Wandelvakantie

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Wandelvakantie

Bericht door Tramlijn16 » ma 4 feb 2019 12:15

Ik ben op zoek naar tips voor gebieden/campings om in juni lekker en veel te kunnen wandelen.
Laten we zeggen zo’n 700 a 750 kilometer van af kruising A2-A27.

Voorkeur campings met veel groen en ruime plekken.

Ik zou zeggen barst maar los. Ik ben er klaar voor.
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Re: Wandelvakantie

Bericht door Jartoos » ma 4 feb 2019 12:44

http://www.zoover.be/oostenrijk/vorarlb ... en/camping

Alle kabelbanen van het dal inbegrepen in de prijs, dus perfect voor een wandelvakantie.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wandelvakantie

Bericht door Henny » ma 4 feb 2019 17:39

http://www.devrijewandelaar.nl/verliefd-op-de-morvan/


Natuurgebied De Morvan in de Bourgogne / Frankrijk. GR13 loopt er ook door. Routes staan goed aangegeven.
Een eldorado voor de wandelaar. Er zijn veel campings met ruime plaatsen.

Aan het Lac des Setton bv, mooie rondwandeling om dat grote meer van 15 km. https://www.kampeerkaart.nl/article.asp ... de-settons

Maar ook bv in het plaatsje Ouroux en Morvan heb je 2 campings.
Lormes heeft een leuke camping aan het meertje aan de rand van het dorp.
Brassy heeft een hele groene camping http://www.brassy.fr/tourisme-et-loisir ... ments.html
Het is dicht bij een forellen visvijver waar je heerlijk forel kunt eten....Moulin Tala thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Wandelvakantie

Bericht door Gerrie » ma 4 feb 2019 19:54

Het grosswalsertal en dan een plekje voor de caravan op camping grosswalsertal. Super campinkje op bijna 900 mtr. hoogte.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Re: Wandelvakantie

Bericht door Tramlijn16 » wo 6 feb 2019 00:45

Bedankt voor de reacties, de morvan gaan we eens wat internet research op los laten
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

Volvodriver

Re: Wandelvakantie

Bericht door Volvodriver » do 7 feb 2019 07:49

RE.gif
Goede keus. Heel mooi gebied 😎😉

(kijk even bij mijn "woonplaats" 😉)

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wandelvakantie

Bericht door Henny » do 7 feb 2019 09:19

.....leuk "Volvodriver" , óók wij zijn Morvan bewoners , maar niet permanent !
Maken véél wandeltochten als wij er zijn ( hebben er al lang een huis dus veel te klussen is er niet meer)
Maar gaan vanuit NL ook voor en najaar met de caravan op stap....met een Volvo ervoor ... thumbup.gif thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Volvodriver

Re: Wandelvakantie

Bericht door Volvodriver » do 7 feb 2019 09:43

RE.gif
Helaas zijn wij geen "vaste" bewoners. Vandaar ook "woonplaats" (tussen aanhalingstekens) Maar komen daar al wel sinds 2001 met zeer grote regelmaat één of twee keer per jaar. Hetzij in een huisje van kennissen van ons hetzij met de caravan. En inderdaad mooi wandelgebied.

Hier nog een foto van 30 oktober vorig jaar.
instaweather_20181030_081448.jpg
instaweather_20181030_081448.jpg (84.44 KiB) 4665 keer bekeken

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Wandelvakantie

Bericht door Niels83 » do 7 feb 2019 11:02

ik vind de l'ain een mooi gebied.

en de camping in relevant erg groen.
gebied is de ene kant op vlak andere heuvel achtig. relatief dicht bij de bourgogne.

de camping heeft 25 plaatsen, goede maar oude toiletten en douches en een zwembad precies groot genoeg om na een lange wandeling even af te koelen. het ligt tussen de weilanden, met rondom bomen en gras op de grond. in het hoogseizoen was 3/4 vol.

bij villars de dombe zit een vogelpark, daar rondom zijn ook veel vogels te spotten. ow jah nachtje koste me de laatste keer 8 euro. de eigenaar komt elke avond en heeft fiets en wandelkaarten te leen. de man is geloof ik een arts met pensioen.

op 5km ligt een aller schattigst stadje met een geweldige zaterdag markt.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Wandelvakantie

Bericht door WillyL » do 7 feb 2019 22:31

Dat wordt een moeilijke...
Wat zijn de verwachtingen en kunde. Hoogalpien, tussengebergte, lage bergen, heuvels.
Vogezen hebben wat te bieden.
Alpen in vele maten en gewichten.
Enkele malen ging ik huttentochten doen in Oostenrijk, Frankrijk en Spanje , dan wel enkel Pyreneeën. Ordessa vind ik prachtig, is wel verder dan 750 km...

Wat Alpen betreft, denk eens aan de Queras. Er is daar een diepe vallei, val de vaudelamar, op,het einde is er een mooi wandelgebiedje waar je wat dagtochten kunt doen rond de Chalet Gioverney (hopelijk schrijf ik alle namen correct).
Afgelegen en zelfs zonder GSM ontvangst. Waar vindt ge dat nog...
Er zijn enkele berghutten in de buurt, te bereiken als daguitstap of als tour let overnachtingen.
Eerder in de vallei, nog net binnen de bewoonde wereld is er een camping' met wel weinig comfort, maar rustig en prima als begin van de wandeltochten.

In Oostenrijk zou ik zeggen in het Otztal... Mooie rondtochten of vermoeiende dagtochten bergop en terug af. Het Stubaital heeft wat te bieden.

In zwítserland zijn Lauterbrunnen mogenlijkheden....

Echt, het hangt van je verlangen en mogelijkheden af.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wandelvakantie

Bericht door deusjevo » vr 8 feb 2019 00:14

De Vogezen al gezien?

Regionaal natuurpark Ballons des Vosges

https://goo.gl/maps/SCanQXuq3Ex
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wandelvakantie

Bericht door Henny » vr 8 feb 2019 10:15

Wij lopen de GR5, een wandelroute van NL naar Nice . Doen dat in etappes, soms 1 week, soms maar 3 dagen.
Inmiddels tot aan de hoogte van Colmar in de Vogezen gekomen. ( al 3 landen doorgelopen...met Pieterpad door NL en daarna met de GR5 door Belgie en Luxemburg )

Omdat wij dit vrijwel altijd doen vanaf een camping waar wij met de caravan staan kan ik je de tip geven het stuk in Luxemburg te doen.
Luxemburg heeft uitstekende busverbindingen, netjes, op tijd en een kaartje is niet duur.
Wij liepen meestal tussen 12 en 20 km, afhankelijk waar de bus was en waar de auto stond.
Met de bus richting het begin punt. Soms nog 1 of 2 km lopen om bij het beginpunt te komen.
Vanaf daar loop je naar het eindpunt waar de auto staat. ( altijd lopen naar de auto toe zodat je geen stress hebt ivm tijden van de bus)
De 1e dag op de camping besteden wij aan uitzoeken van de bustijden.
Stonden bv op de camping in Rosport waar de bus voor de camping stopt ! Op het 1e gezicht een grote camping met veel vaste plaatsen. Maar er is een stuk alleen voor gewone caravans, ruime plaatsen, mooi als je ( zoals wij toen) aan het water staat , uitstekend sanitair. http://www.camping-rosport.lu/ ( acsi card camping)

In Frankrijk lukte het niet met de busverbindingen dus maakten wij er een rondwandeling ( er zijn verschillende wandelboekjes Vogezen/Elzas daarover) waarvan het grootste gedeelte dan de GR5 was.
Het is heel erg leuk om te doen, vooral als je de boekjes hebt waarin ook veel staat over wat je onderweg tegenkomt.

Veel wandelplezier, waar je ook gaat. want bv de GR34 in Bretagne is óók heel mooi om te doen ! https://www.pietsmulders.nl/frankrijk_C ... -Rose.html
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Tramlijn16
Berichten: 228
Lid geworden op: di 14 mei 2013 19:39
Locatie: Almere

Re: Wandelvakantie

Bericht door Tramlijn16 » zo 24 feb 2019 18:40

Ik ben er uit het wordt een verken vakantie dit jaar!
Kijken in de hoge Vogezen door naar de Jura en afsluiten in Bourgondië, dan zijn mijn 4 weekjes nuttig besteed en heb ik een goede indicatie voor de daarop volgende jaren.

Bedankt voor alle tips
Renault scenic 2L met Chateau Chiara 400 + voortent (Brand Ostara)

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wandelvakantie

Bericht door Henny » zo 24 feb 2019 22:29

thumbup.gif Geniet er van !!! caravan.gif
Avento 420 / XC70....

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Wandelvakantie

Bericht door janoniem » zo 24 feb 2019 22:54

Wij zijn geen fanatieke wandelaars maar stonden enige jaren geleden op een tussenstop vanuit Italië even noodgedwongen enige dagen aan de Tittisee in het Zwarte Woud. Vroeg in de morgen passeerden daar al rijen wandelaars de camping. Een ideaal gebied vertelde men ons; uitgebreide wandelroutes en goed openbaar vervoer dat voor gasten bovendien gratis is.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Wandelvakantie

Bericht door freekvo » ma 25 feb 2019 07:54

Wij lopen geen hele einden maar sinds ons pensioen (01-01-2018) gewoon 'rondjes' van zo'n 5-6 km. Ik zoek eerst een leuk gebied uit om naar toe te gaan in Frankrijk of Spanje en kijk dan ter plekke of er leuke wandelingen zijn in wikiloc (www.wikiloc.com). Dat kan ook een langere wandeling zijn die we dan halverwege afsnijden. Ongetwijfeld zijn er meerdere wandel-apps waar je wandelingen van anderen kunt 'nalopen'.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”