In Engeland betalen 1 maand voor aankomst?

Plaats reactie
Frederik

In Engeland betalen 1 maand voor aankomst?

Bericht door Frederik » vr 29 aug 2008 09:28

Wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Engeland. We hebben een leuke camping gevonden, boekingsformulier ingevuld en met 25 engelse ponden voor de reservering per post verzonden.
We zijn welkom :lol: .
Begrijp ik nu goed dat we het volledige kampgeld (ik schat 350 engelse ponden voor 15 nachten) al een maand voor onze aankomst over moeten maken? Ik vind dat op zich geen probleem hoor maar je hebt natuurlijk wel het risico dat er in die maand voor de vakantie iets gebeurt waardoor je thuis moet blijven. Hoe gaat dat dan met je geld? :roll:

Ik had uit de boekingsvoorwaarden begrepen dat je het kampgeld van af aankomst voor een langere duur steeds 1 maand vooruit moet voldoen.
Dus stel: je hebt een vakantie van twee en een halve maand op die camping geboekt, je komt aan op 15 juli. Dan betaal je bij aankomst een maand stageld, 15 augustus weer voor een maand en 15 september de resterende halve maand.
Wie heeft daar ervaring mee?
Fred

Jacqueline

Bericht door Jacqueline » vr 29 aug 2008 09:48

Ik heb geen ervaring met Engelse campings.
Met een annuleringsverzekering kun je bij bijvoorbeeld ziekte het vooraf betaalde geld terug ontvangen van de verzekering.

Groetjes Jac

Heidi

Bericht door Heidi » vr 29 aug 2008 09:52

Dat er iets kan gebeuren in de periode dat je beboekt hebt daar willen zij zich blijkpaar ook voor indekken. Als je een huisje huurt betaal je meestal ook vooraf. Voor dit soort dingen heb je annuleringsverzekringen.
Zij willen dus niet zelf het risico nemen maar dat risico bij jou neerleggen, op zich niet zo gek natuurlijk.

Wonkannawi

Re: In Engeland betalen 1 maand voor aankomst?

Bericht door Wonkannawi » vr 29 aug 2008 14:19

Frederik schreef:Begrijp ik nu goed dat we het volledige kampgeld (ik schat 350 engelse ponden voor 15 nachten) al een maand voor onze aankomst over moeten maken? Ik vind dat op zich geen probleem hoor maar je hebt natuurlijk wel het risico dat er in die maand voor de vakantie iets gebeurt waardoor je thuis moet blijven. Hoe gaat dat dan met je geld? :roll:
Wij hebben al die keren dat wij m.n. in Cornwall kampeerden nooit iets vooraf geboekt. Er was toen altijd plaats genoeg. (eind jaren 90). Ik weet niet precies hoe het nu is, maar ook wij gaan komende jaar weer eens de oversteek maken en hebben nu wel diverse folders aangevraagd om een indruk te krijgen maar gaan vooralsnog niets boeken vooraf. Doen wij op het vaste land ook nooit.
Gr.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: In Engeland betalen 1 maand voor aankomst?

Bericht door Knaapje » vr 29 aug 2008 14:53

Frederik schreef:..........bt natuurlijk wel het risico dat er in die maand voor de vakantie iets gebeurt waardoor je thuis moet blijven. Hoe gaat dat dan met je geld? :roll:

Ik had uit de boekingsvoorwaarden begrepen dat je het kampgeld van af aankomst voor een langere duur steeds 1 maand vooruit moet voldoen.
Dus stel: je hebt een vakantie van twee en een halve maand op die camping geboekt, je komt aan op 15 juli. Dan betaal je bij aankomst een maand stageld, 15 augustus weer voor een maand en 15 september de resterende halve maand.
Wie heeft daar ervaring mee?
Fred
Lijken mij hele vreemde voorwaarden.
Als je op "het continent"een plaats reserveert is het toch volstrekt normaal, dat je ongeveer 1 maand te voren alles moet betalen en het annuleringsrisico volledig bij jou ligt. In gedeeltes een vakantieplaats na aankomst,, betalen heb ik nog nooit van gehoord. Ik denk dan ook dat er gewoon staat dat je een maand voor aankomst alles moet betalen.

Knaapje

Gebruikersavatar
Diesel
Erelid
Berichten: 1996
Lid geworden op: do 9 jun 2005 21:01
Locatie: Nederland

Bericht door Diesel » vr 29 aug 2008 15:49

in nederland betaal je 95% van de campings vooraf, ik vind dat redelijk normaal. en zou dat ook niet erg vinden, als je dat niet wil meot je niet boeken. maar zo heen gaan
Afbeelding

Tuintj33

Bericht door Tuintj33 » vr 29 aug 2008 17:26

voor onze camping in Nederland moet ik ook altijd vooruit betalen, het is heel normaal.
Een annuleringsverzekering dekt eventuele pech als je niet heen kunt.

Frederik

Bericht door Frederik » vr 29 aug 2008 22:53

Oké, toen we nog met de tent gingen reserveerde ik nooit vooaf omdat je met een tent toch meer met het weer rekening moet houden.
In 2006, Tsjechië onze eerste vakantie met de caravan, was er geen gelegenheid om te reserveren en op de gekozen camping was er toch een mooie plek
In 2007 Bretagne wel gereserveerd en ongeveer 80 euro vooruitbetaald, we hadden een prachtige plek, elke andere kampeerder die niet gereserveerd had werd doorgestuurd.
Dit jaar, Oostenrijk € 70,00 vooruitbetaald en de rest op de dag van vertrek naar huis.
Ik had dus nog niet eerder meegemaakt dat je een maand voor aankomst alles moest betalen vandaar mijn vraag.
Nu heb ik mijn doorlopende reisverzekering er op nagekeken en ja hoor Annulering is verzekerd :lol:
Nu maar hopen dat ik er geen gebruik van hoef te maken!!
Bedankt voor jullie antwoorden.
Fred

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”