voortent Adria Adora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rene_kvts
Berichten: 18
Lid geworden op: do 2 nov 2017 13:37

voortent Adria Adora

Bericht door rene_kvts » do 3 okt 2019 20:00

Welke merk en type voortent past het best op de Adria Adora 492 UL?
De voorkant loopt nogal schuin rond en die ronding zal ook wel in het tentdoek verwerkt dienen te zijn lijkt mij.
Mazda CX 5 AWD met een Adria Adora 492 UL

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: voortent Adria Adora

Bericht door Chris » do 3 okt 2019 20:17

Bijna alle universele tenten hebben een soort spie in die voorhoek waarmee de stroomlijnvorm van bijna elke caravan opgevangen wordt.
Je kan ook doorgaans aan de voorkant van een willekeurige tent zien hoe de hellinghoek van die tent gemaakt is.
Ik bedoel dus dat vaak de Linker en Rechter voorkant van een tent niet gelijk zijn.
Rechts is vaak iets schuiner...
Sommige super gestroomlijnde caravans moeten wel iets speciaals hebben.
Ik denk dat de Adora gewoon geschikt is voor elke universele tent.

Als je een merk tent in je hoofd hebt zou ik gewoon de fabrikant of importeur hierover bellen.
Die kan je niet alleen vertellen of het past, maar zal ook het juiste maatadvies kunnen geven.
Vrijwel alle tentfabrikanten of ateliers houden grote databestanden bij met daarin alle maten van ongeveer alle gangbare merken caravans.
En dan zal je verbaast staan.... per merk zal dat advies verschillend kunnen zijn.
Bekend is b.v. dat Isabella anders meet dan b.v. Walker en/of Unico en die misschien wel weer anders meet dan Dorema of nog een ander..
Contact opnemen met de tentbouwer... da's de beste... krijg je zeker een juiste maat..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: voortent Adria Adora

Bericht door BertJan » do 3 okt 2019 20:25

bestel de tent niet op maat maar op het type caravan, dan is de leverancier verantwoordelijk voor de maatvoering (zo besteld deze de tent ook bij de fabrikant) en kan de tent retour als deze fout is, als je zelf de maat bepaald en hierop besteld en hij is niet goed, dan heb je gekregen wat je bestelde en kan je de tent voor weinig op marktplaats verkopen.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: voortent Adria Adora

Bericht door Conradi » do 3 okt 2019 22:00

rene_kvts schreef:
do 3 okt 2019 20:00
De voorkant loopt nogal schuin rond en die ronding zal ook wel in het tentdoek verwerkt dienen te zijn lijkt mij.
De vorm van de huidige Adria's is inderdaad uniek, maar niet zo afwijkend dat een standaard confectietent niet zou passen. Ik heb een standaard Ventura erbij gekregen en een vriend heeft een Alpina met Isabella voortent. Op een camping tijdens de zomervakantie zag ik Adria met een Unica , dus ik denk dat alles wel past, mits de juiste omloopmaat gekozen is.

Afbeelding
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 406
Lid geworden op: za 20 jun 2015 08:25

Re: voortent Adria Adora

Bericht door Ivo » zo 6 okt 2019 10:37

Wij hebben een Adria Adora 472 LU met daarbij een Brand Arcade voortent. Met de spie aan de voorzijde van de tent past die prima.
Skoda Kodiaq, 110 kW, 150 pk, 250 Nm/1500 rpm. Adria 472 LU 2006 (MTM 1300 kg)

cocojr
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 18 sep 2019 18:00

Re: voortent Adria Adora

Bericht door cocojr » za 8 feb 2020 16:53

hallo , wij hebben een adria adora 613ut met een brand palazzo 300 en past uitstekend met daarin een isabela vloer moet niks anders meer hebben is gewoon gemakkelijk in onderhoud wanneer ge op een seizoensplaats staat .
greets danny

Plaats reactie

Terug naar “Adria”