Portugal

Plaats reactie
Tjinne

Portugal

Bericht door Tjinne » wo 22 aug 2007 20:16

Mijn vrouw en ik hebben het er al jaren over om eens naar Portugal te gaan en we zouden het wel eens willen doen in 2008 :lol: Met CC zouden we willen naar camping Turiscampo in Lagos Algarve gaan je kan er ook langs verschillende wegen naartoe rijden :arrow: via Barcelona en zo over Valencia,Benidorm enzo verder maar de goekoopste weg (tol) gaat volgens mij :arrow: via Bordeaux,Burgos,Madrid enzo verder naar beneden naar Lagos ,daarom stel ik de vraag ofdat er al iemand die richting uitgeweest is en in hoeveel dagen en welke stopplaatsen hij aangedaan heeft :?: er mogen wel stukken nationale banen bij zijn maar ik heb gezien dat er daar grote stukken tolvrije autowegen zijn :?: maar weet natuurlijk niet ofdat klopt hé daarom mijn vraag aan jullie, hopende dat er toch wel al iemand van jullie naar de Algarve geweest is ben ik in blijde verwachting voor de resultaten , dank bij voorbaat :wink:

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » wo 22 aug 2007 21:25

He Tjinne, ik heb je berichtje 3 x geprobeerd te lezen maar heb het steeds niet uit kunnen lezen :cry:
Zou je wat hoofdletters en punten kunnen gebruiken please :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Tjinne

Bericht door Tjinne » do 23 aug 2007 10:49

Sorry deusjevo maar ik begrijp niet wat je niet kan lezen????

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » do 23 aug 2007 19:36

Wij zijn 2 keer met de caravan in Portugal geweest.

Via Pau, Col de Portalet, Zaragoza, Madrid, Granada, Sevilla, Huelva, Ayamonte ferry naar Santo Antonio en dan nog ca. 10 km naar Lagos.

We hebben overnacht in Auxerre, Pau, Aranjuez, Granada.

Terug via Evora, Guarda, Salamanca, Valladolid, Palencia, Santander, Bilbao, Bordeaux. We hebben overnacht in Evora en Zarautz.


De tweede keer zijn w evia Bordeaux, Bilbao, Salamanca, Coïmbra, Lissabon gereden. Overnachtingen in Urrugne en Salamanca.
Terug via Evora, Badajoz, Madrid, Zaragoza, Col du Somport, Pau met overnachtingen in Evora, Aranjuez, Huesca en Pau.

In Spanje liggen mooie en stille snelwegen ( behalve rondom Madrid). De dorpen en stadjes liggen een flink eind uit elkaar. Je komt sosm kilometers lang niets en niemand tegen. Om te tanken moet je vaak even de weg af, omdat de tankstations nog aan de oude N-wegen liggen. Ik meen me te herinneren dat alleen het stuk van de grens tot Bilbao tol was, de rest is tolvrij.
In Portugal wordt druk gewerkt om het wegennet uit te breiden en te verbeteren.

Ik zou zeker niet langs de spaanse Costa's ( Barcelona, Valencia, Benidorm rijden). Ten eerste is dit een heel eind om, ten tweede veel meeer tolweg en ten derde veel drukker ( want veel toeristische oorden langs de kust).
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Asterix » do 23 aug 2007 22:15

3 jaar terug onze vakantie doorgebracht in bayona (in de buurt van Vigo / Galicia), ligt vlakbij de Portugese grens.
heb er toch 3 dagen over gedaan om terug te komen, is een heel eind rijden.

Plaats reactie

Terug naar “Portugal”