopjes kan het nog fout gaan. En dat bleek dus wel. Ook kreeg ik de tip om overdag als de volle zon op de ramen staat het zonneschermpje aan de binnenkant niet geheel te laten zakken omdat anders de temperatuur te veel zou gaan oplopen. Het beste zou zijn een zonnescherm aan de buitenkant over het openstaande raam te bevestigen. Iets wat voor sommige caravans niet simpel is aan de zijramen. Maar dat hadden we al gedaan in een eerder stadium.

500TK

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door 500TK » zo 29 nov 2009 19:59

Polyplastic is de oorzaak ze leveren de laatste 10 jaar slechte kwaliteit van ramen, aan alle merken niet enkel Burstner iedereen probeert de schuld af te schuiven op een ander. (x caravans * x euro * x jaar = ziet er niet goed uit - geef de klant vlug x% extra korting en hoppelijk betaald hij voor onze fouten).

Mijn vraag : Zijn de ramen bij de nieuwe caravans / mobilehomes /... nu wel van goede kwaliteit (antwoord : Neen - koop nu en ervaar zelf binnen enkele jaren de problemen - dank u Polyplastic)

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Rockfire » di 16 aug 2011 16:54

Hallo,

Ook wij hadden al zo'n twee jaar de dopjes in onze Burstner fun ramen. Resultaat mocht gezien worden en ik kon daar perfect mee leven.

Ze bieden echter niet de volledige oplossing. Deze zomer heeft het voorraam beginnen loslaten terwijl het raam open stond op de camping. Hierdoor werd de druk rond de pinnetjes zo groot dat het raam gebarsten is naast de pinnetjes en zodoende was het binnenraam toch los van het buitenraam.

Nu wacht ik nog op meer nieuws van mijn caravandealer om het raam te vervangen, hopelijk kan ik toch nog de polyplastic korting krijgen, want wij hebben mooi opgevolgd wat ze vroegen (plaatsen pinnetjes bij de terugroepacties).

Dus caravaners, hou regelmatig je ramen in het oog, beter dat het niet al rijdende gebeurd.
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Paul Boerefijn

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Paul Boerefijn » di 16 aug 2011 16:59

De korting zal nog wel gelden, ik heb nooit een einddatum gezien.
Anders kun je met wat schuurpapier en Bison hardplasticlijm de boel ook weer degelijk aan elkaar krijgen.
Het is geen mooie oplossing, maar bij mij zit alles nog stevig vast.

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Rockfire » di 16 aug 2011 17:07

Ik heb ook al aan dat lijmen gedacht, maar vraag mij dan af wat er gebeurd met damp. Krijg je dan geen soort 'mist' tussen het binnen en buitenraam ? Of erger nog, door het vocht dat er inzit krijg je dan geen groene aanslag of schimmel ?
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Paul Boerefijn

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Paul Boerefijn » di 16 aug 2011 19:43

Nee, je krijgt geen vocht of groene aanslag. Het raam is afgedicht met plastic dopjes die je er zo uit kunt halen.
Wat je wel krijgt is een lelijke rand op het raam, met misschie wat uitlopers van de lijm.
Ik stoor me er inmiddels niet meer aan.
Als ik de caravan ooit verkoop, zal ik er wel minder voor vangen, dat wel.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door TouranDriver455ts » di 16 aug 2011 22:36

RE.gif

Ik had bijna 2 jaar geleden hetzelfde probleem met het voorraam. Ondanks het plaatsen van de dopjes volgens de richtlijn van Bürstner en Polyplastic waren binnen- en buitenraam losgekomen van elkaar. Met hardplasticlijm van Bison binnen- en buitenraam weer aan elkaar gelijmd. Omdat de lijm niet overal even breed gevloeid is ziet het er minder mooi uit. Bovendien heb ik om de 25 cm rondom door de gelijmde delen RVS boutjes van 4 mm, aan weerszijden voorzien van RVS sluitringetjes gemonteerd. Ook heb ik de 2 kunststof ontluchtingsdopjes verwijderd. Dat het er misschien niet zo mooi uitziet en dat de caravan daalt in waarde zal mij aan m'n r... roesten. De caravan van 2003, bevalt verder zo goed dat hij nog wel een flink aantal jaren gebruikt zal gaan worden en dat hij tegen de tijd dat ik hem wegdoe zo oud is dat hij toch weinig meer waard zal zijn.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Andre Welten » vr 19 aug 2011 22:37

Ook een gedelamineerde voorruit bij onze home-car een aantal jaren geleden tijdens een hete zomer in Tsjechië, 2 jaar later spontane barst in het binnenraam (ook voorruit); zijn dus aan de derde voorruit bezig, ook van Polyplastic.

hennoeke

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door hennoeke » ma 28 mei 2012 22:40

Ja, geen Buerstner maar wel een Kip met een Polyplastic voorruit die dit kampeerweekend geheel los lag. Vorig jaar in Oostenrijk ineens veel condens tussen de ruit met zeer regenachtig weer, werd door mij verklaard als zijnde ijle vochtige lucht die naar binnen werd gezogen. Zou wel verdwijnen volgens mij en inderdaad! Dit weekend meende ik te zien dat de ruit vies was aan de rand, even schoonmaken, klipjes los aan de binnenzijde en de binnenruit gleed pardoes naar beneden. :(
Dat rijdend en al de buiten-voorruit niet omhoog is gevlogen is mij een raadsel. Morgen maar even contacten met Duijndam, die zullen wel weet hebben van de slechte Polyplastic producties. Bouwjaar caravan 2004, afgeleverd in aug. 2005 (showroommodel). Ben benieuwd hoe de reaktie gaat zijn: naar mijn weten heeft Kip nooit een terugroepactie gehad. De ruit heeft productiedatum 0406, volgens mij is dit juni 2004.

Sandraatje

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Sandraatje » za 15 feb 2014 15:28

Wie weet er of alle burstners 480tk tussen 1998 en 2005 dit probleem hebben/hadden en of er ook zijn van bepaalde bouwjaren die wel goede ramen hadden?
(Type Fun uit 2001?).

En wie weer er of ook bij zgn gedopte ramen in de toekomst toch problemen ontstaan?

Zandkasteel

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Zandkasteel » za 15 feb 2014 18:19

Wij hebben een Fun 480tk uit 1998 gehad en die is idd ook teruggeroepen en heeft dopjes gekregen.
Helemaal geen probleem. Ook geen losgelaten ramen gehad en bij verkoop was het ook geen punt.
ps Burstner heeft ze terug geroepen maar in dezelfde jaren zijn er veel meer merken geweest die de ramen van Polyplastic betrokken.

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”