De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Conradi » za 12 sep 2020 16:05

Deze week was ik bij een klant, en een stukje verderop ontdekte ik een Adria-dealer. Mooi moment om eens naar de nieuwe Adria 2021 te kijken. Om maar met de deur in huis te vallen, dat viel tegen… :(

Om met het goede nieuws te beginnen; de buitenkant is erg geslaagd. Aan de achterzijde strakke LED-verlichting, voorop een supergrote disselklep. De zijklep is extra hoog geworden en scharniert voortaan aan de onderzijde. De toegangsdeur is breder en met een grote raam erin en voelt ook kwalitatief goed aan.

Afbeelding

Dat goede gevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon als je vervolgens binnenstapt. Is dit een Adora of de Adria-instapper? Geen gordijntjes, en alles oogt simpel en eenvoudig. Adria gebruikte 2,5 cm dikke hoogglans bladen voor het aanrecht en de tafel, in een soort Apple Ipad-look. Dit meubilair lijkt echter zo uit Ikea-plaat gemaakt te zijn.
De witte vlakken zijn mijn smaak niet, maar alles is vooral versobert.

Afbeelding

Weg is de soort van Villeroy & Boch-waskom met staande kraan in de badkamer, en vervangen door een simpel wasbakje. Idem voor de spiegel. Links en rechts hoge kastjes is er nu één geworden.
Het bed ligt trouwens wel goed en lijkt (mij) ook breed genoeg.

Afbeelding

De hoge kasten bestaan nu voortaan uit twee delen, met daartussen een balk. Alle kleding moet je daar dus overheen tillen. Achter in de rechter kast zit de techniek, en achter de kachel staat bij mij nu de accu. Geen idee hoe je daar nog bij kunt komen, tenzij je familienaam Houdini is. Hoe bedenk je dat? :roll:
Overigens is die balk niet alleen ‘design’, want alles voelt wat zwak aan en de balk houdt het bij elkaar.
Over de kachel gesproken, alle merken gaan over op de Truma combi, maar Adria blijft bij de goeie ouwe Truma S.

Afbeelding

Erger is de afwerkingskwaliteit. Geen standaard Berker-afmontage maar een soort van frietbakjes, de kabels zitten in simpele gootjes.

Nieuw zijn de rails waaraan je bakjes en aflegplankjes kunt hangen. De rails oogt gammel en de bakjes zijn gemaakt van een soort geperst vilt. Het heeft wat weg van dat geperste paper waarin soms elektronica verpakt is. Geen idee wat er van over blijft als het nat wordt :roll:
De schuifdeur van de badkamer zit onder vast met een dun plastic plaatje, dat in dit model al afgebroken was :(

Afbeelding

Tja, wij vielen voor de eerste generatie Adora met panoramaraam, de revelatie van Adria. Die caravans waren ontworpen door echte campingliefhebbers die wisten wat klanten graag willen. Deze generatie is ontworpen door (Franse?) boekhouders waarbij de opdracht was om iedere cent te besparen.

Ooit had Opel ook een hoofd inkoop die dacht dat het best goedkoper kon. Dat klopte ook, maar de kanten renden weg en Opel verdween uit de topverkopen. Ik hoop dat Adria op tijd inziet dat dit de verkeerde weg is :(
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door dieseltijger » za 12 sep 2020 16:19

Over smaak valt niet te twisten, ik vind sober niet erg maar het ziet er inderdaad een beetje Ikea-Billy-boekenkast achtig uit. De look & feel van afmontage van de stroomvoorziening is -excusez- "Frans". Kortzichtig.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Herr
Berichten: 660
Lid geworden op: do 26 jan 2017 19:59

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Herr » za 12 sep 2020 16:25

Bedankt voor de uitgebreide beschrijving.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door ArnoM » za 12 sep 2020 17:25

Jammer van het merk.
Ik betwijfel sowieso of ze wel kunnen overleven als de helft van hun leverprogramma niet te bekijken is in Nl.
De buitenkant vind ik wel erg geslaagd, de binnenkant nog niet live kunnen bekijken.
Maar goed, voorlopig zijn we voorzien.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

workel

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door workel » za 12 sep 2020 17:46

Wij hebben er ook serieus naar gekeken, vind de oude versie mooier dan de nieuwe versie. Valt mij heel erg tegen. Gaan de markt missen met dergelijke afwering en dealer kanaal word ook minder, lees kleiner net werk. Vind het nu een beetje een B-merk aan het worden.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door meeder » za 12 sep 2020 18:07

Ik vind het er wel mooi strak uit zien. Wij zijn niet van de tierelantijntjes en zien liever een sober en strak interieur.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10953
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door dieseltijger » za 12 sep 2020 18:24

Wij eveneens. Maar ik kijk nauwkeuriger: je ziet dan bij de wasbak bij de deurtjes wel een mooie afwerking in tegenstelling tot de frietbakjes afwerking van de electrische installatie. Weet je: je moet het in het echt zien zien. Maar het eerste verslag was zeer uitgebreid - prima initiatief!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door meeder » zo 13 sep 2020 12:34

Dat is ook zo, je kan het pas echt beoordelen als je er doorheen loopt.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door PD » zo 13 sep 2020 12:40

Op de foto's ziet het er inderdaad nogal basic uit en dat is jammer, zeker met de Astella in mijn achterhoofd.

Vaak moet je echter wennen. De eerste keer dat wij onze 2017 Premium zagen, vonden we deze afgrijselijk en kort daarna kochten we hem knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Conradi » zo 13 sep 2020 13:16

RE.gif
Het gaat me niet om smaak, da's altijd wennen.

Nog maar een foto dan. De hoge kasten zijn 80cm diep, achterin de smalle kast zit de elektra. Dat is best te doen in mijn caravan, maar nu zit er dus die balk. Er onder is iets van 25 cm, dus zul je er overeen koeten hangen.
De 'geleiding' van de schuifdeur spreekt voor zich :roll:

Afbeelding

Natuurlijk alles went, maar Adria verspeelt wel heel knullig haar pluspunten...
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Aviva » zo 13 sep 2020 20:32

Ik heb deze caravan nog niet in de showroom gezien, maar ik herken je beeld van Adria wel.

Wij hebben een Aviva uit 2016, de modellen Aviva daarna vinden wij ook veel simpeler en minder degelijk. Ik vind nu de Aviva en Altea met de nieuwe striping erg kaal aan de buitenkant.

Ooit zullen we een grotere caravan kopen, ik denk niet dat Adria een kanshebber is met de huidige modellen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door PD » zo 13 sep 2020 20:38

@Conradi
Nu met het grotere beeld op de laptop begrijp ik je reviews zeker beter; dit wil je gewoon niet voor je goede geld :( Het heeft inderdaad niets mogen kosten en het is echt niet doordacht; dat laatste zie je overigens wel vaker bij caravanbouwers whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Paul » zo 13 sep 2020 20:41

Wij hebben laatst ook in de nieuwe adria gestaan en herkennen dit ook.
Mijn vrouw en ik zeiden ook tegen elkaar dat het wel een ikea caravan leek.

BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Aviva » zo 13 sep 2020 21:00

Re

In bepaalde modellen zitten ook spullen van Ikea.
In de Aviva De bakken in de disselbak en een ophangsysteem voor bakjes.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Cdebruin » zo 13 sep 2020 21:31

Datzelfde gebeurd bij eriba Nova ,andere bazen andere wetten
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Paul » zo 13 sep 2020 21:37

RE.gif RE.gif

Haha, dat wist ik niet, dan is het niet gek dat we het op een ikea caravan vonden lijken.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door mrbullmastiff » zo 13 sep 2020 22:04

Wij hebben in Dusseldorf de verschillende modellen bekeken. Ik vond het allemaal heel erg goedkoop tonen. Ik ben een half jaar geleden bij Mechielsen in Vlissingen geweest, toen vond ik de Adria mooi zowel binnen als buiten. De buitenkant van de huidige modellen vind ik mooi maar de binnenkant zeer matig. Die rare bakjes om op te hangen slaat al helemaal nergens op.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Peutje » ma 14 sep 2020 07:32

Caravanner12 schreef:
zo 13 sep 2020 21:00
Re

In bepaalde modellen zitten ook spullen van Ikea.
In de Aviva De bakken in de disselbak en een ophangsysteem voor bakjes.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ach misschien in een kabe ook wel weenie.gif knipoog.gif
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Cdebruin » ma 14 sep 2020 18:25

vind je dat niet , bij een KABE vandaar Dat we overgestapt zijn ,maar we moeten geen appels met peren vergelijken mag ook niet gezien je er voor betaald
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Haroldtijssen
Berichten: 10
Lid geworden op: do 20 aug 2020 11:51

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Haroldtijssen » di 15 sep 2020 13:23

Ter inf van de dusseldorfmesse de mensen vanb Happy camping. https://www.youtube.com/watch?v=cxbiUTqke8s&t=296s
idd somige modellen komen koel over wat ik een paar weken terug bij een caravan firma gezien heb. Toch vind ik ze wel inovatief. de Duitse merken produkten veel van dezelfe toeleverancier en.

https://www.youtube.com/watch?v=cxbiUTqke8s&t=296s

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door 4Motion » di 15 sep 2020 20:25

Nog een nieuwtje ivm de Adria Adora wat mij opviel: De "tiener" caravan adria adora 673 PK bestaat nu ook als tandem asser (een keuze bij aankoop).
Voor de liefhebbers van veel laadvermogen alvast goed nieuws denk ik.
Oa hier te zien : https://www.youtube.com/watch?v=x5ktQi_Izzo&t=612s
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

El Dimi
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 3 jul 2017 17:00

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door El Dimi » ma 19 okt 2020 15:39

Mooi verslag.
Ik vond de vorige Adora best wel mooi, wij krijgen hem echter niet kwijt thuis vanwege de lengte.
Afgelopen zomer bij aankoop stonden we te twijfelen tussen een Adria Altea 472PU en de LMC 440D.
We misten we toch wat 'warme en knusse aankleding' in de huidige Adria's.
Hoewel we thuis ook wel wat 'scandinavische trend' dingen hebben, vinden we zeker naar de koudere periodes toe, wat gezelligheid binnen wel fijn. knipoog.gif
Er waren zo nog wel enkele zaken maar meer praktisch waardoor we voor de LMC gingen, vloerverwarming, groter serviceluik aan het bed met daaronder een ruimte zonder steunlatjes i.t.t. de Adria, gasaansluiting buiten, etc ...
Ik merk wel aan de fb foto's van onze dealer dat de Adria's best goed verkopen. thumbup.gif
Skoda Superb 2.0 dti DSG (2014) - LMC Style 440 comfort (2020) Enduro EM303

Haroldtijssen
Berichten: 10
Lid geworden op: do 20 aug 2020 11:51

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Haroldtijssen » vr 30 okt 2020 10:33

idd wat Bij Adria positief vind is van die kleine handige details. De Caravan idd wel wat koel. nadeel van alle duitse merken is weinig eigen innovatie veel van dezelfde toeleveranciers, wat overigens niet slecht is. maar toch.
Wij zijn momenteel lekker aan het rondneuzen voor een vervanger van onze caravan. Leuk hoor overal rondneuzen dus veel online (youtube en websites)

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Aviva » vr 30 okt 2020 10:38

Het voordeel daar in tegen is wel bij Adria dat doordat de caravan zoals bijvoorbeeld de Altea wat meer basic en strak zijn ingericht dat je voor het gevoel meer ruimte hebt.
wij hebben wel eens de Adria vergeleken met een Knaus Sport Silver Selection of een Weinsdag Hot edition 450. Optisch lijkt de Adria dan groter.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: De nieuwe Adria Adora bekeken, oei....

Bericht door Abve » vr 30 okt 2020 14:18

bartG schreef:
di 15 sep 2020 20:25
Nog een nieuwtje ivm de Adria Adora wat mij opviel: De "tiener" caravan adria adora 673 PK bestaat nu ook als tandem asser (een keuze bij aankoop).
Voor de liefhebbers van veel laadvermogen alvast goed nieuws denk ik.
Oa hier te zien : https://www.youtube.com/watch?v=x5ktQi_Izzo&t=612s
Ik snap niet dat men in zo’n grote caravan de wastafel weer boven het toilet hangt.
Je mag dan toch een fatsoenlijke toiletruimte verwachten.
Ik knap daar echt op af.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Plaats reactie

Terug naar “Adria”