ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Bericht door diz » di 3 jan 2017 23:19

Over het al dan niet kunnen accepteren van een tandemasser op een camping is al e.e.a. geschreven. Als ik het zo lees zijn de ervaringen positief: mensen die nog nooit geweigerd zijn, of: "er is altijd wel een plekje, zelfs op de bonnefooi..."
Nu zijn wij voor aankomende zomer op zoek naar een mooie stek ergens in Zuid-Frankrijk of Noord-Spanje en bovenstaande ervaringen kan ik maar niet rijmen met de mijne.

Sandaya bijvoorbeeld heeft een aantal mooie campings wat op het oog in ons straatje valt. Maar zij beweren dat op geen enkele campingplaats die zij aanbieden, onze tandemasser van 9,50m kan staan. scratch.gif

Legio camping(zoek)sites die ik bezocht heb geven een andere oppervlakte van de sta-plaats weer dan de website van de camping zelf. Ook is er zelden of nooit te filteren op sta-plaats oppervlakte of tandemas acceptatie. Het overgrote deel van de aangeboden plaatsen is 80-100m, maar voor onze caravan toch echt te klein.

Waar/hoe zoeken jullie je campingplek uit voor de volgende vakantie? Zijn er goede zoek-websites zodat het niet nodig is om elke camping af te bellen met de vraag of de plaatsen groot genoeg en geschikt voor tandemas zijn? Want dat is wat we nu aan het doen zijn. Anno 2017 moet dat toch anders kunnen lijkt mij...

Wij zijn op zoek naar een 5, of eventueel 4 sterrencamping, met vertier (animatie, kidsclub, zwembaden/glijbanen etc) voor onze 3 meiden van 2,4 en 6 jaar.
De voorkeur gaat uit naar privé sanitair, maar is geen must-have.
Electra is, net als wateraansluiting en waterafvoer wel vereist.
Zoals gezegd, onze Adria Adora 753UC is 9,50m (totaal) en we zoeken dan ook naar een plek van minimaal 110-120m2, bij voorkeur groter. Er komt een voortent aan van (max) 3 bij 8m, verder geen losse kleine tent(en).

Ik hoor graag jullie ideeën/tips! thumbup.gif
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Bericht door Conradi » di 3 jan 2017 23:38

Ik kan je Camping Mas Sant Josep in Santa Cristina D’Aro - Costa Brava - aanbevelen.
Alle luxe die je zoekt en de zogenaamde 4-bloemen plaatsen zijn circa 240 m² groot. Zelfs wij 'verzopen' er nog :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Bericht door HarrieK » wo 4 jan 2017 10:43

Op https://nl.campingamfora.com/ heb je standplaatsen van 180m2. Ik heb geen ervaring op deze camping.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Bericht door Hobby Linka » wo 4 jan 2017 12:20

RE.gif

Klopt, deze plekken hebben ook nog eens eigen sanitair. Staan vlak bij het strand.

Camping is prima, we gaan er dit jaar ook weer naar toe.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Bericht door Fred N » wo 4 jan 2017 13:07

mensen die nog nooit geweigerd zijn, of: "er is altijd wel een plekje, zelfs op de bonnefooi..."
Hi Diz
Wij reizen al jaren met een tandemasser door heel Europa en doen dit op de bonnefooi. Huidige caravan is nu 9.35 mter

Als uitgangspumt gebruiken wij de ASCI gids.
Gebruik de legenda en dan het kopje Reglement
Hier nemen wij;
P Ook geschikt voor caravans > 5,5 m exclusief dissel.
S Ook geschikt voor kampeerauto's > 8m en 4> ton
Q Dubbelassers toegestaan, daar kijken wij niet naar dat is zulke onzin (vandaar ook niet vet gedrukt)

Een boerencamping zoeken wij ook niet anders had ik ook wat kleiners gekocht.
Maar zij beweren dat op geen enkele campingplaats die zij aanbieden, onze tandemasser van 9,50m kan staan.
Bovenstaande komt heel bekend voor.
Daarom bespreken wij nooit en gaan zelf terplaatse altijd kijken.
De chauffeur weet immers zelf het beste wat hij wel of niet kan met zijn combinatie een campingbeheerder gaat van de gemiddelde kampeerder. knipoog.gif

suc 6 aflower.gif

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Bericht door hendrik38 » wo 4 jan 2017 19:02

Wauw...dat zijn mooie grote plekken op de genoemde campings!
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: ruime plaatsen voor tandemasser in Zuid Europa

Bericht door diz » do 12 jan 2017 19:10

Goeie tips. Hier zit zeker wat bruikbaars tussen. Dank jullie wel.
De zoektocht is nog in volle gang..
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”