op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » zo 5 mar 2017 20:46

sta op het punt een Burstner Fun 490 TK uit 2003 over te nemen. In goede staat, helemaal bijgehouden en van een kennis. In 2015 nog door Bovag gekeurd en helemaal bijgewerkt met o.a. nieuwe schokdempers, gasleidingen, nieuw dakraam, etc. Mooiste is dat er een driedubbel stapelbed in zit gezien we drie jonge jongens hebben. Houden we de treinzit mooi vrij. We stonden vorig jaar in Frankrijk naast deze caravan en kunnen hem overnemen van de huidige eigenaren.

Enfin, nog paar vraagjes voor de Burstner kenners:
- De ANWB koerslijst komt toch wel stuk onder de vraagprijs uit. Is dit gebruikelijk? t.o.v. Marktplaats is de prijs wel ok.
- Op de dissel staat 2004, maar hij is van zomer 2003. Hoe kan dat?
- Wat is het verschil tussen een Ventana 490TK en een Fun 490TK. Dacht eerst zelfs dat het hetzelfde was.
- Er is in de lengte een houten balk aangebracht door het caravanbedrijf. Enig idee waarom?
- Er was volgens mij een terugroepactie met bepaalde Burstners in die periode. Hoe herken ik of de ramen bij deze gefixt of vervangen zijn? Ik lees overal wel beschrijvingen over dopjes etc, maar nergens fotos.

Caravan oogt, ruikt en voelt helemaal fris en ok. Strakke wanden ook. Werkelijk elk greepje is ok. Caravan heeft altijd in geisoleerde stalling gestaan. Banden ook nog vrij nieuw (dotcode gecheckt). En verder nodige accesoires zoals Thule drager, boiler, Reich weger, Fiamme luifel en losse voortent.

Qua rijbewijs B en auto lijkt het ook uit te kunnen:
Caravan leeggewicht: 1020kg, beladen: 1350kg
10/2014 C4 GP 1.6 84kw ledig 1295, rijklaar 1395, geremd max 1500kg
Caravantrekker komt afhankelijk van hoe vol ik hem stouw gunstig tot goed uit.

Dank voor het meedenken!

edit: we komen uit een Trigano Chantilly GL vouwwagen :D :D
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door deusjevo » zo 5 mar 2017 21:05

Tja, altijd lastig om op afstand er iets van te zeggen.

ANWB koerslijsten heb ik nooit hoogte van gekregen, ik ben meer van de oldtimers en daar is het "wat een gek er voor geeft"

Complete historie is altijd een pré thumbup.gif

Op de dissel staat waarschijnlijk niet het bouwjaar 2003 maar het type koppeling, een Alko 2004 knipoog.gif

Die houten balk is waarschijnlijk tegen een doorzakkende vloer, kan op zich geen kwaad als het door een caravanbedrijf is gedaan.

Weet niet hoe oud je jongens zijn maar oud genoeg om nog wat jaren in de caravan te moeten verblijven?

Als je d'r een goed gevoel bij hebt en hij komt van een betrouwbaar adres, doen dan maar!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door MarcoC » zo 5 mar 2017 21:11

Welkom op het forum.

De ANWB koerslijsten kun je vergeten in de caravanwereld, het is een leuke lijst met richtprijzen maar meer dan dat is het ook niet. 2 jaar geleden hebben wij onze Hobby 400n uit 1981 weten te verkopen voor 1400,- euro terwijl hij volgens de ANWB geen "economische" waarde meer zou hebben..... Het is dus wat een gek ervoor vraagt mrgreen.gif
Het verschil tussen een Ventana 490 TK en een Fun 490 TK zal hem vooral zitten in design en gebruikte materialen, ik vermoed dat de indeling verder hetzelfde zal zijn!
Die houten balk zal waarschijnlijk zijn om het doorzakken van de vloer te voorkomen.
Verder weet ik helaas weinig van een Burstner.....

Als je een klik hebt met de caravan, en de caravan geeft je een goede "vibe", bovendien spreek je ook dat hij van een kennis komt (ervan uitgaande dat je die kan vertrouwen) lijkt het mij een goede deal. thumbup.gif

Om te weten of je uitkomt met een B rijbewijs, moet je de maximum gewichten bij elkaar optellen. Dus wat de caravan maximaal mag wegen en wat de auto maximaal mag wegen, maar ik vermoed dat je wel onder de 3500kg blijft.
Nu zie ik wel dat je een 1.6 110pk motor in de C4 hebt liggen, is dat een diesel? Deze zal het span incl. 3 kids en de bagage wel kunnen trekken, bij een benzine versie zou je wel eens voor een uitdaging kunnen komen te staan.
Edit: zie net in je onderschrift dat je C4 een diesel is! stom.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » zo 5 mar 2017 21:16

deusjevo schreef: Op de dissel staat waarschijnlijk niet het bouwjaar 2003 maar het type koppeling, een Alko 2004
Ja! Dat is het haha. Weer wat geleerd.

En thanks voor de input, beiden!

De balk is door dat Bovag erkend bedrijf gedaan. Op de werklijst staat dit vermeld. Reden helaas niet. Zijn verder geen modificaties gedaan aan de caravan waardoor je zou verwachten dat hij versterkt moet worden (geen waterbed ofzo, haha).

edit: ja diesel. En geen 110, maar 115pk. Ongeblazen helaas. Gelukkig 270nm nog wel die al redelijk snel erin komt (max @ 1750rpm)
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door MarcoC » zo 5 mar 2017 21:21

Ik ga er wel vanuit dat dit door een Bovag of Focwa dealer is gedaan.....
Veel caravan hebben dit overigens hoor..... de mijne heeft ook een balk onder de vloer over de lengte van de caravan, alleen is deze van metaal (een soort U profiel)

Edit: een 1.6 diesel met 115pk is weldegelijk "geblazen", maar dan spreek je eigenlijk van inspuiting onder druk! Je hebt namelijk een commonrail thumbup.gif
Deze spuit de diesel in onder hoge druk. Ook een commonrail kun je overigens laten opvoeren/chippen voor meer vermogen. Maar de vraag is of je dat nodig hebt..... ligt eraan of je in NL zal blijven met de caravan of lekker de bergen in wil trekken........
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door Jan van Vijven » zo 5 mar 2017 21:51

Geblazen brandstof is niet echt geblazen zoals meestal wordt bedoeld.
Diesel wordt altijd onder druk ingespoten, de "ouderwetse" verstuivers gaan open op druk terwijl de commonrail injectors open gaan door de nokkenas. Bij deze laatste staat het hele leidingwerk onder druk. Bij de "ouderwetse" niet.
Het voordeel van commonrail is vooral dat je minder last van druipers krijgt en dus een betere verbranding.

Is of topic, maar even dat geblazen uit de wereld helpen dus.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » zo 5 mar 2017 21:53

Wilde even populair zeggen dat het geen turbo betrof, maar I stand corrected, gentlemen ;)

Klok/klepel
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door Chris » zo 5 mar 2017 22:41

Heeft deze caravan een PWB chassis??

Ik wil echt geen paniek zaaien maar weet dat b.v. Stephanz daarom zijn Burstner weg heeft gedaan.
Hij had scheuren in het chassis, bij de wiel/as bevestiging...
Dat is te lassen, maar misschien een punt om op te letten.
Voor hetzelfde geld is er totaal niets aan de hand hoor en zaai ik onnodig paniek..
Lees toch dit topic maar even door: viewtopic.php?f=80&t=31635&p=536337&hil ... is#p536337

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door MarcoC » zo 5 mar 2017 22:44

RE.gif
TS heeft een caravan uit 2003, dus volgens het andere draadje zou hij er dan geen last van mogen hebben.....
Maar we weten niet of hij een BPW chassis heeft.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door Chris » zo 5 mar 2017 22:49

RE.gif
Dat las ik ook Marco, maar beter toch gemeld denk ik.
Caravanbouwers gebruiken "hun" chassis vaak jarenlang, en dus is er een gerede kans dat er ook een PWB chassis onder zit.
Beter gekeken dan onverwachte verrassingen....
Net wat ik schreef... ik wil geen paniek zaaien.
Hier nog een topic over PWB...viewtopic.php?f=80&t=17680
en deze: viewtopic.php?f=80&t=16485
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » zo 5 mar 2017 22:59

RE.gif

hmmzzz hoe kom ik daar achter op afstand?
Heeft Burstner een beetje goede serviceafdeling die dat kunnen zien o.b.v. nummers?
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door MarcoC » zo 5 mar 2017 23:31

In de folder van 2003 wordt ik er ook niet echt wijs uit, alleen bij de optielijst wordt aangegeven dat de caravan standaard een "breedspoor lichtgewicht systeemchassis" heeft. Maar of dat hetzelfde als de BPW is, weet ik niet! weenie.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » zo 5 mar 2017 23:43

hee, een folder! Ik heb me suf gegoogled op pdf-jes, maar niet gevonden. Dus als je linkje hebt...

Komen zulke scheurtjes ook aan bod bij een Bovag check? Of staat dat er los van? Anders zou hij in ieder geval tot max twee seizoenen geleden helemaal prima zijn (en zeer mogelijk nu nog).

edit: als ik google op de termen hierboven is het ALKO wat de klok slaat. Dat is niet uitputtend natuurlijk maar geeft wel hoop. Verder zag ik tussen de foto's die ik heb een goede foto van de dissel. De schuine balken staat groot ALKO in. Hoort dat al bij het chassis zelf (dan dus bingo) of reken je dat als dissel en zou je een ALKO 2004 stabilisator/koppeling kunnen hebben terwijl chassis van iets anders is? Hier twee foto's in een van mijn hand:

Oh en nog iets: er zitten (splinternieuwe) ALKO schokdempers op. Of zijn die compatible ook met andere merken chassis? Dat dat geen aanwijzing is. Hoe meer ik google hoe meer ik denk dat het ALKO chassis is.

Sorry voor de grootte maar dan kan je het goed bestuderen :)

Afbeelding
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door MarcoC » ma 6 mar 2017 00:40

Sorry heb geen link voor je. Het zijn papieren brochures, maar wil ze wel scannen!

Als er met koeienletters alko in gestanste letters in de dissel staan dan kun je er donder op zeggen dat het chassis van alko is.
Eventuele haarscheurtjes in het chassis zouden weldegelijk aan bod moeten komen tijdens een bovag of focwa onderhoudsbeurt. Maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe oplettend en minitieus de monteur er naar kijkt.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Stephandz
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 14 sep 2016 19:47
Locatie: Essen België

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door Stephandz » ma 6 mar 2017 08:37

Beste mensen.
Scheuren in Bpw chassis komen voor bij diverse merken die in de jaren 2005-2007 deze chassis gebruikt hebben vooral bij de grotere modellen 490-495 tk.
Het antwoord dat ik van Bürstner kreeg is : wij gebruiken nu Alko chassis, dat zegt al genoeg zeker.
Ik had dan ook een gesprek met het hoofd van de klantendienst van Bürstner Duitsland en Bpw op de beurs in Düsseldorf.
Als Bürstner mij een mooi voorstel had gedaan na al die ellende :lees chassis vervangen en na 15 maanden weer scheuren op dezelfde plaats dan had ik wel een nieuwe gekocht.
Bürstner heeft nooit meer iets laten weten terwijl we dat wel afgesproken hadden tijdens dit gesprek.
De klantenservice van Bürstner doet werkelijk niks.
Bpw daarentegen heeft 2x een nieuw chassis geleverd onder zware druk van mijn dealer.
Deze dealer heeft mij ambassadeur van zijn bedrijf gemaakt.
Hij heeft mij voorgesteld deze wagen in te ruilen en een nieuwe te kopen.
Mede door zijn mooi voorstel hebben we dan een Knaus besteld. Hij zal binnenkort geleverd worden.
Volvo V70 D4 235pk(gechipt) Knaus 500FU Silverselection 2017 ,Thule 6200 luifel, zonnepaneel en Enduro 303 mover.
en wachtend op iets nieuws.....

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door VIP » ma 6 mar 2017 09:58

FUN is een geheel uitgeklede standaard versie

Ventana is de beter aangeklede en uitgeruste versie
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door deusjevo » ma 6 mar 2017 11:08

Geheel uitgekleed dus misschien even wat extra attentie wat er wel of beter gezegd niet op zit?
Wat ik zelf heeeel belangrijk vind is dat alle ramen openslaand zijn en aanwezigheid van combirollos op alle ramen.


Hier nog een draadje over een 490 TK Fun

viewtopic.php?f=112&t=12546

Gaat meer over ramen en terugroepactie hierover, wellicht handig om even te checken?

Heb je nog meer foto's trouwens, zijn we gek op hier haphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » ma 6 mar 2017 14:31

Foto's heb ik maar ik wacht even tot we rond zijn met de deal.

Fun is dus uitgeklede versie van wat? Wat is nou in de nomenclatuur het model? Burstner 490 TK het model? En dan Fun en Ventana uitvoeringen?
Denk VW Golf 4 High Line vs VW Golf 4 Business Line, etc. Of is Fun een versie van de Ventana?

Qua opties: ik ben een vouwwagenkenner. Geen idee wat opties/luxe is in deze.
Aantal zaken is oa Truma kachel met rondleiding, kastjes ipv planken op veel plekken, warmwaterboiler, serviceluiken en dus ook containers voor vers water, afvalwater, chemisch draaibaar Thetford toilet.
Wat kon je nog meer hebben in die tijd?
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Stephandz
Berichten: 91
Lid geworden op: wo 14 sep 2016 19:47
Locatie: Essen België

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door Stephandz » ma 6 mar 2017 21:10

490 staat voor de lengte van de opbouw en tk is de indeling.
dwz: vast bed en treinzit en stapelbedden, Fun is de uitvoering.
De ventana was iets luxer, andere kussens en bovenkastjes, fun soms geen ringverwarming en ventana bijvoorbeeld wel. Dat soort dingen.
De fun is vrij hoekig van bouw terwijl de ventana ronder is en ook zwaarder weegt en meer laadvermogen heeft.
Dat er al een boiler in zit wil zeggen dat hij er toen als optie bijgekocht is,want de fun had dat niet standaard.
Hopelijk ben je hier iets mee.
Onze eerste was namelijk ook een Fun van 2004 met een rond en een treinzit.
Volvo V70 D4 235pk(gechipt) Knaus 500FU Silverselection 2017 ,Thule 6200 luifel, zonnepaneel en Enduro 303 mover.
en wachtend op iets nieuws.....

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » ma 6 mar 2017 21:16

Stephandz schreef:490 staat voor de lengte van de opbouw en tk is de indeling.
dwz: vast bed en treinzit en stapelbedden, Fun is de uitvoering.
De ventana was iets luxer,
thanks! ik bedoel het niet lomp, maar dit wist ik al. knipoog.gif
Wat nog onbreekt in je uitleg is wat nou de modelnaam is. Fun en Ventana lijken me de modellen, maar elders lijken het weer uitvoeringen. Ik houd het maar even op dat Fun de modelnaam is. Zo heb je een Fun Sportiv. Dan lijkt Sportiv me de 'trim' (ik weet nederlands woord even niet).
Zeg ik het dan goed?

Zag bv ook dat De 2003 Ventana 490TK een andere omloopmaat heeft voor de luifel dan de Fun 490TK uithetzelfde jaar.
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door Gumm » di 7 mar 2017 03:42

Wij hebben een seizoen een 490TK (van een ander merk) uitgeprobeerd
(Herfst, Pasen en Mei in Nederland, zomer heen en terug naar Cambrills)

Zonder ook maar iets af te doen aan deze ongetwijfeld mooie caravan, hebben met onze caravan destijds lering getrokken uit de volgende zaken:

-We hebben ons toen iets te veel blindgestaard op alle luxe, lampjes, extra's toeters en bellen.
-De treinzit was praktisch niet zo bruikbaar als we hadden gehoopt (te krap)
-De indeling zowel dwars als in de lengte verhinderde een symmetrische gewichtsverdeling.
-Vanaf de bouw meer lengte/ gewicht achter de as dan er voor, was lastig te compenseren
-Korte dissel waardoor niet alle fietsenrekken even goed bruikbaar waren
-Het weggedrag van deze caravan vereiste toen een zwaardere stabielere auto(Toyota Avensis station D4D).

Het is niet aan de orde, maar zouden wij nu opnieuw een soortgelijke "stapelbed wagen" aanschaffen, zou een rondzit met stapelbedden in de lengte waarschijnlijk onze voorkeur hebben.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door JPGeetje » di 7 mar 2017 08:36

MarcoC schreef: '...Die houten balk zal waarschijnlijk zijn om het doorzakken van de vloer te voorkomen.
Deze balk zit vrijwel altijd standaard onder wat langere caravans en is niet specifiek voor het verstevigen van de vloer.
Daarvoor zit hij precies verkeerd, in de lengte gemonteerd.
Deze balk zit er om dreun/loopgeluiden tegen te gaan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

workel

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door workel » di 7 mar 2017 09:25

@jazzper,
Heb je ook alternatieven bekeken dan alleen de Burstner? Je kunt je blind staren op goede onderhoud, nette frisse caravan e.d maar dergelijke caravans zijn er nog wel veel meer.
Wellicht is het bekijken van een ander merk een optie, of je waardeert de Burstner nog meer of je komt wellicht een hele andere caravan tegen die nog meer aan de verwachting voldoet.
Mijn advies, kijk en vergelijk.

Gebruikersavatar
jazzper
Berichten: 38
Lid geworden op: za 4 mar 2017 21:07
Locatie: Zeist

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door jazzper » wo 8 mar 2017 21:32

dank voor alle reacties weer.

@gumm: thanks voor je ervaringen. Had die 490 TK wel dezelfde indeling? Er zijn volgens mij diverse indelingen, zelfs binnen een merk. Ik gok overigens van wel; want jouw voorziene problemen zie ik ook wel. Maar goed, dat wordt passen en meten en dan komen we er wel. De indeling is deze:

Afbeelding

@marcoc: vrijwel altijd fabrieks-af of vrijwel altijd later gemonteerd (zoals bij de mijne)

@workel: ja en nee. Op zich liepen we net warm voor een caravan. Als in: komt komende jaren wel een keer. Maar dit was redelijk mooie kans. Caravan in (meer dan) goede staat, ideaal qua indeling voor ons, van bekende bron en goede prijs. De vorige keer, paar jaar terug, toen we van tent naar vouwwagen ging heb ik dagen zoniet weken excels lopen maken en lopen vergelijken en inlezen (heb ik ook lol aan), maar deze keer dacht ik: hop doorpakken. Zodoende:....

DEAL RONDGEMAAKT. Ik mag blijven op het forum ;)

Snel overschrijven en ophalen ergens komende weken. Stap 1: stalling regelen (utrechtse heuvelrug e.o.). Huidige stalling is afdoende voor onze oudere en minder waardevolle klapper. Ik weet niet of ik de caravan daar ook kwijt wil.
2018 Mazda CX-5 SkyActiv 2.0 165PK + 2003 Bürstner Fun 490 TK

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: op punt van aanschaf: Burstner 490 TK vraagjes

Bericht door deusjevo » wo 8 mar 2017 21:45

Gefeli't thumbup.gif

Foto's dan maar blij.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”