Welke Camping app???

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
nerood

Welke Camping app???

Bericht door nerood » do 18 aug 2016 16:17

Welke camping app vinden jullie het beste, makkelijkst etc. ANWB of ACSI ?
Kun je ze ook offline gebruiken als er bijv geen wifi is ?

Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Re: Welke Camping app???

Bericht door Leo33 » do 18 aug 2016 16:24

Ik gebruik de ACSI App. Deze is online te gebruiken. Je moet wel eerst even het gebied downloaden waar je naar toe gaat. Dit kost rond de1 euro en is dan een jaar geldig. Die van de ANWB is niet online te gebruiken.
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Welke Camping app???

Bericht door erichendri » do 18 aug 2016 16:27

Leo, je bed0elt off-line denk ik.
Heb zelf ook de acsi app.
Landen moet je aanschaffen en is off-line te gebruiken.

Eric

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

nerood

Re: Welke Camping app???

Bericht door nerood » do 18 aug 2016 19:53

Dank voor de reacties.
Ik bedoel idd offline, dus zonder netwerkverbinding.

Is de ACSI app na een jaar niet meer te bekijken? Zodat je verplicht bent na een jaar te upgraden?
De meeste campings zijn na een jaar niet verdwenen, zodat je de app een paar jaar zou kunnen gebruiken.

Vroeger deden we dat iig wel met de gids, en ik denk velen met ons.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke Camping app???

Bericht door janoniem » do 18 aug 2016 21:56

Uit de handleiding:
De app is enkel te gebruiken in combinatie met een fysieke, geldige CampingCard ACSI-kortingskaart en is verkrijgbaar in 13 talen. U kunt de app één kalenderjaar -1 januari tot en met 31 december- gebruiken, net als de kortingskaart.

koning

Re: Welke Camping app???

Bericht door koning » do 18 aug 2016 22:09

ACSI app, erg handig zie vorige berichtjes

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke Camping app???

Bericht door Daphne » do 18 aug 2016 22:23

janoniem schreef:Uit de handleiding:
De app is enkel te gebruiken in combinatie met een fysieke, geldige CampingCard ACSI-kortingskaart en is verkrijgbaar in 13 talen. U kunt de app één kalenderjaar -1 januari tot en met 31 december- gebruiken, net als de kortingskaart.
Dat is de campingcard (ACSI) app, niet te verwarren met ACSI app.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke Camping app???

Bericht door Daphne » do 18 aug 2016 22:27

nerood schreef:Dank voor de reacties.
Ik bedoel idd offline, dus zonder netwerkverbinding.

Is de ACSI app na een jaar niet meer te bekijken? Zodat je verplicht bent na een jaar te upgraden?
De meeste campings zijn na een jaar niet verdwenen, zodat je de app een paar jaar zou kunnen gebruiken.

Vroeger deden we dat iig wel met de gids, en ik denk velen met ons.
Ja helaas, dat is nieuw sinds vorig jaar. Daarvoor konden we gewoon een aantal jaar gebruik maken van de app, alleen updaten kon maar 1 jaar. Nu moet je ieder jaar opnieuw de verschillende landen aanschaffen of het hele landenpakket.
Met de app zelf zijn we heel tevreden. Superhandig icm met GPS waarbij je precies kunt zien waar je je op dat moment bevindt en de campings in de buurt ziet. Ook het gebruik van de filter is handig. Omdat wij een hond meenemen, laat ik alle campings waar een hond niet is toegestaan weg.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke Camping app???

Bericht door janoniem » do 18 aug 2016 22:30

RE.gif
Voor alle drie Acsi app's geldt dat ze één jaar geldig zijn, zie deze Acsi pagina
Ook de Anwb app is offline te gebruiken na downloaden van de speciale offline kaarten.
Ik geef de voorkeur aan de Acsi oplossingen (alleen op iPad beoordeeld). Het navigeren over de kaart en vervolgens selecteren werkt prettiger. Bovendien werkt de Anwb app alléén in staand formaat. Ik heb de indruk dat de Anwb app een ontwikkel achterstand heeft.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Welke Camping app???

Bericht door Wim Corduwener » vr 19 aug 2016 11:54

Deze zomer zijn we naar Wales geweest en met de ACSI-app krijg ik meer campings in beeld dan met de ANWB-app. En dat komt natuurlijk omdat er in Engeland meer ACSI-campings zijn dan ANWB-campings. Als ik bijvoorbeeld naar de Dordogne zou gaan dan zou het aantal ANWB-campings natuurlijk hoger zijn.
Eerlijk gezegd vind ik de informatie via de app niet altijd even zinvol en vind via internet vaker wat ik zoek.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Welke Camping app???

Bericht door deusjevo » vr 19 aug 2016 12:01

Ik heb al een paar jaar de ACSI app en die bevalt prima, werkt goed offline echter opstarten duurt seconde of 10 bij mijn iPad.
Dingetje is wel dat je landenkaarten nu nog maar 1 jaar geldig zijn, weet niet of ik hem dan nog wel blijf gebruiken.
Hoop dat ACSI zich niet uit de markt prijst hiermee.
Als je een campingboek koopt kun je dat ook meerdere jaren gebruiken alleen wordt dat boek na aankoop niet meer ge-update en je app wordt meerdere keren per jaar ge-update.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Welke Camping app???

Bericht door PMT » vr 19 aug 2016 15:20

Wij gebruiken de ACSI-card app en tot volle tevredenheid. Het enige wat bij ons niet werkt is het doorklikken om te navigeren. De app start dan wel TomTom op maar TT meldt dan dat het adres niet is gevonden. Waarschijnlijk is de verwijzing niet goed in de app of ligt het aan onze telefoons.
Heb dit overigens nog niet aan ACSI gemeld, omdat wij toch meestal van te voren de Poi van de camping ingeven op de vaste TomTom. We gebruiken dan de pois die ik van Archies in de TT heb geladen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke Camping app???

Bericht door PD » vr 19 aug 2016 15:26

Ik heb dit jaar voor het eerst de ACSI-app gekocht en de relevante landenkaarten aangeschaft. Hoe het bevalt... geen idee, we hebben de app niet nodig gehad :oops: awhoea.gif maar het seizoen is nog niet voorbij :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

pocketware
Berichten: 14
Lid geworden op: do 2 jun 2016 12:35

Re: Welke Camping app???

Bericht door pocketware » vr 19 aug 2016 15:31

CampingApp van Camping Navigator (op Android). Gratis en offline te gebruiken. In Zweden geen problemen gehad om de juiste campings te vinden. Ook een heel aantal filters die je kunt instellen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Welke Camping app???

Bericht door Daphne » vr 19 aug 2016 16:03

RE.gif

Moet je dan off line kaarten hebben op zit dat in de app? Want daar loop ik met de Archie-app tegenaan. Ik heb geen off line kaartmateriaal op de iPad en dan heb je er weinig aan.


via Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

pocketware
Berichten: 14
Lid geworden op: do 2 jun 2016 12:35

Re: Welke Camping app???

Bericht door pocketware » vr 19 aug 2016 16:06

Kaarten zijn gratis te downloaden via de app

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Welke Camping app???

Bericht door Jan Br » vr 19 aug 2016 16:43

Ik wordt eerlijk gezegd wel eens moe van de zucht van Nederlanders om alles maar gratis te willen hebben.
Het duurste pakket (ACSI) kost Euro 3,99 en betreft Frankrijk, de andere pakketten zitten tussen de Euro 1,99 en 0,99. Op een vakantiebudget, waar praten we dan over. Om een goed en bijgewerkt bestand te hebben en een prettig werkende app moet nu eenmaal geinvesteerd worden.

Ik lees de afgelopen dagen van leden die hun tolvignet weer van de ruit slopen en via MP verkopen, anderen hebben weer een manier om updates voor navigatie illigaal binnen te halen, dan weer suggesties om langzaam onder de tolpoortjes met hoogtebeperking door te rijden (terwijl ze hoger zijn dan 2 meter). om een lager tarief te krijgen. Het spijt me maar ik vind dit redelijk zielige inzendingen en zouden wat mij betreft door moderators verwijderd mogen worden.

Ik ben wel bang dat ik met deze opmerking de knuppel in het bekende knuppelhok gooi, maar het zij dan maar zo.

De Acsi kortingcampings trouwens zijn voor alle landen inbegrepen in het jaarlijks abonnement.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke Camping app???

Bericht door janoniem » vr 19 aug 2016 16:54

RE.gif
Ja Piet P, dat is onze VOC mentaliteit.
Maar het gaat me te ver om berichten van betreffende posters te verwijderen.
Iedereen mag vrij zijn mening geven en iedereen mag daarvan denken wat ie wil.

Ik vind overigens dat Campingcard abonnement en de gelijknamige app reuze handig en het geld meer dan waard.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Welke Camping app???

Bericht door Daphne » vr 19 aug 2016 17:01

@PietP,

Het is in vergelijking met het vakantiebudget inderdaad peanuts. Wij kopen het complete landenpakket voor ongeveer 13€. Alleen is de behoefte voor updaten er niet elk jaar. Je koopt de fysieke boeken ook voor meerdere jaren voor maar een paar euro meer. Ik begrijp de opmerkingen wel.


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Welke Camping app???

Bericht door Jan Br » vr 19 aug 2016 17:06

Ik koop alleen voor de landen die ik bezoek, dit jaar nw-spanje, 1,99, misschien volgend jaar wel weer :lol:
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”