Averso 395 TS sierstrip

Plaats reactie
reisben

Averso 395 TS sierstrip

Bericht door reisben » zo 24 aug 2014 19:02

Hoi, Burstnervrienden. Ik heb een vraagje.
Onze Averso 395TS 2013 heeft de grote sierstrip met Burstnerlogo over het front. In feite is het de camouflage van de naad van de dakplaat en het front. Het lijkt mij dat de plastic doppen aan de uiteinden de montageschroeven zijn.
Doordat het dak niet gelijmd is aan het binnenwerk wijkt de slappe dakplaat enkele millimeters terug van de sierstrip. Daardoor kan water gemakkelijk naar binnen stromen, onder de strip. Dat dit ook werkelijk gebeurt bewijst het feit dat, als ik het uiteinde van de strip iets oplicht, dat water vlot naar buiten stroomt. En dan heb ik het over een liter of meer. Ook klein spul, zoals nu de berkenzaadjes, dringt ook mee naar binnen.
Wie herkent dit fenomeen?
Ik vraag mij af wat er gebeurd als 's winters overdag dooi optreedt en 's nachts vorst. Het water bevriest en zet uit. Volgende dag weer. Dit levert vorsterosie op en dat sloopt bergen.
Ik zou de strip willen demonteren en een betere afdichting maken tussen strip en dak. Hoe, dat weet ik nog niet.
Wie heeft de strip wel eens gedemonteerd? Is hij gelijmd en geschroefd?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Averso 395 TS sierstrip

Bericht door Daphne » zo 24 aug 2014 20:08

Ik zou hier zelf niets aan doen en dit bij de dealer laten nakijken. Het gaat om waterdichtheids garantie, die meestal voor 6 jaar wordt gegeven. Aangezien jouw caravan pas een jaar oud is, is de merkdealer degene die dit zal moeten oplossen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

reisben

Re: Averso 395 TS sierstrip

Bericht door reisben » ma 25 aug 2014 19:42

Ik ben ook nog maar aan het filosoferen, Daphne, en nieuwsgierig naar ervaringen van anderen.
Meteen ook raad ik Burstnerbezitters aan er eens naar te kijken. Wij zullen weinig in Nederland zijn dus vorstgevaar zal meevallen, maar fervente Nederland campeerders, wintersporters of in-de-tuin-winterstallers zullen dit tegenkomen.

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”