Camping zoeken

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
MattR83
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 16:09

Camping zoeken

Bericht door MattR83 » zo 31 jan 2021 14:45

Ik heb een vraag.
Ik ben lid van de ACSI. wat mij tot nu toe nog voordelig kamperen oplevert in voor en naseizoen.
Echter het hoogseizoen gaat dit niet op.

Ik ga niet ontkomen dat ik ivm kinderen het hoogseizoen in moet.
Wat gebruiken jullie om toch een betaalbare camping te vinden in het hoogseizoen.
Ik heb namelijk maar 3 eisen.
1. Schoon Sanitair.
2. Goed Weer.
3. Zwemwater.

Nu is 1 en 2 redelijk tijdsafhankelijk. Overal kan de wc en douche even wat minder proper zijn. En ook op het meest zonnige oord kan het koud zijn en regenen.
heeft de acsi redelijk alle campings in vizier of zijn er nog sites of apps welke dit goed aanvullen.

Wat is zo zag is dat ACSI en ANWB redelijk hetzelfde assortiment hebben
Citroen C4 Picasso 2012
Hobby Excellent UB 485 1996/1997
--------------------------------------------------
geschiedenis
Rapido Orline 39s 1991
Esterel C31 1978
Camp-let GT 1987

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping zoeken

Bericht door Chris » zo 31 jan 2021 14:51

MattR83

Ik heb een map gemaakt op mijn computer met daarin heel veel camping zoekmachines.
Maar... ik lees 4 eisen..
Naast de drie genoemde wil je ook een betaalbare vinden.
Dat is zoeken.... zeker veel zoeken want vaak kan je dat nou net niet selecteren in die zoekmachines.

Ik gebruik wel veel Zoover.
En daarnaast Google Maps.. zoek je een gewenste regio en in de zoekregel klopt je camping in.
Komt er van alles...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

MattR83
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 16:09

Re: Camping zoeken

Bericht door MattR83 » zo 31 jan 2021 14:54

hoe bedoel je een map met zoekmachines?
Citroen C4 Picasso 2012
Hobby Excellent UB 485 1996/1997
--------------------------------------------------
geschiedenis
Rapido Orline 39s 1991
Esterel C31 1978
Camp-let GT 1987

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping zoeken

Bericht door Chris » zo 31 jan 2021 14:59

[re.gif]
Ja... ik heb d'r een hele berg...
Allemaal snelkoppelingen...verzameling van jaren..
Geen idee of ik die in een keer kan kopieeren... denk het niet helaas.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping zoeken

Bericht door Henny » zo 31 jan 2021 15:10

Waar wil je naar toe ?
Als het Frankrijk is dan heb je misschien iets aan de site van Frankrijk Forum : https://www.camping-frankrijk.nl/

je kunt daar je vraag stellen of eens bij de meningen kijken als je eerst een camping via de kaart hebt gevonden. thumbup.gif
Succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Camping zoeken

Bericht door freekvo » zo 31 jan 2021 16:03

MattR83 schreef:
zo 31 jan 2021 14:45
Wat gebruiken jullie om toch een betaalbare camping te vinden in het hoogseizoen.
In Frankrijk kun je dan het beste zoeken naar municipal-campings of naar eenvoudige campings in de wat minder toeristische gebieden. Zo staan wij al jaren direct aan het warmste meer van Frankrijk, het Lac d'Aiguebelette (met de laatste 4 jaren alleen maar mooi weer), op een simpele Franse camping. Wij betalen 18 euro p.d. (incl. elektriciteit); met 2 kinderen komt daar 6 euro p.d. bij (hoogseizoen). 2 km verderop aan het meer kost de camping ca. 35 euro p.d. masr dan zijn de toiletten een stuk nieuwer (en de staplekken een stuk kleiner).

Oftewel gewoon goed rondkijken in het gebied waar je heen wilt op GoogleMaps en de tarieven en reviews vergelijken.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

MattR83
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 16:09

Re: Camping zoeken

Bericht door MattR83 » zo 31 jan 2021 20:47

freekvo schreef:
zo 31 jan 2021 16:03
MattR83 schreef:
zo 31 jan 2021 14:45
Wat gebruiken jullie om toch een betaalbare camping te vinden in het hoogseizoen.
In Frankrijk kun je dan het beste zoeken naar municipal-campings of naar eenvoudige campings in de wat minder toeristische gebieden. Zo staan wij al jaren direct aan het warmste meer van Frankrijk, het Lac d'Aiguebelette (met de laatste 4 jaren alleen maar mooi weer), op een simpele Franse camping. Wij betalen 18 euro p.d. (incl. elektriciteit); met 2 kinderen komt daar 6 euro p.d. bij (hoogseizoen). 2 km verderop aan het meer kost de camping ca. 35 euro p.d. masr dan zijn de toiletten een stuk nieuwer (en de staplekken een stuk kleiner).

Oftewel gewoon goed rondkijken in het gebied waar je heen wilt op GoogleMaps en de tarieven en reviews vergelijken.
Hoe heet die camping? vanwaar is dit het warmste meer, je zou verwachten dat dit niet de warmste regio is.
Citroen C4 Picasso 2012
Hobby Excellent UB 485 1996/1997
--------------------------------------------------
geschiedenis
Rapido Orline 39s 1991
Esterel C31 1978
Camp-let GT 1987

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Camping zoeken

Bericht door freekvo » ma 1 feb 2021 09:19

Het meer heeft 7 warmwaterbronnen waardoor in de zomer de watertemperatuur kan oplopen tot 28 gr.
Zie ook: https://nl.wikipedia.org/wiki/Meer_van_Aiguebelette.

De camping is Camping Ferrand in Lépin-le-Lac http://camping-aiguebelette-ferrand.com ... ederlands/.
Een van de jaarlijks terugkerende gasten heeft wel een goede beschrijving gegeven: http://campereninfrankrijk.nl/?p=90.
Zie ook de reviews op camping-frankrijk.nl https://tinyurl.com/y5srvddf (Tab Meningen) en Google Maps https://tinyurl.com/y2dr2d38.

Reserveren in laag- of hoogseizoen is niet nodig; er is altijd plek op deze camping. Er staan een tiental (elk jaar kleiner aantal) vaste Franse gasten en er komen elk jaar aan aantal dezelfde NL-se of D-se gasten. Maar nieuwe gasten of passanten zijn zeker zo welkom.
De eigenaresse doet er op haar (Franse) manier alles aan om het haar gasten naar de zin te maken. Daar horen overigens geen grote investeringen in de camping zelf bij want als alles functioneert en schoon wordt gehouden waarom zou je het dan vervangen?
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camping zoeken

Bericht door Nimma » ma 1 feb 2021 09:36

Ziet er goed uit TS. Ik zou er in jou situatie zo naar toe rijden, als het straks weer kan.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping zoeken

Bericht door Henny » ma 1 feb 2021 10:36

Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Camping zoeken

Bericht door freekvo » ma 1 feb 2021 11:42

[re.gif]

Een nadeel van dat soort websites is dat die bijna nooit volledig zijn. Zo mis ik rond het meer van Aiguebelette zeker 5 campings.

Een vrijwel compleet overzicht vind je hier (maar is alleen Frankrijk): https://www.camping-frankrijk.nl/kaart.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Camping zoeken

Bericht door Hans 555 » ma 1 feb 2021 13:00

https://www.allecampingsinfrankrijk.nl/campings/savoie

Hier staan ook een aantal campings op rond genoemd meer. Succes met de zoektocht. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Camping zoeken

Bericht door Henny » ma 1 feb 2021 13:08

Freek......die had ik al eerder doorgegeven hoor ... whistle.gif .Deze laatste is gewoon om nóg meer te kunnen vinden . knipoog.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Camping zoeken

Bericht door freekvo » ma 1 feb 2021 17:02

stom.gif van mij en thumbup.gif
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping zoeken

Bericht door Ab » ma 1 feb 2021 17:47

Je kunt Archie downloaden.
Dan vindt je wel praktisch alle campings.
100 % volledig kan nooit, omdat er campings openen en sluiten, maar het komt er kort bij.
Veel (goedkopere) campings vind je niet bij ACSI of ANWB, omdat die om financiële reden geen lid willen worden van deze organisaties.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Camping zoeken

Bericht door Wie-niets » ma 1 feb 2021 19:42

Adverteren.....Kost ook een " bom " duiten om daarin te adverteren. Nu praat ik al over enige tijd geleden.

En bij het meer van Aquebelette kun je ook goed fietsen en je zit zo in een prachtig achterland. Wij stonden daar ook voor redelijk prijsje. In de buurt stonden we ook wel eens op een luxe camping maar dan met Camping cheque met zeer gereduceerde prijs. Die kostte in het " hoog seizoen " aanmerkelijk meer. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camping zoeken

Bericht door Nimma » ma 1 feb 2021 19:47

Wij komen ook op campings die juist niet in die gidsen willen, ze komen toch wel aan hun kampeerders. Wij vinden ook campings via Pinterest.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Camping zoeken

Bericht door Niels83 » di 2 feb 2021 00:38

Googke maps.
We kiezen het gebied voeren dan camping in de taal van dat land en dan maar speuren.

Onze over uren hebben een beetje de zelfde eisen dus daar krijgen we ook veel tips van.

Op die manier al een aardig lijstje met campings waar wij blij van worden gevonden. En die doen we ook gerust nog eens aan.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping zoeken

Bericht door Lucas » di 2 feb 2021 14:11

freekvo schreef:
zo 31 jan 2021 16:03
Zo staan wij al jaren direct aan het warmste meer van Frankrijk, het Lac d'Aiguebelette..
Tjonge, dan denk je dat je Frankrijk een beetje kent en gezien hebt (überhaupt een illusie natuurlijk) en dan komt een plek als deze langs. Nog nooit van gehoord, maar daar zouden we nog wel eens terecht kunnen komen. Mooie tip.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Camping zoeken

Bericht door Wie-niets » di 2 feb 2021 15:14

Als je ooit eens veel tijd krijgt struin dan maar eens De Savoi/ Isère af, daar vind je vaak nog de leuke mooie ( betaalbare) campings in een schitterend gebied. Ik wil niet meer zeggen, onontdekt gebied.
Wij dachten jaren geleden weleens in bepaalde gebieden , hier vind je geen Nederlander, maar.....je kwam er altijd wel een paar tegen. knipoog.gif mrgreen.gif

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Camping zoeken

Bericht door freekvo » wo 3 feb 2021 10:07

Lucas schreef:
di 2 feb 2021 14:11
Tjonge, dan denk je dat je Frankrijk een beetje kent en gezien hebt (überhaupt een illusie natuurlijk) en dan komt een plek als deze langs. Nog nooit van gehoord, maar daar zouden we nog wel eens terecht kunnen komen. Mooie tip.
Wij kwamen hier 25 jaar geleden ook bij toeval achter. We stonden toen met onze 3 puberdochters op een camping verderop in de Alpen waar ze totaal geen aansluiting hadden met andere jongelui. Er kwamen daar kennelijk alleen maar groepjes buren en familie die erg op zichzelf waren. Zelfs onze buren zeiden geen boe of bah en bij het afwassen werd je ook totaal genegeerd. Tot overmaat van ramp was het meertje bij de camping ook nog eens ijskoud.
Toevallig had ik daarvoor (in de KCK?) iets gelezen over een klein meertje bij Chambéry dat erg leuk zou zijn. Dat lag voor ons redelijk op de terugweg dus na een kleine week 'stommetje spelen' zijn we die kant uit gegaan. Ik had een (dacht ik) leuke ANWB-camping uitgezocht aan het meer maar die was 'complet': allemaal NL-ers die (voor zover wij konden zien) wel heel erg in de volle zon stonden. Maar we hadden al genoeg campings aan het meer gezien dus we gingen op weg naar de volgende. En dat was toevallig deze dus:
20200628_100737.jpg
De entree is al die jaren niet veranderd; alleen zijn de kleuren elk jaar krijgen elk jaar een andere kleur (van lichtgroen, naar lichtblauw, lichtbruin, en nu dus een soort lichtroze).
Niet iets wat op het eerste gezicht onze keus zou zijn maar voor 1 nacht vast wel goed genoeg. Het eerste deel van de camping was nagenoeg leeg (het is een langgerekt perceel van 500 m van de weg tot aan het meer) en we zagen ook geen 'accueil' bij de ingang. Dus toen doorgereden naar het water en daar zagen we borden met "Vandaag kroketten en frikandellen" dus we hadden zoiets van: waar zijn we nu weer in terecht gekomen (bleek achteraf om een grap te gaan). We stapten uit de auto en het eerste wat we hoorden was: "Wat leuk dat jullie er zijn!" En dat was dus voor het eerst in een week dat iemand iets tegen ons zei dus we waren gelijk verkocht.
We hebben daar nog ruim 2 weken gestaan en onze meiden hebben we al die dagen nauwelijks gezien. Er was een grote groep jongeren van 11 - 20 jaar van deze camping en de buurcamping dat de hele dag en avond met elkaar optrok.
De jaren daarna zijn we steeds weer teruggekomen omdat de meiden het daar zo naar hun zin hadden. We hebben zelfs 2 weken regen in een vouwwagen 'overleefd' (wij wilden naar huis maar de kids absoluut niet). We hebben nog 1 keer een uitstapje naar de MLZ gedaan met een disco etc. maar dat was geen succes. Weer geen aansluiting en weer buren die niets zeiden. Dus toen toch maar weer terug naar deze camping.

Zonder kids vonden we het nodig om toch ook weer naar andere delen van Frankrijk te gaan maar elk jaar kwamen we op de heen- en/of terugweg toch weer even naar deze camping en dat was elke keer toch een soort 'thuiskomen'. Zeer tegen onze principes hebben we zo'n 15 jaar geleden toch maar besloten om niet meer te gaan 'zwerven' maar gewoon om elk jaar naar deze camping te gaan. We gingen er zelfs in het voorjaar een week naar toe (onze caravan bleef in de buurt achter bij een caravanstalling).
Toen we 6-7 jaar geleden een van de weinige plekken aan het meer aangeboden kregen als 'onze' vaste plaats waar we natuurlijk helemaal superblij. Met onze speedbootje (met elektrische motor) vlak voor de deur kunnen we het daar zeker de hele zomer wel uithouden.
20190619_101915.jpg
Het is zelfs zo dat onze kinderen en kleinkinderen ook weer elk jaar naar deze camping terugkomen.
En gasten die per ongeluk 'nieuw' op deze camping komen, blijven meestal langer dan gepland en komen ook de jaren er na steeds weer terug.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping zoeken

Bericht door deusjevo » wo 3 feb 2021 10:43

[re.gif]

Kwam een Feestboek groep tegen, krijg je een mooi beeld van de camping.
Denk dat je de groep wel kent knipoog.gif

Mooi plekjes zo tegen het meer aan.
.
6E9AAF67-3FF0-48F3-B57D-9D08A2E92E91.jpeg
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Camping zoeken

Bericht door Wie-niets » wo 3 feb 2021 11:02

@ Freek,
Je PB is ter ziele. Kwam ergens in de Spam.
Maar leuk jouw verhaal te lezen. We hebben nog even zitten graven. Ik denk dat het ongeveer 30 jaar geleden is voor de eerste keer. De kinderen gingen bij ons toen al niet meer mee. Ik herrinner mij dat er toen ook heel veel zwanen op het meer dobberden.
Daarna zijn we er nog eens een paar keer voor korte duur geweest als het in onze trektochten niet te ver uit de buurt lag. Een rondje om het meer op de fiets deden we nog wel eens.

Later kwamen we in de buurt in Les Ambrets op een Camping cheque camping terecht. We konden het niet laten om dan altijd nog even daar heen te rijden. In Pont de Beauvoison deden we dan meestal even de boodschappen.
Maar er zijn daar Campings genoeg hoewel de afgelopen laatste ongeveer 17 jaar of meer best wel het e.e.a. verandert zal zijn.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Camping zoeken

Bericht door freekvo » wo 3 feb 2021 12:30

deusjevo schreef:
wo 3 feb 2021 10:43
Kwam een Feestboek groep tegen, krijg je een mooi beeld van de camping.
Denk dat je de groep wel kent knipoog.gif
Mooi plekjes zo tegen het meer aan.

6E9AAF67-3FF0-48F3-B57D-9D08A2E92E91.jpeg
Die Feestboekpagina ken ik wel ja (ben zelf de beheerder knipoog.gif ). Deze foto is me even ontgaan (komt volgens mij van de website). 'Onze' plek is die aan het begin van de steiger maar de heg op de foto is er niet meer. Daar stonden toen nog 2 Franse oudere echtparen met de opening naar elkaar toe.
En dubbelassers worden tegenwoordig geweigerd net als grote campers. Maar dat geldt dan weer niet voor gasten die er al jaren komen maar dat is Franse logica......

Deze foto is van een paar jaar terug (zonder heg dus).
20180817_203654.jpg
@Wie-niets: er zijn idd nog genoeg campings rond het meer. Voor ieder wat wils:
- een Huttopia-camping met kinderanimatie en een grote zandstrand (maar die camping ligt wel een beetje van het strand af op een heuvel);
- een ANWB-camping waar elk jaar erg veel (dezelfde) NL-ers komen. Dat is een prima camping waar we graag in het voorjaar even langsgaan maar in de zomer is het ons te druk met te kleine plakken dicht op elkaar;
- meerdere meest Franse campings.

En in de omgeving is genoeg te doen zonder dat je de toeristen van je af moet slaan.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping zoeken

Bericht door Lucas » wo 3 feb 2021 13:31

[re.gif]

Bedankt voor de uitgebreide toelichting freekvo! Ik raakte al enthousiast, maar als ze tandemassers weigeren houdt het voor ons op helaas. Of zouden ze voor een vriendelijk verzoekje uit Pays-Bas toch misschien overstag gaan?

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”