Beginners! Waar naar toe?

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Marian83
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 12:38
Locatie: Emmen

Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Marian83 » wo 14 dec 2016 13:04

Hallo Allemaal,

Wij hebben vorig jaar een caravan gekocht en een jaar op een seizoensplek in Nederland gestaan. Nu willen we graag met onze meiden van dan bijna 3 en 6 op vakantie met de "Sleurhut" naar het buitenland. We zijn opzoek naar een leuke camping met animatie, leuk kinderbad, eetgelegenheid en niet te ver van een plaats of dorpje. Onze max. is 1000 km aangezien het de eerste keer is dat mijn man zover met een caravan gaat rijden. We houden van gezelligheid het hoeft geen kneiter van een camping te zijn zo lang de dames zich maar goed vermaken :) Ennnn ... natuurlijk een beetje aangename temperaturen. Een hele lijst met wensen maar misschien zijn hier reizigers die zich hier in herkennen en leuke tips voor ons hebben!

Gebruikersavatar
morjos
Berichten: 159
Lid geworden op: zo 15 mei 2016 10:39

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door morjos » wo 14 dec 2016 13:16

Kijk eens op de site van ACSI of campingnavigator. Alle Europese landen en 100-den campings in alle prijsklassen.

Ook zéér interessant is de site "klein maar fijn", ook van ACSI, maar wel apart. Dit zijn de kleine goedkope maar interessante campings. Worden ook vaak aangedaan als "doorreis-camping" voor 1 overnachting.
Succes met de zoektocht....als caravanner is dit een zéér aangenaam tijdverdrijf trouwens.. [kerstknipoog.gif
Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclucive met Chateau Cantara 520 UF

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door nicolaas » wo 14 dec 2016 14:31

beste manier om ervaring op te doen en een leuke camping te vinden, is gewoon relaxed richting de zon rijden, en vroeg in de middag de dichts bijzijnde camping
oprijden. In jullie geval van de eisen die je stelde, zal dat 4 a 5 sterren moeten zijn. Kun je zoeken op je navigatie, met bijv de anwb camping app.
als een van de eisen,(zon,animatie,zwembad, omgeving etc) niet opweegt tegen de andere positieve dingen, dan smorgens de boel weer aanhaken en weer" een stuk"verder, afhankelijk van de weersverwachting.
Op deze manier doe je heel veel ervaring op met de caravan, je ziet veel, en wie weet vindt je jullie ideale camping.
microhome 370 luxe

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Henny » wo 14 dec 2016 17:00

http://www.ambiance-morvan.com/nl/welkom/

Misschien is dit iets voor jullie, echt geschikt voor kinderen van jullie leeftijd. 700 km vanaf Utrecht. Er is niet echte animatie maar kinderen vervelen zich absoluut niet want er is bv wel een BBQ avond, een pizza avond ( zelf bakken) overdekt speelhuis , diertjes enz enz.
Midden in een dorpje . Niet ver van grote meren.
En dan na een paar dagen ( als je naar de warme zon wil, hoewel het in deze omgeving vorig jaar ook flink warm was) een stuk zuidelijker.

https://www.camping-frankrijk.nl/campin ... de-oignin/
Dit is een zeer mooie camping, luxer maar ook echt geschikt voor jullie kinder leeftijd. Echter wat verder en niet dicht bij een dorpje met winkels.

succes
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door MarcoC » wo 14 dec 2016 21:10

RE.gif
De laatst genoemde camping hebben wij ook gestaan.... voor de kinderen vond ik het nogal tegenvallen! Water in het zwembad was ijskoud, moesten onze zoon van 4 regelmatig uithalen omdat hij blauw aanliep!

1000km max zeg je, maar waar woon je in NL dan? 1000km vanaf Maastricht of vanaf Alkmaar... das nogal een verschil! [kerstknipoog.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Luud » wo 14 dec 2016 21:37

Mijn eerste reactie:Camping Mareblu in Cecina, Toscane. We zijn hier een jaar of 12 geleden geweest, na ons vele uit ons dorp nav onze ervaring en er wordt nog altijd met veel plezier door vele terug gekeken en nog steeds bezocht. Succes, er zullen beslist meer voor jullie passende campings tussen Nederland en Italie liggen, het was maar een idee.
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Chris » wo 14 dec 2016 21:55

Hallo Marian.

Denk eens aan de Dordogne.
Prachtige streek, veel te zien en te doen.
Bijna altijd mooi weer..
En ik denk dan aan camping : Le Paradis in St. Leon sur Verzere.
( vanaf mijn woonplaats 1032 km )
Een prachtig verzorgde camping, mooi zwembad voor de dames, recreatie op aangenaam niveau.
Nederlandse eigenaren en ze zijn ook camping van het jaar geweest.
http://www.camping-le-paradis.nl/
Ik heb er jaren geleden de zomer doorgebracht en denk er nog steeds met genoegen aan terug.
De camping is een plaatje en de omgeving bied ongelovelijk veel, van vele kastelen tot grotten, van een schitterend automuseum tot de grotten waar de neanderthalers woonden, en Roche St. Christoff is zeer indrukwekkend en vlak achter de camping.
Op de camping is heel veel info te vinden over al deze activiteiten..... en dan vergeet ik nog Rocamadour.... prachtig met de roofvogelshow boven.

Succes met zoeken... zo leuk he
Voorpret is dat..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Henny » wo 14 dec 2016 23:24

@ Marco,

Jammer dat je dat zo trof op die camping. Wij hebben er een paar jaar geleden gestaan eind aug/begin september en het water in het zwembad was prima, ook voor de kindertjes die er nog waren .
Zo iets kun je niet van te voren weten.......heb er verder nog nooit iets over gelezen. Maar heel jammer voor je kind!
caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Marian83
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 12:38
Locatie: Emmen

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Marian83 » vr 16 dec 2016 09:23

Wat veel tips! Ik ga ze allemaal bestuderen :) Wij wonen in het Noorden des Lands in Emmen dus hoppa de grens over en in 1 streep naar beneden.

Super bedankt en verdere tips zijn natuurlijk welkom!

Marian83
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 12:38
Locatie: Emmen

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Marian83 » vr 16 dec 2016 09:47

Chris schreef:Hallo Marian.

Denk eens aan de Dordogne.
Prachtige streek, veel te zien en te doen.
Bijna altijd mooi weer..
En ik denk dan aan camping : Le Paradis in St. Leon sur Verzere.
( vanaf mijn woonplaats 1032 km )
Een prachtig verzorgde camping, mooi zwembad voor de dames, recreatie op aangenaam niveau.
Nederlandse eigenaren en ze zijn ook camping van het jaar geweest.
http://www.camping-le-paradis.nl/
Ik heb er jaren geleden de zomer doorgebracht en denk er nog steeds met genoegen aan terug.
De camping is een plaatje en de omgeving bied ongelovelijk veel, van vele kastelen tot grotten, van een schitterend automuseum tot de grotten waar de neanderthalers woonden, en Roche St. Christoff is zeer indrukwekkend en vlak achter de camping.
Op de camping is heel veel info te vinden over al deze activiteiten..... en dan vergeet ik nog Rocamadour.... prachtig met de roofvogelshow boven.

Succes met zoeken... zo leuk he
Voorpret is dat..

Chris
Wat een prachtige camping inderdaad precies wat we zoeken! Voor ons toch een goede 1100 km. Toevallig nog tips voor goede overnachtingscampings? We willen het op ons gemak doen en bijkomend voordeel van deze camping is dat er flexibele aankomstdagen zijn!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Micky » vr 16 dec 2016 11:42

nicolaas schreef:beste manier om ervaring op te doen en een leuke camping te vinden, is gewoon relaxed richting de zon rijden, en vroeg in de middag de dichts bijzijnde camping
oprijden. In jullie geval van de eisen die je stelde, zal dat 4 a 5 sterren moeten zijn. Kun je zoeken op je navigatie, met bijv de anwb camping app.
als een van de eisen,(zon,animatie,zwembad, omgeving etc) niet opweegt tegen de andere positieve dingen, dan smorgens de boel weer aanhaken en weer" een stuk"verder, afhankelijk van de weersverwachting.
Op deze manier doe je heel veel ervaring op met de caravan, je ziet veel, en wie weet vindt je jullie ideale camping.
Dat doen wij als doorgewinterde caravaners met kinderen niet eens ((het is immers hoogseizoen) behalve als overnachtingscamping onderweg en dat was dit jaar zelf al erg vervelend op de terugweg), een beginner zou dat beter helemaal niet doen, als de kleintjes beginnen omdat ze er klaar mee zijn en je moet dan op zoek naar een camping kan het allemaal heel vervelend worden, je kunt zo maar een uur of 2 aan het zoeken/keren en rondrijden zijn.
Mijn advies is gewoon via de boven genoemde sites een leuke camping opzoeken en als je 1000km moet, er minimaal 2 dagen, dus 500km per dag over doen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door nicolaas » vr 16 dec 2016 19:05

wij kamperen ruim 50jaar, en ja ook regelmatig in het hoogseizoen, en hebben nog nooit voor een bordje "vol" gestaan, wellicht begaan we toch andere paden dan jij.
Dat doen wij als doorgewinterde caravaners met kinderen niet eens ((het is immers hoogseizoen) [/quote]
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op vr 16 dec 2016 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag correct quoten.
microhome 370 luxe

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Gerrie » vr 16 dec 2016 20:36

Hoi Emmenaren, camping Mark bij Weer Oostenrijk vlak bij Innsbruck is misschien iets voor jullie. Wij zijn hier vorig jaar in het najaar geweest en de reis is in één dag te doen. Camping heeft een (klein)zwembad en een klimwand en men fokt er fjordenpaarden. De eigenaar schijnt in de zomer regelmatig een tochtje per koest te maken met de kinderen. Ook zijn er wandelingen onder begeleiding. Verder zit je daar heel centraal. Keurige camping en goede beoordelingen op zoover.
Veel succes bij de keuze die jullie maken
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door henry12 » vr 16 dec 2016 20:51

Wij zijn nu 3x keer op camping Isolino geweest in Italië , echt een mooie camping met top zwembad en een super animatie team.
Is voor ons vanuit het midden van het land net geen 1000km .
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door PD » vr 16 dec 2016 20:54

Micky schreef:Dat doen wij als doorgewinterde caravaners met kinderen niet eens ((het is immers hoogseizoen) behalve als overnachtingscamping onderweg en dat was dit jaar zelf al erg vervelend op de terugweg), een beginner zou dat beter helemaal niet doen, als de kleintjes beginnen omdat ze er klaar mee zijn en je moet dan op zoek naar een camping kan het allemaal heel vervelend worden, je kunt zo maar een uur of 2 aan het zoeken/keren en rondrijden zijn.
Mijn advies is gewoon via de boven genoemde sites een leuke camping opzoeken en als je 1000km moet, er minimaal 2 dagen, dus 500km per dag over doen.
Helemaal mee eens thumbup.gif
Wanneer je in het hoogseizoen met kleine kinderen specifieke eisen aan een camping stelt, adviseer ik je vooraf te reserveren. De keuze is enorm...

Natuurlijk kan het ook zonder; wij reserveren (inmiddels zonder kids) vrijwel nooit meer maar blijven dan ook niet langer dan 3 a 4 nachten op één camping en hebben nu we zonder de kids op vakantie gaan ook beduidend minder eisen tav de camping...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
frendt
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 1 nov 2015 17:19
Locatie: Hoofddorp

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door frendt » za 17 dec 2016 09:13

PremiumDiscovery schreef:
Micky schreef:Dat doen wij als doorgewinterde caravaners met kinderen niet eens ((het is immers hoogseizoen) behalve als overnachtingscamping onderweg en dat was dit jaar zelf al erg vervelend op de terugweg), een beginner zou dat beter helemaal niet doen, als de kleintjes beginnen omdat ze er klaar mee zijn en je moet dan op zoek naar een camping kan het allemaal heel vervelend worden, je kunt zo maar een uur of 2 aan het zoeken/keren en rondrijden zijn.
Mijn advies is gewoon via de boven genoemde sites een leuke camping opzoeken en als je 1000km moet, er minimaal 2 dagen, dus 500km per dag over doen.
Helemaal mee eens thumbup.gif
Wanneer je in het hoogseizoen met kleine kinderen specifieke eisen aan een camping stelt, adviseer ik je vooraf te reserveren. De keuze is enorm...

Natuurlijk kan het ook zonder; wij reserveren (inmiddels zonder kids) vrijwel nooit meer maar blijven dan ook niet langer dan 3 a 4 nachten op één camping en hebben nu we zonder de kids op vakantie gaan ook beduidend minder eisen tav de camping...

Ook ik ben het hier mee eens, wij reserveerden altijd 2 of 3 campings (in 4 weken tijd) De eerste camping altijd op max 650 km en de andere niet meer dan 350 km van elkaar. Nu zonder kinderen reserveren wij ook niet meer maar vorig jaar toch in een streek geweest waar de een na de andere camping complet was. Daar wordt ikzelf al niet vrolijk van laat staan als je nog kinderen achterin heb zitten. De campings die bij ons boven aan het lijstje staan (met kinderen) zijn Le pech charmant in de dordonge http://www.lepech.com/en Eurosol in st girons plage http://www.camping-eurosol.com/camping- ... andes.html

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door perry » za 17 dec 2016 10:53

De camping waar wij heen gaan in Italië.
Camping Continital Lido aan het lago Mergozzo is een camping wat echt ideaal is voor kleine kids.
Vanaf utrecht 1000km goed te rijden..
Overnachten doen wij 15 km voor Basel om zo lekker rustig op de camping aantekomen.
Reserveren is zeker noodzakelijk aangezien de camping altijd vol staat.

Camping; Mooi schoon meer (schoonste van Italië word gezegd) zandstrand wat heel geleidelijk afloopt let 200meter of meer kan me zoontje van toen 5 lopen nog.
Animatie hele dag door in de avond leuke show's.
Grote speeltuin mooi groot zwembad badmuts verplicht
Toen wij voor het eerst daar kwamen dachten wij echt dit is echt te groot maar als je er eenmaal staat voelt het helemaal niet groot.
Voor ons 3 kids leeftijd 10 8 5 echt een super camping met een mooie omgeving.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Chris » za 17 dec 2016 12:36

Marian83 schreef:
Chris schreef:Hallo Marian.

Denk eens aan de Dordogne.

http://www.camping-le-paradis.nl/

Succes met zoeken... zo leuk he
Voorpret is dat..

Chris
Wat een prachtige camping inderdaad precies wat we zoeken! Voor ons toch een goede 1100 km. Toevallig nog tips voor goede overnachtingscampings? We willen het op ons gemak doen en bijkomend voordeel van deze camping is dat er flexibele aankomstdagen zijn!
Hallo Marian83

Camping Le Paradis is idd een zeer fraai, leuke en mooi gelegen camping, en zeker niet mega groot.
De nederlands leiding / eigenaren staan ook altijd klaar om te helpen, met wat dan ook.
Dat is gewoon superhandig.

Voor campings onderweg in Frankrijk gebruik ik vaak deze site om te "zoeken".
http://www.frankrijkonderweg.nl/camping ... ukken.aspx.
Ik probeer vaak om te reserveren zonder vooruitbetaling, dat lukt niet altijd natuurlijk, maar dan heb je wel een "doel" om te rijden.
Niet prettig, zelfs zeer onprettig is het om na een lange rijdag nog te moeten zoeken naar een camping en er dan nog een paar "vol" tegen te komen voor je een slaapplekje vind.
Als het voor jullie 1100 km rijden is zou ik de eerste dag proberen om +600km te rijden, dus een beetje ruim voorbij Parijs, dan heb je de tweede dag minder te "doen" en kom je nog lekker op tijd op de camping aan.
Wij gaan vaak van zaterdag op zondag nacht, om een uur of 2 rijden, dan is het licht als we Frankrijk naderen, dan ben je meestal lekker vroeg op de overnachtingscamping en kan je nog lekker "uitzakken" van de rit.
Ach... zo doen wij het... maar ieder zijn idee daarover..

Succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Marian83
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 12:38
Locatie: Emmen

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Marian83 » ma 19 dec 2016 21:35

We zijn 3 jaar geleden met de camper naar Kroatië geweest niet eens in het hoogseizoen en hebben echt moeten zoeken naar een plekje. Echt niet te doen met kleine kinderen. We willen daarom nu "goed" voorbereid op weg.


Heerlijk om de tips hier te lezen en ze na te kijken, bedankt daar voor er zitten echt leuke campings tussen!

Alle tips zijn welkom en als we een keuze hebben gemaakt laat ik het zeker weten ;)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Chris » ma 19 dec 2016 22:14

RE.gif
Dat heb je nu beloofd.... we wachten geduldig af... [kerstmutszwaai.gif]

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Marian83
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 12:38
Locatie: Emmen

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Marian83 » di 20 dec 2016 22:17

Via jullie tips en veel klik en zoekwerk ben ik uitgekomen op http://www.camping-le-clou.com/ [kersthaphop.gif]

Bekend bij iemand?

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door Taan » do 22 dec 2016 16:14

RCN Camping moulin de la pique in de Dordogne is echt leuk voor kinderen. Wel een nederlandse enclave, maar dat is voor kinderen juist fijn om vriendjes te maken. Er zijn heeel veeeel kinderen.
Deze Camping is niet goedkoop, maar wel erg goed uitgerust.
Wij zijn er 2 jaar terug geweest en gaan nu een andere RCN camping proberen.
Om de (heen)reis op te knippen zijn we de invasiestranden in normandie gaan bezoeken. Maar disneyland ligt ook ongeveer halverwege.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door ycv » do 22 dec 2016 17:53

Ik heb effe camping le clou bekeken en ik vond hem zelfs interessant voor ons als 55+srs.
Juni en september.
Marianne, ik denk dat je een hele goede keuze hebt gemaakt. [kerstzwaai.gif]

andy1982
Berichten: 14
Lid geworden op: di 29 dec 2015 16:23

Re: Beginners! Waar naar toe?

Bericht door andy1982 » vr 17 feb 2017 17:25

Zeer interessante streek is de ardeche..,ALTIJD goed weer(HEET) ..
Wij staan al 7jaar (dit jaar eens iets anders) op FLOWERcamping LE SAINT AMAND in LAURAC EN VIVARAIS ,kleinschalige rustige camping , de flower keten bied rustige kleine campings waar alles voorhanden is maar kleinschalig en dit is daar ook zo..
2 zwembaden (klein maar voldoende) ,alles zééééér kindvriendelijk , animatie voor de kids maar niet overdreven gewoon gezellige animatie om als ouder even rust te hebben , Franck en Sandrine de eigenaars zijn super lieve ,behulpzame en hardwerkende mensen.. en Franck bakt iedere avond zelf verse pizza in de steenoven hmmmm.....
Het mooist van al is de streek , dichtbij maar ver genoeg van het drukke VALLON PONT D'ARC, op ontdekking gaan naar de riviertjes is het leukste en het mooiste ,als je interesse hebt jan ik plekjes met routebeschrijving geven waarvan je denkt dat je in de hemel bent...zo prachtig!!!
soms zijn we met bijna 10 kids en dagelijks zoeken we de koelte op en ontdekken we idylische plekken waarvan men zou denken dat het uit de folder van bali komt... boekjes met plaatselijke zwemplekjes zijn her en der te koop maar wil gerust info doorgeven0
ECHT de moeite , zoek je een drukkere camping met meer mogelijkheden dan is yellohplage ookeen aanrader..
Gewoonweg zéér fantastische streek met veel mogelijkheden!

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”