balken in vloer voelbaar

Plaats reactie
sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

balken in vloer voelbaar

Bericht door sny » vr 31 jul 2020 13:54

Wij hebben afgelopen maart een Burstner fun 435 uit 2004 gekocht. In de vloer zijn 2 balken voelbaar met lopen. Is dit normaal? Heb niet het idee dat de vloer veert. (had al gelezen over verende vloer). Aan de onderkant is niets te zien, daar 2 platen zitten.
We hebben nog garantie en wil zeker ook de dealer bellen, maar dacht ga ook hier even navraag doen.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18817
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door Hobby Linka » vr 31 jul 2020 14:09

RE.gif

Hoe oud is de caravan, dit i.v.m. garantie? Als er garantie op zit zou ik er gewoon mee naar de dealer gaan en geen reacties hier afwachten. Deze kan je later ook nog wel nalezen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door sny » vr 31 jul 2020 16:37

We hebben nog de jaar-aankoopgarantie. Ga ook contact opnemen met de dealer, maar kunnen er pas over weken naar toe (dat ligt aan ons en niet aan de dealer), Was benieuwd naar ervaringen van anderen mbt wat het kan zijn.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door deusjevo » vr 31 jul 2020 16:52

Zullen chassis balken zijn?
Misschien ook een wat verende vloer.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

kastanje
Berichten: 100
Lid geworden op: do 4 apr 2019 11:27

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door kastanje » vr 31 jul 2020 18:31

Laat iemand door de caravan lopen en kijk er dan nog eens onder
of de vloer dan erg beweegd
gr. Arie

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door sny » zo 2 aug 2020 00:41

RE.gif dat zullen we doen. Moeten even 3 weken wachten, daar we nu niet in de stalling terecht kunnen.

Kipvriend
Berichten: 157
Lid geworden op: di 26 nov 2019 16:03
Locatie: Utrecht

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door Kipvriend » zo 2 aug 2020 08:46

Gebeurt vaker, dit ongeacht het merk, type of bouwjaar.
Ook niks om je druk om te maken.
En zeker niet als je nog garantie op de caravan hebt.

Er worden om de zoveel cm gaatjes in de ondervloer gemaakt en hier word een soort schuim naar binnen gespoten.
Deze expandeerd en de ruimte tussen het schuine en de vloer wordt opgevuld.
Daarna is de vloer weer als nieuw.
Groet Antoon

Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus

Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005

schuiter
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 2 aug 2020 14:32

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door schuiter » zo 2 aug 2020 19:09

Heb een burstner fun uit 2004 deze heeft het ook. Ben zelf al begonnen met epoxy op te vullen maar is wel een klusje helaas heb ik geen brug thuis.

Roel72

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door Roel72 » do 15 okt 2020 11:38

Heeft iemand ervaring met bedrijven die vloeren repareren? Waar moet je op letten?
Bij mij begint de vloer te veren en te kraken. Caravan is al wat ouder maar kan wat mij betreft nog wel wat langer mee.

Ralf
Berichten: 1226
Lid geworden op: wo 15 dec 2004 10:37
Locatie: Marum

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door Ralf » do 15 okt 2020 12:55

Burstner heeft de eigenschap dat de vloeren iets anders gebouwd zijn dan bij veel andere merken
elke 20 a 25 cm zit een balk van links naar rechts ( of andersom ) daartussen tempex en door veelvuldig op die ene plek te staan kan de tempex laag los komen van de bovenste vloer plaat . daarmee is de sandwich constructie weg en druk je de tempex samen.
dat gevoel heb je alss je de 2 balken voelt . gewoon laten vullen is normale slijtage vaak bij caravans die wat intensiever gebruikt zijn .

andere merken hebben dit ook maar dat zijn dan vaak grotere vlakken omdat de constructie van de vloer anders is.

er zijn div mogelijkheden van repareren wij kiezen altijd van onderaf daarmee beschadig je het zeil niet .
ga niet zelf lopen kloten .Het gaat heus wel eens goed maar en regelmatig ook goed fout . Dan is het ook gelijk goed verkloot .

gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier knipoog.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

balken in vloer voelbaar

Bericht door Micky » do 15 okt 2020 17:21

Roel72 schreef:Heeft iemand ervaring met bedrijven die vloeren repareren? Waar moet je op letten?
Bij mij begint de vloer te veren en te kraken. Caravan is al wat ouder maar kan wat mij betreft nog wel wat langer mee.
Ik heb het zelf gedaan met behulp van een forumlid

Eerst laten doen door een dealer hier voor heel veel geld en het was prutswerk.


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door sny » za 21 nov 2020 15:56

We zijn bij de dealer geweest. Het is geen zogenoemde zwevende vloer. Het heeft te maken met de vloerdelen tussen de balken. Bij veel vuldig gebruik zakt dat wat in?Het schijnt toch veel voor te komen bij dit type en bouwjaar. Kan geen kwaad (gelukkig).
Ik heb zelf in de tussentijd ook nog een burstner-dealer gebeld. Eerlijk verteld dat we de caravan bij een dealer gekocht hebben, maar geen burstner dealer. Gevraagd of hun wisten hoe het zat met die vloer, of dat ze er ervaring mee hadden. Beide vertelden exact wat we vandaag ook bij onze dealer te horen kregen.

@schuiter, jij vult op met epoxy? Dan is het toch voor een zwevende vloer? Dat is anders als de tempex laag waar @Ralf het over heeft?

@Ralf, Is dat veel werk dat met die tempex vervangen (en wat er dan nog meer vervangen wordt), van onderaf lijkt me ook het beste ivm zeil. Heb je ook een idee wat gemiddeld de kosten zijn? Voor nu laten we het zo, maar wie weet willen we er toch een keer wat aan doen. Zoals jij om schrijft legde de dealer het ook uit.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door Chris » za 21 nov 2020 15:59

RE.gif
Tempex kan je niet vervangen.... je kan de vloer injecteren... that's all
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door dieseltijger » za 21 nov 2020 16:09

Van onder-af gezien heb je multiplex, tempex - afgewisseld door balkjes - en daarbovenop weer multiplex. De randen van jouw vloerplaat zijn eveneens begernsd door balkranden. Die hele handel is vervolgens met bouten van boven naar beneden aan de chassis profielen vastgemaakt. Vervangen is dus geen optie. Weet je: het is alleen een optisch probleem - laat je niet gek maken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sny
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 5 apr 2020 11:20

Re: balken in vloer voelbaar

Bericht door sny » za 21 nov 2020 17:19

Laten ons niet echt gek maken. Zijn blij dat het geen kwaad kan. Het loopt alleen wat irritanter. Vandaar dat we dachten, navragen wat eraan te doen is kan altijd. En dan natuurlijk afhankelijk van de kosten of het iets is om te doen of niet. Maar ben nog steeds blij met de caravan. Zojuist alles weer in geruimd (hadden alle spullen die in de bakken en onder bed lagen eruit voordat we hem weg brachten.) en heb helemaal zin om weer te gaan. Paar maanden wachten nog.

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”