Samen gesteld gezin.

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Samen gesteld gezin.

Bericht door perry » za 20 jul 2019 12:06

hallo allemaal,

Na een tijdje hier minder actief zijn geweest door de veranderingen in het leven.
Nu weer terug hier (heb wel vaak mee gelezen dat wel maar niet actief reageren)

Nou inmiddels scheiding achter de rug en een lieve nieuwe vriendin gekregen helemaal happy maar ook zitten er nadelen aan.
En dit is vooral de vakantie.
Wij zoeken leuke campings in italie duitsland kroatie evt maar dan wel voor 7 personen.
En daar zit juist het probleem tot 6 personen geen probleem huisje van 8 personen ook geen probleem.
Maar ik heb een mooie caravan en wil die toch graag gebruiken.

Nu weet ik eigenlijk wel zeker dat er meer mensen zijn die dit probleem hebben en of gehad hebben.
Nu mijn vraag welke campings kan je ook met 7 man op liefs een camping aan een meer of zee en of mooi groot zwembad.

Mvg perry
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door Daphne » za 20 jul 2019 13:14

RE.gif

Met 7 personen op 1 plek is ook geen probleem als het 1 gezin betreft. Er zijn wel meer (samengestelde) gezinnen met 5 kinderen.

Wat wij trouwens wel deden met 4 grote kinderen, is 2 plekken naast elkaar nemen. Lekker veel ruimte en plek voor 3 bijzettentjes. Maar dat kon niet altijd en dan hadden we iets minder ruimte als alles op 1 plek moest. Ook prima te doen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Volvodriver

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door Volvodriver » za 20 jul 2019 13:21

RE.gif RE.gif
Allereerst gefeliciteerd dat je weer gelukkig bent. Fijn om te horen.

Nu je "probleem". Eerlijk gezegd zie ik dat niet. Je hebt een caravan en daarmee ben je vrij om te gaan en te staan waar je wil. Ook met 5 kinderen. En ook daarmee is op elke camping wel een plekje te vinden. Waarbij het mogelijk (zelf geen ervaring mee eerlijkheidshalve) in Italië krap kan worden op de plek. Reserveren via internet voor 7 personen is idd vaak lastig maar als je mailt of belt is het vaak wel mogelijk. In vele delen van Frankrijk is het sowieso mogelijk weet ik uit ervaring want wij zijn vaker gezinnen tegengekomen in een dergelijke samenstelling. Het kost alleen wat meer dan de "standaard" tarieven.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door Patman » za 20 jul 2019 14:26

Er zijn genoeg leuke campings met ruime plekken hoor. Wij hebben dit jaar een plek van ongeveer 10 x 20 meter. Ruimte zat voor extra bijzettentjes en goed betaalbaar. Kortom, goed zoeken. thumbup.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door PD » za 20 jul 2019 15:08

Wanneer wij in het voorjaar met het hele gezin, 4+2 dus 6 volwassenen, kamperen, nemen we 2 plaatsen naast elkaar ! Dat lijkt me ook voor jullie de comfortabelste oplossing.

Per saldo niet eens zo duur omdat je op 1 plek ook voor alle personen betaalt.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door Diny » za 20 jul 2019 15:35

Je schrijft er niet bij hoe oud de kinderen zijn.
Als het zo zou zijn dat ze allemaal onder de -pakweg- 6 jaar zijn dan kan slapen een probleem zijn, omdat jullie niet willen dat ze in een apart tentje slapen. Mogelijk ook dat de kinderen dat niet willen.
Een oplossing zou dan kunnen zijn pa met 2 kinderen de tent in en ma met drie in de caravan.
Niet echt leuk, maar kleintjes worden groot thumbup.gif
Zijn oudere kinderen bij dan kunnen die samen met een kleintje in een tent.

Ook niet prettig misschien, maar je zoekt een oplossing.

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door perry » za 20 jul 2019 22:47

Bedankt allemaal al vast.

Het gaat om 5 kinderen in de leeftijd van 16 14 12 11 en 9 dus inderdaad zullen er aantal in de of voortent of bijzet tentje gaan.
caravan zelf kunnen al wel 6 personen in en die 7de kan er ook nog wel tussen blij.gif
Maar voor 3 weken word dat wel iets te vol.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door Henny » za 20 jul 2019 23:34

Wij hebben ook eens gezien dat mensen een partytent erbij hadden gezet met alle zijwanden eruit ( was prima weer) daaronder stonden 2 tafels met krukjes en daar aten ze. In de voortent een paar gemakkelijke stoelen . Kinderen zijn toch veel naar zwembad etc.
In Italie zal het moeilijker zijn om met z.n allen een leuke plaats te hebben, ze zijn daar echt klein! Succes en een fijne tijd met z.n allen! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Brakkies
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 11:17
Locatie: Noorden des Lands

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door Brakkies » zo 21 jul 2019 11:02

Wij reizen al jaren met 5 kids in de leeftijd van 6-15 jaar. (waarvan 1 pleegkind). Dat is nooit een probleem geweest. Als je online boekt kun je veelal niet meer dan 6 personen boeken en dat doen we dan ook maar. Aangekomen op de camping vertellen we dat we met 7 personen zijn. Dat is nog nooit een probleem geweest, dan lappen we een paar euries bij en klaar is het weer. Bovendien hebben we van Pleegzorg een brief mee in de juiste taal waar eea in word uitgelegd. De 3 jongste kids slapen in de caravan en de oudste beiden in een bijzettent.
VW Touran 1.6 TDI Highline '11 + Knaus Sudwind 500KU '10 + Unico

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door perry » zo 21 jul 2019 11:54

Brakkies schreef:
zo 21 jul 2019 11:02
Wij reizen al jaren met 5 kids in de leeftijd van 6-15 jaar. (waarvan 1 pleegkind). Dat is nooit een probleem geweest. Als je online boekt kun je veelal niet meer dan 6 personen boeken en dat doen we dan ook maar. Aangekomen op de camping vertellen we dat we met 7 personen zijn. Dat is nog nooit een probleem geweest, dan lappen we een paar euries bij en klaar is het weer. Bovendien hebben we van Pleegzorg een brief mee in de juiste taal waar eea in word uitgelegd. De 3 jongste kids slapen in de caravan en de oudste beiden in een bijzettent.
Oh dat is wel riscio maar jullie hebben nooit problemen mee gehad?
Dat is wel fijn om te lezen.
het slapen maak ik me nog niet druk om is meer of we wel op de camping kunnen komen zonder problemen
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door maanenschijn » zo 21 jul 2019 13:46

Net als andere jaren reizen wij met een groot gezin, pa, ma en 6 kinderen. Soms ook nog met aanhang, dit jaar naar Italië met 9 personen. Als je van te voren reserveert en aangeeft dat je een gezin bent heb ik het nooit als een probleem ervaren. Even bellen, want online boeken zal meestal niet gaan.

Twee plekken naast elkaar is het beste. Vaak kun je best wat onderhandelen over de prijs, dit jaar zelfs 20 procent korting gehad (Italië). De kosten zijn dan prima in de hand te houden. Ik zelf heb een beetje de grens van 100 euro per dag met ons gezin. Dat kan ook met twee plekken omdat, zoals gezegd, je ook op één plek voor iedereen betaalt, inclusief vaak ook de tentjes.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Samen gesteld gezin.

Bericht door perry » di 23 jul 2019 10:49

maanenschijn schreef:
zo 21 jul 2019 13:46
Net als andere jaren reizen wij met een groot gezin, pa, ma en 6 kinderen. Soms ook nog met aanhang, dit jaar naar Italië met 9 personen. Als je van te voren reserveert en aangeeft dat je een gezin bent heb ik het nooit als een probleem ervaren. Even bellen, want online boeken zal meestal niet gaan.

Twee plekken naast elkaar is het beste. Vaak kun je best wat onderhandelen over de prijs, dit jaar zelfs 20 procent korting gehad (Italië). De kosten zijn dan prima in de hand te houden. Ik zelf heb een beetje de grens van 100 euro per dag met ons gezin. Dat kan ook met twee plekken omdat, zoals gezegd, je ook op één plek voor iedereen betaalt, inclusief vaak ook de tentjes.
100euro per nacht is wel goed te doen inderdaad daar zou ik voor tekenen.
Mag ik vragen waar dit in italie was?
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”