Adora 753UC

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Adora 753UC

Bericht door diz » zo 24 mei 2020 12:02

Wat jammer he, dat alle campings gesloten zijn.
Wij hebben een voorseizoensplek welke dus niet gebruikt kon worden. Totdat... De camping open ging voor gasten die volledig zelfvoorzienend zijn. Toilet- en douchegebouwen zijn gesloten. Chemisch toilet is geopend.
Dus deze hemelvaart weer met heerlijk weer kunnen toeven op de camping. Toch wel lekker met een volledige douche in huis. Zeker als de dames hun haren willen wassen .
De grote waterpomp activeren en hupsakee, ga je gang! Superblij ook met de Alde verwarming/ketel. Nooit meer anders. Maar dat heb ik geloof ik al vaker geroepen mrgreen.gif


Wel loop ik ontzettend te klieren met de WifiCampPro2... Nu ik er een keertje tijd voor heb om dit rustig te bekijken, kom ik erachter dat hij continu connectie verliest. Ik ben de desbetreffende topics aan het doorspitten maar vind nog niemand met dezelfde problemen... Frustrerend is het wel. Zeker als er zoveel apparatuur mee gaat wat allemaal aan de Alfa route hangt.
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

workel

Re: Adora 753UC

Bericht door workel » zo 24 mei 2020 12:40

RE.gif

Heel herkenbaar die WifiCampPro2 voor ons een reden om die via marktplaats te verkopen en een Sitecom aangeschaft. Heb ze beiden vorig jaar meivakantie geïnstalleerd en de Sitecom wist mij meer te overtuigen dan de WifiCampPro2.
Wellicht is dat een optie, wel rigoureus.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Adora 753UC

Bericht door Daphne » zo 24 mei 2020 12:44

RE.gif
Wij hebben het helaas ook met de Sitecom. Maar het past niet in dit onderwerp.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Adora 753UC

Bericht door Micky » zo 24 mei 2020 14:21

diz schreef:
zo 24 mei 2020 12:02

Wel loop ik ontzettend te klieren met de WifiCampPro2... Nu ik er een keertje tijd voor heb om dit rustig te bekijken, kom ik erachter dat hij continu connectie verliest. Ik ben de desbetreffende topics aan het doorspitten maar vind nog niemand met dezelfde problemen... Frustrerend is het wel. Zeker als er zoveel apparatuur mee gaat wat allemaal aan de Alfa route hangt.
Is idd beetje off-topic, maar aangezien dit je eigen draadje is, even mijn reactie thumbup.gif

Dat ligt vrijwel zeker aan de wifi van de camping, op de huidige camping werd ik aangesproken door de man die de wifi leverde (en er zelf ook stond) hij zei me dat ik het niet mocht gebruiken policy van de camping zei hij, dus uitgezet.

volgende dag midden op de dag was ineens de wifi uit op de camping, half uur later deed hij het weer, later kwam het ter sprake bij de camping baas, die gaf echter aan dat hij er helemaal geen probleem mee had dat ik het wel gebruikte voor TV kijken, dus de boel weer aangezet en sindsdien val ik er ook steeds af en werkt het gewoon niet meer. Ik denk dus dat die wifi knakker het internet de volgende dag aangepast heeft, anders zou ik het niet weten, ik gebruik dat spul al jaren zonder problemen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Adora 753UC

Bericht door diz » zo 31 mei 2020 20:19

Dit weekend is het systeem een stuk stabieler dan vorig weekend. Het is ook rustiger op de camping... Ik vermoed dat e.e.a. met elkaar te maken heeft. mrgreen.gif
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Adora 753UC

Bericht door diz » zo 31 mei 2020 20:23

Overigens heb ik weer even geklust en een testopstelling gemaakt. Ik was ontevreden over de Bluetooth versterker welke ik heb ingebouwd in combinatie met de standaard ingebouwde Visaton speakers. Het geluid was ondermaats, blikkerig en kil, de bluetooth ontvangst simpelweg dramatisch.

Ik heb een Logitech setje besteld, de Z337. Een 2.1 set, met subwoofer dus en twee satellietspeakers. Momenteel heb ik het in een testopstelling staan, waarbij ik de Visaton speakers als satellieten gebruik, (omdat deze al twee-weg zijn) en de sub onder de bank.

Erg tevreden tot nu toe! Een voller warmer geluid, het bereik van de bluetooth is vele malen beter en het volume is dusdanig dat ik het niet eens durf uit te proberen op de camping.. awhoea.gif Ookal is de audio thuis beter, voor een caravan en een achtergrondmuziekje bij het barbecuen, of een zacht deuntje s'avonds bij een wijntje is het top! thumbup.gif
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Adora 753UC

Bericht door atria » zo 31 mei 2020 22:14

Beetje off-topic, op zich allemaal leuk, muziek en subwoofers in de caravan en soundbars op de tafel voor de caravan, maar mijns inziens beetje weg van 't kampeergevoel. Zet op de camping gewoon een koptelefoon op of 't geluid heel zacht, maar dan hoor je 't zelf ook niet meer. Zelf genieten en je buren kunnen genieten van de rust en natuur. Tenzij je bewust kiest voor een "herrie" camping natuurlijk, dan mogen we niet klagen thumbup.gif
Laatst gewijzigd door atria op zo 31 mei 2020 22:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Adora 753UC

Bericht door diz » zo 31 mei 2020 22:19

Ik zou het gezelllig vinden als je naast me zou staan! zwaaien.gif

Maar wees gerust. Mijn sociaal inzicht is goed genoeg om te garanderen dat je geen last van mij (of mijn muziek) zult hebben... kus.gif
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Gebruikersavatar
atria
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 15 nov 2013 22:06

Re: Adora 753UC

Bericht door atria » zo 31 mei 2020 22:22

Das goed om te horen thumbup.gif
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Adora 753UC

Bericht door 4Motion » di 24 jan 2023 08:50

@diz: dit blijft, ook 6 jaar later, een fantastische combi. love.gif

Vertel ons je ervaringen? Nog steeds in gebruik? Veel campings bezocht?
En de audi doet nog steeds dienst? Benieuwd!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Adora 753UC

Bericht door diz » di 24 jan 2023 08:55

Dankjewel! We zijn er nog steeds heel blij mee!

Ik durf wel te zeggen dat ik afgelopen 3 jaar meer gebruik heb gemaakt dan een boel forummers bij elkaar...
Wij hebben in een nieuwbouw project gezeten, en door diverse omstandigheden waren wij aangewezen om tijdelijke woning te zoeken. Dit hebben wij gevonden in de vorm van een schuur achter op de kavel, waar de caravan tegenaangeschakeld stond. De caravan werd gebruikt als slaapkamer voor 5. Alle bergruimte deed dienst als kledingkast. De potten en pannen lagen in een doos in opslag, mijn overhemden hingen in de koelkast. mrgreen.gif

En ach, achteraf bleek het maar voor ruim 2 jaar te zijn... whistle.gif

Er is flink tijd besteed (voor zover dat mogelijk was) aan het goed conserveren van de caravan.
-ronde blokken onder de wielen, banden deels leeg laten lopen
-op zo veel mogelijk onderdelen beschermhoezen geplaatst (dissel, wielen, airco, etc). Een volledige overkapping was helaas niet haalbaar.
-een hééle dikke waxlaag op het dak en andere horizontale delen, om vuil achteraf makkelijk te kunnen verwijderen.
-Er was een overkapping gemaakt tussen schuur en caravan, om droog en windluw over te kunnen lopen. Deze constructie raakte de caravan net niet, voor eventueel bewegen in de wind. De kopse kanten van de constructie waren afgedekt met rubber seals afgedekt om de caravan niet te beschadigen indien er toch contact zou zijn.
-plaatsing op een plek zonder bomen
-de binnenvloer werd beschermd door een volledige matten/vloerbedekkingsset, op maat. En natuurlijk waren schoenen verboden.
-de douche werd niet gebruikt om vochtgehalte laag te houden.
-in de wintermaanden draaide gedurende de nacht een absorptiedroger/ontvochtiger. Met deze maatregelen bleef het vochtgehalte erg goed controleerbaar.
-het toilet initieel voor hoge nood, maar later is deze ook helemaal gereinigd en buiten werking gesteld.
-vast nog wel meer zaken waar ik nu niet op kan komen.


3 maanden geleden zijn we over gegaan naar onze nieuwe woning. blij.gif

De caravan is van binnen en buiten grondig gereinigd (waarbij de waxlaag op het dak een heel goed idee bleek!). Alle horren gedemonteerd en gereinigd, idem met de gordijnen. De vloerbedekking is gereinigd en verwijderd.

Kleine reparaties werden uitgevoerd van zaken die kapot waren gegaan. Denk hierbij aan 2 of 3 sluitplaatjes van kastjes, een voortentlamp waarvan sommige leds het niet meer deden en.... dat was het eigenlijk.
Daarna is de caravan naar de dealer gegaan voor een uitgebreide Bovagbeurt. Onderweg goed geremd om de remmen eventueel roestvrij te maken.
Los van twee nieuwe gasslangen geen bevindingen.
Al met al denk ik dat we met een paar tientjes aan plastic clipjes en een voortentlamp heel netjes de tijd door zijn gekomen.

En alsof het niet genoeg is: momenteel zijn we de zomervakantie aan het voorbereiden. We willen naar Kroatië, maar de keuze is niet reuze met een dergelijke sleurhut.
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Adora 753UC

Bericht door 4Motion » zo 16 apr 2023 20:28

[re.gif]
Mooi man dat jullie de caravan kunnen gebruiken hebben als tijdelijke woning. Onmiddellijk een echte duurtest waar de hut duidelijk positief is uitgekomen. Top!

Mbt tot Kroatië - daar zie je regelmatig combi's van jullie formaat. Zomaar enkele campings waar je zeker terecht kan:
Lanterna
Jezevac
Cikat (Mali losinj)
Zaton
Bijela uvala

Zelf gaan wij deze zomer een weekje naar de laatste. thumbup.gif
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Plaats reactie

Terug naar “Adria”