Aankoop Adria adora 613 Ht.

Plaats reactie
yves
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jan 2020 21:45

Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door yves » wo 6 mei 2020 21:30

Hallo beste forum lezers.
Ik wil in Duitsland nieuwe adria 613 Ht met Alde en ATC aankopen.
Wou even vragen aan eigenaars van zo een adria adora of ze over het algemeen tevreden zijn, en er geen bepaalde zaken zijn die ik grondig in het oog moet houden bij aankoop of nadien wanneer ze in gebruik is?
Heb in mijn 33 jaar reizen al verschillende merken van sleurhutjes gehad maar nog geen Adria.
Heb mij laten warm maken door een dealer deze beweerd dat de caravan prijs - kwaliteit prima in orde is en dat er over het algemeen weinige technische mankementen zich voordoen bij een normaal gebruik van de caravan.
Graag had ik het toch even nagevraagd aan jullie trotse caravans eigenaars op dit forum deze al enige tijd ervaringen hebben met een adria adora.
Alvorens dank voor jou reactie's van misschien een nieuwe adria eigenaar 🙄

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door Conradi » wo 6 mei 2020 21:45

Mijn Adria is uit het eerste jaar van de nieuwe Adora serie (2015) , en die bevalt super. De Slowenen weten hoe ze een caravan in elkaar moeten schroeven en echt niets rammelt, is afgebroken of kapot gegaan. Ook past en sluit alles nog steeds zoals het bedoeld is.
Verwacht geen prachtige high-tech oplossingen, het zit simpel maar degelijk in elkaar. Zeker in de badkamer kijken ze niet op een plastic afdekkapje voor de schroefjes.

Adria staat hoog op de lijst voor de nieuwe :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

yves
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jan 2020 21:45

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door yves » wo 6 mei 2020 22:24

Dank u wel Conradi voor jou snelle en positieve reactie.Ben blij te horen dat je tevreden bent over jou mooie caravan.
Blijkbaar komt er dit jaar een nieuwe adora uit ? Heb al wat rond gevraagd met dealers maar laten niet veel in hun kaarten kijken.
Maar zal helaas weer wat duurder worden ,daarom zou ik nog een aankoop van het bestaan model 2020 overwegen waarbij er toch extra kortingen word gegeven en de kinderziekte's hopelijk achterwege zijn.
groeten uit Belgie
yves

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door fendtjeplatin » do 7 mei 2020 10:00

Als ge geen problemen en bling bling wil is Adria een goede keuze.
Wilt ge bling bling en problemen bij onze Oosterburen en hun caravans moet ge wezen.
En een alternatief voor de Adria is volgens mij toch een Engelse caravan.
Natuurlijk de Engelse look (luxe) moet in de smaak vallen.
En al eens langs geweest bij Cor Olie in Rotterdam , uitvoer naar Belgie is geen probleem.
En daar toch prima service , gewoon en bij eventuele schade door ongevalletje.
Belgische dealers zouden daar eens verplicht in de leer moeten gaan.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door 4Motion » do 7 mei 2020 11:25

Yves mooie caravans die adria adora’s!


Enige minpuntje wat ik “jammer” vind: alde vloerverwarming kan enkel in de alpina serie. In de adora enkel te combineren met elek vloerverwarming. Geen drama maar wel iets om rekening mee te houden.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door Theo de Man » do 7 mei 2020 13:29

Ook hier een Adora uit 2015 waar we tot nog toe erg blij mee zijn, in die 5 jaar geen problemen gehad dus wij kunnen hem aan recommanderen . thumbup.gif
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

yves
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jan 2020 21:45

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door yves » zo 10 mei 2020 20:23

Dank u wel allen voor de fijne reatie's.
Deze positieve commentaren dragen bij dat ik gemakkelijker een beslissing kan nemen om over te gaan tot aankoop van een Adria caravan.
En ja ,wat betreft de alde vloerverwarming had ik liever de Alpina uitvoering gehad.Maar als ik het optel sommetje maak voor de optie's die ik nog graag zou willen blijft er helaas veel te weinig laadvermogen over.
groeten yves

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door Conradi » zo 10 mei 2020 20:54

RE.gif
- Ik heb de elektrische vloerverwarming (optie) en die bevalt erg goed.
- Daarnaast heb ik mijn caravan de aslast laten ophogen tot 2000 kg. Tot mijn verbazing woog de caravan overigens minder dan opgegeven was.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door RonvA » zo 10 mei 2020 22:43

Ledig gewichten zijn altijd een raadsel volgens mij, sommige merken (Hobby is er 1 van volgens mij) geven altijd een rijklaar gewicht, dat is incl. water / gastank enzo. Dus dat is niet een echt 'ledig' gewicht maar meer realistisch gewicht. Geen idee hoe Adria dat doet maar daar kan het verschil in opgegeven getallen vandaan komen :).
Laatst gewijzigd door Trina op zo 17 mei 2020 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door Conradi » zo 10 mei 2020 22:52

RE.gif
Dat is in de EU wettelijk zo geregeld. Rijklaar gewicht van een caravan is altijd incl. gasflessen, kabelhaspel plus gevulde tanks (water, toilet, boiler).
Maar los daarvan. caravans zijn in de regel altijd wat zwaarder dan er op papier staat, dus ik was echt verbaasd.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door erichendri » zo 10 mei 2020 23:00

LMC geeft 2 gewichten op bij hun technische gegevens.
Tevens staat in de accessoirelijst hoeveel de caravan door die
optie zwaarder wordt.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

yves
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jan 2020 21:45

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door yves » ma 11 mei 2020 21:02

Wat betreft de gewichten van de caravan is het bijna altijd dat de caravan meer weegt dan er werkelijk op papier staat.
Heb al verschillende merken gehad en telkens wanneer ze op de weegbrug ging bij het keuren(volledig leeg !!!)was het gewicht altijd beduidend hoger.
Wat betreft Adria heb ik al verschillende keren gelezen en vernomen dat ze werkelijk wegen wat ze opgeven.
Maar vooralleer ik overga tot aankoop zal ik zeker eerst een weegbrugje passeren !!!
groetjes Yves

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door cessna182 » di 12 mei 2020 22:45

Hallo,
die 613 HT ken ik redelijk goed whistle.gif
De belangrijkste zaken zijn hier de revue al gepasseerd: vloerverwarming, aslastverhoging en Alde verwarming. De ATC had je zelf al op je lijstje staan.
Die ALDE verwarming is een dure optie maar is iedere euro waard. Zeker als je de douche wilt gebruiken. Overal waar je staat heb je warm water dmv de gasbrander of elektrische verwarmingsweerstanden. De aangename vloeistofverwarming krijg je erbij.
Aslastverhoging als dit nog mogelijk is: zeker doen.
Het enige waarvoor we na de eerste weken terug naar de dealer zijn gegaan was voor een slechte afvoer van het keukenwater (buisje zat geknikt) en een rolgordijnveertje dat te zwak was.
De lay-out van de 613HT is natuurlijk super. Veeeel plaats binnen. En ook een super handig keukenblok. Dit was onze trigger om voor de 613HT te kiezen. Ik heb nadien zelf nog een bankairco gemonteerd.
Over het algemeen zijn we zeer tevreden over de kwaliteit. Zeker in verhouding met de gekende Duitse massaverkoper. Onze caravan staat al 2,5 jaar open en bloot naast ons huisje (buiten de vakantieperiodes natuurlijk), en staat er na een wasbeurtje weer spik en span bij.
Mocht je nog specifieke vragen hebben dan stuur je maar een PB'tje.

Succes alvast met de zoektocht.
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

yves
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jan 2020 21:45

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door yves » za 16 mei 2020 23:47

Beste Cessna,
ik heb nog wel wat specifieke vragen over jou caravan,mail ze wel even door.
Mvg yves zwaaien.gif

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door diz » zo 24 mei 2020 11:56

Spannend hoor Yves, een nieuwe hut aanschaffen...

Ook ik ben zeer tevreden over onze Adora van 2017. Ik onderschrijf alles wat hierboven gezegd is. Zaken waar ik mee worstel zijn zaken die niet met Adria te maken hebben, maar opties/accessoires die later zijn aangebracht.
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

yves
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jan 2020 21:45

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door yves » wo 27 mei 2020 12:52

Hallo Diz,
Dank u wel voor een bevestiging reactie aangaande aankoop van een adora...
Tevens mooie combinatie van jou Audi en caravan.
Ik denk dat we elkaar eens gezien hebben op camping Winterberg, klopt dit?
Was toen daar met een Hymer 545 en ook een A6 Avant...
Groetjes yves

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Aankoop Adria adora 613 Ht.

Bericht door Ab » wo 27 mei 2020 15:01

Ik heb ook een Adria.
Weliswaar geen caravan, maar een camper.
Als je mij 15 jaar geleden had gevraagd over Adria, was ik niet erg positief geweest.
Dat kwam doordat Adria heel lang geleden niet uitblonk in kwaliteit. Dat is lang tussen mijn oren blijven zitten.
Bij Dordrecht open, zo'n 13 jaar geleden stonden er Fendts, Hobby's, en vlakbij Kabe en Adria.
Als techneut was ik aangenaam verrast door de Adria's die daar stonden. Zeker ook door een verrassend mooie indeling en interieur. Het model ben ik vergeten.
Kabe knapte ik volledig op af. Wat ik op voorhand echt niet verwacht had. Mijn vrouw rende er meteen uit.. dat had een andere reden, de kleine raampjes.
Uiteindelijk werd het toch een Fendt Diamant.
De huidige camper was een keuze tussen Laika en Adria.
Was lastig, die Italianen maken het erg mooi. ( Laika)
Het werd toch Adria. Met Alde verwarming, en luchtvering.
De prijs/kwaliteits verhouding is uitstekend.
Het fijne queensbed bed met kwaliteismatras, wat ook in 2 delen elektrisch verstelbaar is, en een eind omhoog kan voor meer ruimte eronder voor fietsen achterin gaf de doorslag.
Inmiddels hebben we al heel Europa doorgetrokken, en zijn bijzonder tevreden over de functionaliteit en comfort.
De technische installaties zijn ook prima aangelegd, en goed afgewerkt. Geen klachten tot dusver, alleen de airco die ik zelf ingebouwd heb kan veel beter. Daar ga ik volgende week naar kijken, er zit een geluidje in wat er niet in thuishoort, en wat me ergert.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Adria”