kwaliteit van Burstner

Hoedje

kwaliteit van Burstner

Bericht door Hoedje » do 28 mei 2015 13:55

Hallo allemaal,

Wij hebben net onze kasteel verkocht en zijn druk opzoek naar een andere caravan. We hadden eerst een Chateau met stapelbed en zijn nu opzoek naar een caravan met rondzit en vastbed. Dan kom je al gauw uit op ongeveer een type van 450. Heeft er iemand ervaring met het merk Burstner type +/- 450? Zijn er nog andere tips waar we op kunnen letten?

Gr Hoedje

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Chatootje » do 28 mei 2015 16:47

Over de kwaliteit van een Burstner kan ik weinig zeggen, maar waarom kijk je niet eens naar een Chateau Calista 450 jonger dan 2003.
Hele beste en degelijke caravans met ik denk de indeling die jullie willen.
Succes met de zoektocht.
Groet
Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Volvodriver

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Volvodriver » do 28 mei 2015 19:15

RE.gif
Op dit ongefundeerde bericht wil ik wel even reageren. Chateau's na 2003 zijn juist wel weer GOED gebouwd.

En de kwaliteit van Burstner is absoluut niet verkeerd, zelfs goed te noemen. Je moet alleen van het interieur houden. En als je een tweedehands koopt: De aankoop adviezen hier op het forum goed doornemen en indien nodig toepassen.

arnovariante

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door arnovariante » do 28 mei 2015 20:26

De huidige Burstners moeten gewoon goede caravans zijn.
Mijn opa had 30/35 jaar geleden een Burstner waarvan mijn vader alle spindelblokjes van de uitdraaisteunen heeft moeten vervangen omdat die totaal uitgesleten waren. Ze waren namelijk van plastic gemaakt, en dan met een hoop zand en vuil wat erin komt tijdens het rijden slijt dat natuurlijk helemaal uit.
Mijn vader heeft toen igg gezworen nooit een Burstner te kopen.

rbos

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door rbos » do 28 mei 2015 20:29

Ik heb een burstner 435tn avant garde van het jaar 2002 en dik tevreden. Prima caravan.

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door JanPunne » do 28 mei 2015 21:12

We hebben 9 jaar een Bürstner gehad, zo uit de showroom.
En eigenlijk was het een prima caravan.
De overstap naar een nieuwe Sprite werd meer ingegeven door lichamelijke problematiek en niet omdat de Bürstner niet goed meer was.
We vonden het meer een no nonsens caravan zonder veel toeters en bellen.
Degelijk en fraai van binnen.

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Robert » do 28 mei 2015 23:01

Wij hebben ook een Bürstner en inmiddels 4 maanden in bezit en 2 weekenden mee weggeweest en 10 dagen zuid Duitsland. Wij zijn er zeer tevreden over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Chatootje » do 28 mei 2015 23:05

@jananne
Kennelijk weet jij zelf niet meer van welk jaar jouw Chateau was.
Ik heb eens even wat oudere berichten van jou gelezen, en daar meldt je steeds dat jouw caravan van het bouwjaar 2001 was en nu is hij plots van 2003.
Ik schreef niet voor niets vanaf 2003. Er is geen enkele fabrikant die zelf ramen produceert dus dat kun je de caravanfabrikant niet in de schoenen schuiven. En wat de fronten betreft kan ik hier nog wel enkele andere caravanmerken noemen. Waar ik erg slecht tegen kan is omdat jij dan een slecht exemplaar hebt gehad, je het merk meteen neersabelt. Dan kun je vele gerenommeerde merken neersabelen, want bij elk merk zit er wel eens een fout in de productie.
De Tyrusgroep was te klein om zelfstandig te overleven en is ten onder gegaan aan slecht management.
In die tijd sneuvelden ook andere merken. Het was malaise in de gehele caravan-industrie.
Dus beste lezers, trek je van de kritiek van Jananne niets aan en niet alle Chateaus van voor 2003 zijn slecht, want veel dealers hadden de problemen al zelf opgelost voordat er scheuren ontstonden in de fronten.
Mijn vorige Chateau was van 2000 en die had een haarscheurvrij front. Zie je een Chateau van voor 2003 kijk dan goed of je geen haarscheurtjes ziet. Geef oren, ogen en neus altijd de kost als je een gebruikte caravan koopt, ongeacht welk merk dan ook.
Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Volvodriver

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Volvodriver » vr 29 mei 2015 07:04

RE.gif
Netjes gezegd.

Maar weer on Topic. Mijn zus en zwager hebben een 30 jaar oude Burstner. Dat ding is niet kapot te krijgen. Nog altijd waterdicht en de meubels zijn nog in goede staat. Evenals het onderstel.

vgool

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door vgool » vr 29 mei 2015 10:44

Ook ik heb een Bürstner nu bijna een jaar in bezit en 2x mee weggeweest na alle tevredenheid en bevalt nog steeds goed en geen spijt van de aankoop.

Zandkasteel

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Zandkasteel » vr 29 mei 2015 21:49

2X knaus caravan gehad en 1x Bürstner, over alle caravans dik tevreden.
We bezitten nu een Knaus Südwind 450 FU, dus de indeling die je zoekt.
Het gevoel in deze caravan was gelijk goed en het is een degelijke caravan. Gewoon veel bekijken, voelen, ruiken, zitten, liggen en naast de technische en fysieke staat van de caravan ook goed naar je gevoel luisteren!

Premio 450 TS 2012
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 mei 2015 22:20
Locatie: Vlakbij De Wit

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Premio 450 TS 2012 » vr 29 mei 2015 21:51

Wij hadden een Burstner Ventana 410 TS uit 2003. Was zeer goed bevallen. Vanwege kinderen wilden we een andere indeling. Het is geworden een Burstner Premio 450 TS uit 2012, met Frans bed en rondzit. Hierin hebben we 4 slaapplaatsen voor volwassenen en de mogelijkheid om te zitten met vieren op de rondzit. Onlangs 2 weken op vakantie geweest, uitstekend bevallen. Voordeel is ook het leeggewicht van 910 kg. Totaal kwamen we nu op 1200 kg. Kortom een prettige caravan voor ons waarmee we heel lang vooruit kunnen.
Dethleffs Camper 450 QR 2018 met een Isabella Ambassador+Eclipse luifel+Annex Coal uitbouw.

AJ.Wijk

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door AJ.Wijk » za 30 mei 2015 19:34

wij hebben een Burstner Averso 460 TS frans bed en rondzit bouwjaar 2011 willen nooit geen andere meer!
Arie

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Patman » za 30 mei 2015 20:21

Hier een Burstner Fun 435 uit 2001. Oerdegelijk thumbup.gif met rondzit en treinzit omgebouwd naar vast bed.

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Rockfire » di 23 jun 2015 17:04

Hallo,

Ik denk dat Burstner behoorlijk goed zit prijs/kwaliteit.

We hebben een Fun 435 TS (BJ 1999, op de markt in 2000). Wel die ziet er nog schitterend uit, en we beleven daar veel plezier aan.
Als ze 15 jaar mee kan, dan kan ze er ook 20 mee is mijn leuze.

Maar je zal ook bij andere merken heel degelijke hebben.


Groeten,
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Kooiton » zo 27 sep 2015 23:26

Afgelopen vrijdag de Burstner Flipper 400 TS ingeruild voor een Kip Isa White 47 TBL.
De Burstner 6 jaar in ons bezit gehad, na volle tevredenheid, niets op aan te merken gehad.
Kijk op caravans.nl, daar staat zo'n beetje alles wat er, via de handel en dealers te koop is.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Daveburstner
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 18 mei 2015 18:08

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Daveburstner » ma 28 sep 2015 11:03

Hi,

Heb zelf een Burstner Ventana 455ts. Vorig jaar gekocht na vele caravans te hebben bekeken. Ik ben zeer te spreken over de bouw kwaliteit van Burstner. Alles wat ik vastpak, voelt kwalitatief erg goed aan. Heb er ook nog niets mee gehad (op een inbraak na, maar dat kan de Burstner niet aanrekenen). Ook prijstechnisch vind ik het prima. Het zijn niet de meest goedkope caravans, maar dat betaalt zich ruimschoots terug in de kwaliteit.

Gr.
Dave
Vw Passat Variant 1.6tdi DSG uit 2015, Burstner Ventana 455ts uit 2004

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: kwaliteit van Bürstner

Bericht door peter s » ma 28 sep 2015 12:06

arnovariante schreef:De huidige Burstners moeten gewoon goede caravans zijn.
Mijn opa had 30/35 jaar geleden een Burstner waarvan mijn vader alle spindelblokjes van de uitdraaisteunen heeft moeten vervangen omdat die totaal uitgesleten waren. Ze waren namelijk van plastic gemaakt, en dan met een hoop zand en vuil wat erin komt tijdens het rijden slijt dat natuurlijk helemaal uit.
Mijn vader heeft toen igg gezworen nooit een Burstner te kopen.
Was ook bij Detleffs, Eriba, LMC, Knaus enz. Heb er tientallen vervangen. Heeft niets met Bürstner te maken waren onderdelen van ALKO.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Micky » di 29 sep 2015 17:56

RE.gif

en primair te wijten aan onderhoud, zand en vuil slijt ze, ik ben er van overtuigd dat dan zelfs 1 keer in de 2 jaar een beurt niet voldoende is..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

cedicol
Berichten: 179
Lid geworden op: di 9 jun 2015 13:17
Locatie: Bellingen (Pepingen) Belgié

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door cedicol » di 29 sep 2015 19:58

Afhankelijk van het aantal km je er per jaar mee doet. Als je jaarlijks 2.000 km doet dan zie ik niet in waarom hij jaarlijks onderhoud nodig zou hebben. Doe je er eerder 6.000+ dan is het een ander verhaal.
Nissan Navara D40 2.5 Diesel 126Kw 171Pk 403Nm Koppel.
Sterckeman Starlett 470 PE Kids.

Abve

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Abve » di 29 sep 2015 23:19

Ik heb nu 2 jaar een Bürstner Averso Plus, type 475 TL.
Nieuw gekocht en inmiddels ca 8000 km mee gereden.
Prima wegligging. Ik zorg wel voor een kogeldruk rond de 90 kg.
Wij zijn ook qua wooncomfort erg tevreden alhoewel ik in een volgende caravan vloerverwarming zou willen hebben...
Maar dat heeft niets met de kwaliteit van de Bürstner te maken.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Micky » wo 30 sep 2015 01:10

cedicol schreef:Afhankelijk van het aantal km je er per jaar mee doet. Als je jaarlijks 2.000 km doet dan zie ik niet in waarom hij jaarlijks onderhoud nodig zou hebben. Doe je er eerder 6.000+ dan is het een ander verhaal.
Laten we het er op houden dat iedereen die de blokjes versleten had terwijl de buren ze nog heel hadden, gewoon te weinig onderhoud hebben gepleegd, ik werk in die materie en beweging doet slijten, als je dan niet vaak genoeg het oude vet met zand/ vuilkorrels verwijderd en schoon vet aanbrengt, krijg je bovengenoemd probleem knipoog.gif
Dit heeft weinig met gereden kilometers te maken, meer met hoevaak je de poten in- en uitdraait whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

cedicol
Berichten: 179
Lid geworden op: di 9 jun 2015 13:17
Locatie: Bellingen (Pepingen) Belgié

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door cedicol » wo 30 sep 2015 06:21

Inderdaad heeft het daar ook mee te maken. Wil eigenlijk gewoon zeggen dat er sommige zijn die jaarlijks 20 + campings doen en anderen 2. Dus 20+ maal de pootjes in en uit of 2 maal in en uit is een groot verschil. Zelf heb ik een mechanica opleiding genoten en ik ben soms ook wel eens een beetje freak als het gaat over smering van onderdelen. Maar een plastic onderdeel zal toch altijd sneller stuk gaan dan een metalen. En dat is wat arnovariant aanhaalt dat ze blijkbaar van plastic gemaakt waren.
Nissan Navara D40 2.5 Diesel 126Kw 171Pk 403Nm Koppel.
Sterckeman Starlett 470 PE Kids.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door peter s » wo 30 sep 2015 07:52

@Micky,
Die blokjes in de spindels hebben niks met onderhoud te maken!
Nieuw waren ze nog wat flexibel maar na een paar jaar was de weekmaker uitgewerkt.
Ik heb onder caravans gelegen om er een te vernieuwen en tikte dan op een nog heel blokje wat toen spontaan scheurde.
De vervangingsblokjes zijn allemaal van een metaallegering.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: kwaliteit van Burstner

Bericht door Micky » do 1 okt 2015 09:34

RE.gif

Als ze te ruim worden komt dat door slijtage toch? als de weekmakers eruit gaan breken ze het zand en vet wat mee het blokje ingaat met de spindel werkt als schuurpapier, ditzelfde zien wij ook bij onze wagons.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”