Waarom gaan we daar naar toe?

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Martine » zo 2 nov 2014 10:05

Naar aanleiding van het onderwerp hoge brandstofprijzen in Italië (routes) is de vraag bij me op gekomen waarom we naar een bepaald land of landen op vakantie gaan.
Wij gaan graag naar het warme zuiden. Dit heeft met gezondheidsredenen te maken. Lekkere warme en droge lucht. De laatste jaren wisselen we Frankrijk en Italië af. Dit jaar is daar Corsica bij gekomen. Maar ook Oostenrijk, Finland, Kroatië en Spanje hebben we bezocht.
Frankrijk vinden wij gemakkelijk reizen, heel afwisselend van natuur, keuze uit heel veel campings, veel wandelroutes, mooie cultuur en lekker eten. Verder bezoeken we graag wijnstreken om wat lekkers in te slaan. Meestal verblijven we in de zuidelijke regionen.
Het "echte" Italië begint voor ons pas vanaf Firenze en zuidelijker. Mooie natuur, de sfeer, de taal en ook hier weer de cultuur en het geweldige eten. Buiten de wijn zoeken wij hier ook naar olijfboomgaarden voor de meest lekkere en betaalbare olijfolie. Vanuit Italië gaat de caravan redelijk vol geladen mee terug met allemaal lekkere dingen. Maar wie weet gaan we ook het noordelijke merengebied nog eens bezoeken. Is tenslotte een stuk minder ver.
Het reizen door Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk vinden we iets meer obstakels hebben dan België en Luxemburg.
Corsica moet je iets meer tijd voor nemen omdat je toch via Italië of Frankrijk met de boot moet. Maar zeer de moeite waard. En wat voor lekkers ze daar hebben............
Dan willen we komende jaren nog eens naar Bretagne gaan, maar alleen bij echt mooi weer, Kroatië en Spanje. De laatste twee landen omdat we nu buiten het hoogseizoen kunnen gaan. Ik krijg de kriebels bij overvolle grote campings, vandaar.
Maar ook Sardinië en Sicilië staan op ons lijstje. Dit gaan we afwisselen met "gewone"vakanties. knipoog.gif
Buiten de "grote"vakantie gaan we in Nederland kamperen.

Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door yarrah » zo 2 nov 2014 14:04

Ik ben nieuwsgierig type en als ik ergens naar toe wil dan doe ik dat. Ongeacht wat het kost of wat voor het klimaat het daar is. Ik moet zeggen dat onze vakantie's nooit erg duur zijn.
B.v. Afgelopen winter zat ik in canada met -35 met een gevoels temperatuur van -42 ik wilde dat gewoon eens meemaken. Zo gaan we volgend jaar juni naar de lofoten... Inderdaad noorwegen, dat staat bekend als duur. Dat houd me niet tegen we zijn er al twee keer geweest en het viel ons reuze mee.

Laast zat ik wat op google maps te kijken en een rondje oostzee dus Denemarken, Zweden, Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen en Duitsland dat moet ook maar eens goed worden bekeken. Dat doe je niet in 4 weken :lol: . Maar dat trekt me enorm, het grote onbekende vind ik erg aantrekkelijk.
Ik ben ook geen type voor vastgestelde routes en reserveringen. Gewoon gaan en onderweg kun je zoveel zien, doen en beleven.

Maar goed, eerst naar:
England
Ierland
Frankrijk
Spanje
En tussen door ook maar weer eens naar canada.

Maar een weekendje nederland ben ik ook heel tevreden.
De veluwe en drenthe zijn echt schitterend.

"Try before you die" is toch wel mijn motto.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door HansHobby » zo 2 nov 2014 14:12

Wij gaan al een paar jaar op rij naar Duitsland en dan vooral omgeving van de Moezel. Krijgen dan ook regelmatig te horen "gaan jullie nu alweer naar Duitsland" . Maar dat doet ons niet zo veel. Wij vinden het nou eenmaal een heerlijke streek, vriendelijke mensen heerlijk (en veel) eten en ook het klimaat past prima bij onze wensen. En nu de kinderen op de middelbare Duits krijgen en dit al aardig beheersen wordt het alleen maar leuker. haphop.gif

En in het voorjaar proberen we steevast een lang weekend Renesse te doen als de agenda het toelaat. Toch een beetje ons tweede thuis. thumbup.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door TouranDriver455ts » zo 2 nov 2014 17:38

Wij zijn van 25 augustus tot 10 oktober voor het eerst sinds vele jaren in Duitsland op vakantie geweest.
Voorheen zijn wij vrijwel altijd naar Frankrijk geweest.
Duitsland was een verademing. Goed schone campings met prima sanitair. Mooie golfbanen. Lagere brandstofprijzen waarbij soms de prijs wijzigde.
Een enkele keer was de prijs van de diesel 's morgens 9 cent hoger dan aan het eind van de dag.
Verder is Duitsland qua levensonderhoud een stuk goedkoper dan Nederland en vooral Frankrijk.
Wij aten bv. in het restaurant op de camping met z'n tweeën, inclusief een biertje en wijntje voor nog geen € 20,-- en goed ook.
Een en ander heeft ons doen besluiten om voor de komende jaren ons vizier op Duitsland te richten.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door PD » zo 2 nov 2014 20:06

Dit vakantiejaar zijn we in februari met hel hele gezin (4 pers.) begonnen met een rendier-, sneeuwscooter- en husky-safari in Fins Lapand bij - 35 C, daarna in de zomer een 5-daagse stedentrip naar Rome met z'n tweetjes en uiteindelijk in oktober weer met z'n viertjes bij + 30 C naar zo'n all-inclusive vreetfestijn in Turkije.... Ofwel van -35 tot +30 C... Europa bezocht !
Tussen de bedrijven door hebben we met de sleurhut tijdens korte uitstapjes ook nog 19 (veelal boeren-) campings bezocht.

Zo is 2014 wel een uitzonderlijk vakantiejaar geworden, maar dat mocht ook: we zijn beiden 50 geworden en zijn 25 jaar getrouwd en hebben de muntjes voor de feestelijkheden in onze vakanties gestopt :lol:


Voor 2015 staat er eigenlijk nog niks vast, behalve een trip in het voorjaar naar de Kaapverdische Eilanden en natuurlijk onze natuurlijke drang om zoveel mogelijk campings met de sleurhut te bezoeken. We zijn al jaren van plan om naar Zwitserland en/of Oostenrijk te gaan maar zijn eigenlijk altijd weer in Midden- of Zuid Frankrijk beland. Voor 2015 ligt het "streven" dan ook weer bij Zwitserland/Oostenrijk en tenminste 20 boerencamping weekendjes in Nederland :wink: Als het weer het toelaat, willen we ook nog een last-minute naar Schotland doen in 2015, maar dan via bed- & breakfast, dus zonder caravan.

Ben benieuwd als we in november 2015 de balans opmaken... Zouden we in Zwitserland of Oostenrijk geweest zijn scratch.gif

Wij hebben trouwens goede ervaringen met alle nationaliteiten, D, NL, F, B, I, Lu etc. Het ligt er voornamelijk aan hoe je jezelf opstelt... Nederlanders in groepsverband op vakantie zijn vaak geen lieverdjes :oops:
Laatst gewijzigd door PD op zo 2 nov 2014 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Wim Verso » zo 2 nov 2014 20:12

Ik denk dat de vraag van de Topic Starter niet helemaal goed over komt.

Er word gevraagd "Waarom gaan we daar naar toe" en niet waar we allemaal naar toe gaan.

Morgen zal ik hier neer zetten "Waarom we naar dergelijke vakantie's toe gaan"

Of de TS moet het anders bedoelen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door eurotrotter » zo 2 nov 2014 20:31

Wij gaan al jaren naar Frankrijk of Italie( via Duitsland -Oostenrijk of Frankrijk Zwitserland) met de caravan.
Waarom?? daar vinden wij alle faciliteiten die we nodig hebben,meestal vind je er goed weer.
En..wij voelen ons daar thuis,niets ten nadele van andere landen ,maar met b.v. Oost Europese landen" hebben" wij niets en zien dan ook geen redenen om daar heen te gaan,hoe "goedkoop t ook moge zijn".

De prijzen zijn voor ons nooit de doorslaggevende factor geweest;we hebben een bepaald budget en daar doen we t mee.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Leentje » zo 2 nov 2014 20:47

Wij gaan erg graag naar Frankrijk. Het voelt als thuiskomen. De natuur, de stadjes, markten, de taal, de mensen. (ja, ook die ;-) De campings zijn betaalbaar, het weer is vaak aangenaam en het eten heerlijk.
Duitsland is mooi, maar zo aangeharkt en tot in de puntjes geregeld. Ik voel me er niet altijd op vakantie, maar soms op werkbezoek.
In België zijn de campings wat dunner gezaaid en aardig prijzig in vergelijk met Nl en Frankrijk. Houden we achter de hand voor voor - of najaar. Nl is ook fijn voor de kortere uitstapjes, lange weekenden etc.
Andere landen komen wellicht nog ooit aan bod.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door TouranDriver455ts » zo 2 nov 2014 23:01

@Wim Verso,

Ik heb, dacht ik, toch duidelijk aangegeven waarom wij ons op Duitsland richten. scratch.gif knipoog.gif
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Daphne » zo 2 nov 2014 23:06

Wij voelen ons heel erg prettig in Oostenrijk en Duitsland. De mensen, het landschap, de bergen, de kneuterigheid spreken ons aan. Maar ook Spanje en Kroatië vanwege de zon, zee en het luie vakantiegevoel. In al deze landen zijn de campings erg mooi en zeer schoon. Frankrijk trekt ons wat minder, wellicht omdat we hier al 20 jaar zijn geweest, maar prima om doorheen te reizen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Micky » zo 2 nov 2014 23:14

golfopaburstner455ts schreef:Wij zijn van 25 augustus tot 10 oktober voor het eerst sinds vele jaren in Duitsland op vakantie geweest.
Voorheen zijn wij vrijwel altijd naar Frankrijk geweest.
Duitsland was een verademing. Goed schone campings met prima sanitair. Mooie golfbanen. Lagere brandstofprijzen waarbij soms de prijs wijzigde.
Een enkele keer was de prijs van de diesel 's morgens 9 cent hoger dan aan het eind van de dag.
Verder is Duitsland qua levensonderhoud een stuk goedkoper dan Nederland en vooral Frankrijk.
Wij aten bv. in het restaurant op de camping met z'n tweeën, inclusief een biertje en wijntje voor nog geen € 20,-- en goed ook.
Een en ander heeft ons doen besluiten om voor de komende jaren ons vizier op Duitsland te richten.
Duitsland is een prachtig Land, zeer gastvrij en idd hoef je weinig te doen om voor een klein bedrag heerlijk te kunnen eten thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door TouranDriver455ts » ma 3 nov 2014 01:55

RE.gif
Klopt helemaal Micky.
Wij waren in de loop van de jaren dat wij naar Frankrijk gingen een beetje de blik op Duitsland verloren.
Omdat wij fanatieke golfers zijn en Frankrijk de mogelijkheid bood en biedt om met korting te spelen hadden wij ons daarop gefocust.
Duitsland biedt echter ook die mogelijkheid d.m.v. de golfgids LeisureBreaks.
Bovendien is de Duitse taal voor ons Nederlanders makkelijker. Duits ligt nu eenmaal dichter bij het Nederlands dan Frans hoewel ik mij daarin ook goed red.
Als je dan alles bij elkaar optelt bv. voordelige campings via ACSI Card, relatief lage brandstofprijzen, NOG geen tolwegen, voordelig en goed eten, reinheid, ruim aanbod van allerlei landschappen zoals bergen, meren, bossen enz. dan is Duitsland een perfect vakantieland.
Voor het voorjaar van 2015 hebben wij ons kompas gericht op het noorden van Duitsland en dan met name de omgeving van Bremen.
Daar liggen zo'n 7 golfbanen in een straal van 60 km en ook diverse campings. De enige onzekere factor is het weer maar dat heb je overal.
Bijkomend voordeel is dat je in Duitsland vele telecomproviders hebt voor een goede internetverbinding. Voor Digi-opa's en oma's onmisbaar.
De afgelopen vakantie hadden wij een MiFi router mee. Hierop kan je d.m.v. een Duitse prepaid-telefoonkaart en op te laden datategoed je eigen Hot-Spot creëren. Alle grote providers zoals Vodafone, T-Mobile en O2 bieden die mogelijkheid.
Je koopt dan een datategoed van bv. 3 GB voor € 25,-- en dat is dan 30 dagen geldig oftewel 83 ct per dag. Voordeel hiervan is dat je met alle apparaten zoals telefoon, tablet en laptop tegelijk het internet op kan. Vaak heb je op campings slechts toegang via de camping-WiFi met 1 apparaat tegen een fikse prijs. Dagkaarten van € 3,00 zijn geen uitzondering.
Met zo'n MiFi router heb je daar geen last van want je bent selfsupporting als het ware.
Deze mogelijkheid bestaat trouwens niet alleen in Duitsland. Ook in de andere Europese landen is dit mogelijk met een lokaal prepaidnummer en datategoed.
Alles bij elkaar voldoende redenen om voorlopig om Duitsland op nummer 1 te zetten als vakantiebestemming.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Poldervrouwtje » ma 3 nov 2014 07:46

Wij komen graag in Frankrijk. De sfeer. De mensen. Tussendoor naar Italië geweest. Leuk maar minder prettig dan Frankrijk. Komende zomer voor het eerst naar Kroatië op een mega camping. Moet ook eens ervaren worden. Wij zitten vast aan hoogseizoen en pubers. Dus de kleine boeren campings zijn even uitbeeld omdat daar eenvoudig zo goed als geen leeftijdsgenoten zijn.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Volvodriver

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Volvodriver » ma 3 nov 2014 08:17

Waarom gaan we waar naar toe?

Frankrijk, gewoon omdat de omgeving (en in die omgeving ook de sfeer) ons aanspreekt. Ons zie je dan ook niet gauw meer aan de Côte d' Azur. Ondanks de omgeving is de sfeer daar, zeker in het hoogseizoen niet de sfeer waar wij van houden.
Zweden, gewoon omdat de omgeving, en de mensen, ons aanspreken.

Daarnaast hopen wij in de toekomst ook andere landen bezoeken. Om te ervaren hoe het daar is. Dus dat wordt dan een ontdekkingstocht en dat is meteen ook de reden. We gaan ergens anders naar toe om op ontdekking te gaan. cool.gif

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Stigter » ma 3 nov 2014 09:33

Bij voorkeur ieder jaar een andere omgeving gewoon om iets van Europa te zien.
Wij hebben wel een voorkeur voor een zonnige vakantie dus gaat de auto richting het zuiden.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door ine » ma 3 nov 2014 09:57

Wij gaan weer naar Italië mooie plek aan een mooi schoon meer.
Maar de luchtvochtig is er relatief laag en dat ik zoek ik.
Het is daar goed vertoeven en veel minder last waardoor het bewegen soepeler gaat.
Al met al goed voor een mens.
We voelen ons na zoveel jaar daar naar toe te gaan vertrouwd op deze camping.
Maar in hoofdzaak is om gezondheidsredenen.
In het najaar Nederland.
heel lekker fietsen door de maasduinen.
Maar wat was het vochtig dit jaar, niet prettig.
Dat dat is de reden dat we het zo doen en het lang vol te kunnen houden.
Overigens is dit niet bedoeld als klaagzang hoor, ik red me prima
Gr Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Kingpin1966 » ma 3 nov 2014 11:46

HansHobby schreef:Wij gaan al een paar jaar op rij naar Duitsland en dan vooral omgeving van de Moezel. Krijgen dan ook regelmatig te horen "gaan jullie nu alweer naar Duitsland" . Maar dat doet ons niet zo veel. Wij vinden het nou eenmaal een heerlijke streek, vriendelijke mensen heerlijk (en veel) eten en ook het klimaat past prima bij onze wensen. En nu de kinderen op de middelbare Duits krijgen en dit al aardig beheersen wordt het alleen maar leuker. haphop.gif
En in Duitsland is het redelijk goedkoop kamperen, daarom gaan we daar al jaren heen.
Natuurlijk kun je het daar ook zo duur krijgen als je zelf maar wilt.
Wat mij soms wel verbaast is dat bij toeristisch aantrekkelijke plaatsen het aantal campings soms vies tegenvalt.
Een mooi voorbeeld daarvan is bijv. Heidelberg, een mooie stad maar de campings zijn er maar dun bezaaid.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door ine » ma 3 nov 2014 11:55

Kingppin voor Heidelberg gaan wij naar neckergemund goed camping aan de neckar
Met de bus, boot of trein naar heidelberg niet ver en en mooie rit of vaart.
De camping beheerder is een Limburger de camping heet frieheidsbrug
Groeten Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Kingpin1966 » ma 3 nov 2014 12:04

RE.gif
An der Friedensbrücke ken ik wel, las er echter slechte reviews over op Zoover.
Dus zijn we er vorig jaar eens wezen kijken en helaas heb ik moeten constateren dat deze negatieve reviews kloppen.
Je wordt zodanig neergezet dat er van enige privacy geen sprake meer is.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Guus 1972 » ma 3 nov 2014 12:23

Wij gaan vaak naar Frankrijk en komen daar graag, omdat de landschappen heel afwisselend zijn. Na een jaar Lot hebben we nog even overwogen of we komend jaar naar Normandië zouden gaan. Dan heb je een hele andere beleving als het gaat om landschap. Verder vinden wij Frankrijk een relaxed vakantieland met veel vrijheid en aardige mensen. Op de één of andere manier komen we in Frankrijk telkens weer terug.

We kozen voor 2015 voor Duitsland. Voor ons een blinde vlek, terwijl we er vaak genoeg geweest zijn alleen niet om te kamperen. We weten dat de landschappen heel afwisselend zijn en ook hier aardige mensen, hoewel soms misschien wat meer op de regeltjes dan in Nederland of Frankrijk.

Voor de rest hebben we nog een lang lijstje met plekken waar we ooit nog eens naar toe willen. Ikzelf wil dolgraag nog een keer naar Noorwegen. Italië en Groot-Brittanië willen we ook graag nog naar toe. En die keuzes zijn dan vooral gebaseerd op het te verwachten natuurschoon. De mensen kennen we daar (nog) niet zo goed.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Martine » ma 3 nov 2014 13:44

@Wim Verso: mijn vraag wordt prima beantwoord. Waarom gaan we daar naar toe.

Groetjes Martine.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door TOCODI » ma 3 nov 2014 15:23

Kroatie,Slovenie,Oostenrijk,Duitsland.Ooit in een ver verleden vertrok ik met een bang hartje (18 jaar) op reis naar het vroegere Joegoslavie tesamen met vriendin en een tentje.Wat ons daar enorm beviel was de veel kleinschalerigheid en het toen nog in de communistisch getinte kinderschoenen staande vorm van het toerisme. Je werd er niet zo financieel geplunderd als in het toenmalige Spanje en Frankrijk. Het landschap en de mensen zijn me altijd al beter meegevallen dan in bijvoorbeeld Spanje of Frankrijk niettegenstaande dat ik als belg zijnde een aardig woordje frans kan praten en me dus beter verstaanbaar kan maken aldaar.Natuurlijk is inmiddels dit gebied ook volledig ingesteld op het toerisme met de nodige prijsverhogingen en massacampings tot gevolg.Toch als je een beetje uitkijkt waar je heengaat valt er nog wel wat te vinden van dat authentieke en ervaar je dat je nog welkom bent als toerist zonder dat je eerst je centen uit je zakken moet schudden. Geef mij dus maar geen stranden zoals je ze vinden kan in Belgie, Spanje of aan de Franse Middelandse Zee met rijen van klapstoeltjes die je huren kan maar liever een rustig plaatsje aan het water aan de Kroatische kusten.In de toekomst komen misschien door de huidige klimaatveranderingen ook voor mij de volgende landen zeker in aanmerking Tjechie,Polen,Slovakije etc waar de kans op lekker warm weer misschien groter wordt.Dit alles neemt niet weg dat ik ook in Nederland,Duitsland,Frankrijk enz kan genieten van mijn welverdiende vakantie hoor ! haphop.gif
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Wim Verso » ma 3 nov 2014 21:50

Martine, toen ik jou Topic las gisteren, dacht ik dat je bedoelde een Specifiek land, waarom je daar dan naar toe gaat.
Een van de personen hier die dat goed verwoord heeft is Golfopabuster die schrijft over Duitsland, waarom hij daar steeds naar toe gaat en haalt daar dan geen andere landen bij, want hij is met Duitsland tevreden.

Anders had je net zo goed kunnen schrijven "Naar welke landen gaan jullie heen"

Maar misschien heb ik het dan niet goed begrepen. weenie.gif

Maar dat is mijn mening over jou nieuwe Topic.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Daphne » ma 3 nov 2014 22:33

RE.gif

Misschien het eerste bericht van Martine nog eens lezen? Daar schrijft ze zelf ook over meerdere landen.......


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Martine » di 4 nov 2014 13:27

RE.gif
dank je Daphne.
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”