haarspeldbochten???

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
minimarcel
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 20 feb 2015 23:14

haarspeldbochten???

Bericht door minimarcel » do 12 nov 2015 19:05

beste forum leden

ik zou wel eens willen weten hoe je van te voren kan weten of je met een caravan op de plek van bestemming kan komen ? weenie.gif
een paar jaar terug zijn wij naar de moesel geweest in duitsland en daar moesten we een eind omhoog met allemaal haarspeldbochten
we hadden toen een busje met een adria 440 die kwam daar al aardig dicht aan de grond met de achterste poten met het omhoog rijden
nu hebben we een fendt 550 die is natuurlijk langer en zal daar zeker aan de grond komen

hoe kun je dit voorkomen ?
of van te voren weten?

een keer in limburg geweest op een camping dat ging met de 440 ook allemaal maar net
gaat zeker met deze fendt niet lukken scratch.gif

hebben jullie tips ?

marcel
honda FR-V 2,2 ctdi
fendt 550 TFK
mini 1000 pickup
peugeot 205 1,6 automaat

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Daphne » do 12 nov 2015 19:12

Kijk op de website van de camping naar de routebeschrijving. Als de weg er naartoe niet te doen is dan zal de camping dat melden en een optimale route voorstellen.

Kijk hier maar eens: http://www.campingbelsito.it/sito/monte ... rivare.php Deze camping hebben wij afgelopen zomer bezocht. Goed dat we niet volgens navigatie zijn gereden.

Op de site van ACSI campings en ook van de ANWB vind je een routebeschrijving voor het laatste stukje naar de camping. Als het niet geschikt is voor (grote) caravans, dan staat het erbij.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

mennovdh
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 aug 2012 22:39
Contacteer:

Re: haarspeldbochten???

Bericht door mennovdh » do 12 nov 2015 19:52

Nooit alleen op je navigatie rijden maar ook vooral op de bordjes (en de route beschrijving van de camping).

De buitenbocht van een haarspeld is minder steil, en die zal je dan moeten opzoeken. Als het een normale doorgaande weg betreft is die eigenlijk altijd, ook met een grote caravan, te berijden. Wel goed op de bordjes letten.

koning

Re: haarspeldbochten???

Bericht door koning » do 12 nov 2015 19:57

even bellen met de camping..... whistle.gif

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Tom72 » do 12 nov 2015 20:07

Allemaal goeie tips. Mijn ervaring is ook dat je vaak denkt dat een weggetje niet te doen is terwijl dat in de praktijk dan toch weer meevalt. Laats reed ik vaak zonder caravan een weggetje waar ik echt niet met de combi zou willen rijden. Totdat ik een vrachtwagen met oplegger tegenkwam. De terugweg met combi dus gewoon dit weggetje genomen. OK, het overige verkeer moet hier en daar effe inschikken, maar goed. Het wordt tricky indien je een traject rijdt in bijv. Frankrijk met van die typische tunneltjes. Dan moet je wel zeker zijn van je zaak/stalen zenuwen. Toch karren die Fransen daar ook met touringcars enzo. Dus het kan vaak echt wel.
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: haarspeldbochten???

Bericht door eurotrotter » do 12 nov 2015 20:54

Daphne schreef:Kijk op de website van de camping naar de routebeschrijving. Als de weg er naartoe niet te doen is dan zal de camping dat melden en een optimale route voorstellen.

Kijk hier maar eens: http://www.campingbelsito.it/sito/monte ... rivare.php Deze camping hebben wij afgelopen zomer bezocht. Goed dat we niet volgens navigatie zijn gereden.

Op de site van ACSI campings en ook van de ANWB vind je een routebeschrijving voor het laatste stukje naar de camping. Als het niet geschikt is voor (grote) caravans, dan staat het erbij.
Bel Sito waarschuwt ook hiervoor op zijn site.
Omdat ik van nature erg nieuwsgierig ben heb ik,met de solo auto, de navigatie wél gevolgd vanaf de afslag Montecatini,en ik kan je verzekeren dat de waarschuwing volkomen terecht is,het is niet te doen met een caravan en je komt écht in de problemen.

Overigens staat de bewegwijzering van Bel sito goed aangegeven vanaf t station van Montecatini,vie de route zoals de navigatie aangeeft staat geen enkele verwijzing naar Bel Sito.

Dit probleem is veroorzaakt door een miscommunicatie tussen de gemeente en de fabrikant van de electronische kaarten waarvan navigatie systemen gebruik maken,aldus de campingbaas.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Nimma » do 12 nov 2015 21:18

Er wordt hier terecht gewezen op het verstandig omgaan met je navigatie als je niet in de problemen wil komen. Heb als ex-inspecteur zo'n 600 campings bezocht en beoordeelt en vaak genoeg waarschuwingen geplaatst in de gids om een bepaalde aanrijroute te volgen; bleven er een stuk of 3 over waar men het dringende advies kreeg de camping niet voor 11:00u te benaderen ivm vertrekkende gasten met caravan. In het algemeen wordt bij de ANWB de route aangegeven vanaf de vestigingsplaats van de camping. Ook dan kan de aanrijroute er raar uitzien omdat de campingeigenaar bijvoorbeeld persé Millau als vestigingsplaats wilde terwijl de camping er echt zo'n 10km vandaan ligt. Het blijft oppassen en zeker niet blindelings je navi achterna.
Wat betreft haarspeldbochten, doe het heel rustig en neem de ruimte die je nodig hebt, wat vaak inhoudt dat je de andere weghelft ook nodig hebt.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: haarspeldbochten???

Bericht door eurotrotter » do 12 nov 2015 22:08

RE.gif
Probeer ook "vooruit"te kijken,dat klinkt raar,maar dat doe je door "over je schouder "te kijken of er tegenliggers aankomen ,onder of boven je.
De passagier kan hier ook actief meekijken,als bestuurder zie je moeilijker wat er aan de rechterkant van je gebeurt.
Als jij ,als daler,ziet dat er een tegenligger aankomt en jullie tegelijk bij de bocht zijn kun je even wachten tot de weg vrij is.
Verder is t zo dat ,in bergachtige streken,het stijgende verkeer voorrang heeft boven het dalende verkeer,soms wettelijk geregeld,zoals b.v. in Zwitserland
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
erik-waalwijk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 okt 2015 11:39
Locatie: waalwijk

Re: haarspeldbochten???

Bericht door erik-waalwijk » do 12 nov 2015 22:37

Ga het jezelf niet moeilijk maken. Indien mogelijk omrijden. Als er een camping boven op de berg is, en geen andere weg is, kun je ervan uitgaan dat je er gewoon kunt komen. Anders zou die camping ook ondertussen weg zijn.

Mooie weg met haarspeld bochten is de D338 van Morzine naar Avoriaz. Vlak bij de monte bianco. Zeker een aanrader als je er in de buurt bent.
176732_446915535355429_1291615461_o.jpg
Denk ook aan de koppeling van je wagen. Beste in z.n 1/2 rustig naar boven tokkelen. Haastige spoed , ....

Beste buitenbocht aanhouden. In de bergen is hier veel begrip voor. Als je steunpoten de grond raken, dan ruimere bocht maken.

Even ter info: verkeer naar boven heeft ten alle tijde voorang!!!! Dit voor t geval je t even niet meer weet. Maargoed, dat zal vast ergens anders vermeld zijn hier op forum dus even elk topic doorlezen want dubbele posts zijn ze nie blij mee... dus dit heb ik niet getypt... awhoea.gif
VW Jetta 2.0 fsi met Hobby 495 ufe excellent

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Dutchdrummer » do 12 nov 2015 23:06

erik-waalwijk schreef:..... Maargoed, dat zal vast ergens anders vermeld zijn hier op forum dus even elk topic doorlezen want dubbele posts zijn ze nie blij mee... dus dit heb ik niet getypt...
Als je iets vermeldt als het ook al ergens anders vermeld is, is dat geen dubbelpost.
Dubbelpost is hetzelfde bericht plaatsen in meerdere onderwerpen. Denk dat je dat toch wel snapt....

Anders kun je het ook zo brengen dat je geen woord meer mag schrijven wegens dubbelpost, omdat immers elk gangbaar woord al wel ergens in een ander draadje staat geschreven.... knipoog.gif
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Micky » do 12 nov 2015 23:45

erik-waalwijk schreef:Ga het jezelf niet moeilijk maken. Indien mogelijk omrijden. Als er een camping boven op de berg is, en geen andere weg is, kun je ervan uitgaan dat je er gewoon kunt komen. Anders zou die camping ook ondertussen weg zijn.

Mooie weg met haarspeld bochten is de D338 van Morzine naar Avoriaz. Vlak bij de monte bianco. Zeker een aanrader als je er in de buurt bent.
176732_446915535355429_1291615461_o.jpg
Denk ook aan de koppeling van je wagen. Beste in z.n 1/2 rustig naar boven tokkelen. Haastige spoed , ....

Beste buitenbocht aanhouden. In de bergen is hier veel begrip voor. Als je steunpoten de grond raken, dan ruimere bocht maken.

Even ter info: verkeer naar boven heeft ten alle tijde voorang!!!! Dit voor t geval je t even niet meer weet. Maargoed, dat zal vast ergens anders vermeld zijn hier op forum dus even elk topic doorlezen want dubbele posts zijn ze nie blij mee... dus dit heb ik niet getypt... awhoea.gif
Dat verhaal van dat die camping anders weg zou zijn vind ik raar, alles hangt af van de combi die je hebt en er zijn echt genoeg campings waar je helemaal niet met een caravan kan komen, ook zijn er genoeg waar je moeilijk kunt komen, ook zijn er campings waar je met een caravan groter dan een bepaalde maat niet kunt komen.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
erik-waalwijk
Berichten: 196
Lid geworden op: do 22 okt 2015 11:39
Locatie: waalwijk

Re: haarspeldbochten???

Bericht door erik-waalwijk » vr 13 nov 2015 00:11

RE.gif

Dat begrijp ik, maar hoe moet een camping blijven bestaan als je er niet met n caravan kunt komen? Miss alleen voor tentjes ofzo. Een hijskraan voor sta caravan en bouwmatrialen voor chalet kan er dan ook niet komen.

En als de weg naar een camping zeer moeilijk begaanbaar is met n caravan, dan denk ik dat 90% doorrijd naar de volgende. En je bij jezelf ook moet afvragen of het de moeite waard is. Van n bepaalde maat is nog te begrijpen. Maar zoveel campings zullen er niet zijn waar je met een middenklas auto en normale caravan niet kunt komen. Heb je n terrein wagen die hoger op z.n wielen staat, dan heb je alleen maar eerder dat de kont vd caravan vast loopt. En wat de een verstaat onder moeilijk, is voor de ander onmogelijk. Dat is puur kwestie van kunnen rijden. Maar vaak ben je te bang
VW Jetta 2.0 fsi met Hobby 495 ufe excellent

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Micky » vr 13 nov 2015 00:30

RE.gif

Op hoeveel campings in de bergen ben jij geweest als ik vragen mag? ik heb zelfs in italie met de uitdraaisteunen gewoon het asfalt geraakt hoor bij het oprijden van een camping (en dat was niet in de bergen, maar aan het lago Maggiore), zo bijzonder is dit echt niet, in Winterberg hetzelfde om op de plek te komen
een terreinwagen heeft ongeveer dezelfde trekhaakhoogte als elke andere auto, die is namelijk vastgelegd op ik dacht tussen de 35 en 42 cm maar dat kun je zo terug zoeken....
Er zijn genoeg campings te vinden waar je bijna alleen maar tenten en campers ziet, maar Europees gezien valt het allemaal best mee.....
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

koning

Re: haarspeldbochten???

Bericht door koning » vr 13 nov 2015 08:33

Trouwens, mijn Mio navigatie met truckmodus, die ik nu een aantal jaren heb, heeft mij niet meer langs wegen geleid die ongeschikt zijn voor wagen met aanhanger. Eerder wel spannende situaties meegemaakt. Dus een navigatie met truck of caravan modus lijkt me ook nog een optie.

Gebruikersavatar
rr69
Berichten: 191
Lid geworden op: do 24 sep 2015 16:06
Locatie: Gouda

Re: haarspeldbochten???

Bericht door rr69 » vr 13 nov 2015 09:01

Ik moet eens kijken of ik ook zoiets als "Truck" mode op mijn navigatie heb. Ben zelf ook afgelopen jaar bijna in de problemen gekomen doordat ik bepaalde draaien niet meer kon maken op secundaire wegen in Normandie. Ben benieuwd of Navigon dat heeft..

Gr. RR69
Opel Insignia 2.0 CDTI - Knaus Sudwind 450FU Silver Selection (Model 2018)

minimarcel
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 20 feb 2015 23:14

Re: haarspeldbochten???

Bericht door minimarcel » vr 13 nov 2015 09:21

bedankt voor de tips
we gaan niet vaak de bergen in maar ik was benieuwd hoe jullie dat deden

bang ben ik niet want ik rij voor het werk bijna dagelijks met dit spul
Afbeelding

ik weet wat klemrijden kan zijn scratch.gif
honda FR-V 2,2 ctdi
fendt 550 TFK
mini 1000 pickup
peugeot 205 1,6 automaat

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Ab » vr 13 nov 2015 09:27

Mijn combinatie is 14.65 lang.
Ik denk dat ik die haarspeldbochten bij de Moezel wel eens gereden heb.
Vond het geen probleem.
Er reden ook opleggers.
Net zo breed, maar nog een paar meter langer.
Met bovenstaande combinatie kan het ook nog wel denk ik.
Je hebt wel iets meer nodig dan de normale wegbreedte bij het aansnijden van de bochten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Daphne » vr 13 nov 2015 09:40

rr69 schreef:Ik moet eens kijken of ik ook zoiets als "Truck" mode op mijn navigatie heb. Ben zelf ook afgelopen jaar bijna in de problemen gekomen doordat ik bepaalde draaien niet meer kon maken op secundaire wegen in Normandie. Ben benieuwd of Navigon dat heeft..

Gr. RR69
Ik lees vaker de verhalen van caravanners die een Trucknavigatie wensen omdat ze in de problemen zijn geraakt. Wij hebben daar nog nooit last van gehad. We kijken samen en onderweg bepalen we samen de route. Ik heb het routeboek op schoot en volg de route in het boek. De navigatie is een mooie ondersteuning en laat de exacte locatie zien. Ik heb niet de illusie dat het nooit fout kan gaan. Maar ik heb het idee dat je met Trucknavigatie een schijnveiligheid creëert en alleen maar saaie routes rijdt.

En de genoemde Moezelroute met haarspeldbochten hebben wij in mei van dit jaar gereden en dat was echt geen probleem. We hebben wel eens een ergere route in Italië gehad. Achteraf lazen we dit in de ANWB gids
Knipsel.JPG
Deze waarschuwing was zeer terecht en er leek geen einde te komen aan deze weg :oops: . Wij zijn wel gewoon boven gekomen en andere nog grotere combi's ook. Er waren wel veel meer vouwwagens en tenten dan caravans op deze camping.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: haarspeldbochten???

Bericht door PD » vr 13 nov 2015 10:04

Wij hebben in oktober nogal wat smalle en slingerende secundaire wegen in het Moezel gebied gereden, simpelweg omdat er ivm wegwerkzaamheden geen goede omleidingsroutes waren aangegeven. Toch gewoon ongeschonden doorgekomen hoor, je moet af en toe even wachten om de hele weg (bocht) te kunnen gebruiken :lol:

Ik vind het altijd weer wel een uitdaging thumbup.gif

Van die speciale navi's heb ik niet zo'n hoge pet op; in de buurt van Edam al eens naar een houten ophaalbruggetje geleid waar zelfs de autospiegels (ingeklapt) te breed bleken..... Nee, dat bruggetje heb ik niet met caravan geprobeerd knipoog.gif Ook routenet.nl gaf deze alternatieve route als "vrachtwagengeschikt" aan :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Kingpin1966 » vr 13 nov 2015 10:20

Daphne schreef: En de genoemde Moezelroute met haarspeldbochten hebben wij in mei van dit jaar gereden en dat was echt geen probleem. We hebben wel eens een ergere route in Italië gehad. Achteraf lazen we dit in de ANWB gids
Knipsel.JPG
Deze waarschuwing was zeer terecht en er leek geen einde te komen aan deze weg .
Dat is mede de reden dat wij voor volgend jaar de vakantiebestemming hebben moeten omgooien.
We hadden op het programma staan om na een x aantal jaren weer eens naar Camping Gaalgebierg in Esch/Alzette. te gaan.
Dat was nl. de eindbestemming van onze allereerste vakantie met de auto, mijn vader had toen net een paar maanden zijn rijbewijs.

Tot ik de tegenwoordigheid van geest kreeg om op de site van de ANWB te kijken, maar goed ook want ik las daar dat de weg er naar toe een stijgingspercentage van 13% bleek te hebben. schrik.gif
Dat de weg steil was wist ik me nog wel te herinneren van vroeger, maar dat dat 13% was realiseer je je helemaal niet.
En toen hadden we alleen een NSU Prinz met imperiaal en een caravan was nog een verre utopie.
Na Caravantrekker los gelaten te hebben op mijn combi toch maar wijs besloten de camping te laten voor wat het was.
Ik durfde het toch niet aan gezien de situatie ter plaatse en ook mijn autodealer raadde het af.
Je moet daar nl. onder een spoorviaduct door en meteen met een scherpe bocht naar rechts en meteen omhoog, vrij onoverzichtelijk ook nog.

Een haarspeldbochtenweg hadden we dit jaar ook, op weg naar Nideggen.
De afdaling heb ik toen wel gedaan maar heb voor de thuisreis toch maar een andere route genomen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Micky » vr 13 nov 2015 10:39

RE.gif

vake be'j te bange
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Daphne » vr 13 nov 2015 10:40

RE.gif RE.gif

Steil is het probleem niet, maar smal en bochtig wel. Als ik de foto's van de door jou genoemde camping bekijk, zijn er toch ook caravans op het veld te vinden. En in de routebeschrijving wordt daar niets over gezegd. Maar als het je van tevoren al slapeloze nachten bezorgd moet je het niet doen. Er zijn genoeg campings waar je het ook leuk kunt hebben.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Kingpin1966 » vr 13 nov 2015 10:42

RE.gif
Nideggen of Gaalgebierg?

Dit staat bij Gaalgebierg:
De camping ligt 1 km ten zuiden van Esch-sur-Alzette. In Esch richting Kayl/Dudelange en na het spoorwegviaduct direct rechts omhoog, Rue du Stade (helling van ca. 13%) naar de camping.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Daphne » vr 13 nov 2015 10:44

RE.gif
Gaalgebierg. En ik bedoel op de site van de camping is daar niets van te vinden. Als het echt een probleem is, dan zul je daar echt op de site van de camping iets over vinden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: haarspeldbochten???

Bericht door Kingpin1966 » vr 13 nov 2015 10:52

RE.gif
Als de stijging geleidelijk zou zijn zou ik het nog wel aandurven, maar dat is hier niet het geval.
Meteen na het spoorviaduct gaat het steil omhoog, en mijn auto kan dat net niet hebben.
Ietsje te weinig Newton onder de motorkap helaas.
Maar ik moet het er voorlopig mee doen, een CX-5 zit er eventjes niet in. mrgreen.gif
Daar zou ik het fluitend mee redden volgens CT. awhoea.gif

En ik heb al eerder een "hairy moment" gehad op weg naar huis van een trip naar Saarburg alwaar ik een fikse helling op moest.
Een herhaling daarvan wilde ik voorkomen, en op de mogelijkheid mij koppelingsplaten te verbranden in een poging om daar te geraken zit ik ook niet echt te wachten.

Waarom de site van de camping hier geen melding van maakt en de ANWB wel snap ik ook niet helemaal.
Misschien bang om mensen af te schrikken? Geen idee.
Toch heb ik liever dat men even waarschuwt dan dat je wel in de problemen geraakt, niet iedere combi kan een 13% stijging aan.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”